Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Firebird » 27. nov 2015, 17:52

ShuruQ skrev:Jeg skal helt sikkert ikke sige det her til den person det var tiltænkt. Så nu siger jeg det her.

Folks madvaner rager ikke mig, men jeg får en lille smule svært ved at holde kæft når man himler op over man ikke kan lide tomatsovs, spiser det alligevel fordi spaghettien ellers er tør. Og efter nogen tid fortsætter med at fortælle om hvordan man aldrig spiser tomater, fordi man ikke kan lide dem eller noget med tomatog yada yada yada.

Jeg gik, det var millimeter fra jeg havde fået havde sagt "hvis du afskyr tomater så meget så kan det undrer mig at du overhælder 75% af din mad med KETCHUP. KETCHUP der i hvert fald hvis noget gør, indeholder tomat" :stoned:.

Men jeg flettede næbet.

Hvorfor fanden gjorde du det? Jeg ville have elsket at hudflette sådan en idiot med hans/hendes egne selvmodsigelser :devil: Bare sådan. :devil2:
3
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 27. nov 2015, 17:58

Firebird skrev:
ShuruQ skrev:Jeg skal helt sikkert ikke sige det her til den person det var tiltænkt. Så nu siger jeg det her.

Folks madvaner rager ikke mig, men jeg får en lille smule svært ved at holde kæft når man himler op over man ikke kan lide tomatsovs, spiser det alligevel fordi spaghettien ellers er tør. Og efter nogen tid fortsætter med at fortælle om hvordan man aldrig spiser tomater, fordi man ikke kan lide dem eller noget med tomatog yada yada yada.

Jeg gik, det var millimeter fra jeg havde fået havde sagt "hvis du afskyr tomater så meget så kan det undrer mig at du overhælder 75% af din mad med KETCHUP. KETCHUP der i hvert fald hvis noget gør, indeholder tomat" :stoned:.

Men jeg flettede næbet.

Hvorfor fanden gjorde du det? Jeg ville have elsket at hudflette sådan en idiot med hans/hendes egne selvmodsigelser :devil: Bare sådan. :devil2:

Tro mig, det ville jeg også elsker. Men for at være helt ærlig så orker jeg ikke den slags konflikter oven i lige pt og netop derfor gik jeg. For når jeg er presset som jeg er nu kunne der meget nemt være røget nogle finker af fadet i en noget mere grim tone end jeg ellers ville ty til.

Så jeg nøjedes med at skrive det her og under maden tænke at det var godt hun åbenbart ikke selv kunne høre hvor dumt det hun sagde lød men ønskede jeg havde øjne i nakken for jeg tror jeg havde svært ved ikke at himmelvende dem :-D.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 313
Likede indlæg: 5782

Indlægaf Animi » 27. nov 2015, 18:27

Men jeg flettede næbet.

Jeg kan nu heller ikke lide tomater, men kan godt lide ketchup - for selvom ketchup indeholder tomater, smager det jo overhovedet ikke som tomater gør :lol2: :ninja:

Men okay, jeg taler så heller ikke om min afsky for tomater, hver gang jeg får chancen for det :P
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 27. nov 2015, 18:34

Animi skrev:

Men jeg flettede næbet.

Jeg kan nu heller ikke lide tomater, men kan godt lide ketchup - for selvom ketchup indeholder tomater, smager det jo overhovedet ikke som tomater gør :lol2: :ninja:

Men okay, jeg taler så heller ikke om min afsky for tomater, hver gang jeg får chancen for det :P

Jeg har selv et sært forhold til tomater. Fx kan jeg godt lide dem rå på en rugbrød, men jeg gider ikke have dem i salaten. Lynstegte på panden er også fint og i nogle retter. Som tomatsovs. Ketchup, jeg kan godt spise det, men kun karryketchup eller chiliketchup og kun til få ting, ikke som supplement til både det ene og det andet :-D.

For en god ordens skyld er mit forhold til tomater heller ikke noget jeg informerer om i tide og utide. Eller andet mad for den sags skyld :ninja:.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1150

Indlægaf zembra1986 » 27. nov 2015, 19:35

Jeg er komplet ligeglad med valget d. 3 december. Det er ikke noget jeg har en holdning til og har derfor ikke tænkt mig at stemme.

(til gengæld stemmer jeg altid til folketingsvalg)
2
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3460

Indlægaf HappyPaww » 27. nov 2015, 21:39

Hvor Langt ude at Ena Spottes vinder Vild med dans!. Det er totalt pity-vote og "ih hun er sådan en charmerende rund pige"-stemmer hun har fået! Hun nåede ikke Stefania til sokkeholderne!
3
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 313
Likede indlæg: 5782

Indlægaf Animi » 27. nov 2015, 22:19

Jeg synes det er latterligt at folk går amok over hvem der vandt/ikke vandt Vild med Dans. Folk burde virkelig finde sig noget bedre at tage sig til. Det er jo bare et tv-program ffs, det går nok at ens favorit ikke vandt.

