Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 3. mar 2016, 07:00

Kommodedyret skrev:
Dikus skrev:
Kommodedyret skrev:
Urtekussen skrev:
Kommodedyret skrev:Gad vide hvornår den her side bliver opkøbt af Jubii og lukket ned?

I kan ikke slå os ihjel
Vi en del af jer selv!

Er vi en del af Jubii??

HAR de allerede købt os? :panik:


:slem:

Om lidt bliver der varslet en opdatering :D


:indsæt dommedagsmusik: :panik:

Håber at I moderatorer bliver sendt på kursus i flabet kommunikation. På den front ligger i nemlig langt under høvdingens standard. :-D

Jamen vi kan godt, hvis vi får en klækkelig lønforhøjelse :fløjt:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 3. mar 2016, 07:01

Modesty Blame skrev:Det er faktisk ikke nemt at være kræsen. Just saying.


Nu ER det jo "det må jeg ikke sige" tråden, så vil bare sige.

Det er IKKE svært at være kræsen!
Men kan godt forstå at er svært at være så konfliktsky og misforstået "høflig", at man ikke bare kan siger nej tak på en pæn måde.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 3. mar 2016, 07:03

Må man ikke sige, at linsesuppe er ækelt? Det er det, uanset hvordan det er lavet af den simple grund, at det indeholder linser.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 3. mar 2016, 08:45

Purple Haze skrev:
Modesty Blame skrev:Det er faktisk ikke nemt at være kræsen. Just saying.


Nu ER det jo "det må jeg ikke sige" tråden, så vil bare sige.

Det er IKKE svært at være kræsen!
Men kan godt forstå at er svært at være så konfliktsky og misforstået "høflig", at man ikke bare kan siger nej tak på en pæn måde.


Ved man ikke først det, før man har været det? Altså sådan for alvor?

For mig er det svært at være kræsen - og jeg er ikke en skid konfliktsky. Jeg spiser ikke ting, jeg ikke kan lide, men jeg synes faktisk, det er træls, når jeg er nødt til at sortere eller springe over, fordi der er så mange, der lige skal kommentere på den dumme måde.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 3. mar 2016, 08:47

Animi skrev:Jeg vil ikke have et svært handicappet barn. Og her taler jeg ikke "bare" om at mangle det ene ben, være døv osv, men om de handicap der gør at barnet kræver pleje 24/7 resten af livet.
Og det er ikke fordi jeg synes at de børn er mindre værd, eller ikke har ret til at være her. Og jeg har SÅ stor respekt for de forældre, der har handicappede børn og som kan skabe et godt liv ud fra den situation de er i. Især min søster, hvis søn er mentalt tilbage og nok aldrig bliver ældre i hovedet end en 5 måneders baby. Og selvom jeg elsker ham overalt på jorden, og ikke ville være ham foruden, så kan jeg mærke hvor hårdt det tager på mig, og jeg er ikke engang hans mor. Jeg forstår ikke hvordan min søster klarer det, men hun fortjener alverdens respekt.
Jeg ved så også bare nu, at jeg er så egoistisk, at det vil jeg gerne undgå. Jeg vil have et "normalt" barn og en "normal" hverdag, uden alle de bekymringer og udfordringer min søster har.
Selvfølgelig, finder jeg ud af ved fødslen at mit barn fejler noget alvorligt, så skal jeg nok finde ud af det. Men hvis det bliver opdaget i tide, så vil jeg have det fjernet. Og den holdning er der rigtig mange der har svært ved.


Virkelig? Er der virkelig 'rigtig mange', der har det svært ved den holdning? Det kommer oprigtigt bag på mig. Jeg deler din holdning 100%, og hvis jeg spurgte mig for i min omgangskreds, om folk ville vælge abort, hvis de fandt ud af, de ventede et svært handicappet barn der krævede hjælp døgnet rundt, så er jeg helt overbevist om at 100% ville sige ja uden at blinke. Desuden synes jeg i øvrigt, at abort i den situation, er langt mindre egoistisk end at tilvælge at sætte et svært handicappet, plejekrævende barn i verden. Hvis man vælger dét, hvis følelser skulle det så være af hensyn til? Det handicappede, ufødte barns? Samfundets?

