Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2331

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Studsgaard » 19. feb 2016, 20:27

Fru Sunshine skrev:Idræt er et lortefag, der virkelig burde skæres ned til et minimum i folkeskolen, så man kunne prioritere de vigtige fag som musik.

Jeg har to drenge der er enige med dig :)
Dog med undtagelse af svømning, det vil de gerne.
1
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1978

Indlægaf lillebjoern » 20. feb 2016, 10:01

2SHY skrev:Nøj hvor har ham den nye vært på Go' Morgen Danmark en irriterende stemme! :ticks:

Jeg kan faktisk meget godt lide ham :D Men jo, han har en ret mærkelig stemme, og jeg lagde faktisk også mærke til at han afbryder lidt... Men jeg tror det er fordi han er nervøs og har første dag og gerne vil nå at stille alle de spørgsmål han har forberedt :-D Med tiden lærer man jo som journalist at "go with the flow". Men jeg synes han virker som en ekstrem sød og sympatisk mand :D
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
OberstNasig
Kort karma: 43
Likede indlæg: 397

Indlægaf OberstNasig » 20. feb 2016, 10:06

Jeg synes citybois er lækre. Og det er jeg iøvrig også alt for gammel til at tænke.
0
POCKETKITTEN
Kort karma: 207
Likede indlæg: 2648

Indlægaf POCKETKITTEN » 20. feb 2016, 10:22

Jeg fik stort set ikke noget motion ud over idræt i folkeskolen, fordi jeg kun måtte gå til en fritidsaktivitet, og jeg valgte musik.

Selvom jeg hadede det, kan jeg godt se i bakspejlet, at tvangsidræt var ret fornuftigt.
6
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9691

Indlægaf kidkomb » 20. feb 2016, 10:25

Idræt og musik er de to vigtigste fag i folkeskolen, fordi indlæringsevnen stiger markant, når man bruger flere sanser og mere af kroppen til at lære.

I Finland og Ungarn er musik en meget stor del af undervisningen og skubber derved en del timer væk fra de traditionelt tunge fag.
Alligevel er deres niveau højt.
Jeg skulle have skrevet bachelor opgave om nogle forsøg, der blev lavet i Danmark i 80'erne med rigtig gode resultater, men af uvisse årsager blev disse resultater ikke starten på noget som helst. Det blev skrinlagt igen og hvor brandærgerligt for Danmark.
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 939
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8513

Indlægaf 2SHY » 20. feb 2016, 10:44

lillebjoern skrev:
2SHY skrev:Nøj hvor har ham den nye vært på Go' Morgen Danmark en irriterende stemme! :ticks:

Jeg kan faktisk meget godt lide ham :D Men jo, han har en ret mærkelig stemme, og jeg lagde faktisk også mærke til at han afbryder lidt... Men jeg tror det er fordi han er nervøs og har første dag og gerne vil nå at stille alle de spørgsmål han har forberedt :-D Med tiden lærer man jo som journalist at "go with the flow". Men jeg synes han virker som en ekstrem sød og sympatisk mand :D

Altså jeg tror da også han var nervøs netop fordi det var hans første dag. Men han virkede bare malplaceret for mig med jakkesættet og alt det der. Jeg forbinder mere programmet med lidt hygge og den association får jeg ikke med et jakkesæt. Han falder nok til efter et par uger

Men det der med at afbryde... Det er faktisk præcis årsagen til at jeg slet slet ikke kan klare Mikkel Beha. Jeg ved at næsten alle andre falder på røven over ham, men jeg får spontant røde knopper af ham. Der var engang Uffe Buchard var derinde i forbindelse med hende den ultra tynde model og Beha gik bare i flæsket på Buchard som om det var HAM der havde valgt modellen :stoned: Han afbrød konstant og "interviewet" (forhøret) var meget præget af Behas personlige holdninger :boo:

Jeg har er anstrengt forhold til folk der afbryder :genert:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8423
Kontakt:

Indlægaf Ado » 20. feb 2016, 11:37

Størstedelen af idrætslærerne i folkeskolen er trælse.
8
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 939
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8513

Indlægaf 2SHY » 20. feb 2016, 11:47

Ado skrev:Størstedelen af idrætslærerne i folkeskolen er trælse.

Og kan ikke finde ud af at tilbyde andet end de traditionelle ting som fodbold, langbold, rundbold, basket, dødbold, høvdingebold mm. Fedt for os der hader boldspil og langt hellere vil lave noget danse relateret eller bare alt andet end boldspil... Og atletik...

Behøver jeg at sige jeg hadede idrætstimerne? Jeg hadede også bevægelsesfag på studiet
9
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 353
Likede indlæg: 3518

Indlægaf Ballademager » 20. feb 2016, 11:49

Jeg gider ikke til weekendens familiefødselsdag. Vil meget hellere til event i mit fitnesscenter.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 20. feb 2016, 11:50

Musik udvikler langt flere områder end idræt, og alligevel nedprioriteres det og er afskaffet i udskolingen, mens idræt fylder mere og mere.

