Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ShuruQ » 28. nov 2015, 12:30

kidkomb skrev:Jeg synes også at det er en pligt at stemme.
Uagtet at det hedder stemmeret.
Er man i tvivl kan man stemme blankt.
Jeg synes det er foragt for demokratiet at undlade at stemme.

Jeg synes til gengæld det er foragt for demokratiet at ville påtvinge andre mennersker ens egne idealer.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
flicka
Kort karma: 70
Likede indlæg: 611

Indlægaf flicka » 28. nov 2015, 12:43

2SHY skrev:Det der tofarvede hår hende der fra Landmand søger kærlighed har... Hold nu kæft det er buttugly! :badr: :puke:

Det må man måske ikke sige men nøj det er slemt. Jeg er bare ikke fan af tofarvet hår

Aka. stinkdyrshår... :tie:
3
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn

A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3563

Indlægaf Lemonella » 28. nov 2015, 13:37

Du ramme rimelig meget spot on. :gogo:

Årsagen til, at jeg kalder det en pligt er, at nogen har kæmpet for vores stemmeret og ja, det er i første omgang en ret vi har, men for mig handler det rigtig meget om de steder der stadig findes i verden, hvor det ikke er en ret og, hvor mennesker slås ihjel, fordi de står i kø for, at sætte et kryds. Derfor føler jeg, at det er en pligt.

Jeg ved godt jeg stikker hovedet i en hvepserede ved, at have den holdning jeg har. Det må jeg så leve med, men jeg respekterer, at andre har en anden holdning. Jeg forstår den bare ikke.
4
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 28. nov 2015, 13:49

Lemonella skrev:

Årsagen til, at jeg kalder det en pligt er, at nogen har kæmpet for vores stemmeret og ja, det er i første omgang en ret vi har, men for mig handler det rigtig meget om de steder der stadig findes i verden, hvor det ikke er en ret og, hvor mennesker slås ihjel, fordi de står i kø for, at sætte et kryds. Derfor føler jeg, at det er en pligt.

Jeg ved godt jeg stikker hovedet i en hvepserede ved, at have den holdning jeg har. Det må jeg så leve med, men jeg respekterer, at andre har en anden holdning. Jeg forstår den bare ikke.

Så længe tonen er sober og saglig. Min mening er ligeså meget en hvepserede men jeg synes det er vigtigt at være ærlig omkring det alligevel, vi har jo alle vores måde at anskue verden på. Man kan næppe sige den ene holdning er mere rigtig end den anden men jeg går da ud fra at man har den holdning der føles mest rigtig for en selv :).
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 28. nov 2015, 13:50

Lemonella skrev:

Så længe tonen er sober og saglig. Min mening er ligeså meget en hvepserede men jeg synes det er vigtigt at være ærlig omkring det alligevel, vi har jo alle vores måde at anskue verden på. Man kan næppe sige den ene holdning er mere rigtig end den anden men jeg går da ud fra at man har den holdning der føles mest rigtig for en selv :).

Jeg respekterer da også den modsatte holdning omend jeg heller ikke forstår den.
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9682

Indlægaf kidkomb » 28. nov 2015, 14:48

ShuruQ skrev:

Jeg synes til gengæld det er foragt for demokratiet at ville påtvinge andre mennersker ens egne idealer.

Jeg har absolut ikke påtvunget nogen noget?
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 28. nov 2015, 14:53

kidkomb skrev:
ShuruQ skrev:

Jeg har absolut ikke påtvunget nogen noget?

Nej.

Det var mere generelt, jeg synes, hvis det hypotetisk blev en pligt, ville det være meget grænseoverskridende i mine øjne :).
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9682

Indlægaf kidkomb » 28. nov 2015, 15:04

Jeg synes da heller ikke det skal være lovpligtigt? Det ville stride mod mine principper præcis som dine?
I mine øjne er der tre slags vælgere; dem der stemmer "noget" og som derved indikerer at de har en holdning (uagtet om de har sat sig ind i tingene eller ej), dem der stemmer blankt, som indikerer, at de ikke har en holdning, men tilkendegiver at de sætter pris på deres stemmeret og de der ikke stemmer, som ikke påskønner demokratiet eller ligefrem ønsker det afskaffet.
Læg venligst mærke til, at jeg skriver "i mine øjne". Det er altså en fuldstændig subjektiv holdning jeg har. :)
6
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11740

Indlægaf Dirtylittledevil » 28. nov 2015, 17:10

Mange mænd bliver 60 - 80% sjovere når de går i byen uden koner/kærester (Uden at det handler om flirt/sex).
8
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 28. nov 2015, 18:01

Dirtylittledevil skrev:Mange mænd bliver 60 - 80% sjovere når de går i byen uden koner/kærester (Uden at det handler om flirt/sex).

