Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 818
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8459
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 18. jan 2016, 12:27

Skumfidusen skrev:Jeg synes det er komplet åndet at ham gutten bliver udsat for en mindre shitstorm fordi han har brugt udtrykket "vores kvinder", for kvinderne er ikke hans ejendom. Jeg kan ligefrem se femi-hønserøvene over den farlige sprogbrug, som giver sådan en dejlig mulighed for at være forarget uden at forholde sig til det rigtigt farlige. Lur mig om ikke feministerne også har brugt udtrykket "mine" eller "vores" uden der er tale om at give udtryk for ejendomsret men for tilhørsforhold. Såsom at sige "mine forældre" ikke betyder at man ejer dem og har råderet over dem.

Jeg er fuldstændig enig med dig i hysteriet omkring ordvalget af "vores". Det er dybt godnat og jeg får lidt fornemmelsen af, at visse typer nærmest sidder og venter på noget de kan blive forarget over. Jeg kommenterede en dag på Porcelænskussens (eller var det proletarprinsessens) status, hvor hun netop selv kom med en generaliserende vending. Men det var ikke populært. Det tog hun ikke ret godt. For jeg måtte jo nok kunne forstå med min lille hjerne, at den var rettet mod de mænd der var trælse. Hun magtede slet ikke at forstå, at hun nok også selv lige skal leve op til de hysteriske krav hun selv stiller. Gimpe. Medieliderlige gimpe.

At jeg så synes mandens opdatering er tumpet er en anden sag. Han får lige vredet og klemt sine racistiske holdninger med ind i sit budskab og det lugter så meget af "jeg vil være et viralt hit".
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 18. jan 2016, 12:28

ShuruQ skrev:
Skumfidusen skrev:Jeg synes det er komplet åndet at ham gutten bliver udsat for en mindre shitstorm fordi han har brugt udtrykket "vores kvinder", for kvinderne er ikke hans ejendom. Jeg kan ligefrem se femi-hønserøvene over den farlige sprogbrug, som giver sådan en dejlig mulighed for at være forarget uden at forholde sig til det rigtigt farlige. Lur mig om ikke feministerne også har brugt udtrykket "mine" eller "vores" uden der er tale om at give udtryk for ejendomsret men for tilhørsforhold. Såsom at sige "mine forældre" ikke betyder at man ejer dem og har råderet over dem.

Jeg er lost, men det sker jo ofte :P.

Har du et link til den historie du taler om?

https://www.facebook.com/Porcel%C3%A6ns ... 9/?fref=ts
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 18. jan 2016, 12:33

Jeg har det lige omvendt.

Mine forældre har jeg faktisk et særligt tilknytningsforhold til. Derfor er de mine og ikke alle mulige andres forældre.

Jeg er lige så meget din kvinde, danskernes kvinde som jeg er flygtningenes. Og ingen af jer må voldtage mig :cool:
4
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 18. jan 2016, 12:34

Skumfidusen skrev:
Ado skrev:Jeg er fuldstændig enig med dig i hysteriet omkring ordvalget af "vores". Det er dybt godnat og jeg får lidt fornemmelsen af, at visse typer nærmest sidder og venter på noget de kan blive forarget over. Jeg kommenterede en dag på Porcelænskussens (eller var det proletarprinsessens) status, hvor hun netop selv kom med en generaliserende vending. Men det var ikke populært. Det tog hun ikke ret godt. For jeg måtte jo nok kunne forstå med min lille hjerne, at den var rettet mod de mænd der var trælse. Hun magtede slet ikke at forstå, at hun nok også selv lige skal leve op til de hysteriske krav hun selv stiller. Gimpe. Medieliderlige gimpe.

At jeg så synes mandens opdatering er tumpet er en anden sag. Han får lige vredet og klemt sine racistiske holdninger med ind i sit budskab og det lugter så meget af "jeg vil være et viralt hit".

Jeg synes heller ikke indholdet af hans opslag er fantastisk, men det der opkogte raseri over lige det ord? Come da lige on. 100vis af kvinder er blevet effing voldtaget af en folkemængde og panserne har ikke stoppet det og bagefter prøvet at holde det skjult og så sidder der en dramaqueen et sted og går fuldkommen banjo over at en slem mand har skrevet "vores kvinder"? Ja, sikke da et overgreb at blive udsat for.

