Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 875
Likede indlæg: 13050

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. dec 2015, 12:52

Jeg plejer virkelig ikke at være mistænksom overfor julehjælp, men Politikens historie om en familie på tre, hvor moderen arbejder 32 timer om ugen som sygeplejerske, og faderen er på SU, og hvor man trods dette og trods en husleje, der efter familiens eget udsagn "ikke er dyr", søger Julehjælp, undrer mig.

Siden ansøgningen er blevet godkendt, må der vel eksistere et økonomisk behov, men ja, jeg undrer mig alligevel, og hvis man sidder så hårdt i det, forstår jeg heller ikke, at man til to voksne og et mindre barn brænder 600 kr. af sit Føtex-gavekort på 700 kr. af alene på mad til juleaften.
2
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 336
Likede indlæg: 7743

Indlægaf Fyrst Eberhard » 27. dec 2015, 13:27

En MUS-samtale er et teaterstykke fremført at to mennesker, der lader som om at de interesserer sig for hinanden og for deres arbejdsplads.
8
Peace!
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 131
Likede indlæg: 1477

Indlægaf englishchannel » 27. dec 2015, 15:02

Jeg er ven med en tidligere kollega på Facebook, der dagligt liker en masse billeder af attraktive kvinder, både kendte og ukendte. Hver eneste gang, han liker et billede af mig, bliver jeg vildt glad, fordi jeg ved, at han - i modsætning til min mor, mine veninder eller andre, der liker af sympati - kun liker billeder af konventionelt attraktive kvinder. Så føler jeg mig accepteret og inkluderet.

Det må man ikke sige, for det er jo virkelig patetisk at få et så stort selvtillidsboost af en tilfældig sønderjysk onanist i netundertrøje, der bruger sine dage på at se på billeder af Kim Kardashian og Mascha Vang. Men alligevel kan jeg ikke lade være med at blive smigret, når det sker :D
11
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 152
Likede indlæg: 1871

Indlægaf dykkersild » 27. dec 2015, 15:18

Jeg får lyst til at fremprovokere en skænderi med visse personer i min svigerfamilie. Jeg vil aldrig nogensinde gøre det - men hold nu kæft hvor har jeg lyst til; at ikke bare puste til ilden, men tænde et fucking lejrbål og så få fortalt dem, hvor skide små og sølle mennesker de er.
1
Brugeravatar
dykkersild

Indlægaf dykkersild » 27. dec 2015, 15:23

DetSorteCirkus skrev:Jeg plejer virkelig ikke at være mistænksom overfor julehjælp, men Politikens historie om en familie på tre, hvor moderen arbejder 32 timer om ugen som sygeplejerske, og faderen er på SU, og hvor man trods dette og trods en husleje, der efter familiens eget udsagn "ikke er dyr", søger Julehjælp, undrer mig.

Siden ansøgningen er blevet godkendt, må der vel eksistere et økonomisk behov, men ja, jeg undrer mig alligevel, og hvis man sidder så hårdt i det, forstår jeg heller ikke, at man til to voksne og et mindre barn brænder 600 kr. af sit Føtex-gavekort på 700 kr. af alene på mad til juleaften.

Jeg er helt enig - og de havde fået julehjælp tre gange uden problemer. Sætter "man" barren højt eller hvordan kan det lade sig gøre? Jeg så blot en lille familie som ikke havde så mange penge - men som havde valgt at hun skulle være på nedsat tid. Det forstår jeg slet, slet ikke og blev faktisk sådan lidt flov på deres vegne. Jeg kan pege på mange andre, der skulle have før dem. Men som han fornuftigt sagde; næste gang ville de ikke søge, for der var han færdiguddannet som ingeniør. Jeg håber sørme, at han får et job med det sammen.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. dec 2015, 16:53

adagio skrev:Den historie undrede jeg mig også over. Politiken havde en række af de historier hvor alle de andre handlede om folk der var endt i dårlige situationer med sygdom, misbrug eller lignende, og den studerende og sygeplejersken som har alle muligheder foran sig, stak godt nok noget ud i den gruppe.

Lige præcis, og i den forbindelse var det jo interessant at konstatere, at faderen også selv havde følt, at de måske ikke lige passede ind i målgruppen for julehjælp.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. dec 2015, 17:00

dykkersild skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg plejer virkelig ikke at være mistænksom overfor julehjælp, men Politikens historie om en familie på tre, hvor moderen arbejder 32 timer om ugen som sygeplejerske, og faderen er på SU, og hvor man trods dette og trods en husleje, der efter familiens eget udsagn "ikke er dyr", søger Julehjælp, undrer mig.

Jeg er helt enig - og de havde fået julehjælp tre gange uden problemer. Sætter "man" barren højt eller hvordan kan det lade sig gøre? Jeg så blot en lille familie som ikke havde så mange penge - men som havde valgt at hun skulle være på nedsat tid. Det forstår jeg slet, slet ikke og blev faktisk sådan lidt flov på deres vegne. Jeg kan pege på mange andre, der skulle have før dem. Men som han fornuftigt sagde; næste gang ville de ikke søge, for der var han færdiguddannet som ingeniør. Jeg håber sørme, at han får et job med det sammen.

At de havde fået hjælp, mens begge læste, kan jeg egentlig godt forstå. Moderen var blevet færdig i januar, så det her var første jul med højere indkomst.

