Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11682

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 1. dec 2015, 23:44

og så er han desværre også en af de kokke hvis negle ikke ser godt ud når de zoomer ind på hans fingre... de ser simpelthen en smule brunlige ud der øverst hvor man helst vil se en klinisk ren hvid kant.
2
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11682

Indlægaf Dirtylittledevil » 1. dec 2015, 23:46

DetSorteCirkus skrev:Jeg har købt et rivejern fra Claus Holms køkkenserie, men jeg sværger(!), jeg anede ikke, hvem og hvordan han var! :(

Ja det forklarer jo så de rygter om at du laver en træls gulerodssalat!
7
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10154

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. dec 2015, 23:49

Dirtylittledevil skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg har købt et rivejern fra Claus Holms køkkenserie, men jeg sværger(!), jeg anede ikke, hvem og hvordan han var! :(

Ja det forklarer jo så de rygter om at du laver en træls gulerodssalat!

Korrekt. Det er jo derfor, at jeg nu har købt et rivejern, der kan gøre den pivfræk :slem:
6
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3422

Indlægaf HappyPaww » 2. dec 2015, 07:18

Jeg kan simpelthen ikke se det fantastiske i Sex and the City. Synes det er det argeste lort, og karaktererne er karikerede og møg irriterende og i der hele taget er det et super urealistisk set up. Og de er heller ikke ikke særlig pæne - hverken kvinderne eller de fleste af mændene. Serien kunne til nød ses pga ham der den unge Hottie der var kæreste med Samantha, men ellers nej.

Det lader det til at man ikke sige for 90% af den kvindelige befolkning...
10
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 2. dec 2015, 07:34

HappyPaww skrev:Jeg kan simpelthen ikke se det fantastiske i Sex and the City. Synes det er det argeste lort, og karaktererne er karikerede og møg irriterende og i der hele taget er det et super urealistisk set up. Og de er heller ikke ikke særlig pæne - hverken kvinderne eller de fleste af mændene. Serien kunne til nød ses pga ham der den unge Hottie der var kæreste med Samantha, men ellers nej.

Det lader det til at man ikke sige for 90% af den kvindelige befolkning...

Hvor har du ret.

Har det i øvrigt på samme måde med Desperate Housewives. Omend jeg 100 gange hellere vil se SATC end DH, der er urealistisk og med et komplot der er mere indviklet og langtrukken end serier som The bold and the beautiful og Days of our lives, i det hele taget bliver der produceret virkelig mange junk-serier i USA.

Jeg har tidligere erfaret det bestemt heller ikke er populært at slamme DH, men jeg synes det er noget junk.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 251
Likede indlæg: 4097

Indlægaf Persnikedy » 2. dec 2015, 07:48

Jeg ved godt at det er meningen at kvinder nu til dags skal være okay med menstration og være på tærende med "Det er ganske naturligt at min krop gør sådan her", men hold da kæft hvor jeg hader det lort.
Ihhh ja, det er jo SÅ fantastisk at vågne op med smerter og måtte skynde sig ud i bad tidligt om morgen fordi Tante Jerk lige vælger at selvom du næsten er 30 skal det stadig være ureglmæssigt af helveds til.
Det er så bekræftende som kvinde at vide at hele ens dag lige kan få et spark ned af fordi smerterne lige kommer som jag i underlivet, også samtidig vide at det her "kan du ligeså godt vende dig til" fordi det jo nok næppe er sidste gang..
Og jeg hader hele den der "du skal fejre din kvindelighed" pis nogle mennesker kører med som endeligt bare giver mig lyst til at bide dem.

(Disclaimer: dette her er ikke hormon vrede, men smerter vrede for det gør altså pisse ondt!)
5
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1618

Indlægaf dykkersild » 2. dec 2015, 08:19

Persnikedy skrev:Jeg ved godt at det er meningen at kvinder nu til dags skal være okay med menstration og være på tærende med "Det er ganske naturligt at min krop gør sådan her", men hold da kæft hvor jeg hader det lort.
Ihhh ja, det er jo SÅ fantastisk at vågne op med smerter og måtte skynde sig ud i bad tidligt om morgen fordi Tante Jerk lige vælger at selvom du næsten er 30 skal det stadig være ureglmæssigt af helveds til.
Det er så bekræftende som kvinde at vide at hele ens dag lige kan få et spark ned af fordi smerterne lige kommer som jag i underlivet, også samtidig vide at det her "kan du ligeså godt vende dig til" fordi det jo nok næppe er sidste gang..
Og jeg hader hele den der "du skal fejre din kvindelighed" pis nogle mennesker kører med som endeligt bare giver mig lyst til at bide dem.

(Disclaimer: dette her er ikke hormon vrede, men smerter vrede for det gør altså pisse ondt!)

Ja - for f.... da også - jeg ville være fuldt ud tilfreds med en lille lampe i navlen der lyste rødt for gravid og grønt for go go hver den 1. i mdr. kl. 1200.

