Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3100

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Rakel » 30. dec 2015, 11:22

dykkersild skrev:
Rakel skrev:
Firebird skrev:Forstår dig godt. Bortset fra det, er du et meget mere tålmodigt menneske end jeg er. Jeg havde trukket stikket på dem anden gang.

De gør et godt stykke arbejde, men det er der også formentlig andre, der gør i Syriensproblematikken. Vi må lige se på, hvem der også agerer i det.

Jeg tænker, at man skal tage det med en ansvarlig i stedet for den phoner der ringer - det har jeg gjort selv.

Jeg har prøvet det med Læger uden grænser og Børnefonden - jeg sagde pænt farvel. Bagefter ringede jeg op og bad om at tale med en ansvarlig for kanvaskald. LUG fik besked på, at de får hver mdr. samt min julegave hver år og webshopkøb og så kun ekstra ved større katastrofer. BF fik af vide, at jeg igennem tiden havde støttet med mere end 50.000,- så de kunne kigge sig om efter ny sponsor hvis de ringede til mig igen om flere penge. Begge fik af vide, at jeg forventede at jeg ikke blev kontaktet mere om flere bidrag - ud over de informationsbreve jeg har sagt ja tak til. Begge bekræftede, at det nu var noteret på min "sag". Jeg har ikke hørt en lyd fra begge organisationer siden - og fortsætter så gerne min støtte.

Sjovt. Børnefonden hører vi aldrig fra og har et barn der på 15. år.

Jeg har talt med en leder i Røde Kors i dag. Som godt kunne forstå det - sagde han da. Han virkede ganske fornuftig.

Vi talte om det i går aftes. Vi flytter bidraget til British Red Cross og ser, om det giver lidt ro. Det er hip som hap for os og sikkert også for hjælpearbejdet i Syrien og den omliggende region -og jeg kender mere til British Red Cross. Tager kontakt til den lokale synlige afdeling efter nytår og får det på plads.
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8466

Indlægaf 2SHY » 30. dec 2015, 11:24

Jeg er dødtræt af min bror. Nøj hvor er han altså irriterende
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 30. dec 2015, 11:29

Det er brødre. Lev med det.
3
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1630

Indlægaf dykkersild » 30. dec 2015, 11:44

Rakel skrev:
dykkersild skrev:
Rakel skrev:
Firebird skrev:Forstår dig godt. Bortset fra det, er du et meget mere tålmodigt menneske end jeg er. Jeg havde trukket stikket på dem anden gang.

De gør et godt stykke arbejde, men det er der også formentlig andre, der gør i Syriensproblematikken. Vi må lige se på, hvem der også agerer i det.

Jeg tænker, at man skal tage det med en ansvarlig i stedet for den phoner der ringer - det har jeg gjort selv.

Jeg har prøvet det med Læger uden grænser og Børnefonden - jeg sagde pænt farvel. Bagefter ringede jeg op og bad om at tale med en ansvarlig for kanvaskald. LUG fik besked på, at de får hver mdr. samt min julegave hver år og webshopkøb og så kun ekstra ved større katastrofer. BF fik af vide, at jeg igennem tiden havde støttet med mere end 50.000,- så de kunne kigge sig om efter ny sponsor hvis de ringede til mig igen om flere penge. Begge fik af vide, at jeg forventede at jeg ikke blev kontaktet mere om flere bidrag - ud over de informationsbreve jeg har sagt ja tak til. Begge bekræftede, at det nu var noteret på min "sag". Jeg har ikke hørt en lyd fra begge organisationer siden - og fortsætter så gerne min støtte.

Sjovt. Børnefonden hører vi aldrig fra og har et barn der på 15. år.

Jeg har talt med en leder i Røde Kors i dag. Som godt kunne forstå det - sagde han da. Han virkede ganske fornuftig.

Vi talte om det i går aftes. Vi flytter bidraget til British Red Cross og ser, om det giver lidt ro. Det er hip som hap for os og sikkert også for hjælpearbejdet i Syrien og den omliggende region -og jeg kender mere til British Red Cross. Tager kontakt til den lokale synlige afdeling efter nytår og får det på plads.

Super Rakel - og ja jeg tror du har helt ret med Røde Kors når vi taler om hjælp i nærområdet - der om rokerer de nok selv internationalt.
Jeg er på mit tredje barn hos BF - så jeg blev fedme ret støt på manchetterne.
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 30. dec 2015, 13:09

For lidt siden ville jeg åbne terrassedøren så katten kunne komme ud.

Det blæser helt sindssygt og kunne næsten ikke få døren op. Og Selina, ja hun blæste hen af stuegulvet.

Det er jo synd hun blev forskrækket, men det så altså komisk ud :genert:.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Smiling_Goat
Kort karma: 466
Likede indlæg: 5893

Indlægaf Smiling_Goat » 30. dec 2015, 13:34

ShuruQ skrev:En enkelt brun kartoffel eller to. Smør og sukker tak. Men hsr aldrig været min hofret.

