Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 139
Likede indlæg: 1719

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 10. dec 2015, 12:45

Animi skrev:Jeg kan ikke lade være med at dømme dem der synes at Fifty Shades bøgerne er velskrevet litteratur. Ikke folk der godt kan lide bøgerne, for det kan jeg da sagtens sætte mig ind i. Men dem der helt seriøst mener at bøgerne er veludviklet, og fantastisk skrevet, der kan jeg ikke lade være med at ryste lidt på hovedet, og tænke at folk så burde læse lidt flere bøger.

Amen to that - jeg har skrevet det før herinde. Jeg måtte altså kyle den bog fra mig i afsky efter ca. 30 sider.
3
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 336
Likede indlæg: 3532

Indlægaf vibbsen » 10. dec 2015, 13:48

dykkersild skrev:
Animi skrev:Jeg kan ikke lade være med at dømme dem der synes at Fifty Shades bøgerne er velskrevet litteratur. Ikke folk der godt kan lide bøgerne, for det kan jeg da sagtens sætte mig ind i. Men dem der helt seriøst mener at bøgerne er veludviklet, og fantastisk skrevet, der kan jeg ikke lade være med at ryste lidt på hovedet, og tænke at folk så burde læse lidt flere bøger.

Amen to that - jeg har skrevet det før herinde. Jeg måtte altså kyle den bog fra mig i afsky efter ca. 30 sider.

Jeg gik i gang med lydbogs versionen....Men da Mr.Grey havde brugt det meste af en 12 kilometers cykeltur på at handle ind i byggemarkedet så var jeg simpelthen nød til at stoppe igen. Det var simpelthen for latterligt.
4
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Kasper
Kort karma: 28
Likede indlæg: 239

Indlægaf Kasper » 10. dec 2015, 13:51

Aima skrev:De har aldrig nogensinde været pålagt at stå på mål for en skid, de skal holde sig indenfor lovens rammer lissom du og jeg, derudover kan de skrive, synge og publicere nøjagtigt, hvad de vil med de muligheder der bliver dem givet. At du personligt finder, de har et art samfundsansvar er fint nok, det er heller ikke fordi jeg ikke kan se, hvad du mener. Jeg er bare ikke enig.

Der findes TV-tilrettelæggere der laver Paradise Hotel, selvom de med statsgaranti kunne udnytte eget potentiale anderledes, der findes Se&Hør-journalister der forfatter artikler til dét blad selvom de sikkert kunne skrive et eller andet klogt og horisontudvidende for Weekendavisen og der findes kunstnere som Medina og Seebach der laver den musik, der, antager jeg, giver mest mening for dem. Min holdning er, at de mennesker skal stå til ansvar og på mål for én eneste; sig selv.

Og frygter man, at ens barn ligefrem bliver indoktrineret af medier og kommerciel popmusik, jamen så må man jo gøre sig lidt ekstra umage og være sit forælderansvar bevidst og lære sine børn at sondre mellem hvad der er virkelighed og hvad der er kunstnerisk frihed, synes jeg.

Selvfølgelig skal man da stå på mål for det, man laver - især hvis man er en synlig del af medie og kulturverdenen. Men det er selvfølgelig fint, hvis man sagtens kan stå på mål for det, selvom man laver banale og overfladiske ting.

Det minder mig om Reality Awards, hvor tilrettelæggerne og producerne bag programmerne med Oddset Janni og Karsten Ree vandt en pris, og på arrogant vis fra scenen udtalte noget i retning af, at de da slet ikke var klar over, at de lavede reality. Gu' er I da så. Så stå på mål for det, I laver, eller luk røven og lav noget andet :)
8
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 646
Likede indlæg: 5412

Indlægaf Aima » 10. dec 2015, 14:04

Kasper skrev:
Aima skrev:De har aldrig nogensinde været pålagt at stå på mål for en skid, de skal holde sig indenfor lovens rammer lissom du og jeg, derudover kan de skrive, synge og publicere nøjagtigt, hvad de vil med de muligheder der bliver dem givet. At du personligt finder, de har et art samfundsansvar er fint nok, det er heller ikke fordi jeg ikke kan se, hvad du mener. Jeg er bare ikke enig.

