Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 452
Likede indlæg: 7186

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Angelina » 10. mar 2016, 09:32

Skumfidusen skrev:
Smiling_Goat skrev:Det er jo slet ikke det, jeg snakker om. Jeg snakker om hjem, hvor kvinden er træt af, at manden ikke "hjælper nok til." Jeg opponerer imod udtrykket "hjælpe til," og snakken om at vi har ligestilling, når der er mange kvinder der ude, der er utilfreds med at klare tøjvask osv. alene.

Jeg forstår godt at det er problematisk for de familier, men at det bredt betyder at vi ikke har ligestilling i samfundet synes jeg er helt forkert. Der er ikke nogen som helst, der tvinger kvinderne til at finde sig i at leve sådan. De har selv valgt de mænd de er gift med og selv valgt at påtage sig mor-rollen. Jeg nægter at se kvinder som ofre, når de selv vælger offerrollen. Så må de losse ham dødbideren ud og finde en anden mand.

THIS - det var jo et kæmpe mæssigt problem hvis ikke kvinden kunne blive skilt og klare sig selv... men det kan hun jo, ud med stodderen - og find en ny .. sværere er det jo heller ikke.

Det er jo ikke tvangsægteskaber vi taler om, ikke engang arrangerede ægteskaber - men en man selv har valgt, sagt ja til og vil dele sit liv med.
2
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 452
Likede indlæg: 7186

Indlægaf Angelina » 10. mar 2016, 09:40

Smiling_Goat skrev:Det er jo slet ikke det, jeg snakker om. Jeg snakker om hjem, hvor kvinden er træt af, at manden ikke "hjælper nok til." Jeg opponerer imod udtrykket "hjælpe til," og snakken om at vi har ligestilling, når der er mange kvinder der ude, der er utilfreds med at klare tøjvask osv. alene.

Men er en eneste af de kvinder TVUNGET til at klare tøjvask osv alene? Er en eneste af dem tvunget til at blive sammen med manden? Eller kan hver og en af dem vælge at sige "det gider jeg fandme ikke" og så skride fra det? Eller nægte at gøre det selv?

Er en eneste af dem TVUNGET ind i forholdet med manden - og ikke selv haft indflydelse på det? Eller har hun selv datet, forelsket sig, valgt at flytte sammen med og stifte familie med manden der ikke gider vaske tøj?

For det er jo DET ligestilling er - muligheden for at VÆLGE hvordan du vil leve!

EDIT: Jeg har flyttet debatten herover - så det ikke fylder denne tråd: viewtopic.php?f=5&t=2409
6
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 411
Likede indlæg: 6278

Indlægaf Lemonella » 10. mar 2016, 09:51

Det er jo, som jeg før har sagt, et spørgsmål om, at sætte ord på de forventninger man har til den man flytter sammen med.
Kommunikation er et godt skridt på vejen. Jeg forstår godt, at du opponerer imod termen "hjælpe til". Det skurrer også lidt i mine øre.
De utilfredse kvinder må så lukke munden op og fortælle, hvad deres ønsker er i en familie og gerne gøre det inden vasketøjet hober sig op på gulvet og opvasken på bordet. Det er ikke verdens mest romantiske emne, men det er altså nødvendigt, at forklare, at man forventer ligeligt fordelte huslige opgaver. I hvert fald, hvis det er det man ønsker.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 192
Likede indlæg: 2174

Indlægaf Mani » 10. mar 2016, 13:26

Altså - nu ved jeg, at jeg f.eks. lige har brokket mig over min partner er en nar i dag, fordi han ikke har smidt det tøj han ville have vasket i vaskemaskinen og sat den i gang - men altså, det betyder ikke han ikke gør sin del af det huslige. Det betyder bare han ikke gjorde lige præcis denne her ting denne her gang - og det synes jeg er åndsvagt. Lige som jeg sikkert gør nogle tåbelige ting andre gange, som i den grad får ham til at rulle øjne.
2
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 208
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 3360

Indlægaf Purple Haze » 10. mar 2016, 13:52

Lemonella skrev:Begge mine svigerdøtre, har rost mig og deres far for, at de begge hjemmefra, har lært, at de der ting, deles man om.

Tænker der først er sådan rigtig ligestilling på det område, når mænd som det mest naturlige ville sige det samme til deres svigerforældre
- at de har gjort et godt job med deres døtre og roser dem for at de har lært døtrene at man deles om tingene.

Desværre er det jo ofte sådan at det forventes at kvinderne har styr på det der husholdnings noget - og mændene er noget særligt hvis de har det.

Men tror da også at vi er på vej det rigtige sted hen.
Selvom jeg ikke mener vi er der helt endnu.
7
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
HappyPaww
Kort karma: 316
Likede indlæg: 5737

Indlægaf HappyPaww » 10. mar 2016, 13:58

Purple Haze skrev:
Lemonella skrev:Begge mine svigerdøtre, har rost mig og deres far for, at de begge hjemmefra, har lært, at de der ting, deles man om.

