Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 826
Likede indlæg: 4574

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf FruDulle » 19. mar 2016, 06:38

St folk der falder for det her simpelthen er for dumme

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... ck/6001701

Offeret bliver i første omgang kontaktet af en person over telefon. I røret får han at vide, at det er banken, og de hævder, at hans Dankort er udløbet og altså ikke længere kan bruges. Som en service fortæller ’bankmanden’, at kortet vil blive afhentet og ombyttet med det samme. Borgeren skal blot lægge hævekortet i en konvolut med pinkoden. Herefter bliver offeret bedt om at besvare en masse spørgsmål.

Mens samtalen er i gang, ringer det på døren, hvor en med-bedrager forklædt som bud får udleveret kortet fra den godtroende borger. Ganske kort efter er der blev hævet betydelige beløb på kortet.
14
Whatever
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1071
Likede indlæg: 7834

Indlægaf ShuruQ » 19. mar 2016, 07:52

FruDulle skrev:St folk der falder for det her simpelthen er for dumme

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... ck/6001701

Offeret bliver i første omgang kontaktet af en person over telefon. I røret får han at vide, at det er banken, og de hævder, at hans Dankort er udløbet og altså ikke længere kan bruges. Som en service fortæller ’bankmanden’, at kortet vil blive afhentet og ombyttet med det samme. Borgeren skal blot lægge hævekortet i en konvolut med pinkoden. Herefter bliver offeret bedt om at besvare en masse spørgsmål.

Mens samtalen er i gang, ringer det på døren, hvor en med-bedrager forklædt som bud får udleveret kortet fra den godtroende borger. Ganske kort efter er der blev hævet betydelige beløb på kortet.

Nogle af bedragerne er smarte, virkelig smarte og de kan være svære at spotte. Men i den her sag er de sgu så dumme at jeg næsten ikke ved hvad jeg skal sige om borgeren der faldt for det. Det er stadig lovligt at tænke selv :tie:.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 19. mar 2016, 21:04

Det er lidt upassende at jeg sidder og overvejer om Mathias' mislykkede finaleindslag faktisk gav ham sejren i sidste ende. Sådan lidt at nogle af stemmerne var medlidenhedsstemmer fordi vi nok alle kan sætte os ind i hvad han følte.

Jeg under ham sejren, det er ikke det, jeg har kunnet lide ham helt fra start, men ja.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 14
Likede indlæg: 298

Indlægaf Pølsemix » 19. mar 2016, 21:19

Paris Hilton ser godt ud, og det er ærgerligt at hun er forsvundet fra rampelyset.
Senest rettet af Pølsemix 19. mar 2016, 21:24, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 19. mar 2016, 21:20

Pølsemix skrev:Paris Hilton ser godt ud, og det er ærgerligt af hun er forsvundet fra rampelyset.

Jeg savner hende ikke sådan rigtigt men laber det var hun fandeme :lun:.
2
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 270
Likede indlæg: 3922

Indlægaf Joe » 19. mar 2016, 23:29

Jeg synes simpelthen man mangler noget at gå op i, hvis man kan sidde og blive helt forarget over noget tøj, nogen har på til en fest, man ikke engang selv er inviteret til.
Fair nok at man synes det er grimt, men i det her tilfælde virker det jo som om, folk (ikke kun her,) sidder og bliver sure. Måske er det en blanding af at jeg ikke går nok op i mode til at det kan hidse mig op, og er så lidt royalist, at jeg er pisseligeglad med hvad Dronning Margrete skulle føle om en persons outfit.
5
I'm Audrey Horne, and I get what I want
OberstNasig
Kort karma: 51
Likede indlæg: 509

Indlægaf OberstNasig » 20. mar 2016, 04:57

De dér sixpence-hatte er noget, som djævelen har skabt. Jeg kan ikke komme i tanke om et stykke beklædning eller whatever, som er mere usexet! Gid alle disse hatte må blive samlet på ganske få kvadratmeter og blive futtet noget så eftertrykkeligt af.
3
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 403
Likede indlæg: 4508

Indlægaf dgd2007 » 20. mar 2016, 05:37

OberstNasig skrev:De dér sixpence-hatte er noget, som djævelen har skabt. Jeg kan ikke komme i tanke om et stykke beklædning eller whatever, som er mere usexet! Gid alle disse hatte må blive samlet på ganske få kvadratmeter og blive futtet noget så eftertrykkeligt af.

De må have været meget moderne for ca. 50 år siden. Jeg var i hvert fald meget stolt af min som 12-13 årig, kan jeg huske. :D
Billede
2
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1967

Indlægaf Mani » 20. mar 2016, 08:02

dgd2007 skrev:
OberstNasig skrev:De dér sixpence-hatte er noget, som djævelen har skabt. Jeg kan ikke komme i tanke om et stykke beklædning eller whatever, som er mere usexet! Gid alle disse hatte må blive samlet på ganske få kvadratmeter og blive futtet noget så eftertrykkeligt af.

De må have været meget moderne for ca. 50 år siden. Jeg var i hvert fald meget stolt af min som 12-13 årig, kan jeg huske. :D
Billede

Det er mine drenge på den alder også af deres :-D
1
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 737
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 6761

Indlægaf Dikus » 20. mar 2016, 14:48

De er da så fine :forvirret:
5
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1774

Indlægaf hotlips » 20. mar 2016, 14:52

jeg kan også godt li dem,min dreng havde en i størrelse mikro da han var helt ny,men til min ærgrelse ville han ikke have den på.jeg gav den væk til en anden på den unævnelige der manglede sådan en til sin drengs dåbsoutfit.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 14
Likede indlæg: 298

Indlægaf Pølsemix » 20. mar 2016, 16:45

Citron/Ingefær shots og des lige er afskyeligt og ikke mere sundt end så meget andet, bare fordi det smager af gamle sutsko og levertran.
3
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 435
Likede indlæg: 4436

Indlægaf Ballademager » 20. mar 2016, 17:15

Jeg har ikke noget forhold til sixpences :genert:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Karkluden
Kort karma: 255
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2523

Indlægaf Karkluden » 20. mar 2016, 17:17

Jeg synes, det er noget underligt noget at stemme blåt, hvis man selv er på førtidspension og ens kone er på KH, og modtager en del andre sociale ydelser. Folk må selv om det, jovist. Men jeg synes eddermame, det er mærkeligt.
Jeg kan et sted inde i min knaldrøde hjerne godt forstå, at min tantes far, der ejer eget firma osv, ser en pointe i at stemme blåt. Som eksempel. Men jeg kan faktisk ikke forstå, at en af de "fattige" fra DR-programmet "en vej, to verdener", der er FP, og konen er på KH, stemmer blåt. Det kan konen vist heller ikke forstå.
6
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 408
Likede indlæg: 3904

Indlægaf Sophaya » 20. mar 2016, 17:18

Jeg får det lidt stramt med handicappede der stædigt hævder at deres liv er som alle andres. Nej, det er sgu da ej - og det er da okay. Ligesom mit liv ikke er det samme som fodboldsspillerens. Jeg forstår behovet for at opfattes som et menneske på lige fod med andre, men at holde hårdt på at man lever et helt normalt liv forstår jeg altså ikke.
5
x

Tilbage til "Generelt"