Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Modesty Blame
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1051

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Modesty Blame » 2. mar 2016, 23:18

Jeg er så kræsen, ikk... Har i aften været til et middagsselskab, hvor værten havde lavet min absolutte haderet. Jeg spiste en portion, og jeg hadede hver eneste mundfuld inderligt. Og jeg ved godt, at jeg er kræsen, men der er ikke særligt mange ting, som jeg hader så meget som lige præcis denne ret. Og havde det ikke været for min semi-gode opdragelse, så havde jeg sagt, at jeg ikke var sulten.

Men jeg kørte forbi Burger King på vej hjem.

Linsesuppe burde forbydes.
5
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4424

Indlægaf Rosa Espinosa » 2. mar 2016, 23:24

Modesty Blame skrev:Jeg er så kræsen, ikk... Har i aften været til et middagsselskab, hvor værten havde lavet min absolutte haderet. Jeg spiste en portion, og jeg hadede hver eneste mundfuld inderligt. Og jeg ved godt, at jeg er kræsen, men der er ikke særligt mange ting, som jeg hader så meget som lige præcis denne ret. Og havde det ikke været for min semi-gode opdragelse, så havde jeg sagt, at jeg ikke var sulten.

Også ret fesen at servere linsesuppe til et middagsselskab.
2
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11673

Indlægaf Dirtylittledevil » 2. mar 2016, 23:27

Modesty Blame skrev:Jeg er så kræsen, ikk... Har i aften været til et middagsselskab, hvor værten havde lavet min absolutte haderet. Jeg spiste en portion, og jeg hadede hver eneste mundfuld inderligt. Og jeg ved godt, at jeg er kræsen, men der er ikke særligt mange ting, som jeg hader så meget som lige præcis denne ret. Og havde det ikke været for min semi-gode opdragelse, så havde jeg sagt, at jeg ikke var sulten.

Ahrr okay, af alle retter man kunne vælge at lave når der kom gæster og man skulle diske op med noget lækkert, så var linsesuppe nu heller ikke på min liste. Og det har ikke noget at gøre med mit had til Familien på Bryggen.
Jeg håber ved Gud ikke at I fik skyr fortyndet med vand til dessert.
3
The more I eat the butter I feel
Modesty Blame

Indlægaf Modesty Blame » 2. mar 2016, 23:30

Rosa Espinosa skrev:

Også ret fesen at servere linsesuppe til et middagsselskab.
Ikke i det her tilfælde. Men jeg vil ikke gå mere i detaljer om de nærmere omstændigheder. Uanset hvad, så haaaaaaader jeg linsesuppe.

Jeg har tilbragt flere timer med at stirre på linsesuppe som barn, fordi jeg ikke måtte gå fra bordet, før jeg havde smagt på maden. Og når man har smagt linsesuppe én gang, så ved man godt, at det ikke er blevet til en velsmagende ret en måned senere.
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5666

Indlægaf Animi » 2. mar 2016, 23:33

Jeg vil ikke have et svært handicappet barn. Og her taler jeg ikke "bare" om at mangle det ene ben, være døv osv, men om de handicap der gør at barnet kræver pleje 24/7 resten af livet.
Og det er ikke fordi jeg synes at de børn er mindre værd, eller ikke har ret til at være her. Og jeg har SÅ stor respekt for de forældre, der har handicappede børn og som kan skabe et godt liv ud fra den situation de er i. Især min søster, hvis søn er mentalt tilbage og nok aldrig bliver ældre i hovedet end en 5 måneders baby. Og selvom jeg elsker ham overalt på jorden, og ikke ville være ham foruden, så kan jeg mærke hvor hårdt det tager på mig, og jeg er ikke engang hans mor. Jeg forstår ikke hvordan min søster klarer det, men hun fortjener alverdens respekt.
Jeg ved så også bare nu, at jeg er så egoistisk, at det vil jeg gerne undgå. Jeg vil have et "normalt" barn og en "normal" hverdag, uden alle de bekymringer og udfordringer min søster har.
Selvfølgelig, finder jeg ud af ved fødslen at mit barn fejler noget alvorligt, så skal jeg nok finde ud af det. Men hvis det bliver opdaget i tide, så vil jeg have det fjernet. Og den holdning er der rigtig mange der har svært ved.
20
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Modesty Blame

Indlægaf Modesty Blame » 2. mar 2016, 23:33

Som en krølle på suppen, så var den i særlig grad smagt til med det ene krydderi, som jeg hader mere end noget andet. Nemlig karry.