Nå, anyway. Sad jeg i et selskab og, i for emnet relevant samtale, gav udtryk for min holdning til det der, og nogen vovede at dømme mig på det, så håber jeg for deres egen skyld, de er stået tidligt op den dag. Jeg kan ikke komme i tanke om et eneste kvalificeret argument der holder, hvert fald.
10
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 3. mar 2016, 08:59

Aima skrev:Virkelig? Er der virkelig 'rigtig mange', der har det svært ved den holdning? Det kommer oprigtigt bag på mig. Jeg deler din holdning 100%, og hvis jeg spurgte mig for i min omgangskreds, om folk ville vælge abort, hvis de fandt ud af, de ventede et svært handicappet barn der krævede hjælp døgnet rundt, så er jeg helt overbevist om at 100% ville sige ja uden at blinke. Desuden synes jeg i øvrigt, at abort i den situation, er langt mindre egoistisk end at tilvælge at sætte et svært handicappet, plejekrævende barn i verden. Hvis man vælger dét, hvis følelser skulle det så være af hensyn til? Det handicappede, ufødte barns? Samfundets?

Nå, anyway. Sad jeg i et selskab og, i for emnet relevant samtale, gav udtryk for min holdning til det der, og nogen vovede at dømme mig på det, så håber jeg for deres egen skyld, de er stået tidligt op den dag. Jeg kan ikke komme i tanke om et eneste kvalificeret argument der holder, hvert fald.


Jeg kan selvfølgelig ikke tale for hele Danmark, men det er bare den holdning jeg stort set altid har mødt. De kommer altid med de samme argumenter som "Livet er ikke perfekt, så man må jo tage det der kommer" "De børn har jo ligeså meget ret til at være i live" "Selvom du ikke synes det er et godt liv, kan de jo sagtens være glade" "Hvad bliver det næste så, at man får en abort hvis barnet mangler en fod, eller har det forkerte køn?" - og hørt to gange "Vil det så sige, at du ville ønske din nevø aldrig var blevet født?"
Af overstående grunde, er det ikke særlig tit jeg kommer med mine mening om emnet.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 3. mar 2016, 09:16

Animi skrev:
Aima skrev:Virkelig? Er der virkelig 'rigtig mange', der har det svært ved den holdning? Det kommer oprigtigt bag på mig. Jeg deler din holdning 100%, og hvis jeg spurgte mig for i min omgangskreds, om folk ville vælge abort, hvis de fandt ud af, de ventede et svært handicappet barn der krævede hjælp døgnet rundt, så er jeg helt overbevist om at 100% ville sige ja uden at blinke. Desuden synes jeg i øvrigt, at abort i den situation, er langt mindre egoistisk end at tilvælge at sætte et svært handicappet, plejekrævende barn i verden. Hvis man vælger dét, hvis følelser skulle det så være af hensyn til? Det handicappede, ufødte barns? Samfundets?

Nå, anyway. Sad jeg i et selskab og, i for emnet relevant samtale, gav udtryk for min holdning til det der, og nogen vovede at dømme mig på det, så håber jeg for deres egen skyld, de er stået tidligt op den dag. Jeg kan ikke komme i tanke om et eneste kvalificeret argument der holder, hvert fald.


Jeg kan selvfølgelig ikke tale for hele Danmark, men det er bare den holdning jeg stort set altid har mødt. De kommer altid med de samme argumenter som "Livet er ikke perfekt, så man må jo tage det der kommer" "De børn har jo ligeså meget ret til at være i live" "Selvom du ikke synes det er et godt liv, kan de jo sagtens være glade" "Hvad bliver det næste så, at man får en abort hvis barnet mangler en fod, eller har det forkerte køn?" - og hørt to gange "Vil det så sige, at du ville ønske din nevø aldrig var blevet født?"
Af overstående grunde, er det ikke særlig tit jeg kommer med mine mening om emnet.


Åh, shit. Ej, jeg er faktisk lidt rystet over, du har mødt de holdninger og spørgsmål i det omfang, du beskriver. Mit hoved ville implodere, hvis jeg skulle forholde mig til den slags som anfægtelse af min personlige holdning til emnet.

Min kusine har to svært handicappede børn, og jeg garanterer, hun har samme holdning som dig og mig. Hun elsker sine børn ubetinget og kæmper en beundringsværdig kamp for at de har et godt liv under de vilkår, de er her på, men dén tilværelse hun og hendes familie lever, er under ingen omstændigheder en, hun ville tilvælge aktivt, såfremt hun havde haft valget i graviditeten. Og når jeg udtaler mig sådan på hendes vegne, er det fordi jeg er 100% sikker.

Folk skal såmænd have lov til at mene, som de gør, i hvert fald på egne, personlige vegne, men at sidestille et svært handikappet barn med et barn der mangler en fod, oh well, så er man sgu mere ignorant end hvad der kan forsvares, hvis man selv overvejer at blive nogens forælder.
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 3. mar 2016, 09:38

Aima skrev:Åh, shit. Ej, jeg er faktisk lidt rystet over, du har mødt de holdninger og spørgsmål i det omfang, du beskriver. Mit hoved ville implodere, hvis jeg skulle forholde mig til den slags som anfægtelse af min personlige holdning til emnet.

