Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5945

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 18. jan 2016, 13:35

Skumfidusen skrev:Jeg synes det er komplet åndet at ham gutten bliver udsat for en mindre shitstorm fordi han har brugt udtrykket "vores kvinder", for kvinderne er ikke hans ejendom. Jeg kan ligefrem se femi-hønserøvene over den farlige sprogbrug, som giver sådan en dejlig mulighed for at være forarget uden at forholde sig til det rigtigt farlige. Lur mig om ikke feministerne også har brugt udtrykket "mine" eller "vores" uden der er tale om at give udtryk for ejendomsret men for tilhørsforhold. Såsom at sige "mine forældre" ikke betyder at man ejer dem og har råderet over dem.

Men altså, hvis man lige flueknepper lidt - så synes jeg at hvis man siger "de skal ikke komme her og voldtage vores kvinder" så siger man også lidt at der er nogle kvinder man hellere må voldtage end "vores". Det er jo en smule uheldigt.
6
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 432

Indlægaf Aspargsen » 18. jan 2016, 13:38

ShuruQ skrev:
Aspargsen skrev:
Annione skrev:I samme genre...

Zirkus Nemo, ikke? Jeg har været inviteret ind og se det 2 gange. Jeg hader det. Hader. Søren Østergård, der danser med wienerbrød...?! Det er sgu da ikke sjovt. Det er bare dumt.

Helt enig, har aldrig forstået hvad folk så i Wienerbrød dansen :gruble:

Så meget har jeg aldrig fået med. Jeg forstår til gengæld ikke det morsomme i den mere en almindeligt småtbegavede klovn der vist skal forestille at være russisk.

Han har jeg aldrig set
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1619

Indlægaf dykkersild » 18. jan 2016, 13:42

Fryd med fryd på, at min svoger - via hans job - har været nødt til at have med flygtninge at gøre. Han måtte reviderer sit syn - hov der var jo tale om mennesker - no fucking shit Sherlock?
9
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3404

Indlægaf dgd2007 » 18. jan 2016, 13:47

Skumfidusen skrev:Jamen - hverken du eller andre kvinder bliver da sat i bås med ham? Han antyder da ikke på nogen måde at de er en del af hans holdningsmæssige gruppe?

Må jeg igen vende tilbage til at det han bliver skældt ud over en vending som bliver udråbt til at han gør sig selv til ejer af kvinder. Det er ikke hans holdning til flygtningene eller hvad man nu ellers kan bebrejde ham, men brugen af ordet "vores". Og det er så altså forbryderisk, fordi han - påstår nogen - med ordet vores siger han ejer kvinderne. Hvis han nu havde sagt "vores militær", "vores skove" eller "vores kongehus" ved jeg ikke om han var blevet ramt af samme harme, men det er altså det med "vores kvinder" han bliver skældt ud over.

Hvis man var uenig med ham i hans retorik i øvrigt kan jeg sagtens følge det; jeg er ikke fortaler for hans synspunkter eller ude på at forsvare hans seddel i al almindelighed; kun vil jeg påpege det fladpandede i at hævde at fordi han siger "vores kvinder", så postulerer han et ejerskab. Gu gør han røv.

Jeg ville nu også mene, at feminister burde gå ind for at kunne gå i byen uden at blive antastet, snarere end at bruge krudt på, om en eller anden har sagt et eller, der kan misforstås. Og ja, man kan da sagtens sige "vores by", "vores gade", "vores vejr" endda, uden at man postulerer, at man personligt ejer det. :gruble:
2
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 266
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Fyrst Eberhard » 18. jan 2016, 13:48

Crookshanks skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Att: Mandril-kritikere (I ved hvem I er)

Er I blevet svigtet af nogen I troede I kunne stole på, så ved i hvordan jeg har det nu.

I er luft for mig, fra nu af. Det skærer i hjertet, men sådan må det være.

Jeg går op og lægger mig.

Her er lidt til migrænen Maude

Billede

Hvad end der gør det for dig.
0
Peace!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9177

Indlægaf Fru Sunshine » 18. jan 2016, 13:52

Er I blevet svigtet af nogen I troede I kunne stole på, så ved i hvordan jeg har det nu.

Så tag lige det rædselsfulde makværk af et forsøg på humor med dig.
Det er tåkrummende pinligt i al sin ringhed.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10259

Indlægaf icelady » 18. jan 2016, 13:56

Ang frikadelle-krigen i Randers...

Jeg synes det puster en anelse til mine fordomme om nogle mennesker, at de i ramme alvor kan skrive "SÅ kan de lære at spise svinekød!""

Så er man altså ikke den skarpeste kniv i skuffen...ja jeg er slet ikke sikker på, man får lov at være i skuffen.
12
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1619

Indlægaf dykkersild » 18. jan 2016, 13:58

Pernille skrev:Jeg synes det er helt i orden, at nogen reagerer på "vores kvinder"-talemåden. Så kan det være folk begynder at reflekterer lidt mere over deres måde at formulere sig på i det offentlige rum, som Facebook er en del af.

Derudover;
Er det kun asylansøgere, der ikke må voldtage "vores" kvinder?
Hvad med de kvinder der ikke er "vores", må de gerne voldtages?

