Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3882

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 12. feb 2016, 19:38

Pixie88 skrev:Jeg synes det er fint med en streng grænsekontrol.
Jeg synes sagtens vi kan udvise mennesker, fx den mand der for nogle år siden voldtog en 9-årig og voksen kvinde og blev dømt 6 års fængsel og udvisning. Hans dom blev omstødt p.g.a. noget borgerkrig(?) i hans hjemland hvor han tidligere var børnesoldat.
Så vi sender ham ikke tilbage, fordi der kan være farligt. Det er bedre han går rundt i DK og udgør en fare for børn og voksne?
Jeg får lidt kvalme over min holdning til det, men man skal fucking ikke røre børn.. sådan er det bare. Jeg har nul tolerance.

Jeg er medlem af Enhedslisten, burde nok ikke have den slags holdninger.

Det synes jeg godt, man må sige. Det er pænt misforstået, hvis man tror, at Enhedslisten går ind for, at alle bare ukritisk skal lukkes ind i varmen.
6
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9689

Indlægaf kidkomb » 12. feb 2016, 20:12

Man må i det hele taget bekende sig til hvilket som helst parti, uagtet ens holdninger.
Og jeg tror at alle har afstikkere i forhold til partiets linje.

Og personligt synes jeg det er skønt, at der er den forskellighed.
9
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 12. feb 2016, 21:19

Delfin skrev:
Jeg synes sagtens vi kan udvise mennesker, fx den mand der for nogle år siden voldtog en 9-årig og voksen kvinde og blev dømt 6 års fængsel og udvisning. Hans dom blev omstødt p.g.a. noget borgerkrig(?) i hans hjemland hvor han tidligere var børnesoldat.
Så vi sender ham ikke tilbage, fordi der kan være farligt. Det er bedre han går rundt i DK og udgør en fare for børn og voksne?
Jeg får lidt kvalme over min holdning til det, men man skal fucking ikke røre børn.. sådan er det bare. Jeg har nul tolerance.

Det synes jeg godt, man må sige. Det er pænt misforstået, hvis man tror, at Enhedslisten går ind for, at alle bare ukritisk skal lukkes ind i varmen.

Det er sandt, men de er næppe så kritiske som jeg er :-D
1
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3882

Indlægaf Delfin » 12. feb 2016, 22:11

Pixie88 skrev:
Delfin skrev:

Det er sandt, men de er næppe så kritiske som jeg er :-D

Det kan jeg vist ikke vurdere :D
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 489
Likede indlæg: 1597

Indlægaf Spjaerten » 12. feb 2016, 22:31

...
Senest rettet af Spjaerten 13. feb 2016, 10:39, rettet i alt 1 gang.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 13. feb 2016, 08:10

Jeg er slet ikke i tvivl om, at mange af de meget unge mænd, der kommer hertil, har set så meget lort, at de bare ikke kan se nogen mening i, at man skal være ude i frikvartererne og rette ind efter nogle regler.
De er så traumatiserede, at de mest kører på reptilhjerne, selv om de ældste max er 13 år gamle.

Men hvad laver de så i en folkeskole?
5
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3436

Indlægaf dgd2007 » 13. feb 2016, 10:25

Jeg forstår ikke, at nogen kan klare at se en hel udsendelse af XFactor ... jeg får nærmest fysisk ubehag efter 14 sekunder :wacko:
13
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 13. feb 2016, 11:58

Jeg glæder mig ikke til at skulle på barsel :genert:.

Jeg glæder mig rigtig meget til at få et barn mere, men spædbarnsmånederne var meget hårde for mig ved 1. barn, og jeg blev aldrig rigtig glad for at være på barsel.

Ugerne inden fødslen glæder jeg mig dog til :-D .
2
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 14. feb 2016, 18:44

Selvtægt er ofte åndssvagt.

Love skal overholdes, men bliver butikker udsat for tricktyve og politiet nægter at bruge overvågningsoptagelserne så forstår jeg sgu godt man vælger at poste sine optagelser selv, det koster så ofte 5-10.000 kr fordi man krænker tyvenes retssikkerhed, men hvad de berøvedes retssikkerhed?

Privatpersoner må gerne offentliggøre overvågningsbilleder, hvis de har tyvens samtykke. Jamen det er da sikkert også nemt at få den samtykke. Vorherre bevares altså :stoned:.

Det er da også et virkelig smart signal at sende tricktyvene: "I har frit lejde, venner. Det får ingen konsekvenser" MVH Nordjyllands Politi :tie:.
4
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10273

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. feb 2016, 22:09

Jeg læste et indlæg i Singletråden, hvor der blev stillet et hypotetisk spørgsmål om, hvad man skulle stille op med netdating, hvis man var stærkt ordblind, og min første tanke var "Det er da let nok. Så lader man bare være med at bruge de sider".

