Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 874
Likede indlæg: 13044

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. mar 2016, 09:03

Jeg synes, at min ene studiegruppe er fuldstændig over the top, når det gælder opgaveskrivning.
Mange Skypemøder, kæmpe bibliografi og det ene (alt for) lange udkast til diverse kapitler efter det andet - altsammen for en opgave på 5-7 sider, der bare skal godkendes, og som man ved, at underviseren pga. nedskæringer kun har tid til at vurdere efter helt standardiserede kriterier.

Jeg elsker faglig fordybelse. Jeg vil bare hellere bruge den på noget andet end små, random afleveringer.
4
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 221
Likede indlæg: 2401

Indlægaf Anilara » 28. mar 2016, 09:26

Jeg synes familie er forholdsvis tvungne venner. Det er et tilfælde om man kan li dem.
Hvis min mor ikke var min mor, var hun ikke er person jeg havde gidet holde kontakt med.
7
No1
Kort karma: 69
Likede indlæg: 596

Indlægaf No1 » 28. mar 2016, 10:31

At det er helt okay at være overvægtig og intet gøre ved det.
14
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1270

Indlægaf Pixie88 » 28. mar 2016, 11:00

ShuruQ skrev:
kidkomb skrev:Mange af de indlæg der er i denne tråd passer overhovedet ikke i denne tråd.

Nej. Det er lidt blevet debattens losseplads. Og jeg skal være den første til at indrømme jeg hurtigt ender i denne tråd med ting der sikkert nok burde postes andre steder :genert:.

Der burde totalt være en tråd der hed "debattens losseplads" :love: Stedet hvor man kan skrive ligegyldige ting man lige tænker på, mener eller noget helt tredje, men som man nødvendigvis ikke lige gider belemre venner eller partner med.

ETA: og ting der ikke passer ind i andre tråde :-D
1
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 991
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 9778

Indlægaf Daine » 28. mar 2016, 11:04

Pixie88 skrev:
ShuruQ skrev:
kidkomb skrev:Mange af de indlæg der er i denne tråd passer overhovedet ikke i denne tråd.

Nej. Det er lidt blevet debattens losseplads. Og jeg skal være den første til at indrømme jeg hurtigt ender i denne tråd med ting der sikkert nok burde postes andre steder :genert:.

Der burde totalt være en tråd der hed "debattens losseplads" :love: Stedet hvor man kan skrive ligegyldige ting man lige tænker på, mener eller noget helt tredje, men som man nødvendigvis ikke lige gider belemre venner eller partner med.

ETA: og ting der ikke passer ind i andre tråde :-D

:D Done!

viewtopic.php?p=149600#p149600
2
Der er to mænd i verden, der bestandig krydser min vej, den ene er ham jeg elsker, den anden elsker mig.
Den ene er i en natlig drøm, der bor i mit mørke sind, den anden står ved mit hjertes dør, jeg lukker ham aldrig ind.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2232

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 28. mar 2016, 11:12

Anilara skrev:Jeg synes familie er forholdsvis tvungne venner. Det er et tilfælde om man kan li dem.
Hvis min mor ikke var min mor, var hun ikke er person jeg havde gidet holde kontakt med.

Jeg føler mig ikke tvunget på den måde, bare fordi det er familie. Det er mit liv for kort og mit velvære for vigtigt til. Hvis jeg synes de er nogle røvhatte, så slår jeg hånden af dem. Det har jeg gjort med min far og 2 onkler, indtil videre. Deres slægtskab køber dem ingen rettigheder eller fordele.
7
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 402
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 3607

Indlægaf Rikke » 28. mar 2016, 11:15

Anilara skrev:Jeg synes familie er forholdsvis tvungne venner. Det er et tilfælde om man kan li dem.

