Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
D.itsen
Kort karma: 172
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1376

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 2. dec 2015, 11:54

kidkomb skrev:Jeg gik rundt og troede, at når man som kvinde blev steriliseret, så gik man i overgangsalderen og derfor er det næsten umuligt at reverse, til forskel fra, når mænd får foretaget lignende indgreb?

Man cutter vel bare æggelederne, man fjerne jo ikke hele underlivet som ville give overgangsalder. Får man fjernet det pga f.eks kræft, mener jeg bestemt man går i overgangsalderen (fjernet underlivet.... Mærkeligt udtryk - Det lyder som om skeden også forsvinder)
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9656

Indlægaf kidkomb » 2. dec 2015, 11:57

D.itsen skrev:Man cutter vel bare æggelederne, man fjerne jo ikke hele underlivet som ville give overgangsalder. Får man fjernet det pga f.eks kræft, mener jeg bestemt man går i overgangsalderen (fjernet underlivet.... Mærkeligt udtryk - Det lyder som om skeden også forsvinder)

Yaks! Det gør helt ondt, at tænke på :lol:
Det er en del år siden jeg undersøgte det, for jeg skal jo ikke have børn.
Måske kom jeg dengang til den konklusion, at det kunne være lige meget, når nu man stadig skulle trækkes med menstruation og fjernelse af hele underlivet (uadr hehe) er et meget stort indgreb og der kan opstå temmelig svære komplikationer.
Øv,for ingen nemme udveje :mellow:
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5038

Indlægaf Fyrst Eberhard » 2. dec 2015, 12:10

Dikus skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Børn og unge skal selvfølgelig modnes og udfordres som modspil til hjemmets trygge rammer, og i dit tilfælde lader det da også til, at netop dét er sket, på fornuftige betingelser. Fred være med det.

Jeg har desværre bare indtryk af, at det er gældende for dem jeg kender der sender børnene på kostskole, at "barnets bedste" ikke handler om hvad der sker i teenagealderen, men om hvad der skal ske når de skal ud og skabe karriere.

Jeg har nu kendt mange, der har gået på kostskole fra teenagealderen. Og mange, der har gået på efterskole.

Deres oplevelse og glæde ved det har været ret ens. Men det er da lettere at se karrierefolkene og tænke anderledes om deres valg, fordi de bruger tiden anderledes end ikke-karrierefolkene, når børnene er ude.

Generelt mener jeg nu, det ville klæde folk at kigge på barnets tarv og trivsel frem for motivanalyse hos forældre.

(Og ja. Jeg er klar over, man i alle lag - og både på efterskoler og kostskoler - finder eksempler på børn, der er "sendt væk")

Succeshistorier er der helt sikkert mange af, andet ville jo være mærkeligt. Mit første indlæg kunne ret beset også være "placeret" i Fordomstråden, da jeg jo kun har mit indtryk at basere det på.
Senest rettet af Fyrst Eberhard 2. dec 2015, 12:12, rettet i alt 1 gang.
3
Peace!
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1626

Indlægaf dykkersild » 2. dec 2015, 12:30

Dirtylittledevil skrev:
KitKat skrev:
dykkersild skrev:Jeg er så f..... fristet - men jeg droppede dem jo pg.a. hormoner og "den høje alder" som alle de kloge jo siger, ikke harmonerer.

Åh hvor jeg dog saver kun at have menstruation hver 3 mdr. - og så var det overstået på 3 dage uden smerter.

Jeg er vel i virkeligheden klar til slet ikke høre til den bind-brugende del af damerne mere - ja tak til det.

:lol: Jeg ønsker mig tidlig overgangsalder i julegave.
(men det skal man vist heller ikke sige for højt)

Gud, jeg troede jeg var den eneste med det ønske... :blush:

You are not alone - jeg er max. klar - tror jeg nok :panik:
4
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3473

Indlægaf Ballademager » 2. dec 2015, 12:49

Jeg orker (!!) ikke at arbejde med folk, der bliver ved med at lave ændringer indtil sidste øjeblik før man skal et eller andet. Det er respektløst og irriterende!
5
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 2. dec 2015, 12:51

Ballademager skrev:Jeg orker (!!) ikke at arbejde med folk, der bliver ved med at lave ændringer indtil sidste øjeblik før man skal et eller andet. Det er respektløst og irriterende!

