Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf landsbytossen » 4. mar 2016, 15:09

Aima skrev:
landsbytossen skrev:Pia Adelsteen, MF, DF, burde sætte sin mand, Kim Christiansen, MF, DF, på en skrap slankekur. Ellers risikerer han at falde om og dø, når han skal bestige folketingets talerstol.
Han lyder som en, der er meget besværet af sin overvægt, når han taler. Og han ligner en, der sveder som var han i sauna.

Er hun da sundhedsordfører eller sådan, siden hun burde handle på mandens overvægt, fremfor ham selv?

Hun har siddet i sundhedsudvalget, men det er uvedkommende.

Jeg kan med henvisning til persondataloven ikke begrunde min holdning.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 4. mar 2016, 15:17

Uanset hvor smukt det så kan være og fyldt med historie så magter jeg virkelig ikke at se et helt program med Troels Kløvedahl. Alene reklamerne, hans stemme er ganske uudholdelig :tie:.
5
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Culpøs
Kort karma: 20
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 176

Indlægaf Culpøs » 5. mar 2016, 18:03

Jeg hader dumme mennesker.
1
Pacta Sunt Servanda :whip:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 5. mar 2016, 19:52

Jeg kan godt lide min fætter, selvom han har lidt rabiate trailer trash-holdninger ind imellem. Nu er han blevet far igen, og alle tre unger har fået socialklasse 5-navne. They are doomed.

Det lettede!
0
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 287
Likede indlæg: 2168

Indlægaf Mulan » 5. mar 2016, 20:19

Det er påfaldende så mange, der mener at de er højt begavede. Sjovt som det næsten altid er ud fra 'en test på nettet' eller 'jeg læste om, hvordan de er som børn'

.. Danskere kan generelt ikke lide at andre er bedre end dem. Derfor må folk ikke være højt begavet, have mere processorkraft og derfor fastholder folk deres gymnasieindlærte 'visdom' om Gardners intelligenser, som han selv har sat en stor fed streg over. Det er IKKE intelligens at kunne spille på en guitar. Men det er meget mere spiseligt for os som danskere.
4
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1823

Indlægaf Anilara » 5. mar 2016, 23:01

Guilded_Lily skrev:Jeg kan godt lide min fætter, selvom han har lidt rabiate trailer trash-holdninger ind imellem. Nu er han blevet far igen, og alle tre unger har fået socialklasse 5-navne. They are doomed.

Det lettede!

Hvad er et socialklasse 5 navn?
Sådan, Malou-Stella agtigt?
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 5. mar 2016, 23:24

Anilara skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg kan godt lide min fætter, selvom han har lidt rabiate trailer trash-holdninger ind imellem. Nu er han blevet far igen, og alle tre unger har fået socialklasse 5-navne. They are doomed.

Det lettede!

Hvad er et socialklasse 5 navn?
Sådan, Malou-Stella agtigt?

Jep...

Jeg har siddet og gransket min hukommelse, og jeg har endnu ikke mødt børn med de navne, der ikke har været uheldige på den ene eller anden måde. Navnene må være forbandede.
0
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 356
Likede indlæg: 1432

Indlægaf Dime » 6. mar 2016, 05:59

Danskerne har så travlt med at finde noget at blive højlydt forargede over.
Jeg tror det drejer sig om at undgå opmærksomhed på egne fejl og mangler.
Det er bare nemmere at pege fingre, end at kigge lidt indad.
Desværre er der ikke ret mange der fatter, at det eneste de overhovedet kan ændre på, er dem selv...
6
Damn, I'm fucked...
- Dime, 1.52
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Indlægaf hotlips » 7. mar 2016, 01:59

Jeg har lige læst det islamiske råd der blev afsløret af tv2 nu har opløst sig selv af respekt for danske værdier.

Are you kidding me???

Det svarer til at jønke ved sin næste dom går ud og siger han fra nu af vil overholde loven.
2
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1823

Indlægaf Anilara » 7. mar 2016, 11:46

Jeg synes ikke det er et synderligt problem, at nogle giver hurtigt op i et forhold.
1
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3390

Indlægaf FruDulle » 7. mar 2016, 12:20

De ansatte ved Arbejdsskadestyrelsen er nogle idioter
3
Whatever
Smiling_Goat
Kort karma: 466
Likede indlæg: 5880

Indlægaf Smiling_Goat » 10. mar 2016, 08:12

Okay, så nu bliver jeg stemplet som militant (lesbisk?) feminist, men under alle omstændigheder, er det her det tætteste, jeg kommer på en sæbekasse.

