Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 872
Likede indlæg: 11813

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 4. feb 2016, 11:18

Jeg synes slet slet slet ikke der er skyggen af noget som helst charmerende eller sjovt ved Familien fra Bryggen.
16
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 320
Likede indlæg: 3462

Indlægaf dgd2007 » 4. feb 2016, 11:21

Kommodedyret skrev:Egentlig ærgerligt at man ikke må tage ud at rejse når man er på dagpenge, uden at skulle trækkes tusindvis af kroner.

Jeg mener, man har jo tiden til det alligevel, det skader vel ikke at man tager en lille weekendtur til udlandet. Når først man får job har man ikke tid til den slags længere.

Og så er det pissesmart at man er fleksibel som ledig. Man kan sagtens flytte sin weekendtur til tirsdag. Og så kan man få fat i alle de billige flybilletter og tilbud.

Hvis det er a-kasse-dagpenge vi snakker om, kan du holde officiel ferie ligesom alle andre.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 4. feb 2016, 11:22

dgd2007 skrev:
Kommodedyret skrev:Egentlig ærgerligt at man ikke må tage ud at rejse når man er på dagpenge, uden at skulle trækkes tusindvis af kroner.

Jeg mener, man har jo tiden til det alligevel, det skader vel ikke at man tager en lille weekendtur til udlandet. Når først man får job har man ikke tid til den slags længere.

Og så er det pissesmart at man er fleksibel som ledig. Man kan sagtens flytte sin weekendtur til tirsdag. Og så kan man få fat i alle de billige flybilletter og tilbud.

Hvis det er a-kasse-dagpenge vi snakker om, kan du holde officiel ferie ligesom alle andre.

Ikke hvis man ikke har optjent nogen feriepenge fordi man er dimittend.

Men ellers lidt forbi pointen af mit indlæg.
Senest rettet af Kommodedyret 4. feb 2016, 11:25, rettet i alt 1 gang.
1
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Kommodedyret

Indlægaf Kommodedyret » 4. feb 2016, 11:25

Dirtylittledevil skrev:Jeg synes slet slet slet ikke der er skyggen af noget som helst charmerende eller sjovt ved Familien fra Bryggen.

Jeg er gånnok også blevet træt af dem.

Altså, det er det der er så nederen ved reality-tv: ved andre tv-serier der kan man ligesom følge en udvikling i karaktererne, nogen gange bliver de endda mere komplekse eller livskloge. Men i realitygenren der hænger de bare fast i en konstant sump af dumhed. Ingen progression.
9
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 268
Likede indlæg: 5155

Indlægaf Fyrst Eberhard » 4. feb 2016, 11:35

Dirtylittledevil skrev:Jeg synes slet slet slet ikke der er skyggen af noget som helst charmerende eller sjovt ved Familien fra Bryggen.

Lebbe-Lone trækker dog op.

Poledansere opfatter i øvrigt Linse Kessler som den ideelle kvinde.
1
Peace!
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 4. feb 2016, 11:36

DetSorteCirkus skrev:Jeg tænkte også på den happening, da jeg læste Lemonellas første indlæg, og den giver rationel mening for mig.
Afdragsfri menstruationsbind har jeg til gengæld som sagt svært ved at se logikken i. Jeg kan ikke forstå, hvad det var for en fx. økonomisk ret, man ville have, eller privilegium generelt og derfor tænker jeg, at der har ligget en anden symbolik og tankerække bag.

Samtidig har jeg i forskellige forbindelser hørt og læst om de personlige oplevelser, der var med til at skabe mange af de første rødstrømpers engagement, og der dukker skammen over ting som menstruation, sex og graviditet op igen og igen samt det velkendte ønske om at gøre det private politisk.
Jeg kan også huske at være stødt på sange og digte med samme tematik, fx. ét af Vita Andersen om at få menstruation på sin konfirmationsdag.

Ja, der kan jo sagtens være blandet alle mulige motiver sammen. Jeg var ellers generelt positiv over for det (altså ikke specielt med mentstruationsfradrag :) men sådan den samlede pakke af kvindebevægelsessynspunkter, da de kom frem omkring 1969-70) - fordi når man ikke længere skulle ned til floden for at vaske tøj, og ikke havde 10 børn, var der jo ingen grund til at kvinderne bare gik og tullede rundt derhjemme og ikke anede noget om noget som helst, og derfor heller ingen grund til, at kvinder skulle være mentalt spærret fra visse professioner eller have mindre i løn.