Amen to that!
Det gælder også i mit privatliv. Jeg bliver tosset oven i hovedet, når alting bliver lavet om hele tiden.
2
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2141

Indlægaf sigge » 2. dec 2015, 13:02

D.itsen skrev:
kidkomb skrev:Jeg gik rundt og troede, at når man som kvinde blev steriliseret, så gik man i overgangsalderen og derfor er det næsten umuligt at reverse, til forskel fra, når mænd får foretaget lignende indgreb?

Man cutter vel bare æggelederne, man fjerne jo ikke hele underlivet som ville give overgangsalder. Får man fjernet det pga f.eks kræft, mener jeg bestemt man går i overgangsalderen (fjernet underlivet.... Mærkeligt udtryk - Det lyder som om skeden også forsvinder)

Præcis, ved en sterilisation bliver æggelederne bare enten afklemt eller skåret (brændt) over. Man fjerner hverken æggestokkene, som bl.a. produceret kvindeligt kønshormon, eller livmoderen. Så der er forsat menstruationer og alt hvad dertil hører af symptomer efter indgrebet. Der er bare blokeret for, at ægget kan blive befrugtet og nå frem til livmoderen. Så ligger der bare en flok rådne æg i æggelederen (ej, det er pjat, de går bare i opløsning med tiden).
1
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 2. dec 2015, 13:05

sigge skrev:
Præcis, ved en sterilisation bliver æggelederne bare enten afklemt eller skåret (brændt) over. Man fjerner hverken æggestokkene, som bl.a. produceret kvindeligt kønshormon, eller livmoderen. Så der er forsat menstruationer og alt hvad dertil hører af symptomer efter indgrebet. Der er bare blokeret for, at ægget kan blive befrugtet og nå frem til livmoderen. Så ligger der bare en flok rådne æg i æggelederen (ej, det er pjat, de går bare i opløsning med tiden).

No. No. No no no no no :panik: :puke: :puke:
3
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11696

Indlægaf Dirtylittledevil » 2. dec 2015, 13:18

Panic-smiley er virkelig blevet den nye banan-smiley, det er svært at forstå hvad vi gjorde før den!
12
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3407

Indlægaf dgd2007 » 2. dec 2015, 13:28

ShuruQ skrev:Det jeg mente var, i forhold til fx da Joachim og Frederik var børn tror jeg barnepiger blev brugt mere hyppigt end i dag.
[...]

Det er jeg nu ikke sikker på. I Whiskeybæltet har de vist alle sammen hver deres filippinere :genert:
2
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 2. dec 2015, 13:35

DetSorteCirkus skrev:Fordi det er et fransk ord, uanset hvad andre måtte bruge det til.

Fondant ser ud til at have europæiske rødder (i en mindre kemisk version), da det i 1700-tallet og muligvis også tidligere er blevet brugt i kongelige husholdninger, hvilket man aldrig har haft i USA.

Produktets historie er altså anderledes end fx. den danske risalamande, hvor man bare har givet sin dessert et fransk navn, og selv der ville jeg faktisk undre mig, hvis man udtalte navnet "risalamante" med fladt "a" og det hele.

Jeg vil nu også mene, at der ikke er noget mere kikset end at udtale et fransk ord på amerikansk :)

Til gengæld fandt jeg engang ud af, at vi på dansk udtaler bilmærket Citroën mere fransk, end franskmændene selv gør :fløjt: De siger ikke n'et som "ng" (det er sikkert noget med de to prikker over e'et).

Masseimporten af engelske ord begyndte først i 1940'erne. I gamle dage gik man automatisk ud fra, at alle fremmedartede ord var franske. Derfor har det engelske importord "sherif" tryk på sidste stavelse, selv om det ikke har det på originalsproget. (Nå, men den slags hører vist egentlig hjemme i sprogtrådene ... pardon!) ;)
2
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 2. dec 2015, 13:56

Apropos franske n'er vil jeg sværge på, at lige hørte statsministeren udtale Dublin som "dobling" ;)
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 811
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8362
Kontakt:

Indlægaf Ado » 2. dec 2015, 13:59

Jeg synes det lyder lige så kikset at udtale "fondant" med "dant" i enden, som at sige "junik". :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8462

Indlægaf 2SHY » 2. dec 2015, 14:05

Ado skrev:Jeg synes det lyder lige så kikset at udtale "fondant" med "dant" i enden, som at sige "junik". :D

Så nøjes jeg med at være fondant kikset. Junik udgaven er jeg ikke med på :)
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11696

Indlægaf Dirtylittledevil » 2. dec 2015, 14:49

Man kan jo altid bare kalde det "stiv sukkerdressing" i stedet :slem:
3
The more I eat the butter I feel

Tilbage til "Generelt"