Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4429

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Rosa Espinosa » 22. feb 2016, 20:15

Det er ikke fordi jeg siger at politiet ikke skal tage chikane alvorligt, men bruge tid på DNA og fingeraftryk af hundeposer og hvad der ellers bliver foreslået.
3
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9656

Indlægaf kidkomb » 22. feb 2016, 20:17

Wow :nerve:
Well, tak for resumé.
Speget sag alligevel.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3394

Indlægaf FruDulle » 22. feb 2016, 20:20

Jeg tror at vi har med en person at gøre som mangler lidt spænding i sit liv og skaber det selv, desværre med så langt ude ting at det går udover andre i alt for grad.
2
Whatever
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 22. feb 2016, 20:22

"Jeg tror der sidder mange forsmåede mænd og kvinder derude der er blevet løjet for. Det er jeg nok ikke ene om".

Øeh, 100% ikke, men det gør det fandeme da ikke mere rigtigt :tie:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4429

Indlægaf Rosa Espinosa » 22. feb 2016, 20:25

Men selve programmet er også bare latterligt. Det er en sag som maks kan fylde 5 min. i alt. Resten er bare fyld. Føler mig dummere efter at have set det. Plejer jeg ikke at gøre med DR programmer.
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5031

Indlægaf Aima » 23. feb 2016, 00:55

Rosa Espinosa skrev:Men selve programmet er også bare latterligt. Det er en sag som maks kan fylde 5 min. i alt. Resten er bare fyld. Føler mig dummere efter at have set det. Plejer jeg ikke at gøre med DR programmer.

Virkelig? Altså, hvordan synes du, den maks. kan fylde fem minutter?

Jeg har det nemlig selv helt omvendt, jeg så programmet her til aften og syntes, det var SÅ veldokumenteret og gennemført og pissevæsentligt. I 2014 da anmeldelserne om chikane faldt, var der mig bekendt ingen der forholdt sig kritisk. Alle havde sympati med den ramte familie, der blev endda afholdt den der vældige støttedemonstration. Personligt skænkede jeg det ikke en eneste tanke, at det menneske der var sigtet, potentielt kunne være det virkelige offer.

Jeg synes de nye belysninger og undersøgelser sætter ting i perspektiv og giver en meget vigtig reminder om at huske at forholde sig kritisk, særligt når det, man forholder sig til har alvorlige konsekvenser for mennesker.

Jeg har det ambivalent med måden, kvinden blev fremstillet på. Jeg tror ikke det må være skidefedt at være hende lige nu, og er det hele opspind, tænker jeg, hun på en eller anden måde må være syg. Men jeg ved bare ikke hvad alternativet skulle være, hvis sagen skulle fremstilles med fokus på mandens potentielle uskyld, og jeg synes simpelthen det er ham og hans familie vel undt, at få sagen belyst fra denne vinkel også. Tænk at være anklaget for at være en chikanerede homofob og lagt for had af et helt lokalsamfund, hvis det overhovedet intet har på sig. Puh, jeg synes det er strengt.
12
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Indlægaf hotlips » 23. feb 2016, 05:41

Det var april Chris der stod bag den demonstration og så bør alarmklokkerne ringe, og jeg giver ikke så meget for noget som helst hun rører ved,hun ejer ikke skam i livet og hun burde sidde i fængsel,hun er totalt ligeglad med hvad der er rigtigt og forkert bare det kan få hende i medierne.
Så selve det at der var en demonstration har jeg egentlig set lidt adskilt fra resten og såvidt jeg umiddelbart husker var det lesbiske par heller ikke rigtig blandet ind i den.
Men det er nu ikke fordi jeg vil falde besvimet om af overraskelse hvis det skulle vise sig hun i højere grad har været med til at promovere det som en mediesag end det er kommet frem indtil videre.

Jeg har ikke set programmet endnu men udfra det jeg kan læse tror jeg ikke nødvendigvis tulle krøyer er syg men nogen mennesker har på en eller anden måde fået lært at løsninger som de fleste andre anser for utænkelige de er en mulighed og i stedet for at deale med ubehageligheder så kommer de med alle mulige krumspring og historier dér er så voldsomme at normalt fungerede slet ikke har det på radaren som noget man skal være på vagt overfor.

Jeg må få set det imorgen, jeg har ikke kunnet finde nogen forklaring på den mand har været sigtet så længe uden der er sket mere i sagen og uden at komme for en dommer, det er jo stærkt kritisabelt i så relativt simpel en sag.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1903

Indlægaf Purple Haze » 23. feb 2016, 05:50

hotlips skrev:Jeg må få set det imorgen, jeg har ikke kunnet finde nogen forklaring på den mand har været sigtet så længe uden der er sket mere i sagen og uden at komme for en dommer, det er jo stærkt kritisabelt i så relativt simpel en sag.