Jeg var engang på en date, hvor gutten slæbte mig med på indisk restaurant. Da han trak mig hen i mod restauranten forsøgte jeg desperat at finde på en undskyldning - uden held. Der var måske fire retter på menukortet, som ikke havde karry i titlen. Og to af de retter var desserter. Det er faktisk ikke nemt at være kræsen. Just saying.
3
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3390

Indlægaf dgd2007 » 3. mar 2016, 00:36

Linsesuppe er lækkert, hvis det bliver lavet ordentligt! :)
3
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3505

Indlægaf Lemonella » 3. mar 2016, 06:20

Rikke skrev:
Lurende Peber skrev:
Dikus skrev:...
Om lidt bliver der varslet en opdatering :D
Det bliver SÅ godt. Med smarte features, mere logisk og overskuelig struktur, og der bliver ryddet op i forældede funktioner, som vi vurderer ingen vil savne.
Samt...tadaa.. mobilversionen bliver MEGET bedre :gogo:
:rulle:

Luftsteg og vindfrikadeller :D

Åh ja og henkogte knaphuller til dessert. :lol:
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1009
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9131

Indlægaf Fru Sunshine » 3. mar 2016, 07:00

Kommodedyret skrev:
Dikus skrev:
Kommodedyret skrev:
Urtekussen skrev:
Kommodedyret skrev:Gad vide hvornår den her side bliver opkøbt af Jubii og lukket ned?

I kan ikke slå os ihjel
Vi en del af jer selv!

Er vi en del af Jubii??

HAR de allerede købt os? :panik:

:slem:

Om lidt bliver der varslet en opdatering :D

:indsæt dommedagsmusik: :panik:

Håber at I moderatorer bliver sendt på kursus i flabet kommunikation. På den front ligger i nemlig langt under høvdingens standard. :-D

Jamen vi kan godt, hvis vi får en klækkelig lønforhøjelse :fløjt:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1902

Indlægaf Purple Haze » 3. mar 2016, 07:01

Modesty Blame skrev:Det er faktisk ikke nemt at være kræsen. Just saying.

Nu ER det jo "det må jeg ikke sige" tråden, så vil bare sige.

Det er IKKE svært at være kræsen!
Men kan godt forstå at er svært at være så konfliktsky og misforstået "høflig", at man ikke bare kan siger nej tak på en pæn måde.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 3. mar 2016, 07:03

Må man ikke sige, at linsesuppe er ækelt? Det er det, uanset hvordan det er lavet af den simple grund, at det indeholder linser.
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 3. mar 2016, 08:45

Purple Haze skrev:
Modesty Blame skrev:Det er faktisk ikke nemt at være kræsen. Just saying.

Nu ER det jo "det må jeg ikke sige" tråden, så vil bare sige.

Det er IKKE svært at være kræsen!
Men kan godt forstå at er svært at være så konfliktsky og misforstået "høflig", at man ikke bare kan siger nej tak på en pæn måde.

Ved man ikke først det, før man har været det? Altså sådan for alvor?

For mig er det svært at være kræsen - og jeg er ikke en skid konfliktsky. Jeg spiser ikke ting, jeg ikke kan lide, men jeg synes faktisk, det er træls, når jeg er nødt til at sortere eller springe over, fordi der er så mange, der lige skal kommentere på den dumme måde.
1
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 603
Likede indlæg: 5005

Indlægaf Aima » 3. mar 2016, 08:47

Animi skrev:Jeg vil ikke have et svært handicappet barn. Og her taler jeg ikke "bare" om at mangle det ene ben, være døv osv, men om de handicap der gør at barnet kræver pleje 24/7 resten af livet.
Og det er ikke fordi jeg synes at de børn er mindre værd, eller ikke har ret til at være her. Og jeg har SÅ stor respekt for de forældre, der har handicappede børn og som kan skabe et godt liv ud fra den situation de er i. Især min søster, hvis søn er mentalt tilbage og nok aldrig bliver ældre i hovedet end en 5 måneders baby. Og selvom jeg elsker ham overalt på jorden, og ikke ville være ham foruden, så kan jeg mærke hvor hårdt det tager på mig, og jeg er ikke engang hans mor. Jeg forstår ikke hvordan min søster klarer det, men hun fortjener alverdens respekt.
Jeg ved så også bare nu, at jeg er så egoistisk, at det vil jeg gerne undgå. Jeg vil have et "normalt" barn og en "normal" hverdag, uden alle de bekymringer og udfordringer min søster har.
Selvfølgelig, finder jeg ud af ved fødslen at mit barn fejler noget alvorligt, så skal jeg nok finde ud af det. Men hvis det bliver opdaget i tide, så vil jeg have det fjernet. Og den holdning er der rigtig mange der har svært ved.

Virkelig? Er der virkelig 'rigtig mange', der har det svært ved den holdning? Det kommer oprigtigt bag på mig. Jeg deler din holdning 100%, og hvis jeg spurgte mig for i min omgangskreds, om folk ville vælge abort, hvis de fandt ud af, de ventede et svært handicappet barn der krævede hjælp døgnet rundt, så er jeg helt overbevist om at 100% ville sige ja uden at blinke. Desuden synes jeg i øvrigt, at abort i den situation, er langt mindre egoistisk end at tilvælge at sætte et svært handicappet, plejekrævende barn i verden. Hvis man vælger dét, hvis følelser skulle det så være af hensyn til? Det handicappede, ufødte barns? Samfundets?

