Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ShuruQ » 14. dec 2015, 22:02

Jeg synes det er en vigtig diskussion han har sat i gang. Men jeg kan simpelthen ikke snuppe ham, Torben Chris.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8449

Indlægaf 2SHY » 14. dec 2015, 22:02

Jeg har gennem de seneste mange år været tiltagende "ligeglad" med december og jul. Jeg når bare ikke den der spænding og julestemning som nærmest alle andre svælger i. Jeg hader julefrokoster og jeg hader at huset bliver fyldt af larm og mennesker. Jeg kan godt lide det meste udendørs belysning (ikke alt det der tacky der blinker i alle regnbuens farver og evt er koordineret med julemusik) men ellers... Meh...

Men det må man som regel ikke sige for så er man The Grinch og Ebenezer Scrooges lovechild
6
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11680

Indlægaf Dirtylittledevil » 14. dec 2015, 22:17

SantasFreakHelper skrev:
ShuruQ skrev:Jeg gider fucking ikke bombarderes mere med Fie Laursen.

Jeg vil skide på om hun dater en millionær og jeg vil skide på om hun ryger en joint om dagen. For min skyld kunne hun gå på omgang mellem samtlige millionærer i Danmark og fyre 17 bonghoveder om dagen. Utroligt så lidt der skal til i dag for at skabe sig et navn :rulle:.

Og nej, jeg har ikke ondt i røven, jeg fatter det ganske enkelt bare ikke.

Nøj, det lettede.

Enig. Det er så belastende. Hvorfor giver de hende taletid? Hvad får medierne ud af det?
Fatter slet ikke at hun kan fungerere som den åbenlyse clickbait hun er.

Jeg støtter lige op om jeres enighed :lol: jeg har tænkt på det så sent som i dag.
1
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3383

Indlægaf FruDulle » 15. dec 2015, 05:01

Til forargelsen over at bade nøgen med sit barn. Det er åbenbart akavet at gøre
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Whatever
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564
Likede indlæg: 5031

Indlægaf ManicNinja » 15. dec 2015, 05:32

Nå, men så er det vel så nu, vi tager en afstemning her på Debatten: Hvor mange herinde badede sammen med nøgne forældre, da de var små? Og - af dem, der har børn - hvor mange holder traditionen i hævd?
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 213
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1971

Indlægaf Lurende Peber » 15. dec 2015, 05:59

Jeg kan ikke huske, om der var fælles badning. Måske jeg er så traumatiseret, at jeg har fortrængt det.
Der er blevet badet med mine unger. Og i et "vaskebad" , er man nøgen. Hvilket ikke alle selv i svømmehaller fatter.
0
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3403

Indlægaf dgd2007 » 15. dec 2015, 07:13

ManicNinja skrev:Nå, men så er det vel så nu, vi tager en afstemning her på Debatten: Hvor mange herinde badede sammen med nøgne forældre, da de var små? Og - af dem, der har børn - hvor mange holder traditionen i hævd?

1) Kan jeg faktisk ikke huske
2) Ja
1
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 15. dec 2015, 07:31

Garfield skrev:Er det kun aktiviteten eller også resultatet? Altså, er det okay og måske lækkert at benene er barberede, bare du ikke skal høre om det eller se det? Eller ville du foretrække at det slet ikke blev gjort? Og hvordan med at læse om det på skrift?

Tag og sig mig, er du ude på at bringe mig i uføre blandt debattens uden tvivl store skarer af benbarberende kvindfolk? Billede
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 15. dec 2015, 07:35

vibbsen skrev:Jeg beklager, men jeg synes Kaj Boysen aben er næsten ligeså prollet som Kahler vasen....Det er sådan noget "man" har.....

Well, ikke her i huset...

Altså jeg ved ikke, hvad der er af hype om den for tiden ... men i sig selv har den et genialt udtryk! Og både min kone og jeg blev da rørt, da vi så et billede af en her for nylig. Så man husker den efter 50 år ;)
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 195
Likede indlæg: 1974

Indlægaf lillebjoern » 15. dec 2015, 07:40

Ja, jeg badede nøgen med min mor, men ikke min far. Men det var fordi det var min mor, der havde tid til det, da vi var små, og vi havde sådan et lillebitte badekar, hvor min far ikke kunne være med os :lol:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 15. dec 2015, 07:42

FruDulle skrev:Til forargelsen over at bade nøgen med sit barn. Det er åbenbart akavet at gøre

For fanden altså.

Både min eksmand og jeg havde vores to sønner med i bad da de var små og jeg har altså aldrig mistænkt ham fot at være pædofil. Jøsses. Det var kun da de var helt små, nok også fordi der kun er 15 mdr mellem dem og de så kom i bad sammen i stedet. Jeg personligt synes hurtigt de bliver for gamle men jeg dømmer ikke andre der gør det anderledes og det sidste jeg tænker om dem er da at de skulle være pædofile.
Det handler vel også meget om hvad man er opdraget med, det ene er hverken mere rigtigt eller forkert end det andet. Der hvor det går galt er når man dømmer dem med et andet syn for det ene eller andet. Respekt for forskellige normer uden beskyldninger om pædofili eller snerpethed ville være rart. Gør hvad du føler er rigtigt.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3376

Indlægaf Skralde » 15. dec 2015, 09:34

Min datter på 5 ser mig nøgen næsten dagligt - helt uden at blive traumatiseret. (Endnu i hvert fald) Altså Herre-Gud-da - hun ved ingen gang hvad sex er endnu og konstaterer blot at jeg har store bryster og "bred" mave. Og det har hun faktisk ret i.
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1144
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9625

Indlægaf kidkomb » 15. dec 2015, 09:48

Skralde skrev:Min datter på 5 ser mig nøgen næsten dagligt - helt uden at blive traumatiseret. (Endnu i hvert fald) Altså Herre-Gud-da - hun ved ingen gang hvad sex er endnu og konstaterer blot at jeg har store bryster og "bred" mave. Og det har hun faktisk ret i.

