Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 82
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 655

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tricolette » 3. feb 2016, 21:08

Min mand er blevet afhængig. Af sit daglige skud skyr. :shock:
Nogle dag skal han endda helst have det mere end én gang. Både når han kommer hjem fra arbejde og om aftenen inden sengetid.
Får han det ikke, bliver han helt umulig at være i hus med.
Jeg har undersøgt nettet for steder, hvor man behandler for denne afhængighed, dog uden held :trist:
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10355

Indlægaf icelady » 3. feb 2016, 21:14

Rosa Espinosa skrev:Jeg har ikke noget imod selv at betale for mine bind. Synes ikke det er noget staten skal sponsorere og synes forslaget om det er dumt.

Har der været forslag fremme om at staten skulle betale for bind? :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 3. feb 2016, 21:28

icelady skrev:
Rosa Espinosa skrev:Jeg har ikke noget imod selv at betale for mine bind. Synes ikke det er noget staten skal sponsorere og synes forslaget om det er dumt.

De er tossede, de svenskere

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... is/5935194
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 292
Likede indlæg: 4465

Indlægaf Rosa Espinosa » 3. feb 2016, 21:35

icelady skrev:

Indtil videre har det kun været på sider som Kvinde kend din krops facebookside osv. som debatterer emnet. Synes bare ikke rigtig, at der er noget at debattere?
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 3. feb 2016, 21:37

Jeg siger ja tak, hvis staten vil betale for Karen Blixens samlede bind
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 292
Likede indlæg: 4465

Indlægaf Rosa Espinosa » 3. feb 2016, 21:43

landsbytossen skrev:
icelady skrev:

De er tossede, de svenskere

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... is/5935194

Hørt hørt!
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1050

Indlægaf Guldfisk » 3. feb 2016, 21:46

Svenskere er sådan lidt nuttede.
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 872
Likede indlæg: 11813

Indlægaf Dirtylittledevil » 4. feb 2016, 00:21

Tricolette skrev:Min mand er blevet afhængig. Af sit daglige skud skyr. :shock:
Nogle dag skal han endda helst have det mere end én gang. Både når han kommer hjem fra arbejde og om aftenen inden sengetid.
Får han det ikke, bliver han helt umulig at være i hus med.
Jeg har undersøgt nettet for steder, hvor man behandler for denne afhængighed, dog uden held :trist:

Hold øje med at han ikke udvikler en depression med de spisevaner. :P
2
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3585

Indlægaf Lemonella » 4. feb 2016, 06:20

Rosa Espinosa skrev:
icelady skrev:

Indtil videre har det kun været på sider som Kvinde kend din krops facebookside osv. som debatterer emnet. Synes bare ikke rigtig, at der er noget at debattere?

Det har faktisk været fremme her i Danmark for efterhånden en hel del år siden.
Jeg har forgæves forsøgt, at google mig frem til det, men kan desværre ikke finde noget om det.

Jeg var en af dem der gemte mine boner når jeg købte bind og trak hele beløbet fra på min selvangivelse. Bonerne var sendt med som bevis.
Der var en masse snak og skriverier om det og nogen steder gik skattefar altså med til det, nok mest fordi man ikke rigtigt vidste, hvad man skulle gøre ved situationen.
Jeg fik godkendt beløbet det første år, men året efter fik jeg et pænt brev fra skattefar om, at det altså ikke gik denne gang.

Måske det er totalt tosset, men jeg følte, i hvert fald dengang, at det var temmelig uretfærdigt, at jeg som kvinde skulle have de udgifter, hver måned og så var der nok også gemt en lille rødstrømpe i mig. :D
4
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1916

Indlægaf Purple Haze » 4. feb 2016, 07:00

Efter at have læst i div tråde, statusser på FB og lignende, hvor meget folk ved om slik, kager, flødeboller, is og den slags.
At flødeskumskagerne hos Emmerys er lige en tand bedre end dem fra Lagkagehuset men at dem fra La Glace er de bedste - eller hvordan det nu er.

For at vide så meget skal man godt nok gå op i det, og spise meget af det skidt!

