Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1384

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 27. mar 2016, 06:51

Annione skrev:
Karkluden skrev:Min ældste morbror er på nøjagtig dato født 6 måneder efter mine bedsteforældres bryllupsdag. Det var en meget kort graviditet. Det er imponerende at et barn, der er født 3 måneder for tidligt i 1960 kunne veje 4 kg ;) :lol:

Min svigerfar er født for tidligt, kun 7,5 måned efter forældrenes bryllup. Han var fuldbåren. Magisk :preggo2:

Amatører. Min far var kun undervejs én måned :gruble: :D
2
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2371

Indlægaf achillaxedprune » 27. mar 2016, 06:53

Guldlok skrev:
achillaxedprune skrev:
Lykke skrev:Jeg synes virkelig det er mærkeligt at regne i, hvornår ens ufødte barn kan komme til at få fødselsdag.

Måske jeg ikke forstår dit indlæg, men at få fastlagt termin er normalt... Ved faktisk ikke om det kan undgås. :gruble:

Jeg tror hun mener dem, der bevidst regner på, hvornår baby får fødselsdag og så ellers planlægger baby-making ud fra det ;) :slem:

Altså; "hvis vi knalder i xx måned, får baby fødselsdag i yy måned" og modsat undgår at blive gravid i bestemte måneder, fordi det vil betyde, at baby får fødselsdag i en dum måned (mange synes f.eks. december er upraktisk måned at have fødselsdag i).

Det har jeg hørt om flere der planlagde ud fra.

Tænkte nok det var mig, der ikke fangede noget i det indlæg... :lol: ... Nå, men jeg synes ikke det er mærkeligt. Første år vi forsøgte (vi prøvede et par år inden der var gevinst), der sprang vi også december måned over som terminsdato med vilje... Og jeg husker det faktisk også som, at vi sprang januar over - jeg har altid været ked af, at have fødselsdag i januar. Og de par måneder fra eller til gjorde ingen forskel. Det var dengang, man troede det var nemt og noget, der kunne planlægges. Da så realiteterne gik op for os, så forsvandt de mere ubetydelige ting som fødselsdatoen, og de mere vigtige: Lad os nu bare få et barn-følelser trådter mere i karakter.
... selvom det dog ærligt talt har ærgret mig, at vi ikke får forår- eller sommerbørn. Men screw it... Jeg gad virkelig ikke vente 5-6 måneder ekstra, når nu man havde ventet så længe. Så måtte det blive oktober-børn. Det vigtigste er, der kommer små nye "os'ere" i verden. Hurra!!
:banan: :banan: :banan: :banan: :banan:
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Marichen12
Kort karma: 289
Likede indlæg: 2038

Indlægaf Marichen12 » 27. mar 2016, 08:21

Novella skrev:
Lykke skrev:Jeg synes virkelig det er mærkeligt at regne i, hvornår ens ufødte barn kan komme til at få fødselsdag.

Jeg er så en af dem, der gjorde det - ikke for at undgå jul, men for at undgå eksamen. Vi tog en buffermåned med, og jeg blev gravid, bare barnets far tog bukserne af. Jeg tog min afsluttende eksamen med ottende måneds mave på.

Vi prøvede også - da vi planlagde at hå igang med barn nr. 3, sagde jeg til min mand, at vi først skulle gå igang omkring starten af maj, for ellers ville jeg sikkert blive gravid i første forsøg i april og dermed ramme ret tæt på størstebarnets fødselsdag i januar. Skæbnen ville, at vi havde børnefri midt i april, blev enige om, at det ville være FOR crazy, hvis jeg blev gravid lige der og så knaldede vi uden kondom. 14 dage senere stod jeg med en positiv test og med samme termin som jeg havde haft med storesøster :lol: Heldigvis var jeg gået 15 dage over termin, så tænkte at sandsynligheden for, at ramme samme fødselsdag var lille nok...det gjorde jeg så heller ikke, nåede at føde fem dage før :pompom: :D

I øvrigt synes jeg folk må "planlægge" som det passer dem...
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 27. mar 2016, 08:38

Jeg bliver så flov når jeg ser virkelig intolerante muslimer. Som muslim bør man i sgu om nogen vide hvordan det er at blive dømt ud fra fx tro fremfor ens person. Jeg væmmes når jeg ser det.

Man må gerne sige det, men i det regi jeg burde sige det lige nu, der orker jeg ærligt talt ikke.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 719

Indlægaf Lykke » 27. mar 2016, 08:44

Marichen12 skrev:
Novella skrev:

Jeg er så en af dem, der gjorde det - ikke for at undgå jul, men for at undgå eksamen. Vi tog en buffermåned med, og jeg blev gravid, bare barnets far tog bukserne af. Jeg tog min afsluttende eksamen med ottende måneds mave på.

Vi prøvede også - da vi planlagde at hå igang med barn nr. 3, sagde jeg til min mand, at vi først skulle gå igang omkring starten af maj, for ellers ville jeg sikkert blive gravid i første forsøg i april og dermed ramme ret tæt på størstebarnets fødselsdag i januar. Skæbnen ville, at vi havde børnefri midt i april, blev enige om, at det ville være FOR crazy, hvis jeg blev gravid lige der og så knaldede vi uden kondom. 14 dage senere stod jeg med en positiv test og med samme termin som jeg havde haft med storesøster :lol: Heldigvis var jeg gået 15 dage over termin, så tænkte at sandsynligheden for, at ramme samme fødselsdag var lille nok...det gjorde jeg så heller ikke, nåede at føde fem dage før :pompom: :D

I øvrigt synes jeg folk må "planlægge" som det passer dem...