Jeg valgte at droppe prævention i begyndelsen af 40érne - slut med hormoner og manden blev steriliseret - men så også slut med at vælge hvornår man vil have menstruation, den kommer hver 3 uge - og for fuld drøn, velkommen til smerten som jeg kun kan huske fra mine unge teenagerdage.
Nogle gange når ingen hører det - så siger jeg altså: jeg savner mine p-piller for hold nu op hvor var det bare nemt og smertefrit.
1
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5032

Indlægaf Fyrst Eberhard » 2. dec 2015, 08:30

At sende sine børn på kostskole i en tidlig alder, er i mine øjne en erkendelse af, at man ikke rigtig gider dem. Man skal selvfølgelig have dem, hvis man ikke vil opfattes som en freak, men man er lidt for forgabt i sig selv til sådan for alvor at kunne mønstre kræfterne til at engagere sig i dem. Man viser naturligvis gerne billeder og praler gerne med, hvor godt de er med i skolen, men i grunden er de en nødvendig klods om benet, som man må have andre til at tage sig af.

Jeg fatter ikke konceptet. Det kan da aldrig være bedre end at få kærlighed derhjemme i familien. Ikke forkælelse, men kærlighed.
10
Peace!
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 2. dec 2015, 08:36

Fyrst Eberhard skrev:At sende sine børn på kostskole i en tidlig alder, er i mine øjne en erkendelse af, at man ikke rigtig gider dem. Man skal selvfølgelig have dem, hvis man ikke vil opfattes som en freak, men man er lidt for forgabt i sig selv til sådan for alvor at kunne mønstre kræfterne til at engagere sig i dem. Man viser naturligvis gerne billeder og praler gerne med, hvor godt de er med i skolen, men i grunden er de en nødvendig klods om benet, som man må have andre til at tage sig af.

Jeg fatter ikke konceptet. Det kan da aldrig være bedre end at få kærlighed derhjemme i familien. Ikke forkælelse, men kærlighed.

Aldeles enig.

Dertil kommer der at det i de fleste tilfælde, i mine øjne, er ren snobberi a ala se hvad vi har råd til og bla. Husker en serie om Herlufs Holm, den ene dreng havde så megeg hjemve det gjorde helt ondt i hjertet på mig men han skulle død og pine gennemføre.

I går så jeg et program om hoardere, ham den ene var blevet sendt afsted 8 år gammel, det er jo hul i hovedet.

Og nu når vi er i det, så er jeg glad for at Danmarks royale børn ikke længere nærmest kun passes af barnepiger frem for forældrene. Man får vel børn for faktisk at bruge tid sammen med dem.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8451

Indlægaf 2SHY » 2. dec 2015, 08:39

Jeg hader når folk siger "fondang" men det er måske fordi jeg har lært det hedder "fondant" og udtales ligesom det staves
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 2. dec 2015, 08:43

2SHY skrev:Jeg hader når folk siger "fondang" men det er måske fordi jeg har lært det hedder "fondant" og udtales ligesom det staves

Det er nu korrekt at det er mere g-lyd, da t'et er stumt på fransk :).

Men det kan godt lyde lidt "snobbet" måske på dansk med fransk udtale, men ikke desto mindre.
2
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 2. dec 2015, 08:44

2SHY skrev:Jeg hader når folk siger "fondang" men det er måske fordi jeg har lært det hedder "fondant" og udtales ligesom det staves

Men det udtales fondang. Jeg skulle også lære det :D
2
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 2. dec 2015, 08:52

ShuruQ skrev:

Det er nu korrekt at det er mere g-lyd, da t'et er stumt på fransk :).

Men det kan godt lyde lidt "snobbet" måske på dansk med fransk udtale, men ikke desto mindre.

Men det er ikke et fransk produkt så jeg forstår ikke hvorfor det skal have en fransk udtale. De udtaler det heller ikke sådan i USA
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 2. dec 2015, 08:53

Neenah skrev:

Men det udtales fondang. Jeg skulle også lære det :D

Ikke i min verden så jeg holder fast i t-lyden
1

Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5032

Indlægaf Fyrst Eberhard » 2. dec 2015, 08:53

ShuruQ skrev:
Fyrst Eberhard skrev:At sende sine børn på kostskole i en tidlig alder, er i mine øjne en erkendelse af, at man ikke rigtig gider dem. Man skal selvfølgelig have dem, hvis man ikke vil opfattes som en freak, men man er lidt for forgabt i sig selv til sådan for alvor at kunne mønstre kræfterne til at engagere sig i dem. Man viser naturligvis gerne billeder og praler gerne med, hvor godt de er med i skolen, men i grunden er de en nødvendig klods om benet, som man må have andre til at tage sig af.

Aldeles enig.

Dertil kommer der at det i de fleste tilfælde, i mine øjne, er ren snobberi a ala se hvad vi har råd til og bla. Husker en serie om Herlufs Holm, den ene dreng havde så megeg hjemve det gjorde helt ondt i hjertet på mig men han skulle død og pine gennemføre.

I går så jeg et program om hoardere, ham den ene var blevet sendt afsted 8 år gammel, det er jo hul i hovedet.

Og nu når vi er i det, så er jeg glad for at Danmarks royale børn ikke længere nærmest kun passes af barnepiger frem for forældrene. Man får vel børn for faktisk at bruge tid sammen med dem.

Prins Nikolai blev sendt på Herlufsholm som 14 årig.

Jeg kender flere, der sender børnene på Herlufsholm i samme alder. Dem forstår jeg heller ikke - på trods af venskaber eller bekendtskaber. De har typisk selv gået der, har fastholdt venskaberne fra skolen i sin tid, og der er en indforståethed i flokken om, at ens egne børn senere skal samme vej. Gruppepres hos adel og elite. Jeg er ikke overbevist om, at alle inderst inde mener, det er for barnets bedste.

Der må opstå et tomrum et sted, når man sendes væk.
0
Peace!

Tilbage til "Generelt"