Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4276

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 9. feb 2016, 16:37

FruDulle skrev:
FruDulle skrev:Findes der et sort børs marked for børn der er billigt til salg :træt3: :træt3: :træt3:

Det her er stadig aktuelt hvis nogen er interesseret :kryds: : smiley-der-skyder-sig-selv-i-tindingen:

Det er måske ikke den allerbedste salgsmetode at afsløre at "varen" giver en lyst til at skyde sig selv i tindingen :lol:

Jeg føler med dig. Håber han snart bliver rask :kys:
2
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 616
Likede indlæg: 3457

Indlægaf FruDulle » 9. feb 2016, 16:57

Flora skrev:
FruDulle skrev:
FruDulle skrev:Findes der et sort børs marked for børn der er billigt til salg :træt3: :træt3: :træt3:

Det her er stadig aktuelt hvis nogen er interesseret :kryds: : smiley-der-skyder-sig-selv-i-tindingen:

Det er måske ikke den allerbedste salgsmetode at afsløre at "varen" giver en lyst til at skyde sig selv i tindingen :lol:

Hm, bare se bort fra det så. Er du i interesseret?

Jeg har fået ond i halsen og feber. Festligt
1
Whatever
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4276

Indlægaf Flora » 9. feb 2016, 17:02

FruDulle skrev:
Flora skrev:
FruDulle skrev:

Jeg står ikke lige og mangler et sygt barn, fristende som tilbudet ellers er. Så nej.

Har du ikke noget familie eller andre i nærheden, der måske kan tage over et par timer, så du lige kan få hvilet dig lidt?
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1835

Indlægaf Anilara » 9. feb 2016, 21:24

Jeg mener bestemt at JBO har en fin pointe, i hans udtalelse om, at det kan have noget med biologien at gøre, at flere kvinder end mænd, vælger at blive hjemme og passe deres barn længere.
Jeg synes faktisk det er dybt underligt, at det nærmest, for nogen, er blevet forkert at mene, at biologien er en medspiller i folks valg, lige så vel som miljø og kultur.
6
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9712

Indlægaf kidkomb » 9. feb 2016, 22:43

Jeg så (ja, jeg keder mig) et interwiev på youtube med en svensk kvinde, der mener, at hun er en reinkarnation af Anne Frank.
(Det er åbenbart old news og Anne Franks fætter skal have bekræftet, at han også tror det, men jeg kan ikke finde nogle kilder på det)

Nå, men under dette foredrag af hende Anne Frank-damen, så bliver jeg virkelig irriteret over hendes hang til dramatiseren og hendes offermentalitet.
Pludselig slår en tanke ned i mit hovede "Ah, hun er jo jøde"
Og sekundet efter "Hvad filan er det lige for en fordom du har overfor jøder?!"

Jeg går simpelthen rundt med en fordom om, at jøder er nogle selvmedlidende, overdramatiserende mennesker :ad!:
Det var jeg slet ikke klar over, at jeg gjorde.
Og DET må man ikke sige, for 1. -det er jo jøder 2. -det er noget infantilt pjat at generalisere et helt folk på den måde 3. -det er vist generelt noget farligt noget, at indrømme man har sådan en fordom

Bonus-info: Hende Anne Frank-damen er slet ikke jøde.
8
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Delfin » 9. feb 2016, 22:58

FruDulle skrev:
Flora skrev:
FruDulle skrev:

Jeg kunne godt overveje at købe mig et barnebarn, men du får ham ikke retur, når jeg har fikset ham. :panik:
2
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4107

Indlægaf Viskelæder » 9. feb 2016, 23:11

Alle mennesker op til en radius af 10 km fra mig bedes øjeblikket stoppe med at fortælle i detaljer, hvad deres børn sagde og gjorde, med babystemme.

"Og så sagde han: moooooaaarrrrr, du har da OZ lasagne i hovedet, hahahaha"

Det er ikke sødt eller sjovt. Dine børn er uinteressante og bliver 80% mere uinteressante, når du taler med babystemme, og 10% mere uinteressante, når de sættes i forbindelse med lasagne i hele hovedet
11
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. feb 2016, 22:55

Jeg kan sagtens se det søde i tvillinger og også godt sætte mig ind i, hvorfor det er lykken for nogle forældre, men jeg håber virkeligt ikke, at det kommer til at ske for mig selv.
3
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 18
Likede indlæg: 322

Indlægaf Nicolait » 12. feb 2016, 04:17

Smiling_Goat skrev:Jeg synes Naser Khader er skinger, unuanceret og alt for kritisk over for mellemøstlige mennesker. Bare fordi man er fra Syrien, behøver man ikke være ekspert om mellemøsten, og jeg er så træt af at høre om hans mening om emnet. Var han etnisk dansker og medlem af DF, ville han ikke slippe af sted med halvdelen af det bavl han fyrer af.

