Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ShuruQ » 20. sep 2015, 13:47

Jeg har tydeligvis fået en ny ven på Facebook :lun:.

Det er sgu okay at være uenige om tingene, men sådan en kommentar ud af den blå luft til en man ikke kender, så må jeg ærligt indrømme at jeg tænker mit om intelligensen, og selvom en enlig tosse ikke ødelægger noget, så gør det det lidt sværere at tage "den anden fløj" seriøse, når man ikke i stedet vælger at skabe kontakt på en anden måde og gå sagligt til værks.

Billede
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8530

Indlægaf 2SHY » 20. sep 2015, 19:54

At jeg er dødtræt af at en bekendt på Facebook i tide og utide skal lave pr for hendes Tupperware halløj. Selv hendes profilbillede er af en eller anden plastik Tupperware madpakke dims! Gå dog væk med det der
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10294

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. sep 2015, 20:01

Jeg har ingen holdning til brunsviger.
7
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1641

Indlægaf dykkersild » 20. sep 2015, 20:06

Familienmedlemmer på facebook som kæfter op om, hvorfor at flygningene ikke skal hjælpes, glemmer vist at min mand og jeg har hjulpet dem flere gange, fordi de selv er nogle kæmpe narrøve hvad angår økonomi. Nøj hvor er jeg friste til at skrive på deres vægge om, at de skal lukke røven om hvad jeg og andre skal støtte, så længe de også tager imod vores hjælp gang på gang. Alternativt skrives, at de kan fucking have sig selv.
7
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 21. sep 2015, 00:32

Jeg har indimellem tænkt at Oliver Bjerrehus ikke altid virker som skuffens skarpeste kniv, men for satan altså, hvordan skulle han også kunne blive det med den mor han har. Egentligt ikke så pænt at blande Oliver ind i det for at give hans mor en sviner, men den kvinde, for helvede hvor er hun uhyr uintelligent at høre på .... GRRRRRRRR :rulle:
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. sep 2015, 04:29

dykkersild skrev:Familienmedlemmer på facebook som kæfter op om, hvorfor at flygningene ikke skal hjælpes, glemmer vist at min mand og jeg har hjulpet dem flere gange, fordi de selv er nogle kæmpe narrøve hvad angår økonomi. Nøj hvor er jeg friste til at skrive på deres vægge om, at de skal lukke røven om hvad jeg og andre skal støtte, så længe de også tager imod vores hjælp gang på gang. Alternativt skrives, at de kan fucking have sig selv.

Det omvendte er næsten lige så slemt.
Folk, der partout og i store opslag på samtlige sociale medier skal dele, at de fakkertalt har doneret 150 kr :træt:
Forskellen består i, at de dog bidrager, og pengene er jo lige gode, selvom personen bag i mine øjne opfører sig tvivlsomt.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 21. sep 2015, 05:21

DetSorteCirkus skrev:
dykkersild skrev:Familienmedlemmer på facebook som kæfter op om, hvorfor at flygningene ikke skal hjælpes, glemmer vist at min mand og jeg har hjulpet dem flere gange, fordi de selv er nogle kæmpe narrøve hvad angår økonomi. Nøj hvor er jeg friste til at skrive på deres vægge om, at de skal lukke røven om hvad jeg og andre skal støtte, så længe de også tager imod vores hjælp gang på gang. Alternativt skrives, at de kan fucking have sig selv.

Folk, der partout og i store opslag på samtlige sociale medier skal dele, at de fakkertalt har doneret 150 kr :træt:
Forskellen består i, at de dog bidrager, og pengene er jo lige gode, selvom personen bag i mine øjne opfører sig tvivlsomt.

I forlængelse af det så ved jeg ikke altid hvor meget bedre folk er når de har travlt med at svine og påpege hvor frygteligt er menneske man er hvis man har sat sit kryds ved Venstre eller DF og at man med 99 % sikkerhed er racist og egoist. Det sker nemlig også tit mens glorien pudses med at man har sat krydset "det rigtige sted" og hvor meget tøj/mad/vand/legetøj/penge de har samlet ind
3

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 21. sep 2015, 05:41

Yvooonne skrev:
2SHY skrev:
DetSorteCirkus skrev:

I forlængelse af det så ved jeg ikke altid hvor meget bedre folk er når de har travlt med at svine og påpege hvor frygteligt er menneske man er hvis man har sat sit kryds ved Venstre eller DF og at man med 99 % sikkerhed er racist og egoist. Det sker nemlig også tit mens glorien pudses med at man har sat krydset "det rigtige sted" og hvor meget tøj/mad/vand/legetøj/penge de har samlet ind

Hvad tænker du om at man bekriver DF vælgere generelt som ubegavede, hvis forskningen understøtter dette? Så er det jo ikke længere en holdning, men fakta.

Det er for mig ligegyldigt i denne sammenhæng. Min pointe er at den ene fløj har travlt med at svine den anden fløj og omvendt mens de selv ønsker at fremstå som fordomsfrie og åbne og alt det der. Jeg tænker mere at man en gang i mellem skal kigge lidt indad på sig selv før man trasher andre

I min verden er jeg næsten ligeglad med hvor folk sætter sit kryds. Selvfølgelig er der nogle hvor jeg tænker "nå det vidste jeg ikke om dig" men jeg ville aldrig drømme om at sige det til vedkommende eller skrive om det online
4

Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. sep 2015, 06:04

Yvooonne skrev:Hvad tænker du om at man bekriver DF vælgere generelt som ubegavede, hvis forskningen understøtter dette? Så er det jo ikke længere en holdning, men fakta.