Tænker der først er sådan rigtig ligestilling på det område, når mænd som det mest naturlige ville sige det samme til deres svigerforældre
- at de har gjort et godt job med deres døtre og roser dem for at de har lært døtrene at man deles om tingene.

Desværre er det jo ofte sådan at det forventes at kvinderne har styr på det der husholdnings noget - og mændene er noget særligt hvis de har det.

Men forventes det ikke omvendt, at mænd er gode til håndværk, og praktisk arbejde med fx hus, bil og have? Og kvinder er noget særligt, hvis de kan skifte hjul på en bil?
6
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 411
Likede indlæg: 6278

Indlægaf Lemonella » 10. mar 2016, 14:00

Purple Haze skrev:

Du har fuldstændigt ret. :) Jeg tænkte faktisk lidt det samme da jeg havde skrevet det.
De fleste af os hænger nok stadig lidt fast i de gamle normer og mønstre.

Min bemærkning var så mest møntet på det, at det unægteligt ville hjælpe lidt på den hjemlige ligestilling, hvis drengene fik samme opdragelse som pigerne altid har fået. :)
2
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2144
Likede indlæg: 12629

Indlægaf Wizzze » 10. mar 2016, 14:49

Jeg ved godt man ikke må sige eller tænke det, men jeg kan altså ikke lade være at komme med et lille bitte...fryd :genert:

http://ekstrabladet.dk/112/mor-pralede- ... en/5989090

Så dårligt et menneske er jeg nemlig :blush:
3
Do as I say! :whip:
HappyPaww
Kort karma: 316
Likede indlæg: 5737

Indlægaf HappyPaww » 10. mar 2016, 14:54

Wizzze skrev:Jeg ved godt man ikke må sige eller tænke det, men jeg kan altså ikke lade være at komme med et lille bitte...fryd :genert:

http://ekstrabladet.dk/112/mor-pralede- ... en/5989090

Så dårligt et menneske er jeg nemlig :blush:

Du er ikke et dårligt menneske - det er det sindssyge kvindemenneske, der er et dårligt menneske, når hun lader en ladt pistol ligge så en 4-årig kan nå den :cuss:
Good riddance, kælling. Håber hun ændrer holdning, men det er nok urealistisk at tro...
3
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 208
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 3360

Indlægaf Purple Haze » 10. mar 2016, 14:54

HappyPaww skrev:
Purple Haze skrev:

Men forventes det ikke omvendt, at mænd er gode til håndværk, og praktisk arbejde med fx hus, bil og have? Og kvinder er noget særligt, hvis de kan skifte hjul på en bil?

Jo, det er også mit indtryk?
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 603
Likede indlæg: 7792

Indlægaf dgd2007 » 10. mar 2016, 16:24

Utak er verdens løn! :gammel:
0
Brugeravatar
klumphen
Kort karma: 148
Likede indlæg: 1419

Indlægaf klumphen » 10. mar 2016, 17:15

Du må totalt gerne sidde på mit ansigt i de der bukser!
0
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 406
Likede indlæg: 6473

Indlægaf Rosa Espinosa » 10. mar 2016, 17:23

klumphen skrev:Du må totalt gerne sidde på mit ansigt i de der bukser!

Ved ikke hvem du snakker om, men kan godt lide hvor det fører hen :genert:
0
Jeg trænger til et slumretæppe
Brugeravatar
klumphen
Kort karma: 148
Likede indlæg: 1419

Indlægaf klumphen » 10. mar 2016, 17:51

Rosa Espinosa skrev:
klumphen skrev:Du må totalt gerne sidde på mit ansigt i de der bukser!

Ved ikke hvem du snakker om, men kan godt lide hvor det fører hen :genert:

Tak tak :lol2:
0
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 406
Likede indlæg: 6473

Indlægaf Rosa Espinosa » 10. mar 2016, 17:52

ShuruQ skrev:Jeg har lige siddet og hørt en der bare talte så nedladende om dværge det end ikke kan beskrives. Slutteligt siger hun fandeme "jeg kan godt lide dværge, jeg siddestiller dem bare ikke med mennesker", sådan helt i ramme alvor.

Jeg burde have sagt noget, men jeg var så provoketet at jeg sad og knyttede hænder så mine knoer er helt hvide, så jeg holdt min kæft fordi jeg ved jeg ville have været alt andet end konstruktiv.

Havde det ikke været fordi det ville være synd for barnet ville jeg ønske den snottøs fik et barn med dværgvækst.

Hvor underligt at have den holdning. Vi er trods alt i 2016!?
2
Jeg trænger til et slumretæppe

Tilbage til "Generelt"