Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9730

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 24. jan 2016, 23:16

Jeg er enig, Delfin, det var også min tanke. Indtil jeg læste at de andre gæster altså ikke kun er andre gæster nu, men åbenbart (skal man tro medierne) adskillige klager Ving har fået på altanerne de sidste par år. Svenskere er generelt meget hurtige til at vifte med den helt store moralske pegefinger om alle andre end deres eget ansvar. Men måske er der en lille smule om det. I dont know. Frygteligt er det i hvert fald.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3890

Indlægaf Delfin » 24. jan 2016, 23:18

Jeg ved det ikke. Jeg kan bare ikke se på billedet, at den altan skulle være mere farlig end andre altaner.
2
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1552

Indlægaf Velvet-Goldmine » 24. jan 2016, 23:29

Man må også gå ud fra, at der har boet ret mange børn på det hotel i tidens løb, så det er jo 'bare' en ualmindelig tragisk ulykke som desværre bare sker ind imellem, selv for de bedste og uden anden forklaring end sort sort uheld.
Men mon ikke også lige EB har gjort alt i deres magt for at finde nogen der kan sige noget om hotellet for at lave en sag og en artikel. Det tror jeg!

Jeg havde ikke hørt om sagen, så jeg ledte specifikt på EB's hjemmeside og de leverede selvfølgelig. Bare sætningen om, at der ikke var forlydende om danskere der fik krisehjælp fik mig til at kaste lidt op - det lyder næsten som om de ærgrer sig en LILLE smule over at det ikke var et dansk barn, så de rigtigt kunne folde sig ud.
2
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 24. jan 2016, 23:37

Den med danskere kommer hver eneste gang, om det er naturkatastrofer, krig eller ulykke, den er stensikker.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 24. jan 2016, 23:38

Rækværket på altanen er for lavt.

Se her, hvad der sker af ulykker http://travel.aol.co.uk/2011/11/22/nake ... h-husband/
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 24. jan 2016, 23:49

Der står i en af artiklerne, at det er 15 cm højere end loven kræver
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 25. jan 2016, 07:21

landsbytossen skrev:Rækværket på altanen er for lavt.

Se her, hvad der sker af ulykker http://travel.aol.co.uk/2011/11/22/nake ... h-husband/

Din artikel er fra et hotel på Tenerife, denne ulykke skete på et hotel i Arguineguin på Gran Canaria? :forvirret:
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 25. jan 2016, 07:22

kidkomb skrev:
landsbytossen skrev:Rækværket på altanen er for lavt.

Din artikel er fra et hotel på Tenerife, denne ulykke skete på et hotel i Arguineguin på Gran Canaria? :forvirret:

Edit: Nu forstod jeg hvad du mente. Og lidt galgenhumor skal der jo være plads til i denne tråd :)
1
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Smiling_Goat
Kort karma: 469
Likede indlæg: 5948

Indlægaf Smiling_Goat » 25. jan 2016, 10:50

Folk der brokker sig over at X-faktor-dommerne altså også er for hårde, og det bare ikke er i orden at behandle andre sådan, efter de har set programmet og har intentioner om at se det næste, skal simpelthen bare tie stille.

Hvis du virkelig synes, det er så forkert, så tag dog et standpunkt og lad være med at se det. Jeg er ret sikker på, at DR er ret ligeglad med, hvad du siger, så længe du fortsætter med at se programmet. Jeg er egentligt også ret ligeglad med, hvad du siger, for det er tydeligvis ikke så alvorligt ment, når du ser programmet uge efter uge.

Stå dog ved, at du synes det er lidt fedt at se andre blive kørt på i et tv-program - det vil jeg ærligt talt have mere respekt for. Så vil du kunne forklare, hvorfor du synes det, og jeg ville måske kunne forstå det.. Men det her. Det eneste jeg hører er, at du et eller andet sted godt ved, det er forkert, men det føles bare så godt!

Undskyldningen: "Delen, hvor de kører på folk, er kun i starten, så man skal bare lige forbi det. Altså, jeg har ikke lyst til at se det, men det er jeg jo nødt til for det andet" og nej, nej det er du faktisk ikke. Man kan godt finde ud af, hvornår optagelsesprøverne er slut og den egentlige talentkonkurrence begynder. Alternativt kan man tænde for programmet, konstatere at det er opstarten med optagelsesprøver og slukke igen. Det er virkelig simpelt at undgå at se, hvis man virkelig mente, at man ikke havde lyst.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9254

Indlægaf Fru Sunshine » 25. jan 2016, 11:18

Jeg gider ikke se X-factor.
Det har jeg ikke gidet, siden jeg fandt ud af, at der er mindst 3 auditions/castings, før nogen kommer ind til dommerne.
Det vil jo også sige, at der er en ordentlig flok, der kun er gået videre, så folk har noget at grine af.
Det synes jeg er fesent.
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8432
Kontakt:

Indlægaf Ado » 25. jan 2016, 11:34

Jeg håber på kiksede mennesker hver gang jeg ser X-Factor.
6
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9254

Indlægaf Fru Sunshine » 25. jan 2016, 11:37

Ado skrev:Jeg håber på kiksede mennesker hver gang jeg ser X-Factor.

Det havde bare været sjovere, hvis de ikke var blevet udvalgt som kiksede, men at der var fri entré ind til dommerne.
Det andet er lige lovlig ondskabsfuldt i min bog.
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 25. jan 2016, 11:41

Jeg bliver skuffet, når jeg inviterer folk med til mine fødselsdage eller andre fejringer, og jeg ikke inviteres til deres eller deres børns. Fair nok hvis de bare holder en lillebitte for kun de allernærmeste, men når de holder noget med 10-15-20-25 mennesker, og jeg så ikke inviteres, så bliver jeg møgskuffet.
5
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8432
Kontakt:

Indlægaf Ado » 25. jan 2016, 11:42

Fru Sunshine skrev:

Det havde bare været sjovere, hvis de ikke var blevet udvalgt som kiksede, men at der var fri entré ind til dommerne.

Ja, det er rigtigt. Men jeg håber alligevel. Og så må jeg indrømme - og ganske i trit med denne tråd - folk beder selv om det, hvis de stiller op med en gedestemme.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Smiling_Goat
Kort karma: 469
Likede indlæg: 5948

Indlægaf Smiling_Goat » 25. jan 2016, 11:44

Fru Sunshine skrev:

Også fordi, at de, der har været til 2-3 castings og er blevet sendt videre til dommerne, formentligt har været lidt oppe at køre. De kiksede ved jo sjældent selv, at de er kiksede, så de går rundt i vildfarelsen, at andre også kan se, hvor gode de er, når de sendes videre casting efter casting. Det er dæleme en brat opvågning, når de møder Blachman.

Efterfølgende er de så også klar over, at produktionen bevidst forsøgte at latterliggøre dem qua de 2-3 castings forud for udslettelsen (og ja, det er det nogle gange.) Det må være rigtig ubehageligt. Samtidig må det være rigtig svært at få ens traume (for det vil jeg næsten godt gå så vidt at kalde det) taget alvorligt, for det er jo X-faktor. Man ved jo hvad man går ind til.. De 2-3 castings forud for ydmygelsen gør bare en gevaldig forskel, synes jeg.
4

Tilbage til "Generelt"