Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ShuruQ » 18. jan 2016, 22:28

Når jeg ser hvor fremmedfjendske flere og flere unge fremstår så gruer jeg sgu for landets fremtid.
4
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10355

Indlægaf icelady » 18. jan 2016, 22:38

Måske den manglende integration, som så mange danskere hyler op om, skyldes at danskerne ikke har været gode til at integrere? :gruble:
7
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 313
Likede indlæg: 5782

Indlægaf Animi » 18. jan 2016, 22:51

Jeg tror at dem der altid råber op om at muslimer er umulige at integrere i vestlige lande, forveksler integration med assimilation
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4300

Indlægaf Rapfisk » 18. jan 2016, 23:15

Jeg forstår ikke hypen omkring Ryan Gosling.
4
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 19. jan 2016, 00:46

Jeg er den bedste
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 291
Likede indlæg: 4463

Indlægaf Rosa Espinosa » 19. jan 2016, 01:09

Apropos humor man ikke forstår, så forstår jeg ikke det sjove i gamle danske film, uanset om det er Far til fire, film med Dirch Passer eller Olsen-banden. Kan ikke finde charmen i de film eller det humoristiske. Man bliver nærmest betragtet som en landsforrædder, når man fortæller at man ikke forstår fascinationen og at man ikke deler begejstringen.

Blev endda nødt til at google hvordan Dirch staves og om Olsen-banden var i ét eller to ord. Så lidt ved jeg om dem :lol:
5
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 320
Likede indlæg: 3462

Indlægaf dgd2007 » 19. jan 2016, 04:35

Pernille skrev:Hvem har også sagt det?

Min pointe var bl.a. at det er dobbeltmoralsk, at danske mænd har så travlt med at beskytte "vores" danske kvinder mod farlige, mørke mænd. Imens vi selv har en kultur, hvor nogle mænd tror de har ejerskab over kvinderne.

Jeg vil tro, Kidkomb bare prøver at få dig til at blive lidt ædru mht. det der.

Fint nok, hvis du vil arbejde for at modvirke uheldige tendenser i dansk mentalitet, hvis du finder eksempler på dette. Men jeg tror faktisk ikke, du kan finde nogen steder i verden, hvor "ejerskab over kvinder" eller vold mod samme er mindre accepteret eller udbredt end i de nordiske lande.

I de lande, vi snakker om her, er det derimod mainstream, at du skal spørge om lov til at gå uden for en dør ...
1
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 724
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6882

Indlægaf Daine » 19. jan 2016, 06:03

Rosa Espinosa skrev:Apropos humor man ikke forstår, så forstår jeg ikke det sjove i gamle danske film, uanset om det er Far til fire, film med Dirch Passer eller Olsen-banden. Kan ikke finde charmen i de film eller det humoristiske. Man bliver nærmest betragtet som en landsforrædder, når man fortæller at man ikke forstår fascinationen og at man ikke deler begejstringen.

Blev endda nødt til at google hvordan Dirch staves og om Olsen-banden var i ét eller to ord. Så lidt ved jeg om dem :lol:

:8: :8: :8: :gisp:

:D
1
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 268
Likede indlæg: 5150

Indlægaf Fyrst Eberhard » 19. jan 2016, 07:40

Hvem er det egentlig, en film som Klassefesten sigter efter? 40-50 årige mænd med onkelhumor, som aldrig har taget en chance i livet?

Jeg væmmes.
14
Peace!
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 19. jan 2016, 10:23

Pernille skrev:Hvis du rent faktisk var interesseret i en debat om dette emne, skulle du måske have udeladt den første sætning i dit indlæg.
[...]

Jeg mener bare, det er komplet proportionsforvrængning ikke at ville erkende, at der er himmelvid forskel på forholdet mellem kønnene i Danmark (eller Tyskland for den sags skyld) og så i Mellemøsten og Afrika.

Hvis du virkelig var feminist, burde du op på barrikaderne og kæmpe for, at de folk, der kommer hertil fra de steder, ikke tager deres skikke og livsanskuelse med og dermed påvirker forholdene her, uanset om du kan finde eksempler på, at DK ikke er perfekt i forvejen.
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9258

Indlægaf Fru Sunshine » 19. jan 2016, 10:32

dgd2007 skrev:
Pernille skrev:Hvis du rent faktisk var interesseret i en debat om dette emne, skulle du måske have udeladt den første sætning i dit indlæg.
[...]

Jeg mener bare, det er komplet proportionsforvrængning ikke at ville erkende, at der er himmelvid forskel på forholdet mellem kønnene i Danmark (eller Tyskland for den sags skyld) og så i Mellemøsten og Afrika.

Hvis du virkelig var feminist, burde du op på barrikaderne og kæmpe for, at de folk, der kommer hertil fra de steder, ikke tager deres skikke og livsanskuelse med og dermed påvirker forholdene her, uanset om du kan finde eksempler på, at DK ikke er perfekt i forvejen.

Der er ikke nogen, der siger, at der ikke er forskel, men det er altså hamrende dobbeltmoralsk at putte alle flygtninge/migranter i den samme kasse og stemple alle de mænd som krænkere, der ikke respekterer kvinder, når der lyder et ramaskrig hvis man så siger, at man kunne gøre det samme med danske mænd, eftersom der også findes en del af dem, der er ikke respekterer kvinder.
9
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 19. jan 2016, 10:41

Pernille skrev:Så du mener, at hvis jeg er feminist, skal jeg pådutte andre mennesker at leve på samme måde, som jeg/vi gør her i Danmark? :gruble:

Nej, vi bliver simpelthen ikke enige om det her - og det behøver vi heller ikke.

Ja, jeg mener helt bestemt, det som feminist vil være passende at pådutte de folk, at de ikke skal komme anstigende og udbrede et kvindesyn, som feminister og andre progressive har kæmpet i 150 år for at få til at gå væk.
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10290

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. jan 2016, 10:48

Jeg ser sådan på det, at hvis man enten kun vil påpege og diskutere flygtninges kvindesyn eller kun vesterlændinges ditto, så må man futte ud af debatten igen og vende tilbage, når man er i stand til at begribe, at det ene ikke udelukker det andet, og at ingen af parterne er hævet over kritik.
Hvilket ikke er det samme som at sige, at kvinders rettigheder og livsvilkår er de samme jorden rundt.
7
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10355

Moderator

Indlægaf icelady » 19. jan 2016, 11:01

Nu har den speficikke debat strakt sig over nok sider i denne tråd, og vi vil henstille til at I opretter en seperat tråd, hvis I vil debattere det videre.
15
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 19. jan 2016, 12:14

Fuck jeg er træt af min arbejdsplads madpolitik. Spis hvad der er eller sult.

Jeg er ikke kræsen, men 9/10 gange er det svinekød. Det er også fint nok, jeg kræver ikke at de andre udelukkes fra at spise det, men så sørg i det mindste for non-svinpålæg :rulle:.

Ja, jeg kan tage madpakke med men jeg betaler også til maden så kan der for helvede godt være noget jeg kan æde også.
4
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.

Tilbage til "Generelt"