Jeg undrer mig helt oprigtigt over, at der findes mennesker der IKKE kan se det forkerte i omtalen af "vores kvinder".

Jeg har det helt omvendt - før at alle tager det på egen kappe, at formulere sig helt præcist på div. medier - så er det altså en af de ting vi må tage med. Tænk hvis f.eks. debatten blev ord-knep.... på samme måde - det ville ikke være til at holde ud. På DD blev man jo nødt til at skrive alenlange disclaimers til div. indlæg.

Tag dine 2 spørgsmål som et godt eks. - tror du reelt, at nogen herinde vil svare ja - kender du overhoved nogen der vil svare ja? Jeg gør helt sikkert ikke. Det er blot ord for ordets skyld - og dermed tilbage til det oprindelige - det bliver søgt at finde en problemstilling i det oplæg og det har intet med den generelle mening med hans oplæg.
2
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1513

Indlægaf Velvet-Goldmine » 18. jan 2016, 13:59

Jeg kan ikke hidse mig op over formuleringen "vores kvinder", og det er heller ikke sådan opslaget er blevet kritiseret i 'mine' :P kredse.
Men udtalelsen er ikke desto mindre tåkrummende stupid, eftersom 'vores mænd' altså også voldtager os kvinder. De myrder os også, og de opfører sig også manipulerende, tyrannisk, sexistisk osv. så at sætte det op som at 'vores kvinder' er SÅ godt behandlet af alle 'vores mænd', giver mig hovedpine.
Men ok, så skulle han jo også mobilisere tankekraft ud over rygmarvsstadiet, og indse at problemet måske ikke er ensidigt muslimsk og/eller brunt, og der ser det ud til at han kunne være udfordret.
Fjols.
Senest rettet af Velvet-Goldmine 18. jan 2016, 14:03, rettet i alt 1 gang.
5
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 18. jan 2016, 14:01

De der råber højst ødelægger det for andre, sådan er det altid.

De mest højtråbende feminister giver mig et billede af at feminister er sådan nogle fluekneppere der bare SKAL finde noget at brokke sig over.

Ja, gud er det mit ansvar at skilde fårerne fra bukkene, men jeg får et uheldigt billede. Ja, jeg er fordomsfuld her.
4
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1513

Indlægaf Velvet-Goldmine » 18. jan 2016, 14:13

Pernille skrev:
Crookshanks skrev:Men altså, hånden på hjertet, så er det da påfaldene mange mænd der pludselig bekymrer sig om kvinders velfærd, og "uha...overgreb er noget skidt noget"
99% af dem ville højest sandsynlig aldrig nogensinde have ytret et eneste ord om kvinders rettigheder offentligt, hvis der ikke var sket noget i Tyskland nytårsaften.

Men det må man vist ikke sige..

Samme type, som pludselig bekymrer sig om hjemløse når snakken går på hjælp til flygtninge? ;)

Præcis!
Det handler i bund og grund ikke en skid om de kvinder, men om en modvilje mod 'de fremmede'.
8
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3521

Indlægaf Lemonella » 18. jan 2016, 14:18

:kram: :kys:
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 18. jan 2016, 14:25

Pernille skrev:Men hey, danske mænd kunne ALDRIG finde på, at omringe kvinder på den måde. Vel? Det er jo ikke en del af vores fine, veldannede kultur her i Norden.

og ja, jeg er godt klar over, at ingen bliver voldtaget i dette klip, men det viser, hvordan nogle danske mænd behandler kvinder. - men hey, det er jo Sunny Beach og de har drukket, så "det er jo bare for sjov".

Youtubelink herfra;
https://twitter.com/AbdelsTweet/status/ ... 7018299396

Føj, hvor er det dog bare en ubehagelig opførsel.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 18. jan 2016, 14:27

Pernille skrev:Men hey, danske mænd kunne ALDRIG finde på, at omringe kvinder på den måde. Vel? Det er jo ikke en del af vores fine, veldannede kultur her i Norden.

https://www.youtube.com/watch?v=Pe0r3y1Fu1E

og ja, jeg er godt klar over, at ingen bliver voldtaget i dette klip, men det viser, hvordan nogle danske mænd behandler kvinder. - men hey, det er jo Sunny Beach og de har drukket, så "det er jo bare for sjov".

Youtubelink herfra;

Det er virkelig afskyeligt.

Jeg forstår bare stadig ikke sammenhængen.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 18. jan 2016, 14:29

Pernille skrev:
LadyFox skrev:

https://www.youtube.com/watch?v=Pe0r3y1Fu1E

Youtubelink herfra;

Føj, hvor er det dog bare en ubehagelig opførsel.

Ja, meget! :tie:

Men jeg tør vædde på, at mange bare ville sige "det er jo bare drengestreger" og "boys will be boys".
Det er i hvert fald min erfaring, fordi "eeej, jamen det er jo bare for sjov lissom! Har du ingen humor?" :rulle:

Måske jeg ikke har humor, men det kunne da godt ske jeg fik en volds-dom hvis jeg var en af de damer, og de der fyre ikke gad at flytte sig :tie:
2

Tilbage til "Generelt"