Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3407

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 19. dec 2015, 09:02

Hunkat skrev:Det minder mig om den underviser på historiestudiet som insisterede på at man ikke måtte sige slaver. Det hedder ufrigjorte. I en lang periode (og stadig sådan set) var jeg overbevidst om at han tog pis på folk. Men nej.

:stoned: Ja, man bliver så træt af sådan noget ...
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 811
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8363
Kontakt:

Indlægaf Ado » 19. dec 2015, 09:30

Jeg elsker mine veninder. Men nogle gange bliver jeg sgu skuffet over nogen af dem, fordi jeg bruger timer på at lytte, men den går ikke helt den anden vej. Specielt med en enkelt, som jeg har hjulpet rigtig meget. Også økonomisk, hvor jeg har givet mere, end jeg egentlig havde råd til. Og nu kan jeg ikke engang overraske hende mere med at sende lidt godt med hende hjem, når hun er her. For hun kommer mig i forkøbet og spørger selv: "Må jeg ikke få det og det med hjem?".
En af mine allertætteste veninder var så sød at tilbyde at se, om hun havde noget hun kunne donere til "tigger"veninden. Skide sødt gjort, for hun kender hende slet ikke. "Tigger"veninden har sendt mig besked om en forespørgsel på om min anden veninde havde noget hun kunne få, fordi jeg kom til at fortælle, at min veninde havde tænkt på hende.

Æv, hvor er det pisse irriterende. Og nu har jeg det sådan....arghh, at jeg ved at denne veninde skal sidde alene nytårsaften, og egentlig har jeg lyst til at invitere hende til at være sammen med mig og en anden veninde. Men jeg orker ikke. For jeg ved, at hun sikkert vil gå i gang igen og bede om at få rester med hjem.
Jeg har intet problem med hun kommer med uden at bidrage med noget. Overhovedet. Men jeg har virkelig et problem med at føle min godhed bliver udnyttet.
4
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 389
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3847

Indlægaf Delfin » 19. dec 2015, 10:31

DetSorteCirkus skrev:
Bimmerdyret skrev:Har intet med brugeren der skrev det at gøre, men..
Den politiske korrekthed angående at folk med autisme "nu hedder" mennesker med funktionshæmning er så langt ude at det efter min mening går ud over dem man gerne vil skåne.
En forstuvet fod, en brækket arm, hold i nakken ..også = mennesker med funktionshæmning.

'

Hvis det er det samme indlæg, vi tænker på, står der da intet om, at autister nu skal kaldes noget andet.
Der står, at hvis autismen er så fremherskende for den pågældende person, at vedkommendes evne til at klare sig selv (og fx. passe et almindeligt job) er berørt, bliver han/hun betragtet som udviklingshæmmet, hvilket i dag kaldes at have nedsat funktionsevne.

Betragtet som udviklingshæmmet? Hvor har I læst det?
Udviklingshæmmet plejer da at være ordet for nedsat intelligens (tidligere åndssvag og en række andre udtryk over tid).
En person med svær autisme kan have, men har ikke nødvendigvis, nedsat intelligens.
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10189

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. dec 2015, 10:41

Delfin skrev:Betragtet som udviklingshæmmet? Hvor har I læst det?
Udviklingshæmmet plejer da at være ordet for nedsat intelligens (tidligere åndssvag og en række andre udtryk over tid).
En person med svær autisme kan have, men har ikke nødvendigvis, nedsat intelligens.

Ingen steder.
DD_81 har skrevet flg. i et indlæg, men der står jo intet om et generelt nyt navn for autister.
Og "funktionshæmning" bliver slet ikke brugt.

Mennesker med autisme, der er så indgribende i menneskets udvikling, intelligens og evne til at klare sig selv i liv og hverdag, de tæller også med i gruppen af udviklingshæmmede.
Eller som det hedder i dag, mennesker med nedsat funktionsevne. - Det spænder jo enormt bredt., og handler egentligt mest om udviklingsniveaut, - hvor kompetent det enkelte menneske er, og om der er behov for professionel støtte, i et eller andet omfang, for at kunne fungere i en hverdag.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1016
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9198

Indlægaf Fru Sunshine » 19. dec 2015, 10:46

vUlpeS skrev:Jeg forklarer bare Solskin hvad 'rollo' betyder. Jeg synes det er synd og skam ikke at kunne li' spansk, og jeg tror simpelthen, det er betydningerne af rollo, det halter med, og derfor yder jeg lige lidt public service. Du ved... Julen og alt det gylle der :)

Jeg er pænt ligeglad med spansk tekst, som jeg ikke forstår og ikke har tænkt mig at lære.
Sproget lyder grimt i mine ører.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 141
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1413

Indlægaf vUlpeS » 19. dec 2015, 10:46

¡Vaya! Eller... Sludder, jeg mente "Øv". Og hensigten var naturligvis at støtte op om Deres gemal i juleløjerne. Rundstyk' (rollo).
Senest rettet af vUlpeS 19. dec 2015, 10:50, rettet i alt 2 gange.
0
- That keen, tingling sense of danger which is so often mistaken for male arousal.
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 19. dec 2015, 10:47

DetSorteCirkus skrev:
Delfin skrev:Betragtet som udviklingshæmmet? Hvor har I læst det?

