Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
OberstNasig
Kort karma: 44
Likede indlæg: 398

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf OberstNasig » 20. mar 2016, 04:57

De dér sixpence-hatte er noget, som djævelen har skabt. Jeg kan ikke komme i tanke om et stykke beklædning eller whatever, som er mere usexet! Gid alle disse hatte må blive samlet på ganske få kvadratmeter og blive futtet noget så eftertrykkeligt af.
3
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 321
Likede indlæg: 3485

Indlægaf dgd2007 » 20. mar 2016, 05:37

OberstNasig skrev:De dér sixpence-hatte er noget, som djævelen har skabt. Jeg kan ikke komme i tanke om et stykke beklædning eller whatever, som er mere usexet! Gid alle disse hatte må blive samlet på ganske få kvadratmeter og blive futtet noget så eftertrykkeligt af.

De må have været meget moderne for ca. 50 år siden. Jeg var i hvert fald meget stolt af min som 12-13 årig, kan jeg huske. :D
Billede
2
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 20. mar 2016, 08:02

dgd2007 skrev:
OberstNasig skrev:De dér sixpence-hatte er noget, som djævelen har skabt. Jeg kan ikke komme i tanke om et stykke beklædning eller whatever, som er mere usexet! Gid alle disse hatte må blive samlet på ganske få kvadratmeter og blive futtet noget så eftertrykkeligt af.

De må have været meget moderne for ca. 50 år siden. Jeg var i hvert fald meget stolt af min som 12-13 årig, kan jeg huske. :D
Billede

Det er mine drenge på den alder også af deres :-D
1
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 20. mar 2016, 14:48

De er da så fine :forvirret:
5
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1317

Indlægaf hotlips » 20. mar 2016, 14:52

jeg kan også godt li dem,min dreng havde en i størrelse mikro da han var helt ny,men til min ærgrelse ville han ikke have den på.jeg gav den væk til en anden på den unævnelige der manglede sådan en til sin drengs dåbsoutfit.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 14
Likede indlæg: 297

Indlægaf Pølsemix » 20. mar 2016, 16:45

Citron/Ingefær shots og des lige er afskyeligt og ikke mere sundt end så meget andet, bare fordi det smager af gamle sutsko og levertran.
3
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3570

Indlægaf Ballademager » 20. mar 2016, 17:15

Jeg har ikke noget forhold til sixpences :genert:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 20. mar 2016, 17:17

Jeg synes, det er noget underligt noget at stemme blåt, hvis man selv er på førtidspension og ens kone er på KH, og modtager en del andre sociale ydelser. Folk må selv om det, jovist. Men jeg synes eddermame, det er mærkeligt.
Jeg kan et sted inde i min knaldrøde hjerne godt forstå, at min tantes far, der ejer eget firma osv, ser en pointe i at stemme blåt. Som eksempel. Men jeg kan faktisk ikke forstå, at en af de "fattige" fra DR-programmet "en vej, to verdener", der er FP, og konen er på KH, stemmer blåt. Det kan konen vist heller ikke forstå.
6
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 396
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 20. mar 2016, 17:18

Jeg får det lidt stramt med handicappede der stædigt hævder at deres liv er som alle andres. Nej, det er sgu da ej - og det er da okay. Ligesom mit liv ikke er det samme som fodboldsspillerens. Jeg forstår behovet for at opfattes som et menneske på lige fod med andre, men at holde hårdt på at man lever et helt normalt liv forstår jeg altså ikke.
5
x
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 20. mar 2016, 17:25

Sophaya skrev:Jeg får det lidt stramt med handicappede der stædigt hævder at deres liv er som alle andres. Nej, det er sgu da ej - og det er da okay. Ligesom mit liv ikke er det samme som fodboldsspillerens. Jeg forstår behovet for at opfattes som et menneske på lige fod med andre, men at holde hårdt på at man lever et helt normalt liv forstår jeg altså ikke.

Haha, ja, det har jeg det også lidt svært med.