Selv med den yderste anstrengelse kan jeg simpelt hen ikke se forulempelsen med mindre man bare VIL harmes og så målrettet vælger at fortolke det fuldstændig åbenlyst forkert. Og selv da kan jeg ikke se at det vigtigste i hele den ulykkelige historie skulle være at en tumpe betragter et lands kvinder som "sine", når hans hensigt åbenlyst er at beskytte dem.

Men ja; han virker noget racistisk og det bryder jeg mig heller ikke om.

Som sagt; der er altså nogle feminister derude, der gør et rigtig skidt arbejde. Jeg går fandeme også ind for ligestilling. Men jeg går også ind for rummelighed og fornuft. Og sarkasme. Tre ting, som visse feminister ikke ejer.
2
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2524
Kontakt:

Indlægaf Annione » 18. jan 2016, 12:41

Fru Sunshine skrev:Jeg er forresten også pænt ligeglad med, hvad andre mener om mine Ørkenens Sønner.
Bare ingen tvinger mig til at at overvære noget så elendigt som Mandrillen.

Mandrillen indebærer både Casper Christensen og Frank Hvam. Oh rædsel! Jeg vil hellere have splinter op under neglene, end at se det. Generelt, heller end at se noget som helst med de 2.
9
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 18. jan 2016, 12:42

Skumfidusen skrev:
Dikus skrev:Jeg har det lige omvendt.

Mine forældre har jeg faktisk et særligt tilknytningsforhold til. Derfor er de mine og ikke alle mulige andres forældre.

Jeg er lige så meget din kvinde, danskernes kvinde som jeg er flygtningenes. Og ingen af jer må voldtage mig :cool:

Den gimpede harcelering manden er udsat for er jo netop at han ikke ejer de kvinder. Men det påstår han jo heller ikke, med mindre man bevidst gør vold på udtrykket.

Jeg undres gang på gang over en masse feministers komplette proportionsforvrængning og koleriske krænkelseskultur. Hvis det er niveauet for et behov for kvindesagsforkæmpere og feminister, så HAR de fandme vundet og kan godt skruppe ud i køkkenet igen (ja, det her tråden for det man ikke må sige, så skyd mig).

HEP! For fanden :worship:.

Jeg skyder ikke men jeg stiller mig op sammen med dig i skudlinjen.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9265

Indlægaf Fru Sunshine » 18. jan 2016, 12:43

Annione skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg er forresten også pænt ligeglad med, hvad andre mener om mine Ørkenens Sønner.
Bare ingen tvinger mig til at at overvære noget så elendigt som Mandrillen.

Mandrillen indebærer både Casper Christensen og Frank Hvam. Oh rædsel! Jeg vil hellere have splinter op under neglene, end at se det. Generelt, heller end at se noget som helst med de 2.

Ja. Og jeg har siddet og kigget flere gange i et ihærdigt forsøg på at se det sjove. Der er bare ikke noget sjovt i det.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 18. jan 2016, 12:46

Skumfidusen skrev:
Dikus skrev:Jeg har det lige omvendt.

Den gimpede harcelering manden er udsat for er jo netop at han ikke ejer de kvinder. Men det påstår han jo heller ikke, med mindre man bevidst gør vold på udtrykket.

Jeg undres gang på gang over en masse feministers komplette proportionsforvrængning og koleriske krænkelseskultur. Hvis det er niveauet for et behov for kvindesagsforkæmpere og feminister, så HAR de fandme vundet og kan godt skruppe ud i køkkenet igen (ja, det her tråden for det man ikke må sige, så skyd mig).

Ikke desto mindre sætter han mig i en bås, jeg ikke tilhører. Og gør mig delagtig i et budskab, jeg overhovedet ikke vil være en del af.

Jeg hader den slags mænd inderligt - for den der udtryksform... den kommer altid med et virkeligt træls menneske- og kvindesyn. Hvilket hans opslag jo også afspejler. Jeg skal gerne tage mindre afstand for talemåden, hvis den nogensinde bruges af en mand, der har et menneske- og kvindesyn, jeg tilnærmelsesvis deler. Jeg tror dog, jeg kommer til at vente længe.
5
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9265

Indlægaf Fru Sunshine » 18. jan 2016, 13:09

Jeg gider ikke blive omtalt som nogens kvinde. Jeg er min egen, selv om jeg ikke er skinger feminist.
Jeg gider heller ikke omtales som tøs elker pige.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 455

Indlægaf Aspargsen » 18. jan 2016, 13:10

Annione skrev:I samme genre...