Jeg mener selvfølgelig ikke, at det er let nok ikke at kunne benytte et produkt, som man har lyst til at bruge, men jeg kan vitterlig ikke se, hvad der i praksis ellers er af løsninger, hvis det, man skriver, er så fyldt med sproglige fejl, at det ikke rigtig er muligt for andre at afkode
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9689

Indlægaf kidkomb » 15. feb 2016, 22:56

Jeg synes at ham Erik fra "Børnene fra spædbarnstuen" (Eller hvad det hed) var lidt usympatisk.
Og jeg synes det var vildt mærkeligt at han omtalte personalet på Skodsborg i så nedladende vendinger og i øvrigt ikke troede på forstanderinden, når hun adspurgt forklarede at ja, selvfølgelig fik de da mad om natten.
Men han mente bestemt at vide, at de lå helt alene om natten og græd og hverken blev taget op eller fik mad.
Selvom han var der til han var to år og derfor næppe, ikke engang ubevidst, kan huske ret meget.
Børnene var hver tildelt en "mor" på spædbarnshjemmet og de boede der, mødrene, på værelser ovenpå og der var en nattevagt.
Det er da helt utrolig fine forhold efter datidens standarder og nærmest bedre end almindelige børn havde.
Ja, det er dybt forfærdeligt at være blevet kasseret af sin mor og det er dybt forfærdeligt at vokse op i flere år på et børnehjem, for at blive revet fra ens primærvoksne og ud i adoption.
Men det er sgu da ikke personalets skyld.
Den måde han sagde "nogle nye fjolser, der kunne klappe en på hovedet"
Ej, jeg synes han var respektløs.
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 258
Likede indlæg: 4271

Indlægaf Flora » 15. feb 2016, 23:01

DetSorteCirkus skrev:Jeg læste et indlæg i Singletråden, hvor der blev stillet et hypotetisk spørgsmål om, hvad man skulle stille op med netdating, hvis man var stærkt ordblind, og min første tanke var "Det er da let nok. Så lader man bare være med at bruge de sider".

Jeg mener selvfølgelig ikke, at det er let nok ikke at kunne benytte et produkt, som man har lyst til at bruge, men jeg kan vitterlig ikke se, hvad der i praksis ellers er af løsninger, hvis det, man skriver, er så fyldt med sproglige fejl, at det ikke rigtig er muligt for andre at afkode

Man kan jo få nogen til at læse korrektur på det man skriver eller benytte sig af et af de der programmer man kan tale til som så skriver hvad man siger. Det er måske lidt mere bøvlet, men det kan da lade sig gøre.
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10273

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. feb 2016, 23:13

Flora skrev:Man kan jo få nogen til at læse korrektur på det man skriver eller benytte sig af et af de der programmer man kan tale til som så skriver hvad man siger. Det er måske lidt mere bøvlet, men det kan da lade sig gøre.

Det tænkte jeg også på, men jeg er i tvivl, om det ikke for en del vil forandre præmissen for netdating så meget, at det ligesom bliver...noget andet end det, man ønsker, at det skal være. Jeg tror i hvert fald, at det for mange vil ødelægge både det private og impulsive ved netdating at være afhængig af korrektur, hvorimod et velfungerende tale/skrive-program lyder som en god mulighed.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 18
Likede indlæg: 322

Indlægaf Nicolait » 16. feb 2016, 20:33

Jeg ved godt, at jeg skal være taknemmelig for, at jeg kan blive vaccineret for min allergi, men fuck hvor jeg dog hader at have influenzasymptomer med hovedpine og kvalme i dagene efter.
1
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 196
Likede indlæg: 1978

Indlægaf lillebjoern » 16. feb 2016, 21:19

Upopulær holdning for tiden, men: Jeg forstår ikke selfies. Altså, jo, jeg ved godt hvad selfies er, men jeg forstår ikke meningen eller hvorfor man tager selfies. Jeg kan til en vis grad forstå at man tager billeder af sig selv sammen med andre for at vise, "hey, vi er sammen her", men jeg forstår ikke hvorfor man har brug for at tage billeder af sig selv og lægge op på de sociale medier, og endda bruge flere timer på det, eller gøre det imens man er på toilettet, i elevatoren, i bussen, m.m. But why?! Jeg læste lige en kommentar til en vens statusopdatering hvor en tredje ven spørger, "hvorfor svarer du ikke på min SMS?". Svaret: "Jeg stod lige og tog en masse selfies". Igen... but why?! :stoned: En veninde har et helt album bare til selfies. Og der er generelt mange nyheder på min feed, som er et billede af en eller andens ansigt, hvor der står "til tandlægen", "ude og handle" eller "strikker med moster Oda". Hvorfor?!

Disclaimer: Hvis der er et klart formål med billedet, forstår jeg det selvfølgelig godt – fx til en datingprofil eller andet. Selvom jeg stadig synes det giver langt bedre mening at lade en anden tage det.
11
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Generelt"