Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1836

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anilara » 28. mar 2016, 09:26

Jeg synes familie er forholdsvis tvungne venner. Det er et tilfælde om man kan li dem.
Hvis min mor ikke var min mor, var hun ikke er person jeg havde gidet holde kontakt med.
7
No1
Kort karma: 57
Likede indlæg: 465

Indlægaf No1 » 28. mar 2016, 10:31

At det er helt okay at være overvægtig og intet gøre ved det.
15
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 28. mar 2016, 11:00

ShuruQ skrev:
kidkomb skrev:Mange af de indlæg der er i denne tråd passer overhovedet ikke i denne tråd.

Nej. Det er lidt blevet debattens losseplads. Og jeg skal være den første til at indrømme jeg hurtigt ender i denne tråd med ting der sikkert nok burde postes andre steder :genert:.

Der burde totalt være en tråd der hed "debattens losseplads" :love: Stedet hvor man kan skrive ligegyldige ting man lige tænker på, mener eller noget helt tredje, men som man nødvendigvis ikke lige gider belemre venner eller partner med.

ETA: og ting der ikke passer ind i andre tråde :-D
2
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 723
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6871

Indlægaf Daine » 28. mar 2016, 11:04

Pixie88 skrev:
ShuruQ skrev:
kidkomb skrev:Mange af de indlæg der er i denne tråd passer overhovedet ikke i denne tråd.

Nej. Det er lidt blevet debattens losseplads. Og jeg skal være den første til at indrømme jeg hurtigt ender i denne tråd med ting der sikkert nok burde postes andre steder :genert:.

Der burde totalt være en tråd der hed "debattens losseplads" :love: Stedet hvor man kan skrive ligegyldige ting man lige tænker på, mener eller noget helt tredje, men som man nødvendigvis ikke lige gider belemre venner eller partner med.

ETA: og ting der ikke passer ind i andre tråde :-D

:D Done!

viewtopic.php?p=149600#p149600
3
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 28. mar 2016, 11:12

Anilara skrev:Jeg synes familie er forholdsvis tvungne venner. Det er et tilfælde om man kan li dem.
Hvis min mor ikke var min mor, var hun ikke er person jeg havde gidet holde kontakt med.

Jeg føler mig ikke tvunget på den måde, bare fordi det er familie. Det er mit liv for kort og mit velvære for vigtigt til. Hvis jeg synes de er nogle røvhatte, så slår jeg hånden af dem. Det har jeg gjort med min far og 2 onkler, indtil videre. Deres slægtskab køber dem ingen rettigheder eller fordele.
7
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 308
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2550

Indlægaf Rikke » 28. mar 2016, 11:15

Anilara skrev:Jeg synes familie er forholdsvis tvungne venner. Det er et tilfælde om man kan li dem.

Og præcist dén erkendelse gjorde, at jeg ikke længere har kontakt til min mor.
0
:whip:
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1345

Indlægaf Sophies-mor » 28. mar 2016, 11:33

Selvfølgelig er jeg kun til for at være dit serviceorgan! !!
1
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Anilara

Indlægaf Anilara » 28. mar 2016, 11:40

Advocatus-Diaboli skrev:

Jeg føler mig ikke tvunget på den måde, bare fordi det er familie. Det er mit liv for kort og mit velvære for vigtigt til. Hvis jeg synes de er nogle røvhatte, så slår jeg hånden af dem. Det har jeg gjort med min far og 2 onkler, indtil videre. Deres slægtskab køber dem ingen rettigheder eller fordele.

Jeg tænkte også mere "tvunget" som barn.
Desuden er hun langt fra en røvhat, men bare ikke synderligt interessant, lige pånær det faktum, at hun har født mig og hun tilfældigvis er kone til min far, som jeg til gengæld godt kan lide :-p Så der har hun en fordel ved slægtskabet.
Føler også fået "tvunget" i overført betydning ved f.eks familiefester eller svigerfamilie. Man finder sig ofte i lidt mere (som man ved andre ville have fravalgt f.eks grundet kedsomhed, forskelligheder eller andet udramatisk) fordi man gerne vil bevare en god stemning.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1915

Indlægaf Purple Haze » 28. mar 2016, 11:48

Det er faktisk ikke så tosset at være arbejdsløs.

Altså bortset fra at man ikke har nogen penge.
6
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 28. mar 2016, 11:51

Anilara skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:

Jeg tænkte også mere "tvunget" som barn.

