Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
HappyHippo
Kort karma: 64
Likede indlæg: 954

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyHippo » 5. maj 2016, 19:23

Jeg håber virkelig ikke mine børn vil konfirmeres. Det er lige før jeg kun vil holde fest for dem, hvis de ikke vil.

Med mindre de er troende selvfølgelig, men det kan jeg ikke forestille mig, de bliver.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 716
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 14454

Indlægaf icelady » 5. maj 2016, 19:35

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/nordiske-nynazister-hun-tror-hun-er-haevet-over-loven/6069729

Modsat mange andre, så mener jeg nynazisterne har en pointe. Deres demonstration var lovligt anmeldt, og så burde hun ikke have provokeret/ageret/reageret på den måde.

(og det er så KUN så langt jeg giver dem ret!)
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Sjg
Kort karma: 11
Likede indlæg: 222

Indlægaf Sjg » 5. maj 2016, 19:36

Det aktuelle trådtema i Livets forhold har fået mig til at indse, at hygiejnen på flere punkter virkelig halter herhjemme... :genert: :tie:
3
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 359
Likede indlæg: 2936

Indlægaf Mulan » 5. maj 2016, 19:45

icelady skrev:http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/nordiske-nynazister-hun-tror-hun-er-haevet-over-loven/6069729

Modsat mange andre, så mener jeg nynazisterne har en pointe. Deres demonstration var lovligt anmeldt, og så burde hun ikke have provokeret/ageret/reageret på den måde.

Rent principielt har de, men jeg kan dælme godt forstå hende.
3
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 31
Likede indlæg: 695

Indlægaf Pølsemix » 5. maj 2016, 21:35

icelady skrev:http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/nordiske-nynazister-hun-tror-hun-er-haevet-over-loven/6069729

Jeg synes det er okay, man behøver ikke være tolerant overfor intolerance efter min mening, selvom det er en lovlig demonstration. Det er jo en passiv protest, hun står ikke engang stille men går baglæns. Det ville havde været uacceptabelt hvis hun havde været aggressiv eller havde været korporlig.
4
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 224
Likede indlæg: 1872

Indlægaf Æble » 6. maj 2016, 06:45

HappyHippo skrev:Jeg håber virkelig ikke mine børn vil konfirmeres. Det er lige før jeg kun vil holde fest for dem, hvis de ikke vil.

Med mindre de er troende selvfølgelig, men det kan jeg ikke forestille mig, de bliver.

Har det på samme måde. Og har en 13 årig der gerne vil konfirmeres. Så har ca 1,5 år til at få ham omvendt, uden at udøve vold på hans selvbestemmelsesret :tie:

De får ivrigt tilbudt det samme uanset hvad de vælger. Hvis de vil have fest og alt det gejl så får de det, konfirmationen skal være det de tilvælger og ikke pga fest og gaver.
0
Brugeravatar
musel
Kort karma: 33
Likede indlæg: 302

Indlægaf musel » 6. maj 2016, 07:47

Mine forældres metode ang. Konfirmationen plejer som regel at få folk op i det røde felt: jeg og mine søskende fik valget om enten ingen konfirmation og ingen fest og gaver, eller konfirmation og ingen fest og gaver.
Jeg var (og er) ikke troende, så det gjorde valget let :-D
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 305
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 5474

Indlægaf HappyPaww » 6. maj 2016, 09:42

Jeg er så tilpas kold og kynisk, at jeg aldrig ville donere til diverse private indsamlinger (Go FUnd Me o.lign.). Der er så mange uærlige mennesker, der kan finde på at lukrere på andres nød og ulykke, og jeg ville meget sjædent stole på, at de donerede penge rent faktisk bliver brugt udelukkende til det indsamlede formål.
6
No1
Kort karma: 74
Likede indlæg: 712

Indlægaf No1 » 6. maj 2016, 09:48

Akehurst2 skrev:Alle de Mors dag-reklamer, der hele tiden minder mig om, at min mor er død, burde forbydes.

Jeg er ligeglad med, at I andre gerne vil fejre jeres mødre.

Det tænker jeg også hver gang, jeg ser en.
1
No1
Kort karma: 74
Likede indlæg: 712

Indlægaf No1 » 6. maj 2016, 09:50

Hvis jeg en dag får børn, så er mit ønske at de bliver konfirmeret. Ikke for troens skyld,
Men mest for traditionen. Så overfladisk er jeg.
2
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1180
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 10981

Indlægaf 2SHY » 6. maj 2016, 10:21

HappyPaww skrev:Jeg er så tilpas kold og kynisk, at jeg aldrig ville donere til diverse private indsamlinger (Go FUnd Me o.lign.). Der er så mange uærlige mennesker, der kan finde på at lukrere på andres nød og ulykke, og jeg ville meget sjædent stole på, at de donerede penge rent faktisk bliver brugt udelukkende til det indsamlede formål.

I'm with you on this. Lidt ligesom der er nogle organisationer som jeg ikke støtter fordi jeg mener der findes bedre måder at hjælpe de pågældende målgrupper på
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1180
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 10981

Indlægaf 2SHY » 7. maj 2016, 18:49

Jeg må indrømme at mens jeg læste til fys undrede jeg mig helt vildt over at se flere gange en der bar niqab incl handsker. Jeg kan ikke se en eneste af uddannelserne på skolen hvor man ville kunne arbejde iklædt niqab efter endt uddannelse simpelthen pga de hygiejnekrav der stilles indenfor de professioner (jordemoder, radiograf, sygeplejerske, ergoterapeut og fysioterapeut) hvor man som regel skal kunne vaske og spritte hænder op til albueniveau hvis man skal være ansat sygehus

Jeg så hende en del gange på mit sidste semester, så jeg formoder hun læste et eller andet på skolen
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1605
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 14582

Indlægaf kidkomb » 7. maj 2016, 18:51

Det giver da ingen mening, at eleverne skal tilpasse sig?
Det er vist ret utvetydigt smartere at både lærer og elever har synligt ansigt og ansigtsmimik i en undervisningssituation.
Eller i snart sagt alle situationer i interagering med andre mennesker.
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 392
Likede indlæg: 7490

Indlægaf Flora » 7. maj 2016, 18:55

Da jeg gik i gymnasiet var der en pige fra en af de andre klasser der bar niqab. Det var da for så vidt fint for mig at hun havde den på, men jeg synes faktisk der var noget ubehageligt over ikke at kunne se hvem personen var. Sådan forestiller jeg mig børn også vil have det med en lærer i nigab og det synes jeg egentlig ikke er rimeligt.
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 558
Likede indlæg: 6964

Indlægaf dgd2007 » 7. maj 2016, 19:04

FruDulle skrev:Det tror jeg simpelthen ikke på. Jeg skal ikke undervises af en hvor jeg ikke kan se ansigtet. Det skal mit barn heller ikke. Ens ansigtsmimik er så stor en af ens udtryk at den ikke bare kan fjernes med en forventning om at det må folk bare acceptere. Den køber jeg ikke.
[...]

Retfærdigvis skal det siges, at ShuruQ (så vidt jeg forstår) skriver, at man ved at gå med de der dragter, accepterer, at der er visse ting, man så ikke kan.

PS: Men det kan være, hvis diskussionen bliver langvarig, at den skulle flytte over i de to specialtråde om emnet? :fløjt:
0

Tilbage til "Generelt"