(Når det så er sagt, så vil jeg sige at jeg synes at det var fuldt fortjent at Ena vandt. Hun er den der har gjort mest fremskridt og har været spændende at følge, hvor i mod Stephanie altid har været god og derfor været lidt 'kedelig' at følge.)
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 27. nov 2015, 23:31

Jeg fatter slet ikke VMD kan blive ved med at være interessant.

(sagt uden nogensinde at have set det og denne gang, tror jeg sammenlagt har set 1 minut når jeg var zappet forbi så egentligt har jeg intet belæg for at udtale mig om VMD).
12
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3585

Indlægaf Lemonella » 28. nov 2015, 06:27

Jeg bliver altid en lille smule vred og en hel del skuffet når jeg hører folk der udtaler, at de ikke stemmer den 3. december.
Seriøst? Det gælder vores lille lands fremtid, hvordan kan man være pisse ligeglad med, hvordan det går?
Argumenterne er som regel, at det har man ikke sat sig ind i. Jamen så brug dog 30 minutter på, at sætte dig ind i det, hvor svært kan det være?

Det er, i min verden, ikke kun en ret vi har, men også en pligt!
16
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3460

Indlægaf HappyPaww » 28. nov 2015, 06:41

ShuruQ skrev:Jeg fatter slet ikke VMD kan blive ved med at være interessant.

(sagt uden nogensinde at have set det og denne gang, tror jeg sammenlagt har set 1 minut når jeg var zappet forbi så egentligt har jeg intet belæg for at udtale mig om VMD).

Det er god letfordøjelig underholdning en fredag aften, hvor der ikke er andet i tossekassen. Smag og behag :)
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9260

Indlægaf Fru Sunshine » 28. nov 2015, 07:22

Min mand er dum, når han insisterer på at se andet end VMD.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10355

Indlægaf icelady » 28. nov 2015, 09:31

Lemonella skrev:Jeg bliver altid en lille smule vred og en hel del skuffet når jeg hører folk der udtaler, at de ikke stemmer den 3. december.
Seriøst? Det gælder vores lille lands fremtid, hvordan kan man være pisse ligeglad med, hvordan det går?
Argumenterne er som regel, at det har man ikke sat sig ind i. Jamen så brug dog 30 minutter på, at sætte dig ind i det, hvor svært kan det være?

Det er, i min verden, ikke kun en ret vi har, men også en pligt!

Om det er en pligt er jeg nok ikke helt enig i, men jeg synes som dig, at man som minimum burde prøve at sætte sig ind i, hvad man skal stemme.

Men netop dette valg er meget svært at forholde sig til for mange; ikke alene er det mange ting der skal stemmes om, derudover er der også konsekvenserne af et ja/nej at tage stilling til.
Og jeg synes det er svært at finde saglig information om netop konsekvenserne. Og jeg har brugt meget mere end 30 minutter.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 28. nov 2015, 12:07

Havde det at stemme været en pligt havde det for det første ikke heddet stemmeRET og for det andet havde der, hvis det var en pligt været sanktioner overfor de der ikke stemte. Men det er en diskussion der i den grad er et hvepsebo og et emne der aldrig vil opnå enighed om.

Jeg synes dog, hvis man agter at stemme, er man lidt forpligtet til at vide hvad det handler om, specielt et valg som det vi går i møde her den 3/12, som i den grad har betydning fremover, hvad enten man hører til i den ene eller anden lejr. Det er ikke et lotter, hvis alle blot stemte mere eller mindre tilfældigt kunne det få katastrofale følger. Vil du stemme, så sæt dig ind i emnet og traf det valg som du som udgangspunkt kan stå inde for.

Jeg ved endnu ikke hvad jeg gør, om jeg stemmer eller ej, jeg ved dog med 110% sikkerhed hvad jeg stemmer hvis jeg stemmer.
3
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9731

Indlægaf kidkomb » 28. nov 2015, 12:24

Jeg synes også at det er en pligt at stemme.
Uagtet at det hedder stemmeret.
Er man i tvivl kan man stemme blankt.
Jeg synes det er foragt for demokratiet at undlade at stemme.
10
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 28. nov 2015, 12:29

Jeg tror jeg bliver lige så provokeret over at få smidt i hovedet det er en pligt som andre bliver af at få at vide nogle ikke stemmer.

Stemme er noget man kan i et demokrati, men i min verden betyder demokrati ligeledes at man selv vælger og så er det provokerende at få af vide at andre ikke mener man selv bestemmer. Hvis det skal være en pligt forsvinder individets frie ret til selv at vælge og så er det så som så med demokratiet.

Men som sagt, det er et hvepsebo og meningerne er lige så mange som der er myrer i en myretue.
Senest rettet af ShuruQ 29. nov 2015, 09:48, rettet i alt 1 gang.
3

Tilbage til "Generelt"