Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 396
Likede indlæg: 3777

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophaya » 11. dec 2015, 10:23

Fru Sunshine skrev:
Sophaya skrev:Jeg vil da kraftigt overveje hvad jeg poster i denne tråd fremover - det er tydeligvis ikke længere stedet hvor man må sige de ting man ikke må sige. Jeg føler en dårlig stemning - og jeg har ikke engang sagt, at jeg ikke kan lide børn! :D

Jeg synes faktisk det er ærgerligt, at den her tråds formål bliver trampet på fordi folk er forargede over en person der ikke kan lide børn. Jeg er vild med, når debatter kommer på et sidespor og der bliver diskuteret nogle ting der ellers ikke ville, men det her er jo bare at skælde ud på folk der ikke er vilde med børn. Så synes jeg sgu, man skulle lave en tråd hvor man diskuterer det separat. Men det må man nok heller ikke sige.

Hvor bliver der skældt ud? Der argumenteres og holdes en ordentlig tone som jeg ser det, så jeg kan ikke selv få øje på udskældningen.

Personligt synes jeg bare det er lidt voldsomt når der kommer så mange ind i en tråd og går efter en person, der har lavet sådan et indlæg - især når det egentlig er det, tråden her er til. Ja, der bliver holdt en pæn tone, men hvis jeg var hende der havde lavet det indlæg der startede det hele ville jeg føle mig ret overvældet og ja - skældt ud.

Det var egentlig også derfor jeg tog hende i "forsvar" - for selvom det er en stærk udmelding og måske ikke så reflekteret som den ville have været i en debat om emnet, så er det vel det den her tråd er her for?
Senest rettet af Sophaya 11. dec 2015, 10:25, rettet i alt 1 gang.
10
x
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 612
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2614

Indlægaf Fillie » 11. dec 2015, 10:24

Fru Sunshine skrev:
Sophaya skrev:Jeg vil da kraftigt overveje hvad jeg poster i denne tråd fremover - det er tydeligvis ikke længere stedet hvor man må sige de ting man ikke må sige. Jeg føler en dårlig stemning - og jeg har ikke engang sagt, at jeg ikke kan lide børn! :D

Jeg synes faktisk det er ærgerligt, at den her tråds formål bliver trampet på fordi folk er forargede over en person der ikke kan lide børn. Jeg er vild med, når debatter kommer på et sidespor og der bliver diskuteret nogle ting der ellers ikke ville, men det her er jo bare at skælde ud på folk der ikke er vilde med børn. Så synes jeg sgu, man skulle lave en tråd hvor man diskuterer det separat. Men det må man nok heller ikke sige.

Hvor bliver der skældt ud? Der argumenteres og holdes en ordentlig tone som jeg ser det, så jeg kan ikke selv få øje på udskældningen.

Jeg vil gætte på, at Sophaya tænker på en kommentar som Johans, som måske har fået nogen til at tænke sig om en ekstra gang, om de har lyst til at tilkendegive, at de heller ikke er vilde med børn. Det spøjse er jo bare, at både Helenas og Johans indlæg passer fint i tråden her.
3
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 612
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2614

Indlægaf Fillie » 11. dec 2015, 10:29

I øvrigt føler jeg mig heller ikke særlig godt tilpas i selskab med udviklingshæmmede, hvis adfærd svarer til små børns i støj- og aktivitetsniveau. Uregerlig adfærd ER bare ikke min stærke side. :lol:
1
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 818
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8463
Kontakt:

Indlægaf Ado » 11. dec 2015, 10:29

Det er med en vis ro jeg tager til firmajulefrokost i dag. Der er kraftigt undertal af mænd i virksomheden, så det er begrænset hvor meget skade jeg kan lave denne gang, når alkoholen ryger ind og kærlighedsbarometeret ryger op.

Det synes jeg faktisk ikke lyder ret modent at skrive. Men ikke desto mindre er det rigtigt. Jeg er i et alvorligt underskud af at blive nusset, holdt om og kysset. Men det sker så ikke i aften. Så jeg slipper for moralske tømmermænd.