Og præcist dén erkendelse gjorde, at jeg ikke længere har kontakt til min mor.
0
:whip:
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 274
Likede indlæg: 1885

Indlægaf Sophies-mor » 28. mar 2016, 11:33

Selvfølgelig er jeg kun til for at være dit serviceorgan! !!
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Anilara

Indlægaf Anilara » 28. mar 2016, 11:40

Advocatus-Diaboli skrev:

Jeg føler mig ikke tvunget på den måde, bare fordi det er familie. Det er mit liv for kort og mit velvære for vigtigt til. Hvis jeg synes de er nogle røvhatte, så slår jeg hånden af dem. Det har jeg gjort med min far og 2 onkler, indtil videre. Deres slægtskab køber dem ingen rettigheder eller fordele.

Jeg tænkte også mere "tvunget" som barn.
Desuden er hun langt fra en røvhat, men bare ikke synderligt interessant, lige pånær det faktum, at hun har født mig og hun tilfældigvis er kone til min far, som jeg til gengæld godt kan lide :-p Så der har hun en fordel ved slægtskabet.
Føler også fået "tvunget" i overført betydning ved f.eks familiefester eller svigerfamilie. Man finder sig ofte i lidt mere (som man ved andre ville have fravalgt f.eks grundet kedsomhed, forskelligheder eller andet udramatisk) fordi man gerne vil bevare en god stemning.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 185
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 2789

Indlægaf Purple Haze » 28. mar 2016, 11:48

Det er faktisk ikke så tosset at være arbejdsløs.

Altså bortset fra at man ikke har nogen penge.
6
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2232

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 28. mar 2016, 11:51

Anilara skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:

Jeg tænkte også mere "tvunget" som barn.

Jeg var 13 år, da jeg slog hånden af min far. Det var kort efter min konfirmation.

Desuden er hun langt fra en røvhat, men bare ikke synderligt interessant, lige pånær det faktum, at hun har født mig og hun tilfældigvis er kone til min far, som jeg til gengæld godt kan lide :-p Så der har hun en fordel ved slægtskabet.

Hvis jeg ikke slår hånden af dem, så er trinnet før, at jeg bare ikke gør noget for at opretholde kontakten med dem.

Føler også fået "tvunget" i overført betydning ved f.eks familiefester eller svigerfamilie. Man finder sig ofte i lidt mere (som man ved andre ville have fravalgt f.eks grundet kedsomhed, forskelligheder eller andet udramatisk) fordi man gerne vil bevare en god stemning.

Heller ikke i denne retning, føler jeg mig bundet af nogen forpligtelser.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Anilara

Indlægaf Anilara » 28. mar 2016, 12:03

Advocatus-Diaboli skrev:

Ok. Det gør jeg, og min opfattelse er at flere andre har det på samme vis. Men værre er det heller ikke. Som sagt er der bare nogen jeg ikke selv ville have opsøgt, men som jeg godt kan bære over med, fordi det giver mening på andre måder. Hvis jeg ikke kunne, ville jeg selvfølgelig heller ikke.
1
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 492
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 5765

Indlægaf Delfin » 28. mar 2016, 12:14

Anilara skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:

Ok. Det gør jeg, og min opfattelse er at flere andre har det på samme vis. Men værre er det heller ikke. Som sagt er der bare nogen jeg ikke selv ville have opsøgt, men som jeg godt kan bære over med, fordi det giver mening på andre måder. Hvis jeg ikke kunne, ville jeg selvfølgelig heller ikke.

Jeg ville ikke vælge min søster som veninde, men jeg holder også kontakten af lidt blandede årsager. Jeg føler mig ikke bundet som sådan, men hun er heller ikke så slem, at jeg slet ikke gider have kontakt med hende.
2
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 289
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 3441

Indlægaf Studsgaard » 28. mar 2016, 17:12

Jeg glæder mig til manden skal på arbejde og ungerne skal i skole og mini-SFO imorgen.
Så kan det godt være jeg har et kæmpe rengøringsprojekt i det meste af huset. Men jeg er alene :banan:
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 305
Likede indlæg: 2746

Indlægaf Guilded_Lily » 28. mar 2016, 19:31

Jeg glæder mig næsten til at skulle på arbejde i morgen. Otte timers børne- og mandefri.
1

Tilbage til "Generelt"