Zirkus Nemo, ikke? Jeg har været inviteret ind og se det 2 gange. Jeg hader det. Hader. Søren Østergård, der danser med wienerbrød...?! Det er sgu da ikke sjovt. Det er bare dumt.

Helt enig, har aldrig forstået hvad folk så i Wienerbrød dansen :gruble:
4
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 18. jan 2016, 13:14

Aspargsen skrev:
Annione skrev:I samme genre...

Zirkus Nemo, ikke? Jeg har været inviteret ind og se det 2 gange. Jeg hader det. Hader. Søren Østergård, der danser med wienerbrød...?! Det er sgu da ikke sjovt. Det er bare dumt.

Helt enig, har aldrig forstået hvad folk så i Wienerbrød dansen :gruble:

Så meget har jeg aldrig fået med. Jeg forstår til gengæld ikke det morsomme i den mere en almindeligt småtbegavede klovn der vist skal forestille at være russisk.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 18. jan 2016, 13:19

Jeg er heller ikke nogens i den forstand.

Men jeg er stadig min mands kone og han må hjertens gerne omtale mig som "min kone". Men "konen" så bliver det ejerskabsagtig i mine ører. Mine sønner mor, mine brødres søster osv, osv.

Men jeg tror virkelig ikke jeg så meget som havde bidt mærke i ordet "vores" på det opslag.
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 872
Likede indlæg: 11826

Indlægaf Dirtylittledevil » 18. jan 2016, 13:22

Folk der som komedienummer taler "volapyksprog" altså at de fx snakker "spansk" eller "kinesisk" eller noget andet der på overfladen lyder som det sprog men bare er random ord og tonefald så de lyder rigtige. Jeg fatter ikke det sjove ved det.
1
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 268
Likede indlæg: 5183

Indlægaf Fyrst Eberhard » 18. jan 2016, 13:24

Att: Mandril-kritikere (I ved hvem I er)

Er I blevet svigtet af nogen I troede I kunne stole på, så ved i hvordan jeg har det nu.

I er luft for mig, fra nu af. Det skærer i hjertet, men sådan må det være.

Jeg går op og lægger mig.
11
Peace!
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1916

Indlægaf Purple Haze » 18. jan 2016, 13:29

Skumfidusen skrev:
Dikus skrev:Ikke desto mindre sætter han mig i en bås, jeg ikke tilhører. Og gør mig delagtig i et budskab, jeg overhovedet ikke vil være en del af.

Jeg hader den slags mænd inderligt - for den der udtryksform... den kommer altid med et virkeligt træls menneske- og kvindesyn. Hvilket hans opslag jo også afspejler. Jeg skal gerne tage mindre afstand for talemåden, hvis den nogensinde bruges af en mand, der har et menneske- og kvindesyn, jeg tilnærmelsesvis deler. Jeg tror dog, jeg kommer til at vente længe.

Så sprogbrugen er bedre hvis den blot bruges af en du symptatiserer med? Jeg troede faktisk ikke det var muligt, men min forståelse er om muligt endnu mindre nu.

Jeg synes det giver fint mening.

Jeg gider da ikke blive sat i bås med en flok racistiske narhatte (unaset at det er under dække af at voldtægt er forfærdeligt).
Kaster lidt op i munden når folk jeg er dybt uenige med prøver at indlemme mig i deres "os" - som i "dig og mig har et tilhørsforhold, fordi du er kvinde/dansker/højt-uddannet/fra Horsens/et-eller-andet-tilfældigt-der-ikke-definere-mig ligesom mig" - i omtalte tilfælde er det så oven i købet dobbelt nederen, fordi ikke nok med at man bliver sat i bås som racist med ham manden, man bliver også defineret som en "egendom".

Jeg vil da derimod inderligt gerne være en del af "os" med folk jeg sympatisere med, som jeg mener er fornuftige og/eller som jeg ser op til - det vil så også altid være folk som ikke i ramme alvor vil kunne finde på at definere mig som en genstand/egendom.
8
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Generelt"