Mvh. Ado - 16 år.
5
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 11. dec 2015, 10:59

Ado skrev:Jeg tror ikke en dyt på folk der siger, at de ikke har råd til at købe ordentlige æg. Der er sgu ingen husstande der spiser så mange æg, at det kan smadre økonomien at købe frilands- og øko-æg.

Jeg laver mine egne æg og kyllinger. Så slipper man for hele balladen. ;)
Senest rettet af Firebird 2. feb 2016, 19:50, rettet i alt 1 gang.
7
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9276

Indlægaf Fru Sunshine » 11. dec 2015, 11:28

Sophaya skrev:
Fru Sunshine skrev:

Personligt synes jeg bare det er lidt voldsomt når der kommer så mange ind i en tråd og går efter en person, der har lavet sådan et indlæg - især når det egentlig er det, tråden her er til. Ja, der bliver holdt en pæn tone, men hvis jeg var hende der havde lavet det indlæg der startede det hele ville jeg føle mig ret overvældet og ja - skældt ud.

Det var egentlig også derfor jeg tog hende i "forsvar" - for selvom det er en stærk udmelding og måske ikke så reflekteret som den ville have været i en debat om emnet, så er det vel det den her tråd er her for?

For min egen del er jeg bare nysgerrig, fordi jeg ikke forstår det. Men jeg synes altså ikke, nogen skælder ud.

(Og lur mig, om kommentaren ikke er smidt for at få en reaktion. Det ser sådan ud, og det er da ok.)
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3587

Indlægaf Lemonella » 11. dec 2015, 11:28

Jeg personligt, kan egentlig ikke se noget specielt forkert i, at man udtaler, at man ikke kan lide børn.

Det er vel ikke anderledes end når der andre steder bliver sagt "jeg kunne aldrig date en overvægtig eller en ryger". (Og nej det er ikke sket her på denne debat, men det er da set andre steder).

Det er jo ens egen helt personlige holdning og postes den i en tråd, hvor man netop godt, ud fra trådens navn, må skrive den slags, så undrer det mig, at nogens holdning bliver sådan lidt "hold da op".
10
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10298

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. dec 2015, 11:57

Noget økologi er altså helt wack.
Jeg sidder her med et bæger på 1 dl. (gætter jeg på) med yoghurt af fåremælk fra godset Knuthenlund.
Jeg har købt det som datovare med 50% rabat, fordi jeg blev nysgerrig, og gav alligevel næsten 9 kr.!

Min Aldi har også små bægre med øko-yoghurt (af komælk), og de koster 3-4 kr. stykket.

Folk må selvfølgelig selv, om de vil bruge 18 kr. på et mini-bæger yoghurt, men jeg vil have lov til at tænke Kejserens Nye Klæder.
5
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 872
Likede indlæg: 11831

Indlægaf Dirtylittledevil » 11. dec 2015, 12:10

Ado skrev:Det er med en vis ro jeg tager til firmajulefrokost i dag. Der er kraftigt undertal af mænd i virksomheden, så det er begrænset hvor meget skade jeg kan lave denne gang, når alkoholen ryger ind og kærlighedsbarometeret ryger op.

Det synes jeg faktisk ikke lyder ret modent at skrive. Men ikke desto mindre er det rigtigt. Jeg er i et alvorligt underskud af at blive nusset, holdt om og kysset. Men det sker så ikke i aften. Så jeg slipper for moralske tømmermænd.

Mvh. Ado - 16 år.

Jeg er helt på linje med dig, eller på samme umodenhedsniveau måske :-D
Jeg har selv lige været til en fest, hvor jeg ganske enkelt måtte gå over til cola, for jeg var omgivet af mænd som jeg vidste at jeg ville støde på igen når det blev hverdag, og jeg ved 100% at det VIL gå galt hvis først jeg bliver fuld. Det er ikke engang et måske-spørgsmål. Især fordi jeg desværre havde nået at barbere ben, så der var bare intet til at holde mig tilbage hvis jeg var blevet fuld. :nej:
3
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 11. dec 2015, 12:13

Apropos børn :-D.