Der findes TV-tilrettelæggere der laver Paradise Hotel, selvom de med statsgaranti kunne udnytte eget potentiale anderledes, der findes Se&Hør-journalister der forfatter artikler til dét blad selvom de sikkert kunne skrive et eller andet klogt og horisontudvidende for Weekendavisen og der findes kunstnere som Medina og Seebach der laver den musik, der, antager jeg, giver mest mening for dem. Min holdning er, at de mennesker skal stå til ansvar og på mål for én eneste; sig selv.

Og frygter man, at ens barn ligefrem bliver indoktrineret af medier og kommerciel popmusik, jamen så må man jo gøre sig lidt ekstra umage og være sit forælderansvar bevidst og lære sine børn at sondre mellem hvad der er virkelighed og hvad der er kunstnerisk frihed, synes jeg.

Selvfølgelig skal man da stå på mål for det, man laver - især hvis man er en synlig del af medie og kulturverdenen. Men det er selvfølgelig fint, hvis man sagtens kan stå på mål for det, selvom man laver banale og overfladiske ting.

Det minder mig om Reality Awards, hvor tilrettelæggerne og producerne bag programmerne med Oddset Janni og Karsten Ree vandt en pris, og på arrogant vis fra scenen udtalte noget i retning af, at de da slet ikke var klar over, at de lavede reality. Gu' er I da så. Så stå på mål for det, I laver, eller luk røven og lav noget andet :)

Ja, og som sagt; for eget vedkommende. Jeg er ret overbevist om, både Medina, Seebach m.fl. fint kan se sig selv i øjnene, måske er de ligefrem lidt stolte? Det ville jeg være.
Men at stå på mål for sine poptekster, fordi de ikke matcher et politisk korrekt kønsideal eksempelvis? Ej, det tror jeg ikke lige jeg synes, nogen behøver.

Jeg har booket Gustav et par gange, og en del andre reality-typer i øvrigt, og jeg har haft 20 bikiniklædte, numserystende M!-babes i huset. Jeg kan snildt stå på mål, jeg driver ikke min butik for at ændre verden, jeg driver den for at tjene penge. Det er mål-dækning nok for mig, og det tænker jeg det også er for Medina.
Eller måske er hun bare ligeglad :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 892
Likede indlæg: 12448

Indlægaf Dirtylittledevil » 10. dec 2015, 14:47

Aima skrev:Eller måske er hun bare ligeglad :)

Det tror jeg faktisk hun afslører i en af sine sange :-D
8
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 790
Likede indlæg: 10738

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. dec 2015, 15:02

Jeg holder af og interesserer mig for mine veninders børn, synes, at det er sjovt at være sammen med dem og nyder at finde på julegaver til dem.
Og det gør jeg fuldstændig uden at føle et tvetydigt stik af nogen art.

Forinden havde jeg ellers af udenforstående fået tudet ørerne fulde af, hvor svært og slemt og fremmedgjort det hele nu ville blive, og det kan jeg også godt forstå, hvorfor det desværre sommetider bliver for andre, fx. hvis veninden, der er blevet mor, for al fremtid kun kan tale om og beskæftige sig med børn, eller hvis veninden uden børn opfører sig bittert, men at det skulle være en naturlov eller meget svært at undgå, den køber jeg simpelthen ikke.
2
Je suis un tableau noir.
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
MissHelenaVon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 143

Indlægaf MissHelenaVon » 10. dec 2015, 15:19

Jeg kan ikke lide børn! Som i slet ikke - BUM :ninja:
1
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 646
Likede indlæg: 5412

Indlægaf Aima » 10. dec 2015, 16:08

Dirtylittledevil skrev:
Aima skrev:Eller måske er hun bare ligeglad :)