Min kusine har to svært handicappede børn, og jeg garanterer, hun har samme holdning som dig og mig. Hun elsker sine børn ubetinget og kæmper en beundringsværdig kamp for at de har et godt liv under de vilkår, de er her på, men dén tilværelse hun og hendes familie lever, er under ingen omstændigheder en, hun ville tilvælge aktivt, såfremt hun havde haft valget i graviditeten. Og når jeg udtaler mig sådan på hendes vegne, er det fordi jeg er 100% sikker.

Folk skal såmænd have lov til at mene, som de gør, i hvert fald på egne, personlige vegne, men at sidestille et svært handikappet barn med et barn der mangler en fod, oh well, så er man sgu mere ignorant end hvad der kan forsvares, hvis man selv overvejer at blive nogens forælder.


Jeg tror nemlig helt klart at det handler om, at hvis man ikke selv har haft det tæt på livet på en eller anden måde, så har man nemmere ved at forsimple det og have en "romantisk" tilgang til det, fordi man bare ikke ved bedre. Og dem jeg har mødt, holder virkelig fast på den mening at "et barn er et barn, og de har ligeså meget ret til livet, og hvis man alligevel gerne vil have et barn, så hvorfor ikke bare tage det man nu engang har i maven"

Og hold da op, din kusine lyder godt nok som en stærk kvinde. Når jeg tænker på hvor hårdt det er med bare et handicappet barn, kan jeg slet ikke forestille mig hvordan det må være at have to.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 3. mar 2016, 10:00

Animi skrev:
Aima skrev:Åh, shit. Ej, jeg er faktisk lidt rystet over, du har mødt de holdninger og spørgsmål i det omfang, du beskriver. Mit hoved ville implodere, hvis jeg skulle forholde mig til den slags som anfægtelse af min personlige holdning til emnet.

Min kusine har to svært handicappede børn, og jeg garanterer, hun har samme holdning som dig og mig. Hun elsker sine børn ubetinget og kæmper en beundringsværdig kamp for at de har et godt liv under de vilkår, de er her på, men dén tilværelse hun og hendes familie lever, er under ingen omstændigheder en, hun ville tilvælge aktivt, såfremt hun havde haft valget i graviditeten. Og når jeg udtaler mig sådan på hendes vegne, er det fordi jeg er 100% sikker.

Folk skal såmænd have lov til at mene, som de gør, i hvert fald på egne, personlige vegne, men at sidestille et svært handikappet barn med et barn der mangler en fod, oh well, så er man sgu mere ignorant end hvad der kan forsvares, hvis man selv overvejer at blive nogens forælder.


Jeg tror nemlig helt klart at det handler om, at hvis man ikke selv har haft det tæt på livet på en eller anden måde, så har man nemmere ved at forsimple det og have en "romantisk" tilgang til det, fordi man bare ikke ved bedre. Og dem jeg har mødt, holder virkelig fast på den mening at "et barn er et barn, og de har ligeså meget ret til livet, og hvis man alligevel gerne vil have et barn, så hvorfor ikke bare tage det man nu engang har i maven"

Og hold da op, din kusine lyder godt nok som en stærk kvinde. Når jeg tænker på hvor hårdt det er med bare et handicappet barn, kan jeg slet ikke forestille mig hvordan det må være at have to.


Ja, du har nok ret. Måske handler det også om tabu, fordi nogle måske danner ubevidste associationer mellem dét at ville fravælge et ufødt barn pga. svært handicap og at ville fravælge sit barn efter fødslen pga. handicap. Du ved, de overprojicerer deres følelser for et potentielt eksisterende barn på et ufødt, hypotetisk foster. Don't know, men jeg synes godt nok uanset det er irrationelt. Og da om noget egoistisk.

Og ja, min kusine er vild. Begge børn fik konstateret en meget sjælden, de er mig bekendt de eneste med den i Danmark, kromosomfejl for et par år siden, og de første seks og otte år levede de som almindelige, raske børn, indtil udviklingen pludselig ændrede sig. I dag sidder begge i kørestol, kan intet selv og har intet sprog længere. Den udvikling er sket på tre år, det er simpelthen så skræmmende og frygteligt.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 3. mar 2016, 10:30

Aima skrev:Ja, du har nok ret. Måske handler det også om tabu, fordi nogle måske danner ubevidste associationer mellem dét at ville fravælge et ufødt barn pga. svært handicap og at ville fravælge sit barn efter fødslen pga. handicap. Du ved, de overprojicerer deres følelser for et potentielt eksisterende barn på et ufødt, hypotetisk foster. Don't know, men jeg synes godt nok uanset det er irrationelt. Og da om noget egoistisk.

