Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1057
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9370

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 18. sep 2015, 10:05

Jeg bryder mig faktisk ikke specielt meget om min bror
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 18. sep 2015, 10:06

ManicNinja skrev:
Skumfidusen skrev:
ManicNinja skrev:Jeg må vist gensé det program om Danskernes Parti, som jeg så i går, tror jeg. For jeg syntes godt nok ikke, der var noget som helst snildt over ham. Fx fik vi aldrig noget svar på, hvorfor det er så livet om at gøre-vigtigt at holde racerne adskilt. Heller ikke selv om Özlem Cekic aldeles forståeligt harmdirrende afkrævede ham denne forklaring på Folkemødet. Han har da sikkert svaret. Men det var ikke med i programmet - hvilket fik det meste af hans ævl til at fremstå virkelig besynderligt...

Jeg synes ikke, han er spor dygtig. Og det er ikke blot, fordi jeg finder både hans politik og hans person absolut frastødende og ulækker. - Men at jeg ikke finder, at han er en dygtig retoriker forhindrer jo naturligvis ikke, at han kan få en masse med på sin vogn. :gisp: :puke: :nej:

Politiken ER frastødende og hele præmissen er også. Men hans præmis er nu engang at racerne skal leve adskilt. Det synes jeg er forfærdeligt. Men når han argumenterer videre, så synes jeg han er skarp og faktisk har nogle pointer. Han tog fuldstændig afstand fra nogle af de ting han havde sagt i sin tid som medlem af nazistpartiet - for eksempel holocaust-benægtelse. Men på mange måder synes jeg han argumenterr langt bedre end mange af papegøjepolitikerne, der bare tankeløst gentager de samme lydbidder og slet ikke kan indgå i en reel diskussion, men bare skræpper deres meninger.

Han skræmmer mig som sådan ikke; de kommer aldrig til at få reel indflydelse og selv om de er meget stolte af deres 12.000 følgere på FB så skal nok mindst halvdelen være der alene for at holde øje med fjenden. Hvis ikke 2 ud af 3. Så jeg er ikke foruroliget i bredere forstand; de kommer ikke igennem. Hvor gerne DFs modstandere gerne vil hævde det, så er DFs vælgere ikke i vid udstrækning nazister i campinghabit der bare går og venter på et mere rabiat parti at stemme på.

Ja. Og hvis han virkelig er så dygtig retorisk, så kan han også forklare den præmis. Så jeg fastholder egentlig bare, hvad jeg sagde før. At tage afstand fra fx Holocaustbenægtelse ville enhver kommunikationsrådgiver råde ham til, så det synes jeg (stadig) ikke er så stærkt retorisk eller skarpt set eller lignende. Det er et basalt must, hvis han vil have nogen som helst form for tilslutning.

Kan I ikke lokkes til at lave en separat tråd til det?
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 656
Likede indlæg: 5467

Indlægaf ManicNinja » 18. sep 2015, 10:07

2SHY skrev:Kan al snakken om Danskernes Parti og alt det der ikke få en separat tråd? Så er det lidt mere samlet

Fint forslag. Jeg skal nok holde mig ude af den. Jeg plejer at være for doven til de dér tråde, hvor man faktisk skal mene noget og argumentere sagligt for sine holdninger. :lol:
Senest rettet af ManicNinja 18. sep 2015, 10:09, rettet i alt 1 gang.
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7817

Indlægaf ShuruQ » 18. sep 2015, 10:08

2SHY skrev:Jeg bryder mig faktisk ikke specielt meget om min bror

Jeg elsker mine to yngste brødre virkelig højt. Den ældste, jeg ville være ked af hvis der skete ham noget, men jeg behøver ikke have nogen kontakt med ham.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 18. sep 2015, 10:13

ManicNinja skrev:
2SHY skrev:Kan al snakken om Danskernes Parti og alt det der ikke få en separat tråd? Så er det lidt mere samlet

Fint forslag. Jeg skal nok holde mig ude af den. Jeg plejer at være for doven til de dér tråde, hvor man faktisk skal mene noget og argumentere sagligt for sine holdninger. :lol:

Jeg kan bare se det fylder rigtig meget i tråden som jo egentlig har et andet formål :) Det gør nemlig også at jeg ikke har lyst til at være i tråden fordi det hele tiden trækkes frem igen og jeg har ikke specielt lyst til at høre om det
0

Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 18. sep 2015, 10:45

2SHY skrev:
ManicNinja skrev:

Jeg kan bare se det fylder rigtig meget i tråden som jo egentlig har et andet formål :) Det gør nemlig også at jeg ikke har lyst til at være i tråden fordi det hele tiden trækkes frem igen og jeg har ikke specielt lyst til at høre om det

Ingen grund til at forklare dig. Syntes skam, det var et helt fint forslag. :) Ved blot, jeg ikke kommer til at deltage i en sådan tråd. Orker ikke. Dét betyder selvfølgelig ikke, at den her tråd skal fyldes op med alt muligt, som ikke passer herinde.
2
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 18. sep 2015, 10:51

Hvis jeg får et job i de veluddannede kredse, jeg gerne vil ind i, er jeg også sikker på, der er flere mænd, jeg vil finde lækre. Ikke et spørgsmål om penge. Men om analytisk sans, drive og ambitionsniveau. Tit synes jeg bare ikke, at ufaglærte mænd er ret lækre/interessante: Mange af dem er jo ingen vegne nået i deres liv...
3
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 18. sep 2015, 11:49

Pernille skrev:
ManicNinja skrev:Hvis jeg får et job i de veluddannede kredse, jeg gerne vil ind i, er jeg også sikker på, der er flere mænd, jeg vil finde lækre. Ikke et spørgsmål om penge. Men om analytisk sans, drive og ambitionsniveau. Tit synes jeg bare ikke, at ufaglærte mænd er ret lækre/interessante: Mange af dem er jo ingen vegne nået i deres liv...

