Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3302

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 28. nov 2015, 18:54

2SHY skrev:De der overpyntede huse hvor al julepynten blinker og bevæger sig i takt til musik osv som vi kommer til at se hver aften i vejrudsigten er max tacky. Jeg har ikke noget imod at man pynter op udenfor men nogle burde virkelig tone it down

Miljøsvineri, IMO.
2
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8451

Indlægaf 2SHY » 28. nov 2015, 18:56

Kommodedyret skrev:
2SHY skrev:De der overpyntede huse hvor al julepynten blinker og bevæger sig i takt til musik osv som vi kommer til at se hver aften i vejrudsigten er max tacky. Jeg har ikke noget imod at man pynter op udenfor men nogle burde virkelig tone it down

Miljøsvineri, IMO.

Det er det så også så det er dobbelt op på nederen
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3404

Indlægaf dgd2007 » 28. nov 2015, 19:00

Dikus skrev: :gruble: Vi er nok nødt til at finde en måde at formulere almindelige jubii-forbehold på :gruble:

Hov hov, husk lige, hvor du er :fløjt:
1
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 28. nov 2015, 19:30

Kan vi ikke holde afstemnings-debatten i de dertil indrettede tråde.. Please. .
(Skrevet som privatperson og ikke som mod.)

On topic:

Fuck, jeg hader mit job.
(Men elsker nogle af kollegaerne )
1
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1145
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9626

Indlægaf kidkomb » 28. nov 2015, 22:25

Dikus skrev:
ShuruQ skrev:
Jeg bliver nødt til at spørge hvorfor du skriver "læg venligst mærke til"?

:gruble: Vi er nok nødt til at finde en måde at formulere almindelige jubii-forbehold på :gruble:

Det var en disclaimer, som Dikus også skriver.
Bare for at være klar i mælet.

On topic: Der var en dansker af anden etnisk herkomst, som hentydede til, at muslimer af anden farve end gris meget ofte bliver positivt forskelsbehandlet. Jeg grinede :lol: -jeg er nemlig delvis enig.
Dét må man ikke sige. Så det var faktisk rigtig befriende at han gjorde :lun:
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564
Likede indlæg: 5033

Indlægaf ManicNinja » 29. nov 2015, 13:34

Jeg synes også, det er noget mærkeligt noget ikke at benytte sig af sin ret til at stemme. Folk rundt om i verden slår ihjel for langt mindre rettigheder ...

Men jeg synes stadig, det er folks egen sag. Til gengæld synes jeg så virkelig, brokkeretten er inddraget, når de så mærker konsekvenserne af deres ikke-valg.

Ps. Ved folketingsvalg synes jeg så i øvrigt, alle bør stemme.
9
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1287

Indlægaf hotlips » 30. nov 2015, 14:00

Al sympati for klimamarch,men københavn er stort og når nu talerne blev holdt på Christiansborg så kunne man måske have holdt sig fra Rådhuspladsen.
Jeg fatter slet ikke politiet har givet dem lov at gå derned,10.000 demonstranter der lige vælter ned til 5000 børnefamilier ,de fleste med småbørn,det må høre under mindre end optimalt...

Og nej jeg er ikke ligeglad med klimaet.
1
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 30. nov 2015, 15:52

Jeg lossede mit valgkort direkte i skraldespanden da det var det der føltes rigtigt.

Jeg ved ærligt talt ikke hvad jeg har ændret sig men i hvert fald ringede jeg til Borgerservice for at få oplyst valgbordet, så jeg tropper op med mit kørekort på torsdag og får sat det kryds.

Det ændrer dog på ingen måde ved mit førnævnte syn på stemmeret og brokkeri.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 388
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3829

Indlægaf Delfin » 30. nov 2015, 19:11

ShuruQ skrev:Jeg lossede mit valgkort direkte i skraldespanden da det var det der føltes rigtigt.

Jeg ved ærligt talt ikke hvad jeg har ændret sig men i hvert fald ringede jeg til Borgerservice for at få oplyst valgbordet, så jeg tropper op med mit kørekort på torsdag og får sat det kryds.

