Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Sjg
Kort karma: 11
Likede indlæg: 227

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sjg » 12. jan 2016, 23:04

Animi skrev:
Sjg skrev:
Animi skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Animi skrev:Måske er der provokation i det for nogen, men jeg er fx medlem af en gruppe på FB, hvor der blev spurgt hvilken af hans sange der var ens yndlings, og dem der skrev at de ikke syntes hans musik var noget særligt, de blev ikke modtaget særlig godt :P

(Men selvfølgelig "må" man da godt sige den slags, i den forstand at man nok ikke ligefrem bliver anholdt for det :P)

Det der kan jeg så heller ikke forklare med andet end behovet for at provokere.
Man bliver spurgt om sit yndlingsnummer, og der er ikke svarpligt.
Har man ikke et yndlingsnummer, fordi man synes, at alt er lige dårligt, lader man bare være med at skrive noget, da man reelt ikke har et svar på spørgsmålet.

Tjah, det ved jeg nu ikke. Jeg kunne nok godt være kommet til at gøre det samme uden at ville provokere, når man normalt deler og diskuterer sine tanker og meninger :)

Jeg synes så, at man bør kunne tænke sig til, at et spørgsmål om ens yndlingsnummer af David Bowie, der postes i dagene umiddelbart efter hans død, har et andet formål end almindelig meningsudveksling.

Det fremstår umiddelbart ret klart, at intentionen med førstnævnte er at samles til en lille Facebook-hyldest til en netop afdød kunstner, der skal opfordre til at mindes og dele glæden ved hans musik, og i den kontekst kan jeg ingenlunde se, hvordan man kan svare, at man ikke brød sig om hans musik/intet kendte til ham, uden at fremtræde provokerende - ej heller hvordan man selv oprigtigt kan være uvidende herom.

Helt generelt forstår jeg faktisk ikke, hvorfor nogen i det hele taget har behov for at komme med den slags ytringer i forbindelse med et dødsfald. Ingen kunne da forhåbentlig finde på at kommentere nyheden om selv meget fjerne bekendtes eller familiemedlemmers død med et "ham brød jeg mig ikke om" - så hvorfor er det lige, at det er nødvendigt at komme med den slags bemærkninger, når den afdøde er en offentlig person?

Hvis det er SÅ vigtigt at fremhæve, at man ikke bryder sig om David Bowie og/eller ikke kender til hans musik, synes jeg ærligt talt, at man bør vente til en anden mere passende lejlighed. :)

Og jeg må så ærligt talt indrømme, at hvis man som person der ikke kender ham personligt, begynder at svine andre til fordi de skrev at de ikke brød sig om hans musik - og altså ikke ham som person, for de kender ham jo ikke - så har man for lidt at tage sig til.

Det kan jeg kun være enig i, men jeg kan ikke se, hvad deres uhensigtsmæssige reaktion har af sammenhæng med baggrunden for den provokerende bemærkning. :)
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 781

Indlægaf Bimmerdyret » 12. jan 2016, 23:09

Sikkert skide kynisk, ondt osv. men...
Når Amalie udtaler sig : Jeg vidste, at jeg er god til at blive gravid

Så tænker jeg : Et er at kunne blive gravid, det kræver ikke SÅ meget igen, noget andet er at gennemføre
Fordi hun mistede første gang.

Hjernedød udtalelse.

PS: Har selv 6 graviditeter bag mig, og 2 børn ;)
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5734

Indlægaf Animi » 12. jan 2016, 23:15

Sjg skrev:
Animi skrev:
Sjg skrev:
Animi skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Animi skrev:Måske er der provokation i det for nogen, men jeg er fx medlem af en gruppe på FB, hvor der blev spurgt hvilken af hans sange der var ens yndlings, og dem der skrev at de ikke syntes hans musik var noget særligt, de blev ikke modtaget særlig godt :P

(Men selvfølgelig "må" man da godt sige den slags, i den forstand at man nok ikke ligefrem bliver anholdt for det :P)

Det der kan jeg så heller ikke forklare med andet end behovet for at provokere.
Man bliver spurgt om sit yndlingsnummer, og der er ikke svarpligt.
Har man ikke et yndlingsnummer, fordi man synes, at alt er lige dårligt, lader man bare være med at skrive noget, da man reelt ikke har et svar på spørgsmålet.

Tjah, det ved jeg nu ikke. Jeg kunne nok godt være kommet til at gøre det samme uden at ville provokere, når man normalt deler og diskuterer sine tanker og meninger :)

Jeg synes så, at man bør kunne tænke sig til, at et spørgsmål om ens yndlingsnummer af David Bowie, der postes i dagene umiddelbart efter hans død, har et andet formål end almindelig meningsudveksling.

Det fremstår umiddelbart ret klart, at intentionen med førstnævnte er at samles til en lille Facebook-hyldest til en netop afdød kunstner, der skal opfordre til at mindes og dele glæden ved hans musik, og i den kontekst kan jeg ingenlunde se, hvordan man kan svare, at man ikke brød sig om hans musik/intet kendte til ham, uden at fremtræde provokerende - ej heller hvordan man selv oprigtigt kan være uvidende herom.

Helt generelt forstår jeg faktisk ikke, hvorfor nogen i det hele taget har behov for at komme med den slags ytringer i forbindelse med et dødsfald. Ingen kunne da forhåbentlig finde på at kommentere nyheden om selv meget fjerne bekendtes eller familiemedlemmers død med et "ham brød jeg mig ikke om" - så hvorfor er det lige, at det er nødvendigt at komme med den slags bemærkninger, når den afdøde er en offentlig person?

