Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 222
Likede indlæg: 1717

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 10. dec 2015, 16:30

Seebach hører til på Charlie.
1
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2411

Indlægaf Joe » 10. dec 2015, 16:36

MissHelenaVon skrev:Jeg kan ikke lide børn! Som i slet ikke - BUM :ninja:

Jeg bryder mig virkelig lidt om folk med den holdning.
3
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9727

Indlægaf kidkomb » 10. dec 2015, 17:03

Børn minder meget om mennesker, ja, men det de mest minder om er fulde mennesker.
Og nogle mennesker kan ikke lide fulde mennesker.
Jeg synes det er stigmatiserende at dømme "børnehadere" som dårlige mennesker. Det er faktisk lidt ensidigt og ureflekteret.
Jeg forstår det ikke.
Hvis nogen behandlede børn dårligt eller lod det skinne igennem at de fandt dem afskyvækkende, så er det max fjong at synes de er nogle klaphatte.
Det svarer altså lidt til at pege fingre og blive kollektivt enige om at folk der ikke kan lide katte, DF'ere, hundehvalpe osv er nogle røvhuller også selvom de behandler katte, DF'ere og hundehvalpe pænt og respektfuldt.
Hav nu en smule forståelse for andre mennesker, det behøver man altså ikke miste, bare fordi det er børn det handler om.
-Kid, der før i tiden havde det virkelig stramt med børn, men nu faktisk godt kan lide dem.
5
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8431
Kontakt:

Indlægaf Ado » 10. dec 2015, 17:04

MissHelena har selvfølgelig skrevet indlægget i den rigtige tråd. Kan man konstatere. :D
Men jeg begriber virkelig ikke folk, som bare pr. automatik ikke kan lide børn. Det er trods alt ret mange forskellige personligheder at skære over med én kam.
Kan faktisk slet ikke forstå hvad det er ved børn, som er så grusomt? Og jeg higer efter at få et svar, hver gang nogen udtaler at de ikke kan lide dem.
2
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 10. dec 2015, 17:21

Wow, jeg troede den her tråd var stedet hvor man kunne lufte upopulære holdninger uden at skulle udskammes :) men det må man nok heller ikke sige.

Jeg hader ikke selv børn pr automatik, og der findes børn jeg er helt vild med, men der er mange af de ting som størstedelen af børn har tilfælles, der irriterer mig. Det være sig helt udviklingsmæssigt normal opførsel, der bare er røvirriterende alligevel. Det er den slags, man kan se bort fra når man kender og synes godt om barnet, men som fylder i billedet når det er fremmede børn. Derfor kan jeg godt forstå hvis børn generelt ikke lige er ens kop te, omend hader er et stærkt ord.
9
x
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1986

Indlægaf lillebjoern » 10. dec 2015, 17:23

Jeg har det svært med børn. Jeg ved ikke hvornår man kan sige noget til dem (hvis de fx bliver bange), og ofte er de ret svære at tale med, fordi de er så generte, eller ikke forstår noget sjovt, eller et eller andet. Man har ikke så meget at snakke om med børn, medmindre man kender dem meget godt. Jeg hader dem ikke, men jeg har det svært omkring dem.
Senest rettet af lillebjoern 10. dec 2015, 17:29, rettet i alt 1 gang.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9727

Indlægaf kidkomb » 10. dec 2015, 17:23

Ado skrev:MissHelena har selvfølgelig skrevet indlægget i den rigtige tråd. Kan man konstatere. :D
Men jeg begriber virkelig ikke folk, som bare pr. automatik ikke kan lide børn. Det er trods alt ret mange forskellige personligheder at skære over med én kam.
Kan faktisk slet ikke forstå hvad det er ved børn, som er så grusomt? Og jeg higer efter at få et svar, hver gang nogen udtaler at de ikke kan lide dem.

Nu er det jo bare et bud, men jeg tænker at det blandt andet kan være at de er uhæmmede, ingen føling med personal space og de lugter.
Det kan vel godt få en til at føle sig ubehageligt til mode?
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11789

Indlægaf Dirtylittledevil » 10. dec 2015, 17:36

Jeg hadede virkelig også børn da jeg var yngre, det blev dog lidt bedre efter jeg selv fik nogen. Nu vil jeg sige at vi er der hvor jeg lader tvivlen komme dem til gode. For det meste :-D
1
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10340

Indlægaf icelady » 10. dec 2015, 17:42

Jeg hader ikke børn...

men siden mine egne er blevet voksne er min tålmodighed med børn blevet meget lille. :genert:
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 494
Likede indlæg: 1604

Indlægaf Spjaerten » 10. dec 2015, 17:44

Jeg skal kende hunde før jeg bryder mig om dem.
Og har flere veninder med dejlige hunde og har haft 3 selv som barn.
Men fremmede hunde (hvor jeg ikke kender deres væsen) kan godt skræmme mig.
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8431
Kontakt:

Indlægaf Ado » 10. dec 2015, 18:03

kidkomb skrev:
Ado skrev:MissHelena har selvfølgelig skrevet indlægget i den rigtige tråd. Kan man konstatere. :D

Nu er det jo bare et bud, men jeg tænker at det blandt andet kan være at de er uhæmmede, ingen føling med personal space og de lugter.

Men er de alle det?

Og lugter? Seriøst? :D
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 10. dec 2015, 18:05

Jeg vil altså bare gerne vide, om det er af princip, for ingen kender jo alle børn i verden, så ret beset kan man vel ikke vide, at der slet ikke er nogen børn, man kan lide.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 10. dec 2015, 18:06

Jeg kender f.eks. også nogle DF'er, jeg godt kan lide.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 312
Likede indlæg: 5774

Indlægaf Animi » 10. dec 2015, 18:07

Ado skrev:
kidkomb skrev:

Men er de alle det?

Og lugter? Seriøst? :D

Overhovedet ikke :)
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 312
Likede indlæg: 5774

Indlægaf Animi » 10. dec 2015, 18:09

Jeg synes at mennesker er mere værd end dyr. Men vi skal selvfølgelig stadigvæk behandle dyr pænt.
Og i samme boldgade, så er jeg alt for nærig til at købe økologisk
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Generelt"