Jeg har en bekendt, der har muskelsvind, og deraf har respirator, og er kørestolsbruger. Han har fuld døgnhjælp, og er fysisk 100% afhængig af andres hjælp til ALT døgnet rundt. Fungerer jo dog helt almindeligt i hovedet. Og han insisterer på, at han er som alle andre, og vil have nøjagtigt de samme muligheder. Hvilket jeg langt ad vejen har respekt for. Men jeg syntes sgu, det blev pinligt, da han gik helt amok til valget 3. december. Han bor et sted, hvor stemmestedet har 15 trappetrin. Det kan han (og en del andre) jo ikke forcere. Derfor har valgstedet opstillet et opvarmet telt udendørs med valgtilforordnede, kaffe, kage, etc som indenfor. Bare udenfor. Altså udover muligheden for at brevstemme..
Og han var SÅ sur. Så måtte de jo iværksætte bæretjeneste (..) eller ramper (op ad 150 år gamle tårnhøje stejle trin..). HAN skulle have samme muligheder som andre. Hold nu kæft. Alle har jo ikke samme muligheder alligevel. Du har fået et opvarmet telt med kaffe du kan stemme i + brevafstemning. Du har LIGE mulighed, det er bare ikke den samme.
Jeg skulle have lavet et indgreb den dag der var folketingsvalg. der måtte jeg også brevstemme. Hvad skulle jeg have gjort? Krævet, at de kørte mig hen på valgstedet i hospitalssengen?
18
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3780

Indlægaf Novella » 20. mar 2016, 21:34

Jeg brækker mig lidt over alle de mennesker, der falder over sig selv for at fortælle, hvor tæt de har været på Anker Jørgensen :genert: Jeg ved godt, at han er død i dag og folk er lidt ude af flippen lige nu, men hold kæft, der bliver også kørt noget selvpromo af på emnet på min Facebook.

Jeg holder bare kæft derinde, indtil det går over.
4
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 321
Likede indlæg: 3485

Indlægaf dgd2007 » 20. mar 2016, 21:43

Novella skrev:Jeg brækker mig lidt over alle de mennesker, der falder over sig selv for at fortælle, hvor tæt de har været på Anker Jørgensen :genert: Jeg ved godt, at han er død i dag og folk er lidt ude af flippen lige nu, men hold kæft, der bliver også kørt noget selvpromo af på emnet på min Facebook.

Jeg holder bare kæft derinde, indtil det går over.

:D Jeg sad engang et par rækker skråt bag ved ham i flyveren til Århus :D

Men det har jeg nu sagt et par gange gennem årene, fordi jeg var lidt fascineret over hvor meget "tilstedeværelse" han udstrålede, selv set fra nakken. Det fik man jo ikke rigtig indtryk af, når man så ham i fjernsynet.
1
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 612
Likede indlæg: 5036

Indlægaf Aima » 20. mar 2016, 22:12

Karkluden skrev:Jeg synes, det er noget underligt noget at stemme blåt, hvis man selv er på førtidspension og ens kone er på KH, og modtager en del andre sociale ydelser. Folk må selv om det, jovist. Men jeg synes eddermame, det er mærkeligt.
Jeg kan et sted inde i min knaldrøde hjerne godt forstå, at min tantes far, der ejer eget firma osv, ser en pointe i at stemme blåt. Som eksempel. Men jeg kan faktisk ikke forstå, at en af de "fattige" fra DR-programmet "en vej, to verdener", der er FP, og konen er på KH, stemmer blåt. Det kan konen vist heller ikke forstå.

Nu tillader jeg mig lige at være forudindtaget, men jeg har også set programmet og mit bud er, at den pågældende førtidspensionist stemmer DF, hvilket jeg i øvrigt tror, (relativt) mange førtidspensionister og kontanthjælpsmodtagere gør.

Men ja, det er lidt... ironisk.
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 20. mar 2016, 22:35

Karkluden skrev:Jeg synes, det er noget underligt noget at stemme blåt, hvis man selv er på førtidspension og ens kone er på KH, og modtager en del andre sociale ydelser. Folk må selv om det, jovist. Men jeg synes eddermame, det er mærkeligt.

Jeg forstår det heller ikke. Men jeg tænker at nogle personer måske ikke helt kan gennemskue/overskue et partis valgprogram, og derfor bare hæfter sig ved at de fx vil skærpe på udlændingeområdet eller dyrevelfærd, og det derfor ikke går op for dem, at de samtidig stemmer for en dårligere velfærd for dem selv.
3
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9273

Indlægaf Fru Sunshine » 20. mar 2016, 23:39

Jeg elsker min sixpence, og jeg har engang fået et kram af Anker Jørgensen. Han var sød.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Generelt"