Og jeg vil vove den påstand, at det samme faktisk gælder for mange kvinder...
6
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 28. nov 2015, 18:20

kidkomb skrev:Jeg synes da heller ikke det skal være lovpligtigt? Det ville stride mod mine principper præcis som dine?
I mine øjne er der tre slags vælgere; dem der stemmer "noget" og som derved indikerer at de har en holdning (uagtet om de har sat sig ind i tingene eller ej), dem der stemmer blankt, som indikerer, at de ikke har en holdning, men tilkendegiver at de sætter pris på deres stemmeret og de der ikke stemmer, som ikke påskønner demokratiet eller ligefrem ønsker det afskaffet.
Læg venligst mærke til, at jeg skriver "i mine øjne". Det er altså en fuldstændig subjektiv holdning jeg har. :)

Jeg bliver nødt til at spørge hvorfor du skriver "læg venligst mærke til"?

Jeg har på intet tidspunkt hentydet at du mente det skulle være lovpligtigt, jeg lavede et spin udfra den tanke. Men jeg synes stadig at pligt har en megeg negativ klang.

Ligesom jeg også udelukkende er kommet med min subjektive holdning der hverken er bedre eller dårligere end alle andres, generelt set :).
0
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 258
Likede indlæg: 4266

Indlægaf Flora » 28. nov 2015, 18:26

Jeg synes Justin Biebers stemme er irriterende :ninja:
2
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5901

Indlægaf Dikus » 28. nov 2015, 18:48

ShuruQ skrev:
kidkomb skrev:Jeg synes da heller ikke det skal være lovpligtigt? Det ville stride mod mine principper præcis som dine?

Jeg bliver nødt til at spørge hvorfor du skriver "læg venligst mærke til"?

Jeg har på intet tidspunkt hentydet at du mente det skulle være lovpligtigt, jeg lavede et spin udfra den tanke. Men jeg synes stadig at pligt har en megeg negativ klang.

Ligesom jeg også udelukkende er kommet med min subjektive holdning der hverken er bedre eller dårligere end alle andres, generelt set :).

:gruble: Vi er nok nødt til at finde en måde at formulere almindelige jubii-forbehold på :gruble:
1
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8507

Indlægaf 2SHY » 28. nov 2015, 18:49

De der overpyntede huse hvor al julepynten blinker og bevæger sig i takt til musik osv som vi kommer til at se hver aften i vejrudsigten er max tacky. Jeg har ikke noget imod at man pynter op udenfor men nogle burde virkelig tone it down
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 28. nov 2015, 18:53

ShuruQ skrev:Havde det at stemme været en pligt havde det for det første ikke heddet stemmeRET og for det andet havde der, hvis det var en pligt været sanktioner overfor de der ikke stemte. Men det er en diskussion der i den grad er et hvepsebo og et emne der aldrig vil opnå enighed om.

Jeg synes dog, hvis man agter at stemme, er man lidt forpligtet til at vide hvad det handler om, specielt et valg som det vi går i møde her den 3/12, som i den grad har betydning fremover, hvad enten man hører til i den ene eller anden lejr. Det er ikke et lotter, hvis alle blot stemte mere eller mindre tilfældigt kunne det få katastrofale følger. Vil du stemme, så sæt dig ind i emnet og traf det valg som du som udgangspunkt kan stå inde for.

Jeg ved endnu ikke hvad jeg gør, om jeg stemmer eller ej, jeg ved dog med 110% sikkerhed hvad jeg stemmer hvis jeg stemmer.

Men hvilket incitament kan man have for ikke at stemme, især når man er 110% afklaret?
Jeg spørger af ren nysgerrighed. :)
4
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!

Tilbage til "Generelt"