Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3565

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lemonella » 19. dec 2015, 15:03

vUlpeS skrev:
ShuruQ skrev:
Ado skrev:
ShuruQ skrev:
Ado skrev:Jeg synes tysk er ubeskriveligt grimt.

:pompom: :pompom: :pompom: .

Jeg vidste jeg kunne regne med dig her.

Lige med tysk tror jeg dog næsten det er mere tilladt at sige det er grimt end at det er pænt :gruble:.

:D

Jeg kan slet ikke med det. Min eks-svigerinde var tysker og jeg krummede tæer, når hun talte og den tyske accent bragede igennem.

Kinesisk og japansk er også grotesk grimt. Jeg synes de lyder småt-begavede, når de taler. :genert:

Sådan har jeg det med hollandsk. Et stort samsurium at andre sprog blandet sammen i en stor pærevælling der får det til at lyde om om hollændere ikke taler deres eget sprog særligt gldt :-D.

Flamsk og rætoromansk er ligeledes gyselige.

Hollandsk er dansk, spejlvendt og stillet på hovedet. Eller... Det har jeg da en klar fornemmelse af... Tror jeg nok...

Jeg var i England og besøge min storesøster for en del år siden.hun boede i en lille by, hvor alle åbenbart kendte hinanden.
Dog havde min søster aldrig fortalt nogen, hvorfra hun kom.
En dag stod vi inde på det lokale posthus og vi talte dansk til hinanden. Pludselig siger en af ekspedienterne "nu ved jeg, hvor du kommer fra. Du er Hollænder"... det blev både min søster og jeg rimelig fornærmede over og min søster måtte lige fortælle, at hun altså var fra Danmark. :lol:
2
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 143
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1458

Indlægaf vUlpeS » 19. dec 2015, 15:39

Lemonella skrev:Jeg var i England og besøge min storesøster for en del år siden.hun boede i en lille by, hvor alle åbenbart kendte hinanden.
Dog havde min søster aldrig fortalt nogen, hvorfra hun kom.
En dag stod vi inde på det lokale posthus og vi talte dansk til hinanden. Pludselig siger en af ekspedienterne "nu ved jeg, hvor du kommer fra. Du er Hollænder"... det blev både min søster og jeg rimelig fornærmede over og min søster måtte lige fortælle, at hun altså var fra Danmark. :lol:

Kendere vil vide, at man i det hele taget ikke behandler 'giris' (dem der er røde i ansigtet) særligt godt her i daglig handel og vandel.
Når man så siger "claro que sí, soy giri, pero este giri habla, cabrona! Ya dejame la puta caja de coronas rojos o me voy!" så sker der en masse ting meget hurtigt. Næste gang man så dukker op, så er de lige pludselig rigtig venlige og sådan. Hah!
0
Profesionales sin iguales, modestia aparte.
Brugeravatar
vUlpeS

Indlægaf vUlpeS » 19. dec 2015, 16:16

Ado skrev:
vUlpeS skrev:
Fillie skrev:

Det er mit indtryk, at de fleste deler din antipati. :-D

Jeg kan nemlig godt lide tysk både i tale og skrift, og andre plejer at fortælle mig, at det er meget besynderligt. :lol:

Tyskerne er noget af det mest forvirrede, man kan finde indenfor turisme hernede. De betaler i klingende mønt og ofte rundhåndet tillige næsten uanset hvilken service man yder dem. Kombinationen af disse to faktorer fungerer FINT! :D

Det er et fint sprog, synes jeg, og jeg tror det blakkede ry mestendels refererer til Adolfs bedrifter.

Jeg læste det som "Ados bedrifter". :D

Det bliver jeg vist nødt til at beklage, at jeg har udsat dig for... :/
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 217
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1992

Indlægaf Lurende Peber » 19. dec 2015, 17:14

vUlpeS skrev:Kendere vil vide, at man i det hele taget ikke behandler 'giris' (dem der er røde i ansigtet) særligt godt her i daglig handel og vandel.
Når man så siger "claro que sí, soy giri, pero este giri habla, cabrona! Ya dejame la puta caja de coronas rojos o me voy!" så sker der en masse ting meget hurtigt. Næste gang man så dukker op, så er de lige pludselig rigtig venlige og sådan. Hah!
]"Gu er jeg en blegfis, men denne blegfis forstår din tale, kælling. Nu vil jeg kneppe den røde kasse (slang for menstruation?), eller jeg går min vej!"
Hvordan får man bedre service af at sige det?

Jeg bør nok en dag genoptage det spanskkursus :p Jeg synes faktisk, at det er et super flot sprog.
4
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Delfin » 19. dec 2015, 17:39

ShuruQ skrev:Badehotellet er noget af det absolut værste lort produceret til dansk TV.

Dårlig histoie, dårlige kulisser, dårligt skuespil. Og alle de der køvenhavnere der har skullet lære jysk accent. Det lyder som en anal voldtægt af en af Powerpuff-pigerne.

