Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pixie88 » 21. sep 2015, 22:52

Jeg synes ikke man behøver at svare med det samme på en FB besked, selvom man har læst den og afsenderen kan se dette. Heller ikke selvom man er online efterfølgende og afsenderen også kan se dette.
Jeg er lidt OCD, så jeg kan godt åbne en besked uden at læse den, udelukkende fordi notifikationen på FB ikonet irriterer mig.
Jeg gider simpelthen ikke være forpligtet til samtale eller være forpligtet til at være tilgængelig hver evig eneste fucking gang jeg er på FB. Nogle gange er jeg altså online, bare fordi.
Bliver man som afsender fornærmet over dette, så må han eller hun gribe knoglen og ringe op, hvis det er så vigtigt at få svar på noget, som ofte er super ligegyldigt.

Kæft hvor har jeg oplevet det med mange mennesker, især kvinder. Det grænser sig til hysteri.
8
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1057
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9358

Indlægaf 2SHY » 21. sep 2015, 23:15

Jeg forstår slet ikke hypen omkring Donna Tartts Stillidsen. Den er alt for lang og afsindigt kedelig. Jeg vil muligvis hellere have rodbehandlet samtlige tænder end at læse den igen
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
hthy
Kort karma: 11
Likede indlæg: 118

Indlægaf hthy » 22. sep 2015, 00:54

ShuruQ skrev:En ting jeg virkelig hader, er når folk svinger om sig med store fremmedord. Fred med at de kender ordene, det er flot og alt det der. Men det gør dig ikke mere intelligent. For den virkelig intelligente vælger også sine ord efter modtagerne. Hvad fanden er der ved at kunne slynge om sig med store ord hvis langt de fleste mennesker du taler til og med ikke fatter en bjælde af hvad du egentligt ævler om.

Jeg anser ikke mig selv som dum eller med et dårligt ordforråd eller noget i den stil men hold kæft det kan irritere mig,

Noget der kan være sjovt er så til gengæld når nogle bruger et eller andet ord og konteksten de bruger det med al sin tydelighed viser at de faktisk ikke helt selv er klar over hvad det egentligt betyder :devil:.

l
Som en lærer i gymnasiet engang sagde for sjov:" Man skal ikke accelerere i fremmedord, hvis man ikke er perfid i dem".
5
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 656
Likede indlæg: 5449

Indlægaf ManicNinja » 22. sep 2015, 04:15

Interessant som en del mennesker - også herinde - lader til at mene, at børn er det største og vigtigste i et menneskes liv. Så os, der ikke har lyst at formere os og aldrig har følt trangen, har simpelthen fravalgt det største og vigtigste i livet? Det giver pludselig ret god mening, hvorfor nogle synes, vi er mærkelige eller svære at forstå. Jeg mener - hvem fanden fravælger det vigtigste i livet?
2
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 22. sep 2015, 04:18

2SHY skrev:Jeg forstår ikke det fantastiske ved Tolkiens bøger med hundredevis af rim og sange og alenlange beskrivelser af landskabet osv.

Enig! Orker hverken bøgerne eller filmene. Sov glimrende igennem det meste af Ringenes Herre 1 i bio. Og jeg er ellers aldrig, hverken før eller siden, faldet i søvn til en film.

Har i øvrigt fordom om, at mennesker, der er vilde med Tolkiens værker, ofte er lidt kikset-kedelige.
2
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7817

Indlægaf ShuruQ » 22. sep 2015, 06:18

ManicNinja skrev:
2SHY skrev:Jeg forstår ikke det fantastiske ved Tolkiens bøger med hundredevis af rim og sange og alenlange beskrivelser af landskabet osv.

Enig! Orker hverken bøgerne eller filmene. Sov glimrende igennem det meste af Ringenes Herre 1 i bio. Og jeg er ellers aldrig, hverken før eller siden, faldet i søvn til en film.

Har i øvrigt fordom om, at mennesker, der er vilde med Tolkiens værker, ofte er lidt kikset-kedelige.

Troede jeg var den eneste :genert:.

En gymnasieveninde og jeg bestemte at tage ud og spise og derefter i biffen for at se dette mesterværk. Og det vili gøre tre år i træk. Første film, jeg kedede mig bravt fra start til slut, det mest spændende for mig var rygepausen. Men vi gennemførte alle tre år, om ikke andet så for samværets skyld og så er jeg jo udstyret med den der forbandede nysgerrighed, der gør, at jeg var nødt til at få det hele med, dels for det kunne jo være, men også for at se hvad enden blev.

Mine sønner på 10 og 8, elsker filmene og ser dem ofte. Jeg kom vist til at love dem vi kunne holde Ringenes herre/Hobitten maraton, hvordan jeg skal gennemføre ved jeg ikke :lol:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 62
Likede indlæg: 964

Indlægaf lulu-p » 22. sep 2015, 07:26

Københavnere er øboere og opfører sig sådan. Indavlede hele bundtet.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 730
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 6635

Indlægaf Dikus » 22. sep 2015, 07:26

ManicNinja skrev:Interessant som en del mennesker - også herinde - lader til at mene, at børn er det største og vigtigste i et menneskes liv. Så os, der ikke har lyst at formere os og aldrig har følt trangen, har simpelthen fravalgt det største og vigtigste i livet? Det giver pludselig ret god mening, hvorfor nogle synes, vi er mærkelige eller svære at forstå. Jeg mener - hvem fanden fravælger det vigtigste i livet?