Forskning er ikke nødvendigvis fakta. Humanistisk og samfundsvidenskabelig forskning er det så godt som aldrig, Det er i bedste fald højt kvalificerede formodninger. Jeg ville ikke uden videre acceptere et sådant argument, blot fordi det blev indledt med "forskning viser, at...". Jeg ville bede om henvisninger til de pågældende undersøgelser, da jeg meget gerne vil se den anvendte metode og ikke mindst definitionen på "ubegavet".
5
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. sep 2015, 06:38

Yvooonne skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Yvooonne skrev:Hvad tænker du om at man bekriver DF vælgere generelt som ubegavede, hvis forskningen understøtter dette? Så er det jo ikke længere en holdning, men fakta.

Forskning er ikke nødvendigvis fakta. Humanistisk og samfundsvidenskabelig forskning er det så godt som aldrig, Det er i bedste fald højt kvalificerede formodninger. Jeg ville ikke uden videre acceptere et sådant argument, blot fordi det blev indledt med "forskning viser, at...". Jeg ville bede om henvisninger til de pågældende undersøgelser, da jeg meget gerne vil se den anvendte metode og ikke mindst definitionen på "ubegavet".

Det ville jeg mest af alt opfatte som flueknepperi og især ordkløveri. Men ja - selvfølgeligt er det rigtigt det du skriver.

Når der er risiko for stigmatisering, mener jeg ikke, at man kan fluekneppe nok.
Jeg går ud fra, at den, der finder det nævnte argument relevant, godt kunne ønske sig at færre stemte på DF, og til det formål er det efter min vurdering af allerstørste betydning, hvad sådan en undersøgelse reelt kan fortælle os.
Er man derimod mest interesseret i at pege fingre og udstille sin modstander, kan man selvfølgelig være bedøvende ligeglad.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. sep 2015, 06:46

Yvooonne skrev:Det kan også bruges til at skabe forståelse.

Hvordan? Altså uden at interessere sig nærmere for en sådan undersøgelses metode og indhold.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. sep 2015, 06:59

Yvooonne skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Yvooonne skrev:Det kan også bruges til at skabe forståelse.

Hvordan? Altså uden at interessere sig nærmere for en sådan undersøgelses metode og indhold.

Når jeg skriver at forskning kan anses for fakta, så er der indregnet at forskningen er lavet ordentligt, og at de forbehold der måtte være er beskrevet.

Forståelsen kan komme i at man forstår hvorfor DF har så mange vælgere og hvad der får dem til at stemme på DF. Og hvad man måske kan gøre for at ændre på dette - hvis man nu ønsker det.

Præcis. Så hvis en random person på de sociale medier, som jeg ellers ikke kender noget til, henviser til noget uspecificeret forskning, vil jeg gerne vide mere om det, før jeg godtager argumentet, når påstanden er så markant som her. Min erfaring er nemlig, at der rundt omkring i flæng henvises til forskning, der ikke altid er af lige lødig eller som i virkeligheden er mediernes tolkning af forskning.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1065

Indlægaf KinderBueno » 21. sep 2015, 08:34

Jeg bliver irriteret over nedladende jyde-jokes. Jeg har ikke selv hundrede fordomme den anden vej, og jeg gider ærlig talt ikke blive smidt i den bås, som der står "prol, snævertsynet, kikset og nærrig" på. Jeg synes, det er snævertsynet i sig selv at have den opfattelse, at alle jyder er én homogen masse.
9
hej hest, hestehest
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 21. sep 2015, 08:45

KinderBueno skrev:Jeg bliver irriteret over nedladende jyde-jokes. Jeg har ikke selv hundrede fordomme den anden vej, og jeg gider ærlig talt ikke blive smidt i den bås, som der står "prol, snævertsynet, kikset og nærrig" på. Jeg synes, det er snævertsynet i sig selv at have den opfattelse, at alle jyder er én homogen masse.

Og alle jyder spiser sovs med ske :stoned:.

Hvor har du ret, i det hele taget er alle de der landsdel-stempler til at brække sig over. Det er en meget lidt charmerende tilgang.
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9740

Indlægaf kidkomb » 21. sep 2015, 09:56

Yvooonne skrev:
2SHY skrev:
DetSorteCirkus skrev:

Hvad tænker du om at man bekriver DF vælgere generelt som ubegavede, hvis forskningen understøtter dette? Så er det jo ikke længere en holdning, men fakta.

Altså, jeg tænker, at hvis insisterer på, at kalde mennesker for dumme, så mister man fuldstændig muligheden for, at få dem til, at stemme "klogt".
Hvis du insisterer på, at kalde folk nedsættende og nedladende tillægsord, så får du dem i hvert fald ikke til at "makke ret" og adoptere dit verdensbillede.
Og eftersom det er ofte er intentionen, når de "rigtige" mennesker sviner "umenneskene", så vil jeg mene, at forskellen på intelligensniveauet parterne imellem udlignes betragteligt.
Men det er jo også bare mig...
4
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.

Tilbage til "Generelt"