(Selvom jeg indrømmet nærmere tænker "så gør dog noget", selvom jeg ved det måske ikke er bare lige).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af ShuruQ 11. dec 2015, 12:16, rettet i alt 1 gang.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1153
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9752

Indlægaf kidkomb » 11. dec 2015, 12:14

Ahhaha, det er seriøst det bedste trick i verden; undgå at barbere ben.
Det virker jo!
5
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 11. dec 2015, 12:27

kidkomb skrev:Ahhaha, det er seriøst det bedste trick i verden; undgå at barbere ben.
Det virker jo!

Virkelig? Jeg kan ikke huske om jeg har testet det, men jeg tror, at hvis jeg var beruset nok til at hoppe på én, som jeg vidste, jeg ikke burde hoppe på, så ville ubarberede ben ikke holde mig tilbage...
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 11. dec 2015, 12:29

Dirtylittledevil skrev:
Ado skrev:Det er med en vis ro jeg tager til firmajulefrokost i dag. Der er kraftigt undertal af mænd i virksomheden, så det er begrænset hvor meget skade jeg kan lave denne gang, når alkoholen ryger ind og kærlighedsbarometeret ryger op.

Mvh. Ado - 16 år.

Jeg er helt på linje med dig, eller på samme umodenhedsniveau måske :-D
Jeg har selv lige været til en fest, hvor jeg ganske enkelt måtte gå over til cola, for jeg var omgivet af mænd som jeg vidste at jeg ville støde på igen når det blev hverdag, og jeg ved 100% at det VIL gå galt hvis først jeg bliver fuld. Det er ikke engang et måske-spørgsmål. Især fordi jeg desværre havde nået at barbere ben, så der var bare intet til at holde mig tilbage hvis jeg var blevet fuld. :nej:

Nej, nej, nej. Ingen barberede ben og sit ældste undertøj. Det ved enhver :cool:

Dikus, der måtte forklare sig, da hun kom fuld hjem til ny kæreste og bestemt selv skulle tage undertøj af diskret ude på badeværelset :fløjt:

Ej, men altså... Det burde være forbudt at være kærligt anlagt :D
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 872
Likede indlæg: 11831

Indlægaf Dirtylittledevil » 11. dec 2015, 12:33

Dikus skrev:Nej, nej, nej. Ingen barberede ben og sit ældste undertøj. Det ved enhver :cool:

Dikus, der måtte forklare sig, da hun kom fuld hjem til ny kæreste og bestemt selv skulle tage undertøj af diskret ude på badeværelset :fløjt:

Hahahahaaa :klap:

Jeg har faktisk engang præsteret, til en fest med hotelovernatning, at bede en fyr om lige at vente i baren imens jeg "gik på toilettet", hvorefter jeg styrtede op på mit hotelværelse og panikbarberede mig alle de strategiske steder, og styrtede ned til ham igen, med ben der blødte fra adskillige smårifter... fuck hvor var jeg bare charmerende :sarkasme: :nej:
6
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 11. dec 2015, 12:35

Dirtylittledevil skrev:
Dikus skrev:Nej, nej, nej. Ingen barberede ben og sit ældste undertøj. Det ved enhver :cool:

Hahahahaaa :klap:

Jeg har faktisk engang præsteret, til en fest med hotelovernatning, at bede en fyr om lige at vente i baren imens jeg "gik på toilettet", hvorefter jeg styrtede op på mit hotelværelse og panikbarberede mig alle de strategiske steder, og styrtede ned til ham igen, med ben der blødte fra adskillige smårifter... fuck hvor var jeg bare charmerende :sarkasme: :nej:

Til mit forsvar... Jeg har altså været tro i 18 år. DET VIRKER :slem:
1

Tilbage til "Generelt"