Hvad der dog er endnu værre er almindelige kogte kartofler. Min brækrefleks stimuleres kraftigt af dem, bortset fra de helt nye om sommeren. Ellers smagløse og en klam konsistens. Ellers kartofler på alle andre måder, mos, bagte, flødekartofler, hasselback, rösti. Men kogte. AD!

Er ellers modstander af at sige ad om mad og i det vkrkelige liv gør jeg det i lukkede kredse.

kidkomb skrev:Jeg synes at brunede kartofler er noget af det mest skrækkelige man kan forestille sig.
Karamelovertrukne kartofler? Og oven i købet smattet, lunken karamel?
Ej, vel?

Måske kan I ikke lide dem, fordi de er stegt i smør? :D
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9223

Indlægaf Fru Sunshine » 30. dec 2015, 18:11

Smiling_Goat skrev:
ShuruQ skrev:En enkelt brun kartoffel eller to. Smør og sukker tak. Men hsr aldrig været min hofret.

Hvad der dog er endnu værre er almindelige kogte kartofler. Min brækrefleks stimuleres kraftigt af dem, bortset fra de helt nye om sommeren. Ellers smagløse og en klam konsistens. Ellers kartofler på alle andre måder, mos, bagte, flødekartofler, hasselback, rösti. Men kogte. AD!

Er ellers modstander af at sige ad om mad og i det vkrkelige liv gør jeg det i lukkede kredse.

kidkomb skrev:Jeg synes at brunede kartofler er noget af det mest skrækkelige man kan forestille sig.
Karamelovertrukne kartofler? Og oven i købet smattet, lunken karamel?
Ej, vel?

Måske kan I ikke lide dem, fordi de er stegt i smør? :D

Jeg kan ikke lide dem, fordi de er fyldt med smeltet sukker. Smør eller margarine kan være hip som hap.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 187
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4141

Indlægaf decibell » 30. dec 2015, 18:21

Familie er en luset undskyldning for at skabe et bånd til nogle mennesker, man i bund og grund ikke gider på selv den bedste dag.
7
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 814
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8379
Kontakt:

Indlægaf Ado » 30. dec 2015, 19:34

Jeg havde lyst til at cirkelsparke de første 50 kunder i Føtex i dag. For helvede hvor er folk nogle pisører uden pli. Folk parkerer deres lortevogne på kryds og tværs i gangene - stopper op uden varsel - står og skvadrer med hinanden og spærrer for mælkekøleren osv-osv-osv. Jeg hader dem!
Og den lille unge i køen foran mig burde sende sin mor på forældrekursus, så kun kan lære at styre sit barn. Ja ja, han var sikkert overtræt, men han var fandeme en pest. Og jo mere han skabte sig, jo mere skulede jeg og jo grimmere syntes jeg han var.
9
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
No1
Kort karma: 55
Likede indlæg: 460

Indlægaf No1 » 30. dec 2015, 19:35

Jeg hader folks selfies og taglines. Skrid.
1
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 331
Likede indlæg: 3741

Indlægaf Novella » 30. dec 2015, 19:38

Jeg hader fyrværkeri. Det er noget livsfarligt miljøsvineri, og jeg fatter ikke, at folk bruger penge på den slags.
13
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 30. dec 2015, 20:00

Novella skrev:Jeg hader fyrværkeri. Det er noget livsfarligt miljøsvineri, og jeg fatter ikke, at folk bruger penge på den slags.

Jeg fatter det heller ikke. Jeg kunne lige så godt sætte ild til en hundredekroneseddel. Der er alligevel så mange der køber og det bliver kun pænere at se på af at det ikke er mine penge der går op i røg (sagde rygeren) :-D.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Goldie
Kort karma: 23
Likede indlæg: 201

Indlægaf Goldie » 30. dec 2015, 20:12

Jeg kommer aldrig til at forstå de mennesker, der slæber deres små børn med ud at handle kl 18! De fleste poder er trætte på det tidspunkt. Og så vælger man at tage dem med i Bilka d 30/12 på samme tid med en million milliard andre mennesker! Hvorfor ikke lade den ene forældre (dem der har mulighed for det selvfølgelig) blive hjemme med børnene og lade den anden handle UDEN børn?!
Bilka var ikke blot fyldt med mennesker.. Som i FYLDT, alle kasser åbne og køer på 20 min! Men, Bilka var også fyldt med stakkels trætte grædende børn, som bare ikke burde være ude at handle på det tidspunkt!
Jeg forstår ikke hvorfor man tager dem med og da slet ikke på det tidspunkt på dagen!!
16
"Hello from the other side!..." :ninja:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9223

Indlægaf Fru Sunshine » 30. dec 2015, 21:29

Jeg elsker fyrværkeri.
9
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
No1
Kort karma: 55
Likede indlæg: 460

Indlægaf No1 » 30. dec 2015, 21:45

Novella skrev:Jeg hader fyrværkeri. Det er noget livsfarligt miljøsvineri, og jeg fatter ikke, at folk bruger penge på den slags.

Jeg kan heller ikke med det. Holder mig saa langt vaek fra det som muligt.
1

Tilbage til "Generelt"