Det ændrer dog på ingen måde ved mit førnævnte syn på stemmeret og brokkeri.

Tillykke :)
Siden dette er tråden, hvor man siger det, man ikke må sig, vover jeg pelsen med lidt "hjemmestrik".

Jeg finder det noget yderligtgående ikke at ville stemme til valg med begrundelse i Islam.
Se, hvad der sker med Allahs skaberværk, når nogle få tiltager sig magten og retten til at være den/dem, som ejer den korrekte tolkning af Koranen, mens de bekriger hinanden.
»Kongedømmet over himlene og jorden tilhører Allah.« (hedder det vist nogenlunde) Men Allah må vel have sat menneskene til at hjælpe sig med at passe på jorden. Den logiske følge af det må vel være, at mennesket har pligt at vælge dem, der egner sig bedst til det, i stedet for at lade dem, der bilder sig ind, at være noget i retning af Allahs nærmeste tjener, spolere hans jord.
2
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 30. nov 2015, 20:07

Karen Ellemand.

Jeg kan ikke fordrage den forskelsbehandling af homosexuelle mænd. Kvinder har kæmpet for ligestilling, men ligestilling gælder sgu begge veje. Det går lidt i sig selv når mænd så diskrimineres her.

Lesbiske par kan sågar få hjælp til fertilitetsbehandling, ikke et ondt ord om det, men der skal ikke være forskel.

"Det er ikke en menneskeret at få børn", nej det er ikke, men det er en menneskeret at der i vores lille demokratiske Danmark ikke finder den slags forskelsbehandlibg sted.

Må jeg garanteret gerne sige her, men i mine vanlige kredse er det nok ikke velanset.
4
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 30. nov 2015, 20:45

ShuruQ skrev:Karen Ellemand.

Jeg kan ikke fordrage den forskelsbehandling af homosexuelle mænd. Kvinder har kæmpet for ligestilling, men ligestilling gælder sgu begge veje. Det går lidt i sig selv når mænd så diskrimineres her.

Lesbiske par kan sågar få hjælp til fertilitetsbehandling, ikke et ondt ord om det, men der skal ikke være forskel.

"Det er ikke en menneskeret at få børn", nej det er ikke, men det er en menneskeret at der i vores lille demokratiske Danmark ikke finder den slags forskelsbehandlibg sted.

Må jeg garanteret gerne sige her, men i mine vanlige kredse er det nok ikke velanset.

Altså jeg er i og for sig enig, men forskellen ligger vel i at det er jævnt svært at gøre en mand gravid. Og formentlig også svært at finde en rugemor til dem.
Senest rettet af Bøtte 30. nov 2015, 20:53, rettet i alt 1 gang.
2
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 356
Likede indlæg: 1428

Indlægaf Dime » 30. nov 2015, 20:47

Fuck you... And everything...
0
Damn, I'm fucked...
- Dime, 1.52
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1145
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9626

Indlægaf kidkomb » 30. nov 2015, 20:49

Bøtte skrev:

Altså jeg er i og for sig enig, men forskellen ligger vel i at det er jævnt svært at gøre en mand gravid. Og formentlig også svært at finde en rygemor til dem.

Obvious fun, is obvious :genert:
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 30. nov 2015, 20:49

Bøtte skrev:

Altså jeg er i og for sig enig, men forskellen ligger vel i at det er jævnt svært at gøre en mand gravid. Og formentlig også svært at finde en rygemor til dem.

"Ryge(r)mor" :-D. Undskyld kunne ikke lade være.

Jo, det er klart der er forskel i og med en mand ikke kan blive gravid, men jeg stejler over hendes "det er ikke en menneskeret at få børn", det argument er i denne sammenhæng virkelig ulækkert.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10154

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. dec 2015, 11:13

Jeg troede ikke, at det kunne blive værre end "Jordens Søjler" i sig selv, men det kunne det:

Billede
3
Je suis un tableau noir.

Tilbage til "Generelt"