Det ironiske er i øvrigt, at han i én af sine bøger brokker sig længe og inderligt over, at medierne er for ukritiske med hvem de udnævner som eksperter. Således kan en, der har arbejdet med Enhedslisten, komme til at udtale sig om økonomiske forhold på landsplan, og det er virkelig også alt for galt, for det er jo slet ikke nuanceret.. Men en syrer, der udtaler sig om ALLE mellemøstlige mennesker.. Det er okay :stoned:

Han har godt nok også været på, på det sidste.
Jeg kan huske, at jeg syntes, han var meget fornuftig hos de radikale, men nu er han gået over i ekstremerne.
På den ene side er det komisk læsning, men samtidig også skræmmende. Særligt han tilknytning til Hudson instituttet bryder jeg mig ikke om.
4
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1638

Indlægaf dykkersild » 12. feb 2016, 13:36

Jeg syntes, at det er pisse-irriterende når jeg bliver inviteret til fest-halløj i de forlænget weekender i foråret. Lige nu gør en konfirmation i bededagsferie og en rund fødselsdag i Kristi Himmelfartsferien, at jeg ikke kan komme væk til mit sommerhuset - mit helt eget sted, hvor jeg slapper af og lader op. Og nej det må man ikke sige, for man skal være glad for at blive inviteret - men så siger jeg det sgu herinde.
3
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9712

Indlægaf kidkomb » 12. feb 2016, 13:39

Jeg synes at hende, der laver vagtplanerne på mit arbejde er en kæmpe so.
3
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 426
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6054

Indlægaf LadyFox » 12. feb 2016, 13:43

Jeg er faktisk sådan helt seriøst overdrevent sej :sol:
9
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 12. feb 2016, 13:55

dykkersild skrev:Jeg syntes, at det er pisse-irriterende når jeg bliver inviteret til fest-halløj i de forlænget weekender i foråret. Lige nu gør en konfirmation i bededagsferie og en rund fødselsdag i Kristi Himmelfartsferien, at jeg ikke kan komme væk til mit sommerhuset - mit helt eget sted, hvor jeg slapper af og lader op. Og nej det må man ikke sige, for man skal være glad for at blive inviteret - men så siger jeg det sgu herinde.

Jeg forhøjer med, at jeg siden september har været lige småsur over, at vi er inviteret til konfirmation (hos et ungt menneske jeg bryder mig meget lidt om) dagen efter min fødselsdag. Det betyder nemlig, at det bliver lidt svært at holde min egen fødselsdag. Og det sker temmelig mange år, fordi jeg har fødselsdag 4. maj, og konfirmationer ligger tit i nærheden af eller på min fødselsdag. Og det må man ikke sige, for konfirmation er større end fødselsdag, men jeg synes helt ærligt og egoistisk, min 24-års fødselsdag er vigtigere end et forkælet barn, der altid glemmer hvad jeg hedder, kun ønsker sig penge og ting til MANGE penge, og hvor jeg ved maden der serveres er Kokken og jomfruen-agtigt.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2273

Indlægaf didas » 12. feb 2016, 13:58

Karkluden skrev:
dykkersild skrev:Jeg syntes, at det er pisse-irriterende når jeg bliver inviteret til fest-halløj i de forlænget weekender i foråret. Lige nu gør en konfirmation i bededagsferie og en rund fødselsdag i Kristi Himmelfartsferien, at jeg ikke kan komme væk til mit sommerhuset - mit helt eget sted, hvor jeg slapper af og lader op. Og nej det må man ikke sige, for man skal være glad for at blive inviteret - men så siger jeg det sgu herinde.

Jeg forhøjer med, at jeg siden september har været lige småsur over, at vi er inviteret til konfirmation (hos et ungt menneske jeg bryder mig meget lidt om) dagen efter min fødselsdag. Det betyder nemlig, at det bliver lidt svært at holde min egen fødselsdag. Og det sker temmelig mange år, fordi jeg har fødselsdag 4. maj, og konfirmationer ligger tit i nærheden af eller på min fødselsdag. Og det må man ikke sige, for konfirmation er større end fødselsdag, men jeg synes helt ærligt og egoistisk, min 24-års fødselsdag er vigtigere end et forkælet barn, der altid glemmer hvad jeg hedder, kun ønsker sig penge og ting til MANGE penge, og hvor jeg ved maden der serveres er Kokken og jomfruen-agtigt.

Hvorfor ikke bare melde afbud til konfirmationen? Det er en invitation, det er jo ikke en indkaldelse. Jeg kunne da aldrig drømme om at tage til en fest hos en, jeg ikke brød mig om på bekostning af mine egne planer.
13
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3526

Indlægaf Ballademager » 12. feb 2016, 14:20

Karkluden skrev:

Og i forlængelse: Konfirmationer er ofte jævnt kedelige :genert: DET må man i hvert fald ikke sige...
10
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...

Tilbage til "Generelt"