Kan faktisk godt forstå der er så mange der er fede, og har faktisk ikke ondt af dem når de brokker sig!
Og tror at det er minimalt hvor mange der ikke kan tabe sig pga sygdom og medicin.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 4. feb 2016, 07:21

I tidernes morgen hvor jeg ikke kunne engelsk der var jeg overbevist om Bee Gees sang "Stenaline" og ikke "Stayin' alive". Nu er jeg flydende i engelsk og der lyder sgu stadig mere som "Stenaline" :genert:.
5
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 4. feb 2016, 08:12

Purple Haze skrev:Efter at have læst i div tråde, statusser på FB og lignende, hvor meget folk ved om slik, kager, flødeboller, is og den slags.
At flødeskumskagerne hos Emmerys er lige en tand bedre end dem fra Lagkagehuset men at dem fra La Glace er de bedste - eller hvordan det nu er.

For at vide så meget skal man godt nok gå op i det, og spise meget af det skidt!

Kan faktisk godt forstå der er så mange der er fede, og har faktisk ikke ondt af dem når de brokker sig!
Og tror at det er minimalt hvor mange der ikke kan tabe sig pga sygdom og medicin.

Nu skal jeg så ikke kunne sige om alle dem der udtaler sig om slik og kager på Facebook er overvægtige, men jeg ved, at det er jeg ikke og da vi ikke spiser vildt meget af de søde sager her i huset, netop fordi min kæreste har problemer med vægten, så går vi efter det der smager bedst ifølge vores smag og derfor ved jeg, hvad der er godt... for os altså.
Jeg gider ikke, de få gange om måneden min kæreste synder lidt, at sidde og spise noget der ikke smager godt og vi foretrækker faktisk noget der har en vis kvalitet... for os. :)
4
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10292

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. feb 2016, 08:17

Lemonella skrev:Det har faktisk været fremme her i Danmark for efterhånden en hel del år siden.
Jeg har forgæves forsøgt, at google mig frem til det, men kan desværre ikke finde noget om det.

Jeg var en af dem der gemte mine boner når jeg købte bind og trak hele beløbet fra på min selvangivelse. Bonerne var sendt med som bevis.
Der var en masse snak og skriverier om det og nogen steder gik skattefar altså med til det, nok mest fordi man ikke rigtigt vidste, hvad man skulle gøre ved situationen.
Jeg fik godkendt beløbet det første år, men året efter fik jeg et pænt brev fra skattefar om, at det altså ikke gik denne gang.

Måske det er totalt tosset, men jeg følte, i hvert fald dengang, at det var temmelig uretfærdigt, at jeg som kvinde skulle have de udgifter, hver måned og så var der nok også gemt en lille rødstrømpe i mig. :D

Hvorfor lige bind? Hvorfor ikke også tandpasta, wc-papir, shampoo, deodorant, håndsæbe, bleer, rengøringsmidler. opvasketabs og hvad man ellers skal bruge for at holde sig selv og sine omgivelser hygiejniske?

Og hvordan kan noget biologisk være uretfærdigt?
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9731

Indlægaf kidkomb » 4. feb 2016, 08:19

DetSorteCirkus skrev:
Hvorfor lige bind? Hvorfor ikke også tandpasta, wc-papir, shampoo, deodorant, håndsæbe, bleer, rengøringsmidler. opvasketabs og hvad man ellers skal bruge for at holde sig selv og sine omgivelser hygiejniske?

Fordi alle de andre ting du nævner bruges af både mænd og kvinder. Pointen for feministerne er jo netop, at kvinderne bærer den udgift.
3
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Lemonella

Indlægaf Lemonella » 4. feb 2016, 08:22

kidkomb skrev:
DetSorteCirkus skrev:

Fordi alle de andre ting du nævner bruges af både mænd og kvinder. Pointen for feministerne er jo netop, at kvinderne bærer den udgift.

Som talt ud af min mund. Det var nemlig lige præcis det der dengang var pointen i vores lille "happening". :)
1
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Generelt"