Der var dog én gang, nogle rødstrømper virkede "drejede mig af" ... de påstod nemlig, at man først havde accepteret sig selv som kvinde, når man kunne drikke sit eget menstruationsblod! :wacko: :badr: :stoned:
Senest rettet af dgd2007 4. feb 2016, 11:36, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3485

Indlægaf FruDulle » 4. feb 2016, 11:36

Fyrst Eberhard skrev:

Åh nej,
Lone er så scary. Jeg har arbejdet i baren et sted hun kom meget og shit hvor var jeg bange for hende :genert:
2
Whatever
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 4. feb 2016, 11:39

Kommodedyret skrev:Ikke hvis man ikke har optjent nogen feriepenge fordi man er dimittend.

Nå ok, der er måske en speciel regel der.
Men normalt kan man jo få feriepenge fra a-kassen, hvis man ikke har optjent selv i året før.
0
Brugeravatar
Fyrst Eberhard

Indlægaf Fyrst Eberhard » 4. feb 2016, 11:46

FruDulle skrev:
Fyrst Eberhard skrev:

Åh nej,
Lone er så scary. Jeg har arbejdet i baren et sted hun kom meget og shit hvor var jeg bange for hende :genert:

Jeg synes hun er et pragtfuldt menneske. Selvom pæren for længst er slukket.
0
Peace!
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 217
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1993

Indlægaf Lurende Peber » 4. feb 2016, 11:49

Fyrst Eberhard skrev:Poledansere opfatter i øvrigt Linse Kessler som den ideelle kvinde.
:forvirret: Er det fordi, hun kan holde fast på polen udelukkende med brysterne?

1ste sæson kiggede jeg med ind imellem. Nu virker det som samme suppe på gamle ben :s
0
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 4. feb 2016, 11:50

De fleste af de tv-personer, I snakker om, aner jeg ikke, hvem er! :fløjt:
0
Brugeravatar
Kommodedyret

Indlægaf Kommodedyret » 4. feb 2016, 11:54

dgd2007 skrev:
Kommodedyret skrev:Ikke hvis man ikke har optjent nogen feriepenge fordi man er dimittend.

Nå ok, der er måske en speciel regel der.
Men normalt kan man jo få feriepenge fra a-kassen, hvis man ikke har optjent selv i året før.

http://kontaktformular.ma-kasse.dk/da-DK/Regelguide/Jegskalguidesom/Ferie/Jeg_er_nyuddannet_og_skal_have_feriedagpenge

Hvis du har noget materiale for din anden påstand, så kunne det da være interessant at få indblik i. :) Men reglerne ændrer sig jo konstant (strammes) så det kan jo være lidt svært at følge med.
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 4. feb 2016, 12:06

Kommodedyret skrev:http://kontaktformular.ma-kasse.dk/da-DK/Regelguide/Jegskalguidesom/Ferie/Jeg_er_nyuddannet_og_skal_have_feriedagpenge

Hvis du har noget materiale for din anden påstand, så kunne det da være interessant at få indblik i. :) Men reglerne ændrer sig jo konstant (strammes) så det kan jo være lidt svært at følge med.

Nej, jeg kan godt se, at reglerne for nyuddannede er lavet om i 2011-12.
Men ellers Borger DK: Feriedagpenge
Sådan optjener du ret til feriedagpenge

Du optjener ret til feriedagpenge af de ydelser, som a-kassen har udbetalt til dig i optjeningsåret, som er kalenderåret forud for ferieåret. Ferieåret er fra 1. maj til 30. april.

Du optjener også ret feriedagpenge på baggrund af syge- og/eller barselsdagpenge, hvis du ikke samtidig har optjent ret til feriegodtgørelse eller løn under ferie.

Feriedagene med ret til feriedagpenge kan kun bruges i ferieåret (1. maj-30. april) og kan ikke overføres fra et ferieår til et andet. Hvis du i et helt optjeningsår har fået ydelser, der svarer til maksimale dagpenge, vil du normalt have optjent ret til 25 dage med feriedagpenge.
0
Brugeravatar
Fyrst Eberhard

Indlægaf Fyrst Eberhard » 4. feb 2016, 12:07

Lurende Peber skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Poledansere opfatter i øvrigt Linse Kessler som den ideelle kvinde.
:forvirret: Er det fordi, hun kan holde fast på polen udelukkende med brysterne?

1ste sæson kiggede jeg med ind imellem. Nu virker det som samme suppe på gamle ben :s

Dem jeg har mødt, virker tiltrukket af "hele pakken".
0
Peace!
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1316

Indlægaf hotlips » 4. feb 2016, 12:08

:preggo2:

Jeg har det som om jeg er faldet ned fra månen når jeg ser de mennesker og folks ophøjelse af dem til noget der er værd at se op til og for hvad?fængselsstraffe og freakshow.
Jeg har en veninde der er brorens ex så jeg ser en del af de der 2 ledsdelinger fra den familie og jeg synes ærlig talt det er bekymrende når man ser mødre der står og får taget fanbilleder med linse og deres børn, de lærer dem jo at de er forbilleder..fedt at lære en pige på 10.
4

Tilbage til "Generelt"