Ingen steder.
DD_81 har skrevet flg. i et indlæg, men der står jo intet om et generelt nyt navn for autister.
Og "funktionshæmning" bliver slet ikke brugt.

Mennesker med autisme, der er så indgribende i menneskets udvikling, intelligens og evne til at klare sig selv i liv og hverdag, de tæller også med i gruppen af udviklingshæmmede.
Eller som det hedder i dag, mennesker med nedsat funktionsevne. - Det spænder jo enormt bredt., og handler egentligt mest om udviklingsniveaut, - hvor kompetent det enkelte menneske er, og om der er behov for professionel støtte, i et eller andet omfang, for at kunne fungere i en hverdag.

Tak. Jeg undrer mig stadig over, at de skulle tælle med som udviklingshæmmede, hvis de ikke har nedsat intelligens.

Nedsat funktionsevne er jeg helt med på.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10189

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. dec 2015, 10:50

Delfin skrev:

Tak. Jeg undrer mig stadig over, at de skulle tælle med som udviklingshæmmede, hvis de ikke har nedsat intelligens.

Bliver det forbehold ikke taget i første linie? :)
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 19. dec 2015, 11:00

Jeg forstår nogenlunde spansk, så det handler for mig ikke om at være negativ over ikke at forstå og det gør det nok heller ikke for Sun.

Jeg synes dog ikke spansk er grimt, men det er bestemt heller ikke det smukkeste sprog i verden i mine ører, nært beslægtet med italiensk der i mine ører lyder meget, meget smukkere end de læspende lyde i spansk.

Men givet min smag i sprog er sær, jeg synes fx tysk er smukt og mange deler ikke den betagelse.

Der er mange smukke sprog og der er mange grimme. Lige pt er jeg ret fascineret af georgisk, mest alfabetet lige nu, det er vildt smukt.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 19. dec 2015, 11:01

DetSorteCirkus skrev:
Delfin skrev:

Bliver det forbehold ikke taget i første linie? :)

Jow ved endnu en gennemlæsning, kan jeg da godt se, intelligens også er nævnt.

Tal lige om funktionshæmning :D
0
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 19. dec 2015, 11:06

Jeg synes tysk er ubeskriveligt grimt.
5
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9656

Indlægaf kidkomb » 19. dec 2015, 11:08

ShuruQ skrev:Jeg forstår nogenlunde spansk, så det handler for mig ikke om at være negativ over ikke at forstå og det gør det nok heller ikke for Sun.

Jeg synes dog ikke spansk er grimt, men det er bestemt heller ikke det smukkeste sprog i verden i mine ører, nært beslægtet med italiensk der i mine ører lyder meget, meget smukkere end de læspende lyde i spansk.

Men givet min smag i sprog er sær, jeg synes fx tysk er smukt og mange deler ikke den betagelse.

Der er mange smukke sprog og der er mange grimme. Lige pt er jeg ret fascineret af georgisk, mest alfabetet lige nu, det er vildt smukt.

Yay en lidelsesfælle!
Jeg synes også tysk kan snakkes så det er rigtig pænt og lyde roligt og malende.
Fransk derimod :puke: Jeg synes det lyder så aggressivt eller slesk. Ikke noget midt imellem. Enten eller.
Spansk er ikke smukt. Ej heller italiensk. Grimt synes jeg dog ikke det er (og jeg forstår en smule af begge dele)
Jeg har dog aldrig hørt arabisk være pænt. De der hhrrr lyde nede i halsen, det lyder så aggressivt :(
Og kinesisk også. Det lyder som om de skælder ud hele tiden :lol:
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 19. dec 2015, 11:09

Ado skrev:Jeg synes tysk er ubeskriveligt grimt.

:pompom: :pompom: :pompom: .

Jeg vidste jeg kunne regne med dig her.

Lige med tysk tror jeg dog næsten det er mere tilladt at sige det er grimt end at det er pænt :gruble:.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 19. dec 2015, 11:11

ShuruQ skrev:

Lige med tysk tror jeg dog næsten det er mere tilladt at sige det er grimt end at det er pænt :gruble:.

:D

Jeg kan slet ikke med det. Min eks-svigerinde var tysker og jeg krummede tæer, når hun talte og den tyske accent bragede igennem.

Kinesisk og japansk er også grotesk grimt. Jeg synes de lyder småt-begavede, når de taler. :genert:
1
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 19. dec 2015, 11:15

Ado skrev:
ShuruQ skrev:

:D

Jeg kan slet ikke med det. Min eks-svigerinde var tysker og jeg krummede tæer, når hun talte og den tyske accent bragede igennem.

Kinesisk og japansk er også grotesk grimt. Jeg synes de lyder småt-begavede, når de taler. :genert:

Sådan har jeg det med hollandsk. Et stort samsurium at andre sprog blandet sammen i en stor pærevælling der får det til at lyde om om hollændere ikke taler deres eget sprog særligt gldt :-D.

Flamsk og rætoromansk er ligeledes gyselige.
0

Tilbage til "Generelt"