Ej for pokker. Selvfølgelig må folk da planlægge alt det de vil. Lige så tosset de vil. Det skal jeg da ikke bestemme, eller sige noget til.
Jeg synes bare det er mærkeligt.

Især da jeg var gravid, oplevede jeg at folk kommenterede at det var en god måned for baby at have fødselsdag. Altså what?! Jeg synes bare det er mærkeligt.
3
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 27. mar 2016, 10:00

Jeg fatter ikke de mennesker, som ikke kan begrænse deres forbrug men køber langt mere end de har brug for af stort set hvad som helst - fx. værktøj, tøj, garn etc.

Så længe det er for penge man har (altså så vi ikke er ude i kviklån/luksusfælde problematikker) er det jo helt ok og et spørgsmål om prioriteter - men jeg forstår det virkelig ikke :genert:
1
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 27. mar 2016, 14:13

Hvis man demonstrerer imod terrorisme ved at ødelægge tilfældige menneskers butikker, skabe rod, kaos og ødelæggelse så er man sgu for dum og ikke ret meget bedre end terroristerne. Det er muligt de ikke slår ihjel, men tankegang bag. Hvorfor skal det gå ud over andre tilfældige. Så er man da nærmest ikke bedre selv. Vi har mistet uskyldige så lader vi det lige gå ud over andre uskyldige det lige så nemt som en selv kunne være blevet sprunget i luften ved de frygtelige angreb i Bruxelles den anden dag. Jeg forstår sådan set godt folk kan blive utrygge og frustrerede men det hjælper sgu ikke situationen at skabe yderligere kaos. To alen ud af et stykke.

Spænd nu for helvede lige hjelmen.
5
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 27. mar 2016, 14:21

Voldemort.
26
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1913

Indlægaf Purple Haze » 27. mar 2016, 14:31

Det er lige gået op for mig at den tråd jeg har flest indlæg i er denne her :lol:
6
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 61
Likede indlæg: 625

Indlægaf Sevii » 27. mar 2016, 16:19

Jeg synes mit bachelorprojekt er pissesvært, eller rettelse... jeg er pisse svær at arbejde med. Men det må man ikke sige, da man helst skal have styr på det hele, virke selvsikker og være klog oveni. Jeg svæver imellem kaotiske tilstande hvor jeg møder konstant tvivl til mig selv og hvad jeg kan, jeg opgiver, jeg tvivler, vender tilbage, tvivler, og så begynder en ny dag og jeg prøver igen. Jeg er nok ikke så god til ikke at have kontrol. Jeg bliver sgu bange. Det er egentlig mærkeligt, men det her er hvert fald hvor jeg indser mine egne svagheder. Er der en knap så man lige kan slukke for tankerne?
Den gode nyhed er, at opgaven nok skal blive færdig. Jeg har bare en tendens til at gå lidt i panik, hvis jeg bare ikke har 100 % styr på det. :panik:
2
:banan: :banan:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10266

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. mar 2016, 16:32

ShuruQ skrev:Hvis man demonstrerer imod terrorisme ved at ødelægge tilfældige menneskers butikker, skabe rod, kaos og ødelæggelse så er man sgu for dum og ikke ret meget bedre end terroristerne. Det er muligt de ikke slår ihjel, men tankegang bag. Hvorfor skal det gå ud over andre tilfældige. Så er man da nærmest ikke bedre selv. Vi har mistet uskyldige så lader vi det lige gå ud over andre uskyldige det lige så nemt som en selv kunne være blevet sprunget i luften ved de frygtelige angreb i Bruxelles den anden dag. Jeg forstår sådan set godt folk kan blive utrygge og frustrerede men det hjælper sgu ikke situationen at skabe yderligere kaos. To alen ud af et stykke.

Spænd nu for helvede lige hjelmen.

Det må virkelig være dybt formørkede steder, hvor man ikke må sige det.
6
Je suis un tableau noir.
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 27. mar 2016, 20:54

Jeg har termin på min mands fødselsdag, tæt på min egen og i det hele taget i en måned fyldt med andre familiemedlemmers fødselsdage. Vi har fået MANGE kommentarer om, at det godt nok ikke er særligt godt planlagt.

Hvilket de har fuldstændigt ret i, for vi har været i fertilitetsbehandling, og så er man pænt ligeglad med, hvilken dato barnet kommer.
8
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9679

Indlægaf kidkomb » 27. mar 2016, 21:22

Mange af de indlæg der er i denne tråd passer overhovedet ikke i denne tråd.
11
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 27. mar 2016, 21:27

kidkomb skrev:Mange af de indlæg der er i denne tråd passer overhovedet ikke i denne tråd.

Nej. Det er lidt blevet debattens losseplads. Og jeg skal være den første til at indrømme jeg hurtigt ender i denne tråd med ting der sikkert nok burde postes andre steder :genert:.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10266

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. mar 2016, 09:03

Jeg synes, at min ene studiegruppe er fuldstændig over the top, når det gælder opgaveskrivning.
Mange Skypemøder, kæmpe bibliografi og det ene (alt for) lange udkast til diverse kapitler efter det andet - altsammen for en opgave på 5-7 sider, der bare skal godkendes, og som man ved, at underviseren pga. nedskæringer kun har tid til at vurdere efter helt standardiserede kriterier.

Jeg elsker faglig fordybelse. Jeg vil bare hellere bruge den på noget andet end små, random afleveringer.
4
Je suis un tableau noir.

Tilbage til "Generelt"