Det tror jeg faktisk hun afslører i en af sine sange :-D

:P
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1073
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9800

Indlægaf Fru Sunshine » 10. dec 2015, 16:15

MissHelenaVon skrev:Jeg kan ikke lide børn! Som i slet ikke - BUM :ninja:

Sådan af princip?
Børn er jo lige så forskellige som voksne, så jeg er ret nysgerrig.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 364
Likede indlæg: 6457

Indlægaf Animi » 10. dec 2015, 16:26

Fru Sunshine skrev:

Sådan af princip?
Børn er jo lige så forskellige som voksne, så jeg er ret nysgerrig.

Det er jeg også nysgerrig over - og ja, det er ret kontroversielt at sige at man ikke kan lide børn, men det er nok fordi det jo er lidt i samme boldgade som hvis man sagde "Jeg kan ikke lide negere" - det giver jo ikke rigtig mening at skære en hel befolkningsgruppe over en kam :P

(Men okay, nogen børn er altså også forfærdelige, så hvis man fx har arbejdet som skolevikar, er jeg måske lidt forståelig overfor det :ninja: )
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 239
Likede indlæg: 1958

Indlægaf Guilded_Lily » 10. dec 2015, 16:30

Seebach hører til på Charlie.
1
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 202
Likede indlæg: 2889

Indlægaf Joe » 10. dec 2015, 16:36

Jeg bryder mig virkelig lidt om folk med den holdning.
3
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1237
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 10545

Indlægaf kidkomb » 10. dec 2015, 17:03

Børn minder meget om mennesker, ja, men det de mest minder om er fulde mennesker.
Og nogle mennesker kan ikke lide fulde mennesker.
Jeg synes det er stigmatiserende at dømme "børnehadere" som dårlige mennesker. Det er faktisk lidt ensidigt og ureflekteret.
Jeg forstår det ikke.
Hvis nogen behandlede børn dårligt eller lod det skinne igennem at de fandt dem afskyvækkende, så er det max fjong at synes de er nogle klaphatte.
Det svarer altså lidt til at pege fingre og blive kollektivt enige om at folk der ikke kan lide katte, DF'ere, hundehvalpe osv er nogle røvhuller også selvom de behandler katte, DF'ere og hundehvalpe pænt og respektfuldt.
Hav nu en smule forståelse for andre mennesker, det behøver man altså ikke miste, bare fordi det er børn det handler om.
-Kid, der før i tiden havde det virkelig stramt med børn, men nu faktisk godt kan lide dem.
5
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 869
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 9043
Kontakt:

Indlægaf Ado » 10. dec 2015, 17:04

MissHelena har selvfølgelig skrevet indlægget i den rigtige tråd. Kan man konstatere. :D
Men jeg begriber virkelig ikke folk, som bare pr. automatik ikke kan lide børn. Det er trods alt ret mange forskellige personligheder at skære over med én kam.
Kan faktisk slet ikke forstå hvad det er ved børn, som er så grusomt? Og jeg higer efter at få et svar, hver gang nogen udtaler at de ikke kan lide dem.
2
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 402
Likede indlæg: 3824

Indlægaf Sophaya » 10. dec 2015, 17:21

Wow, jeg troede den her tråd var stedet hvor man kunne lufte upopulære holdninger uden at skulle udskammes :) men det må man nok heller ikke sige.

Jeg hader ikke selv børn pr automatik, og der findes børn jeg er helt vild med, men der er mange af de ting som størstedelen af børn har tilfælles, der irriterer mig. Det være sig helt udviklingsmæssigt normal opførsel, der bare er røvirriterende alligevel. Det er den slags, man kan se bort fra når man kender og synes godt om barnet, men som fylder i billedet når det er fremmede børn. Derfor kan jeg godt forstå hvis børn generelt ikke lige er ens kop te, omend hader er et stærkt ord.
9
x

Tilbage til "Generelt"