Det er pudsigt. Det kender jeg slet ikke nogen, der mener. Men mange, der mener, at deres egne børn er det største og vigtigste i deres liv. Det er til gengæld en udbredt holdning blandt de forældre, jeg kender. Desværre ikke en, hvor jeg ikke kan finde undtagelser.

Desværre... Fordi... Jeg da ville ønske, at de mennesker, der ikke har det sådan med egne børn, havde fravalgt dem og ladet det, der giver mening i deres liv fylde.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 244
Likede indlæg: 2198

Indlægaf lillebjoern » 22. sep 2015, 07:33

Skumfidusen skrev:Jeg har det ret fint. Jeg synes jeg har en temmelig problemfri tilværelse. Der er ikke nævneværdige problemer i mit liv og jeg synes jeg er kommet forholdsvis nemt til det. Bevares, jeg har da haft lidt bøvl i min tilværelse, men ikke sådan de store, vanvittige hurdler at overvinde. Mit helbred er fint, jeg har nemt ved at holde min vægt, der er altid penge tilbage på kontoen når måneden er gået - der er faktisk ikke rigtigt noget jeg har behov for at lave om og jeg synes generelt ikke tilværelsen er vanskelig. Når jeg har problemer, så løser jeg dem og når jeg ikke har nogen, så bekymrer jeg mig ikke om dem der måske kommer.

Det ved jeg at en del finder vanvittigt provokerende og uretfærdigt. Men sådan er det altså. Og jeg tror ret meget på at det er min egen fortjeneste langt hen ad vejen at jeg har det sådan.

Det kommer bag på mig, at der er nogen der kan blive provokeret af det. Det synes jeg er langt federe at sige end at, "ih og åh, mit liv er så dårligt" og skabe dårlig stemning hvorend man går. Selvfølgelig skal man respektere dét, men man må sgu også sige, at man har det fantastisk!
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 149
Likede indlæg: 1788

Indlægaf dykkersild » 22. sep 2015, 07:43

Log_Lady skrev:
ManicNinja skrev:

Jeg er både lidt kikset og lidt kedelig, så det passer meget godt på mig.

Jeg syntes faktisk hverken, at jeg er kikset eller kedelig - men jeg elsker Tolkien - så det åg må jeg så bære.
4
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1095
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10199

Indlægaf Fru Sunshine » 22. sep 2015, 07:48

ManicNinja skrev:Interessant som en del mennesker - også herinde - lader til at mene, at børn er det største og vigtigste i et menneskes liv. Så os, der ikke har lyst at formere os og aldrig har følt trangen, har simpelthen fravalgt det største og vigtigste i livet? Det giver pludselig ret god mening, hvorfor nogle synes, vi er mærkelige eller svære at forstå. Jeg mener - hvem fanden fravælger det vigtigste i livet?

Det er måske bare det største og vigtigste i livet for os, der har valgt at få dem?
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1095
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10199

Indlægaf Fru Sunshine » 22. sep 2015, 07:54

Folk, der fravælger børn har sikkert større selverkendelse end dem, der får dem, og lader det hele sejle.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 384
Likede indlæg: 4246

Indlægaf dgd2007 » 22. sep 2015, 11:20

Dirtylittledevil skrev:
englishchannel skrev:Jeg bryder mig ikke om DF og deres holdninger. Men jeg ville have mere sympati for (eller mindre aversion mod) dem, hvis ikke det virkede som om, at 95% af deres tilhængere er ude af stand til at debattere sagligt, formulere sig forståeligt og besidde et minimum af danskkundskaber.

Man kunne næsten forledes til at tro der var en sammenhæng mlm svag begavelse og racisme :mellow:

Nja ... jeg så lige landsmøderne i weekenden, og tror bestemt heller ikke, jeg ville føle mig hjemme i et DF-miljø.
Men to ting:
  • Det er jo de "laveste" rent socialt, der først mærker kampen om de dårligste jobs og boliger, som uvægerligt følger af stor indvandring
  • I andre tider har det i høj grad været intellektuelle og velbjergede, der førte an mht. nationalisme.
0
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 22. sep 2015, 11:25

Fru Sunshine skrev:Folk, der fravælger børn har sikkert større selverkendelse end dem, der får dem, og lader det hele sejle.

Tja. Den er jo svær at sige noget til. For jeg kan jo dårligt "bevise", at jeg ville være blevet en glimrende mor. Men det er jeg ret sikker på. Point being: Jeg har ikke fravalgt børn, fordi jeg tænker, det ville sejle, som du kalder det, hvis jeg fik dem. Men simpelthen fordi jeg ikke føler nogen lyst til eller drøm om at være forælder.
3
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1289
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 10970

Indlægaf kidkomb » 22. sep 2015, 11:28

Jeg synes ikke DF-vælgere er undermennesker. Det synes jeg egentlig heller ikke at Enhedslistens vælgere er. For mig er i i samme kategori, men ikke undermennesker eller generelt perfide, ondskabsfulde, uintelligente racister.
Jeg synes ikke pr definition, at mennesker, der har begået en kriminel handling er undermennesker.
Jeg er pisse nysgerrig og selvom jeg dømmer dem indeni hovedet, så er de ikke "færdig-dømt" til jeg har fået historien bag mennesket.
De mennesker jeg egentlig betragter som undermennesker er dem, som ikke gør som jeg :blush:
4
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.

Tilbage til "Generelt"