Åh, vi har haft den diskution før husker jeg nu.
Noget med, at nogen synes man indvaderer børnenes personlige space og at det er akavet for dem og tænk hvis de ikke kan lide det.
Det er børn for faen. De synes kun nøgenhed er unaturligt, fordi voksne synes det.
Men det var en temmelig ophedet diskution. Ligesom de fleste diskutioner er, når det har noget med børn at gøre.
3
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 15. dec 2015, 10:26

ShuruQ skrev:
FruDulle skrev:Til forargelsen over at bade nøgen med sit barn. Det er åbenbart akavet at gøre

For fanden altså.

Både min eksmand og jeg havde vores to sønner med i bad da de var små og jeg har altså aldrig mistænkt ham fot at være pædofil. Jøsses. Det var kun da de var helt små, nok også fordi der kun er 15 mdr mellem dem og de så kom i bad sammen i stedet. Jeg personligt synes hurtigt de bliver for gamle men jeg dømmer ikke andre der gør det anderledes og det sidste jeg tænker om dem er da at de skulle være pædofile.
Det handler vel også meget om hvad man er opdraget med, det ene er hverken mere rigtigt eller forkert end det andet. Der hvor det går galt er når man dømmer dem med et andet syn for det ene eller andet. Respekt for forskellige normer uden beskyldninger om pædofili eller snerpethed ville være rart. Gør hvad du føler er rigtigt.

Altså jeg er helt enig i, at man ikke skal kalde det pædofili at være nøgen med sit barn. For det ER det ikke. Altså pædofili er, når man tænder på sex med børn, så der er termen helt forkert at bruge.

Men det med snerpethed er jo et holdningsspørgsmål. Jeg kunne aldrig drømme om at sige det til nogen i den virkelige verden, det må de selv om, men herinde hvor vi debatterer: Jeg synes, det er kropforskrækket og lidt snerpet ikke at kunne være nøgen med sit barn i en eller anden grad. Der kommer en alder, hvor det også størrelsesmæssigt vil være lidt upraktisk at bade sammen, men altså jeg er 23, og jeg har alle dage (og sådan er det stadigvæk) set min mor nøgen og omvendt. Og i øvrigt resten af familien, hvis det lige har været relevant, fordi man var på vej i bad eller noget. Jeg tror på, at det er sundt, og at det der med altid at se hinanden fuldt påklædte skaber en usund kropopfattelse og et usundt forhold til nøgenhed.
Men det ér jo min personlige holdning, andre har en anden, og derfor siger jeg det til ikke folk, men jeg tænker det. Og det må man nok ikke sige.
5
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 15. dec 2015, 10:37

Karkluden skrev:
ShuruQ skrev:

For fanden altså.

Altså jeg er helt enig i, at man ikke skal kalde det pædofili at være nøgen med sit barn. For det ER det ikke. Altså pædofili er, når man tænder på sex med børn, så der er termen helt forkert at bruge.

Men det med snerpethed er jo et holdningsspørgsmål. Jeg kunne aldrig drømme om at sige det til nogen i den virkelige verden, det må de selv om, men herinde hvor vi debatterer: Jeg synes, det er kropforskrækket og lidt snerpet ikke at kunne være nøgen med sit barn i en eller anden grad. Der kommer en alder, hvor det også størrelsesmæssigt vil være lidt upraktisk at bade sammen, men altså jeg er 23, og jeg har alle dage (og sådan er det stadigvæk) set min mor nøgen og omvendt. Og i øvrigt resten af familien, hvis det lige har været relevant, fordi man var på vej i bad eller noget. Jeg tror på, at det er sundt, og at det der med altid at se hinanden fuldt påklædte skaber en usund kropopfattelse og et usundt forhold til nøgenhed.
Men det ér jo min personlige holdning, andre har en anden, og derfor siger jeg det til ikke folk, men jeg tænker det. Og det må man nok ikke sige.

Jeg tænker ikke dårligt om folk der vælger det. Jeg ser egentligt heller ikke mig selv som kropsforskrækket eller snerpet, de der kender mig ved også jeg ikke er nogle af delene. Men på den anden side forstår jeg heller ikke hvorfor det er så vigtigt at være nøgne med sine børn. Altså det skal jo ikke være sådan de lærer at nøgne kroppe er fy eller lignende, men jeg undrer mig over hvorfor man fx vælger at gå nøgne rundt i huset osv. Jeg tænker mit, men som dig ville jeg jo heller aldrig i praksis fortælle folk at det de gør virker forkert for mig. Alle skal gøre hvad de mener er det rigtige, selvfølgelig inden for lovens rammer.
0

Tilbage til "Generelt"