Nå, anyway. Sad jeg i et selskab og, i for emnet relevant samtale, gav udtryk for min holdning til det der, og nogen vovede at dømme mig på det, så håber jeg for deres egen skyld, de er stået tidligt op den dag. Jeg kan ikke komme i tanke om et eneste kvalificeret argument der holder, hvert fald.
12
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5666

Indlægaf Animi » 3. mar 2016, 08:59

Aima skrev:Virkelig? Er der virkelig 'rigtig mange', der har det svært ved den holdning? Det kommer oprigtigt bag på mig. Jeg deler din holdning 100%, og hvis jeg spurgte mig for i min omgangskreds, om folk ville vælge abort, hvis de fandt ud af, de ventede et svært handicappet barn der krævede hjælp døgnet rundt, så er jeg helt overbevist om at 100% ville sige ja uden at blinke. Desuden synes jeg i øvrigt, at abort i den situation, er langt mindre egoistisk end at tilvælge at sætte et svært handicappet, plejekrævende barn i verden. Hvis man vælger dét, hvis følelser skulle det så være af hensyn til? Det handicappede, ufødte barns? Samfundets?

Nå, anyway. Sad jeg i et selskab og, i for emnet relevant samtale, gav udtryk for min holdning til det der, og nogen vovede at dømme mig på det, så håber jeg for deres egen skyld, de er stået tidligt op den dag. Jeg kan ikke komme i tanke om et eneste kvalificeret argument der holder, hvert fald.

Jeg kan selvfølgelig ikke tale for hele Danmark, men det er bare den holdning jeg stort set altid har mødt. De kommer altid med de samme argumenter som "Livet er ikke perfekt, så man må jo tage det der kommer" "De børn har jo ligeså meget ret til at være i live" "Selvom du ikke synes det er et godt liv, kan de jo sagtens være glade" "Hvad bliver det næste så, at man får en abort hvis barnet mangler en fod, eller har det forkerte køn?" - og hørt to gange "Vil det så sige, at du ville ønske din nevø aldrig var blevet født?"
Af overstående grunde, er det ikke særlig tit jeg kommer med mine mening om emnet.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 603
Likede indlæg: 5005

Indlægaf Aima » 3. mar 2016, 09:16

Animi skrev:
Aima skrev:Virkelig? Er der virkelig 'rigtig mange', der har det svært ved den holdning? Det kommer oprigtigt bag på mig. Jeg deler din holdning 100%, og hvis jeg spurgte mig for i min omgangskreds, om folk ville vælge abort, hvis de fandt ud af, de ventede et svært handicappet barn der krævede hjælp døgnet rundt, så er jeg helt overbevist om at 100% ville sige ja uden at blinke. Desuden synes jeg i øvrigt, at abort i den situation, er langt mindre egoistisk end at tilvælge at sætte et svært handicappet, plejekrævende barn i verden. Hvis man vælger dét, hvis følelser skulle det så være af hensyn til? Det handicappede, ufødte barns? Samfundets?

Jeg kan selvfølgelig ikke tale for hele Danmark, men det er bare den holdning jeg stort set altid har mødt. De kommer altid med de samme argumenter som "Livet er ikke perfekt, så man må jo tage det der kommer" "De børn har jo ligeså meget ret til at være i live" "Selvom du ikke synes det er et godt liv, kan de jo sagtens være glade" "Hvad bliver det næste så, at man får en abort hvis barnet mangler en fod, eller har det forkerte køn?" - og hørt to gange "Vil det så sige, at du ville ønske din nevø aldrig var blevet født?"
Af overstående grunde, er det ikke særlig tit jeg kommer med mine mening om emnet.

Åh, shit. Ej, jeg er faktisk lidt rystet over, du har mødt de holdninger og spørgsmål i det omfang, du beskriver. Mit hoved ville implodere, hvis jeg skulle forholde mig til den slags som anfægtelse af min personlige holdning til emnet.

Min kusine har to svært handicappede børn, og jeg garanterer, hun har samme holdning som dig og mig. Hun elsker sine børn ubetinget og kæmper en beundringsværdig kamp for at de har et godt liv under de vilkår, de er her på, men dén tilværelse hun og hendes familie lever, er under ingen omstændigheder en, hun ville tilvælge aktivt, såfremt hun havde haft valget i graviditeten. Og når jeg udtaler mig sådan på hendes vegne, er det fordi jeg er 100% sikker.

Folk skal såmænd have lov til at mene, som de gør, i hvert fald på egne, personlige vegne, men at sidestille et svært handikappet barn med et barn der mangler en fod, oh well, så er man sgu mere ignorant end hvad der kan forsvares, hvis man selv overvejer at blive nogens forælder.
5
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Generelt"