Men hvad dækker "veluddannet" over? :gruble:

For mig dækker det - som regel - over, at man har taget en kortere eller længere akademisk uddannelse. Jeg har lagt mærke til, at de gange, jeg møder succesfulde og fremadstormende mænd... Hvis de sådan er mere "self made" og har klaret sig godt uden den store uddannelse, så synes jeg stadig ofte ikke, de er særligt interessante at diskutere med. Jeg synes ikke, jeg bliver overrasket/får modspil/ny viden/nyt perspektiv. Det bliver lidt kedeligt i længden.

Dermed være ikke sagt, at der ikke findes røvkedelige akademikermænd. Det gør der ved gud! :D
1
Guldfisk
Kort karma: 55
Likede indlæg: 1253

Indlægaf Guldfisk » 18. sep 2015, 16:38

Jeg tror ikke, jeg er typen, der passer til at have en kæreste.
Og jeg tror faktisk, jeg kan blive pænt lykkelig i et rent egoist-liv, hvor jeg kun skal tage hensyn til mig, mig, mig!

Man må sikkert godt sige det, det er bare svært uden enten at få "narj, du skal nok finde en"-medlidenhed, "du bliver klogere"-øjenrullet eller "vil du så bare være helt alene og ensom?"-panikken (fra dem, der ikke kan forestille sig noget værre).
6
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2138

Indlægaf Elvispop » 18. sep 2015, 16:47

Forp***** nærig arbejdsgiver.
Når i selv mener at det er SÅ vigtigt at kasselinjen fungerer, og kunder ikke skal stå for meget i kø...

Så invester da for helvede i nogle nye(re) kasseapparater, som ikke er så pissesløve, og crasher en gang om ugen.
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 813
Likede indlæg: 11275

Indlægaf DetSorteCirkus » 18. sep 2015, 16:52

Det har ikke gjort noget godt for en af mine homoseksuelle bekendtes attitude at få adgang til ægteskab og barn.
Hvor der før var udsyn, er der nu for det meste en småborgerlighed så tyk, at man kan skære i den.
1
Je suis un tableau noir.
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 18. sep 2015, 17:33

Guldfisk skrev:Jeg tror ikke, jeg er typen, der passer til at have en kæreste.
Og jeg tror faktisk, jeg kan blive pænt lykkelig i et rent egoist-liv, hvor jeg kun skal tage hensyn til mig, mig, mig!

Man må sikkert godt sige det, det er bare svært uden enten at få "narj, du skal nok finde en"-medlidenhed, "du bliver klogere"-øjenrullet eller "vil du så bare være helt alene og ensom?"-panikken (fra dem, der ikke kan forestille sig noget værre).

Amen to this! :pompom: Det er godt nok sjældent jeg savner en kæreste og når jeg gør, så kommer jeg til at tænke på dem jeg har haft, der på ingen måde forstod mit behov for plads til alenetid og at det ikke betød jeg var sur på dem :nej:
2

Brugeravatar
Puffi
Kort karma: 310
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2249

Indlægaf Puffi » 18. sep 2015, 17:37

Nå, men, jeg går imod strømmen så (så meget strøm som 2 mennesker nu kan lave :-D ) og siger, at jeg savner en kæreste. En at dele med. Have en hverdag med - en, der ikke er hund.
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 961
Likede indlæg: 13440

Indlægaf Dirtylittledevil » 18. sep 2015, 18:16

Jeg vil nu også hellere værre alene. Selskab af og til er da fedt nok, jaja, men når jeg finder mænd er det nok 80% for at få praktisk hjælp, og 20% fascination af netop denne mand. Og dét er ikke noget man siger højt. Sidst jeg prøvede at sige det til nogen, stod hende jeg fortalte det til helt uforstående og stirrede, indtil hun fik fremstammet noget a la "Jam-jam-jamen vi vil jo bare så gerne have at du finder kææærligheden"

Nå, siger jeg bare.
2
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 907
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 9534
Kontakt:

Indlægaf Ado » 18. sep 2015, 18:46

Jeg ønsker, at Joachim B. Olsen en dag bliver ramt af så meget karma, at han sidder med lort op til nakken og fogeden bankende på døren i tide og utide.

"Folk må vælge mellem at være i arbejde eller på førtidspension".

Flot, din fede nar. Du har slået fast en gang for alle, at du er komplet og aldeles blæst i hovedet.
12
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".

Tilbage til "Generelt"