Hvis det er SÅ vigtigt at fremhæve, at man ikke bryder sig om David Bowie og/eller ikke kender til hans musik, synes jeg ærligt talt, at man bør vente til en anden mere passende lejlighed. :)

Og jeg må så ærligt talt indrømme, at hvis man som person der ikke kender ham personligt, begynder at svine andre til fordi de skrev at de ikke brød sig om hans musik - og altså ikke ham som person, for de kender ham jo ikke - så har man for lidt at tage sig til.

Det kan jeg kun være enig i, men jeg kan ikke se, hvad deres uhensigtsmæssige reaktion har af sammenhæng med baggrunden for den provokerende bemærkning. :)

Den sammenhæng at jeg ikke kan forstå at man kan blive så forarget over at nogen kommer med deres mening - uanset tidspunkt - når man i stedet måske skulle blive forarget over dem der straks springer på personen og sviner denne til.
Jeg kender ikke personen personligt, så jeg kan ikke sige med sikkerhed om det var ment provokerende eller ej - men det virkede ikke sådan, når personen ikke bare skrev "han er nedern", men skrev at det var synd at han var død, men at hun ikke lige kunne nævne en yndlingssang da hun ikke brød sig særlig meget om hans musik.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3420

Indlægaf dgd2007 » 13. jan 2016, 07:20

Sundhedsministeren ligner en pigebandeleder ... :tie: :)

Billede
8
Undtagelsen
Kort karma: 26
Likede indlæg: 258

Indlægaf Undtagelsen » 13. jan 2016, 07:56

dgd2007 skrev:Sundhedsministeren ligner en pigebandeleder ... :tie: :)

Billede

Har af utrolig mange årsager svært ved at tage hende seriøst og den ene er hendes læspen :tie:
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9669

Indlægaf kidkomb » 13. jan 2016, 08:02

Triiiim trimmelimmelum!
3
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 13. jan 2016, 09:39

Undtagelsen skrev:
dgd2007 skrev:Sundhedsministeren ligner en pigebandeleder ... :tie: :)

Billede

Har af utrolig mange årsager svært ved at tage hende seriøst og den ene er hendes læspen :tie:

Jeg kan ikke fordrage hende. Det er så slemt jeg slår væk eller muter (og kigger væk) hvis hun toner frem. Jeg får helt udslæt bare af at se hende her i tråden. Hun er skrækkelig, med og uden lyd :tie:.
Senest rettet af ShuruQ 13. jan 2016, 09:41, rettet i alt 1 gang.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 13. jan 2016, 09:39

Bimmerdyret skrev:Sikkert skide kynisk, ondt osv. men...

Så tænker jeg : Et er at kunne blive gravid, det kræver ikke SÅ meget igen, noget andet er at gennemføre

Hjernedød udtalelse.

Generelt er hendes evner til at formulere sig forsvindende små.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3401

Indlægaf FruDulle » 13. jan 2016, 10:04

ShuruQ skrev:

Hjernedød udtalelse.

Der var da en abort hun fik dengang med Peter.
1
Whatever
Fynbo
Kort karma: 17
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 154

Indlægaf Fynbo » 13. jan 2016, 14:44

ShuruQ skrev:

Hjernedød udtalelse.

Nu har Amalie en iq på 75, dvs hun ligger under normalområdet, så det er vel ikke så mærkeligt, at hun kommer med nogle "spøjse" udtalelser eller kan have svært ved at formulere sig.
4
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 13. jan 2016, 14:58

Fynbo skrev:
ShuruQ skrev:

Hjernedød udtalelse.

Nu har Amalie en iq på 75, dvs hun ligger under normalområdet, så det er vel ikke så mærkeligt, at hun kommer med nogle "spøjse" udtalelser eller kan have svært ved at formulere sig.

Nej. Det var heller ikke for at "bashe" hende det vaf blot en konstatering :).
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 814
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8379
Kontakt:

Indlægaf Ado » 13. jan 2016, 15:26

Jeg vil virkelig håbe, at Amalie slipper for dumme kommentarer gennem hele sin graviditet. Selv om man ikke har en høj ig, har man stadig følelser og krav på respekt.
11
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3478

Indlægaf Ballademager » 13. jan 2016, 15:36

Jeg hader administrative opgaver :genert: Det er kedeligt og jeg stinker til det, fordi jeg mister overblikket af ren kedsomhed :blush2:
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 13. jan 2016, 17:07

Ado skrev:Jeg vil virkelig håbe, at Amalie slipper for dumme kommentarer gennem hele sin graviditet. Selv om man ikke har en høj ig, har man stadig følelser og krav på respekt.

Jeg tvivler desværre. Når man tænker på hvilke medier der bringer historien. Folk var i hvert fald godt i gang på EB's faceboookside. Opslaget jeg så endte med en masse nedladende kommentarer blandet med muslimdebat hvad så end der til at starte med fik folk til at drage et opslags om Amalies graviditet i den retning :stoned:.
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8466

Indlægaf 2SHY » 13. jan 2016, 17:54

Jeg tror og håber at Amalie vil have rigtig godt af at blive mor. Jeg tror og håber hun vokser med opgaven og vil have et godt netværk til at støtte hende. Jeg tror virkelig det vil modne hende
5
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:

Tilbage til "Generelt"