Og ja, min kusine er vild. Begge børn fik konstateret en meget sjælden, de er mig bekendt de eneste med den i Danmark, kromosomfejl for et par år siden, og de første seks og otte år levede de som almindelige, raske børn, indtil udviklingen pludselig ændrede sig. I dag sidder begge i kørestol, kan intet selv og har intet sprog længere. Den udvikling er sket på tre år, det er simpelthen så skræmmende og frygteligt.


Ej, hvor er det forfærdeligt. Det må virkelig være endnu sværere når ens børn har været raske, og ens liv så bliver vendt fuldkommen på hovedet. Hvor har jeg stor respekt for at din kusine har kunne klare det!
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 3. mar 2016, 11:22

Fru Sunshine skrev:
Purple Haze skrev:Nu ER det jo "det må jeg ikke sige" tråden, så vil bare sige.

Det er IKKE svært at være kræsen!
Men kan godt forstå at er svært at være så konfliktsky og misforstået "høflig", at man ikke bare kan siger nej tak på en pæn måde.


Ved man ikke først det, før man har været det? Altså sådan for alvor?

For mig er det svært at være kræsen - og jeg er ikke en skid konfliktsky. Jeg spiser ikke ting, jeg ikke kan lide, men jeg synes faktisk, det er træls, når jeg er nødt til at sortere eller springe over, fordi der er så mange, der lige skal kommentere på den dumme måde.


Det har du sikkert ret i, synes bare ikke historien handlede om at være kræsen, men om ikke at sige nej tak til noget man ikke har lyst til.
Og det skal man da have lov til ikke at gøre, synes bare det er lidt sært at "mugge" over det bagefter som om det er andres skyld, at man udsætter sig selv for noget man ikke har lyst til.

Har også nogle ting jeg ikke spiser, som andre er helt vilde med - så står nogen gange i situationen.
Spiser også nogen gange ting som jeg måske ikke helt kan lide/tåle for at være høflig/ikke gøre et nummer ud af det - men kunne aldrig drømme om bagefter at brokke mig over at andre har "tvunget" mig til det.

Men altså det ER selvfølgelig "det må man ikke sige" tråden, så på den måde hænger tingene selvfølgelig sammen.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 3. mar 2016, 13:59

At man normalt holder sin kæft om at man er gravid indtil "sikkerhedsgrænsen" er nået.
Hvis man så deltager i et medieshow som kendt regnbuefamilie, burde man så have tænkt sig bare en smule om - man virker ikke ligefrem mere snedige.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 3. mar 2016, 14:18

Guldlok skrev:Er der regler om, hvornår man må offentliggøre en graviditet?!

For ens egen skyld siger man vist, at man bør vente til efter 12 uger, da chancen for spontan abort bliver kraftigt formindste efter det punkt.

Men altså, når man er med i et tv-show, har man så overhovedet noget valg? Altså det skal de vel sige? Eller altså, måske synes man også bare at det er ok, at være åben om?
Jeg kan ikke helt se det odiøse må jeg indrømme.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 3. mar 2016, 14:27

Lemonella skrev:
kidkomb skrev:
Guldlok skrev:Er der regler om, hvornår man må offentliggøre en graviditet?!

For ens egen skyld siger man vist, at man bør vente til efter 12 uger, da chancen for spontan abort bliver kraftigt formindste efter det punkt.

Men altså, når man er med i et tv-show, har man så overhovedet noget valg? Altså det skal de vel sige? Eller altså, måske synes man også bare at det er ok, at være åben om?
Jeg kan ikke helt se det odiøse må jeg indrømme.


Så vidt jeg kunne forstå på det de sagde i udsendelsen i går, ville de vente med, at fortælle det til andre end de nærmeste. I hvert fald indtil hun var ovre de første tre måneder.
Afsnittet i går er, så vidt jeg kan se, optaget sidste sommer og det er da først nu man får noget, at vide.

Jamen, så forstår jeg ikke helt, hvorfor der bliver talt om det? Så har de jo netop ventet? -øh, jeg er lidt blank nu....
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mani » 3. mar 2016, 14:30

Guldlok skrev:Hvem er "man" der tilråder det? Er der ikke bare blevet sådan, efter nakkefoldsscanninger blev normen, mon?
Har ikke oplevet nogen læge eller andre fagpersonale anbefale det, men jeg ventede da til efter 12 uger.
Men det anbefales vel ikke af nogen som sådan, det er bage blevet sådan, tænker jeg.

Nej, det har ikke noget med nakkefoldscanning at gøre, for min svigermor var tosset over at vi fortalte dem om graviditeten før de 12 uger, da jeg var gravid første gang - og det var før nakkefoldscanninger.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Generelt"