Og idrætslærere er trælse, fordi de ikke fatter, at man på ingen måde deler deres begejstring for løbetur og fodbold.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Rakel
Kort karma: 421
Likede indlæg: 3109

Indlægaf Rakel » 20. feb 2016, 11:53

Fru Sunshine skrev:Idræt er et lortefag, der virkelig burde skæres ned til et minimum i folkeskolen, så man kunne prioritere de vigtige fag som musik.

Hvorfor er musik vigtigere end idræt?
Jeg fatter ikke den slags udtalelser og ville ønske, at man var mere seriøs omkring alle fag i den danske folkeskole end man er mange steder i dag og ikke mindst, at det var muligt at vælge til fra for den enkelte elev også baseret på evner. Nogle har talent for musik. Andre ikke og sådan visa versa - alle bør kunne have indflydelse på, hvad de bruger deres tid på. Meget musik/idræt/billedkunst/lign er spild af elevernes tid og ofte nærmest traumatiserede fremfor udviklende.
Senest rettet af Rakel 20. feb 2016, 11:56, rettet i alt 2 gange.
17
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8423
Kontakt:

Indlægaf Ado » 20. feb 2016, 11:53

2SHY skrev:
Ado skrev:Størstedelen af idrætslærerne i folkeskolen er trælse.

Og kan ikke finde ud af at tilbyde andet end de traditionelle ting som fodbold, langbold, rundbold, basket, dødbold, høvdingebold mm. Fedt for os der hader boldspil og langt hellere vil lave noget danse relateret eller bare alt andet end boldspil... Og atletik...

Behøver jeg at sige jeg hadede idrætstimerne? Jeg hadede også bevægelsesfag på studiet

Og de nægter at indse, hvor meget fællesbadning kan have en negativ effekt af mobning. Jeg hader dem.
8
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 20. feb 2016, 11:59

Rakel skrev:

Jeg fatter ikke den slags udtalelser og ville ønske, at man var mere seriøs omkring alle fag i den danske folkeskole end man er mange steder i dag.

Fordi det udvikler langt flere områder end idræt - heriblandt en del af dem, man tilskriver idrætsundervisningen.
Jeg nævner i flæng:
Sprogudvikling - herunder sprogtoner og fremmedsprog
Grovmotorik
Finmotorik
Bevægelse
Samarbejde

Og det var bare i flæng.

Idræt BLIVER taget seriøst. Så seriøst, at det faktisk også er på bekostning af danskundervisningen. Det er jo latterligt.
Opret det som valgfag i udskolingen.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 20. feb 2016, 12:03

Rakel skrev:

Jeg fatter ikke den slags udtalelser og ville ønske, at man var mere seriøs omkring alle fag i den danske folkeskole end man er mange steder i dag og ikke mindst, at det var muligt at vælge til fra for den enkelte elev også baseret på evner. Nogle har talent for musik. Andre ikke og sådan visa versa - alle bør kunne have indflydelse på, hvad de bruger deres tid på. Meget musik/idræt/billedkunst/lign er spild af elevernes tid og ofte nærmest traumatiserede fremfor udviklende.

Og nu redigerede du jo lige, mens jeg var ved at svare.
Nej, musik er ikke spild af tid. Det er et vigtigt virkemiddel i dagligdagen, og derfor ikke noget, man nogensinde kan lægge fra sig. Det her er jo ikke bare om at være udøvende, men også at kunne lytte og forstå.
(Så den evne træner det altså også).

Men jeg er enig i, at idræt burde være et valgtilbud i udskolingen i stedet for et obligatorisk fag, som det er nu.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 14
Likede indlæg: 297

Indlægaf Pølsemix » 20. feb 2016, 12:03

Fru Sunshine skrev:
Rakel skrev:

Jeg fatter ikke den slags udtalelser og ville ønske, at man var mere seriøs omkring alle fag i den danske folkeskole end man er mange steder i dag.

Fordi det udvikler langt flere områder end idræt - heriblandt en del af dem, man tilskriver idrætsundervisningen.
Jeg nævner i flæng:
Sprogudvikling - herunder sprogtoner og fremmedsprog
Grovmotorik
Finmotorik
Bevægelse
Samarbejde

Og det var bare i flæng.

Idræt BLIVER taget seriøst. Så seriøst, at det faktisk også er på bekostning af danskundervisningen. Det er jo latterligt.
Opret det som valgfag i udskolingen.

Intet er umuligt for den der mestrer en blokfløjte til perfektion :D
2

Tilbage til "Generelt"