Det er simpelthen så frustrerende at bevidne, hvordan ligestillingen halter bagefter, og folk bare mener, vi da har det fint. Det kan godt være at 8 ud af 10 kvinder brokker sig over, at manden aldrig tager vasketøjet, og i det hele taget er svær at få i gang med det huslige.. Men ligestilling, det har vi da. Det kan også godt være at virkelig mange kvinder nu arbejder deltid for at få hus og arbejde til at nå sammen i en højere enhed, men ligestilling, det har vi bestemt.

Nej, nej det var vi ikke.

Bare det at man ofte bruger udtrykket at "hjælpe til," når man snakker om manden og de huslige pligter i hjemmet, burde være et ret tydeligt signal om, at noget er helt skævt. Han hjælper ikke mere til, end hun gør, men hvis hun havde en lige så slatten holdning til det huslige, som han, så ville ingen kunne komme ind ad døren.

Jeg laver ikke nogen disclaimer. Jeg mener, og her bliver den rigtig slem at sluge, at ovenstående gælder minimum 90% af befolkningen i varierende grad.

There, I said it.
16
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 356
Likede indlæg: 1432

Indlægaf Dime » 10. mar 2016, 08:36

Der er meget snak om feminisme og ligestilling i disse tider, men langt de fleste af de højest råbende kvinder i den debat er ikke interesseret i reel ligestilling, men snarere en hævn-undertrykkelse af mænd... Altså, at alle nutidige mænd skal undertrykkes på samme måde som tidligere tiders kvinder er blevet det... Strafning af ikke-undertrykkende mænd for forseelser foretaget af tidligere generationer mod tidligere generationer af kvinder, men strafkrav fremsat af nutidige generationer af kvinder...
Jeg forstår det ikke!

Dette indlæg er på ingen måde relateret til de ovenstående. Dette er blot en generel observation fra min side.
6
Damn, I'm fucked...
- Dime, 1.52
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3523

Indlægaf Lemonella » 10. mar 2016, 08:43

Smiling_Goat skrev:Okay, så nu bliver jeg stemplet som militant (lesbisk?) feminist, men under alle omstændigheder, er det her det tætteste, jeg kommer på en sæbekasse.

Det er simpelthen så frustrerende at bevidne, hvordan ligestillingen halter bagefter, og folk bare mener, vi da har det fint. Det kan godt være at 8 ud af 10 kvinder brokker sig over, at manden aldrig tager vasketøjet, og i det hele taget er svær at få i gang med det huslige.. Men ligestilling, det har vi da. Det kan også godt være at virkelig mange kvinder nu arbejder deltid for at få hus og arbejde til at nå sammen i en højere enhed, men ligestilling, det har vi bestemt.

Nej, nej det var vi ikke.

Bare det at man ofte bruger udtrykket at "hjælpe til," når man snakker om manden og de huslige pligter i hjemmet, burde være et ret tydeligt signal om, at noget er helt skævt. Han hjælper ikke mere til, end hun gør, men hvis hun havde en lige så slatten holdning til det huslige, som han, så ville ingen kunne komme ind ad døren.

Jeg laver ikke nogen disclaimer. Jeg mener, og her bliver den rigtig slem at sluge, at ovenstående gælder minimum 90% af befolkningen i varierende grad.

There, I said it.

Jeg tror, desværre, at du har ret. I hvert fald et langt stykke af vejen.

Min kæreste "hjælper ikke til". Han har fuldstændig styr på fordelingen af opgaverne i vores hjem og han kan sagtens, helt uden, at jeg skal nævne det, snuppe støvsugeren og give gulvene en omgang.
Han kigger selv efter i køleskabet, eller på den seddel jeg altid har liggende med ting der skal købes og tager tingene med hjem fra arbejdet.

Jeg tror måske det handler om, at man, inden man flytter sammen, får talt sammen om det også selvom det nok ikke er det mest spændende samtaleemne. :)
Tit oplever jeg, at (undskyld), nogen kvinder, tror deres partner er tankelæser og så opstår der uværgerligt problemer.

Mine egne to voksne sønner, deltager på lige fod, i deres respektive hjem, om det huslige og har altid gjort det.
Begge mine svigerdøtre, har rost mig og deres far for, at de begge hjemmefra, har lært, at de der ting, deles man om.
2
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9191

Indlægaf Fru Sunshine » 10. mar 2016, 08:49

Hjemme hos os er det min mand, der gør rent og sådan noget. Jeg yder kun, hvis jeg synes, der skal støvsuges bag sofaen, men det er ham, der holder vores hjem pænt.
Her er det mig, der hjælper til.

Men de fleste par, jeg kender har det omvendt.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Generelt"