Det er ganske normalt at det tager så lang tid at få sager afsluttet.
Så en "nem" opskrift på at ødelægge andres liv er at anklage dem for et eller andet - læne sig tilbage og vente X antal år på at retssystemet får kørt sagen igennem. Mens anklagedes liv falder fra hinanden og/eller bliver sat på hold.

Hvis man er heldig (og man behøver ikke engang være specielt heldig) så har det ingen konsekvenser for en selv.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 75
Likede indlæg: 482

Indlægaf MissDitte » 23. feb 2016, 07:37

Min ekskæreste oversatte de italienske beskeder for AG i Tullesagen og det var så sært mens det stod på! Og der var så meget mere end det der bliver fortalt i programmet. Hun er crazy.
Altså det måtte man vist godt sige :)
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11696

Indlægaf Dirtylittledevil » 23. feb 2016, 09:08

Jeg glæder mig til at se den dokumentar, for allerede da det stod på sagde jeg, og skrev det også på jubiis debat, at jeg mente der var noget som ikke virkede rigtigt.
1
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 23. feb 2016, 09:34

MissDitte skrev:Min ekskæreste oversatte de italienske beskeder for AG i Tullesagen og det var så sært mens det stod på! Og der var så meget mere end det der bliver fortalt i programmet. Hun er crazy.

Italienske beskeder??
0
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 23. feb 2016, 09:35

hotlips skrev:Det var april Chris der stod bag den demonstration og så bør alarmklokkerne ringe, og jeg giver ikke så meget for noget som helst hun rører ved,hun ejer ikke skam i livet og hun burde sidde i fængsel,hun er totalt ligeglad med hvad der er rigtigt og forkert bare det kan få hende i medierne.
Så selve det at der var en demonstration har jeg egentlig set lidt adskilt fra resten og såvidt jeg umiddelbart husker var det lesbiske par heller ikke rigtig blandet ind i den.
Men det er nu ikke fordi jeg vil falde besvimet om af overraskelse hvis det skulle vise sig hun i højere grad har været med til at promovere det som en mediesag end det er kommet frem indtil videre.

Jeg har ikke set programmet endnu men udfra det jeg kan læse tror jeg ikke nødvendigvis tulle krøyer er syg men nogen mennesker har på en eller anden måde fået lært at løsninger som de fleste andre anser for utænkelige de er en mulighed og i stedet for at deale med ubehageligheder så kommer de med alle mulige krumspring og historier dér er så voldsomme at normalt fungerede slet ikke har det på radaren som noget man skal være på vagt overfor.

Jeg må få set det imorgen, jeg har ikke kunnet finde nogen forklaring på den mand har været sigtet så længe uden der er sket mere i sagen og uden at komme for en dommer, det er jo stærkt kritisabelt i så relativt simpel en sag.

Jeg var inde og se på Tulles fb i går og da jeg så at April Chris var i forsvar for hende gik jeg lidt kold på det. Den kvinder repræsenterer alt hvad det er råddent og alt bliver bare suspekt hvis hun er indblandet
3
Whatever
Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 75
Likede indlæg: 482

Indlægaf MissDitte » 23. feb 2016, 09:42

FruDulle skrev:
MissDitte skrev:Min ekskæreste oversatte de italienske beskeder for AG i Tullesagen og det var så sært mens det stod på! Og der var så meget mere end det der bliver fortalt i programmet. Hun er crazy.

Italienske beskeder??

Tulle udgav sig for at være Hanne fra Italien og hendes familie sendte beskeder på italiensk til AG (kæresten) mens Hanne angiveligt var dødeligt syg af kræft.
1
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5031

Indlægaf Aima » 23. feb 2016, 09:43

FruDulle skrev:

Italienske beskeder??

I udsendelsen blev der gravet lidt i hende Tulles fortid, altså med den hensigt at komme med eksempler på at hun tidligere har haft et ret løst forhold til sandheden. Bl.a. fortalte en ekskæreste, at Tulle, da de var kærester for år tilbage, havde fortalt at hun var italiener og at hendes mor boede i Italien. Hun havde også fortalt, at hun var syg af kræft, altså hende selv, og derfor måtte tage til Italien for at modtage behandling. I Italien blev hun dog mere og mere svag, og ekskæresten var under forløbet i sms-kontakt med Tulles italienske familie, som altså skrev de her sms'er på italiensk.

Senere stødte eksen så på Tulle i en eller anden avisartikel, her var hun flyttet til Mariager og var ikke syg. Hun erkendte selv at kræfthistorien var løgn.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 23. feb 2016, 09:47

Nårh dem. Jeg tænkte at Tulle havde fået italienske trusler i Mariager :stoned:
0
Whatever

Tilbage til "Generelt"