Jeg elsker lorte-tv :lol:

Der er da en del jyder i rollerne :gruble: men ellers har du helt ret. Københavnere skal ikke tale jysk på film, hvis de ikke har lært det ordentligt.
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
vUlpeS

Indlægaf vUlpeS » 19. dec 2015, 17:58

Lurende Peber skrev:
vUlpeS skrev:Kendere vil vide, at man i det hele taget ikke behandler 'giris' (dem der er røde i ansigtet) særligt godt her i daglig handel og vandel.
]"Gu er jeg en blegfis, men denne blegfis forstår din tale, kælling. Nu vil jeg kneppe den røde kasse (slang for menstruation?), eller jeg går min vej!"

Jeg bør nok en dag genoptage det spanskkursus :p Jeg synes faktisk, at det er et super flot sprog.

Man skal lige være ind over med noget der, haha!
Det er ikke helt så slemt, som det lyder, når man siger cabron og coño og sådan, det er lidt det samme som at sige 'skumle type' hhv 'pokker' på dansk, sådan i ren og skær signalværdi (konteksten er ret afgørende!). Havde man sagt zorra eller perra, ville det være en anden snak.
Men jeg beder simpelthen vedkommende om straks at udlevere min skide pakke smøger under trussel af, at hvis personen ikke straks begynder at tale pænt om mig bag-min-ryg-op-i-mit-åbne-ansigt så er jeg den, der er gået.
Ikke helt så stramt som det sikkert lyder. Det er sådan en ting. Jeg har set utallige skænderier i bedre sydlandske stil med stor fakter og motor-mund og det hele.
Omvendt har jeg kun set et enkelt slagsmål, der i øvrigt foregik helt efter bogen. Han fik en på go'dag'en ham fyren, og så gik der hver til sit delvist pr opfordring fra tilskuerne, der havde samlet sig. Næh, vi kan som regel nøjes med at lave fakter. Det er fedt.

Edit: Men nej, du har ret. Det må man faktisk ikke sige. Nu sagde jeg det alligevel.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9241

Indlægaf Fru Sunshine » 19. dec 2015, 18:09

Tænk at der kan komme på lange udredninger ud af et simpelt udsagn og fordi en af os synes, at spansk er et grimt sprog.

Det lyder seriøst som om de allesammen burde en tur omkring en talepædagog for at blive fri for den læspen.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 61
Likede indlæg: 628

Indlægaf Sevii » 19. dec 2015, 18:47

Jeg har en kähler-vase.

Og jeg elsker den.
:stoned:
7
:banan: :banan:
Brugeravatar
Fräulein L.
Kort karma: 290
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 2876

Indlægaf Fräulein L. » 19. dec 2015, 18:51

Sevii skrev:Jeg har en kähler-vase.

Og jeg elsker den.

Jeg har 6 :genert:

Og jeg er vild med dem :lun:
5
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 940
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8519

Indlægaf 2SHY » 19. dec 2015, 19:10

Fräulein L. skrev:
Sevii skrev:Jeg har en kähler-vase.

Og jeg elsker den.

Jeg har 6 :genert:

Og jeg er vild med dem :lun:

Jeg ville gerne have haft mellemstørrelsen af den med de gyldne striber :genert: Men det var før der gik hype i den. Jeg kunne stadig godt tænke mig en hvis jeg faldt over den til en fornuftig pris
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9241

Indlægaf Fru Sunshine » 19. dec 2015, 19:31

Jeg har også en Kählervase, med orange striber.
Jeg har også en Poul Pava-skål. Engang var der to, men jeg tabte den ene.
Og en Lyngby-mini-skål og en Lyngbyvase.

De 4(5) første har jeg, fordi min mand ikke synes, man kan tillade sig at bytte bryllupsgaver.
Den sidste fordi det var en afskedsgave fra min skønne klasse.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 576
Likede indlæg: 5107

Indlægaf ManicNinja » 19. dec 2015, 20:23

Lurende Peber skrev:

Lurende Preben giver så afgjort ham dér Google Translate kamp til stregen! :klap: :dance:
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 576
Likede indlæg: 5107

Indlægaf ManicNinja » 19. dec 2015, 20:24

Ado skrev:
vUlpeS skrev:
Fillie skrev:

Det er mit indtryk, at de fleste deler din antipati. :-D

Jeg kan nemlig godt lide tysk både i tale og skrift, og andre plejer at fortælle mig, at det er meget besynderligt. :lol:

Tyskerne er noget af det mest forvirrede, man kan finde indenfor turisme hernede. De betaler i klingende mønt og ofte rundhåndet tillige næsten uanset hvilken service man yder dem. Kombinationen af disse to faktorer fungerer FINT! :D

Det er et fint sprog, synes jeg, og jeg tror det blakkede ry mestendels refererer til Adolfs bedrifter.

Jeg læste det som "Ados bedrifter". :D

Gjorde jeg også. Og studsede ikke engang umiddelbart.
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10309

Indlægaf icelady » 19. dec 2015, 20:29

Jeg fik sådan et Kähler fad....det passer altså ualmindeligt godt som underskål til en af mine store potteplanter. :D
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 19. dec 2015, 20:33

Når jeg ser Rasmus Seebach, tænker jeg altid "to milimeter mindre mellem øjnene og du var en kyklop"
6
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Generelt"