Jeg synes, at man hvert år hører, at mange ansøgere bliver afvist, og at man lige så godt kan lade være med at søge, medmindre man er enlig forsørger på SU, dagpenge eller kontanthjælp eller som tilhører lavindkomstgruppen eller er en børnefamilie, hvor begge er på kontanthjælp eller SU, og derfor undrer det mig, at denne familie overhovedet har kunne få julehjælp.
0
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 134
Likede indlæg: 1925

Indlægaf hotlips » 27. dec 2015, 17:09

DetSorteCirkus skrev:
dykkersild skrev:

At de havde fået hjælp, mens begge læste, kan jeg egentlig godt forstå. Moderen var blevet færdig i januar, så det her var første jul med højere indkomst.

Jeg synes, at man hvert år hører, at mange ansøgere bliver afvist, og at man lige så godt kan lade være med at søge, medmindre man er enlig forsørger på SU, dagpenge eller kontanthjælp eller som tilhører lavindkomstgruppen eller er en børnefamilie, hvor begge er på kontanthjælp eller SU, og derfor undrer det mig, at denne familie overhovedet har kunne få julehjælp.

men at læse det er jo et valg man selv tager og det er ikke nødvendigvis noget man kan have råd til når man har børn.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. dec 2015, 17:25

hotlips skrev:
DetSorteCirkus skrev:
dykkersild skrev:

men at læse det er jo et valg man selv tager og det er ikke nødvendigvis noget man kan have råd til når man har børn.

Nej, men jeg synes så heller ikke, at det ikke at kunne købe julemad og gaver nødvendigvis er det samme som resten af året ikke at have råd til et barn.

Dog vil jeg sige, at hvis man har helbredet, overskuddet og evnerne til at planlægge sin økonomi, og huslejen efter eget udsagn ikke er høj, bør man i løbet af året kunne spare 500 kr op til jul, også som studerende.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 305
Likede indlæg: 2751

Indlægaf Guilded_Lily » 28. dec 2015, 10:03

Jeg er rigtig, rigtig glad for, vi stadig har en uges ferie! Juleugen var stresset og en kamp for at opretholde noget hygge - men jeg magter ikke at være så social hele tiden. Og ungerne er stadig julekuldrede og hører ikke en skid efter. Gid, jeg havde et sommerhus, jeg kunne flygte til!
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1132
Likede indlæg: 16579

Indlægaf Dirtylittledevil » 28. dec 2015, 14:08

Jeg får spat af at der er så mange jeg kender der elsker Badehotellet. Jeg har virkelig aldrig forstået den hype.
6
"This is the strangest life I've ever known."
Jim Morrison
Firebird
Kort karma: 159
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1274

Indlægaf Firebird » 29. dec 2015, 13:31

Forstår dig godt. Bortset fra det, er du et meget mere tålmodigt menneske end jeg er. Jeg havde trukket stikket på dem anden gang.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 341
Likede indlæg: 5049

Indlægaf Joe » 29. dec 2015, 14:01

Er der noget jeg har det svært med, så er det mennesker med tendens til dramatisk opførsel. Og her medregner jeg blandt andet seriøs jalousi.

Og jeg er lynhurtig til at dømme hvorvidt folk er nogle såkaldte dramaqueens.
Det er ikke særligt pænt af mig.
0
you did not break me
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10412

Indlægaf Fru Sunshine » 29. dec 2015, 16:25

Jahon skrev:Er der noget jeg har det svært med, så er det mennesker med tendens til dramatisk opførsel. Og her medregner jeg blandt andet seriøs jalousi.

Og jeg er lynhurtig til at dømme hvorvidt folk er nogle såkaldte dramaqueens.
Det er ikke særligt pænt af mig.

Det har jeg også. Men jeg er så endnu værre, for jeg har nok selv en snert af dramadronningtendensen i mig, og den kommer altså ud en gang imellem.
Det sidste år er det faktisk sket jævnt tit.

Og samtidig med det, så sidder jeg og ruller øjne, når nogen overdramatiserer deres egen situation.
Det er ret pinligt :blush:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dykkersild

Indlægaf dykkersild » 29. dec 2015, 21:41

Rakel skrev:
Firebird skrev:Forstår dig godt. Bortset fra det, er du et meget mere tålmodigt menneske end jeg er. Jeg havde trukket stikket på dem anden gang.

De gør et godt stykke arbejde, men det er der også formentlig andre, der gør i Syriensproblematikken. Vi må lige se på, hvem der også agerer i det.

Jeg tænker, at man skal tage det med en ansvarlig i stedet for den phoner der ringer - det har jeg gjort selv.

Jeg har prøvet det med Læger uden grænser og Børnefonden - jeg sagde pænt farvel. Bagefter ringede jeg op og bad om at tale med en ansvarlig for kanvaskald. LUG fik besked på, at de får hver mdr. samt min julegave hver år og webshopkøb og så kun ekstra ved større katastrofer. BF fik af vide, at jeg igennem tiden havde støttet med mere end 50.000,- så de kunne kigge sig om efter ny sponsor hvis de ringede til mig igen om flere penge. Begge fik af vide, at jeg forventede at jeg ikke blev kontaktet mere om flere bidrag - ud over de informationsbreve jeg har sagt ja tak til. Begge bekræftede, at det nu var noteret på min "sag". Jeg har ikke hørt en lyd fra begge organisationer siden - og fortsætter så gerne min støtte.
2

Tilbage til "Generelt"