Jeg var 13 år, da jeg slog hånden af min far. Det var kort efter min konfirmation.

Desuden er hun langt fra en røvhat, men bare ikke synderligt interessant, lige pånær det faktum, at hun har født mig og hun tilfældigvis er kone til min far, som jeg til gengæld godt kan lide :-p Så der har hun en fordel ved slægtskabet.

Hvis jeg ikke slår hånden af dem, så er trinnet før, at jeg bare ikke gør noget for at opretholde kontakten med dem.

Føler også fået "tvunget" i overført betydning ved f.eks familiefester eller svigerfamilie. Man finder sig ofte i lidt mere (som man ved andre ville have fravalgt f.eks grundet kedsomhed, forskelligheder eller andet udramatisk) fordi man gerne vil bevare en god stemning.

Heller ikke i denne retning, føler jeg mig bundet af nogen forpligtelser.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Anilara

Indlægaf Anilara » 28. mar 2016, 12:03

Advocatus-Diaboli skrev:

Ok. Det gør jeg, og min opfattelse er at flere andre har det på samme vis. Men værre er det heller ikke. Som sagt er der bare nogen jeg ikke selv ville have opsøgt, men som jeg godt kan bære over med, fordi det giver mening på andre måder. Hvis jeg ikke kunne, ville jeg selvfølgelig heller ikke.
1
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3885

Indlægaf Delfin » 28. mar 2016, 12:14

Anilara skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:

Ok. Det gør jeg, og min opfattelse er at flere andre har det på samme vis. Men værre er det heller ikke. Som sagt er der bare nogen jeg ikke selv ville have opsøgt, men som jeg godt kan bære over med, fordi det giver mening på andre måder. Hvis jeg ikke kunne, ville jeg selvfølgelig heller ikke.

Jeg ville ikke vælge min søster som veninde, men jeg holder også kontakten af lidt blandede årsager. Jeg føler mig ikke bundet som sådan, men hun er heller ikke så slem, at jeg slet ikke gider have kontakt med hende.
2
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2334

Indlægaf Studsgaard » 28. mar 2016, 17:12

Jeg glæder mig til manden skal på arbejde og ungerne skal i skole og mini-SFO imorgen.
Så kan det godt være jeg har et kæmpe rengøringsprojekt i det meste af huset. Men jeg er alene :banan:
3
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 222
Likede indlæg: 1717

Indlægaf Guilded_Lily » 28. mar 2016, 19:31

Jeg glæder mig næsten til at skulle på arbejde i morgen. Otte timers børne- og mandefri.
1
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1312

Indlægaf hotlips » 28. mar 2016, 22:12

Bøtte skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Bøtte skrev:Jeg forstår bare ikke at lysten til at få et barn, ikke overstiger det upraktiske ved at have fødselsdag i december.

Og min holdning er på ingen måde et resultat af vores besvær med at få barn nummer 2, hvis du ud fra mit forrige indlæg tror det? :)

Vores første barn er undfanget i 4. forsøg, havde der været gevinst en måned før havde vi endt med termin 24/12. Det afholdt os på ingen måde. Da vi stoppede med præventionen 2. gang, ville det give termin midt i januar, hvis var var heldige i 1. cyklus. Og med tanke på at vores første er født den 21/12 på trods af termin 19/1, afskrækkende det os heller ikke der. Så selv om vi nu har problemer med at få nummer to har vi aldrig så meget som overvejet at planlægge uden om december.

Jeg synes det er en ærgerlig indstilling - svært ved at få børn eller ej, for jeg kan vitterligt ikke se at det er det store problem.

Men jeg siger selvfølgelig ikke ovenstående til folk der vælger at springe december-termin over. Jeg fortæller blot om vores erfaringer.

Jeg ved i øvrigt godt at omverdenen synes det er et stort problem, for når folk hører om min datters fødselsdato kommer de som regel med en bemærkning om hvor dårlig planlægning det er af os :stoned:

Min datter er i øvrigt undfanget på sin fars fødselsdag :lol:

Ja, jeg må indrømme, at jeg drog en sammenhæng mellem din egen situation og det her spørgsmål, fordi jeg simpelthen ikke kan forstå, hvordan andres ønske om at forsøge at planlægge, hvornår deres barn bliver født, kan opfattes som ærgerligt, medmindre det handler om, at der er fertilitetsmæssige konsekvenser ved at have en præference omkring måneden.

Som du selv giver et udmærket eksempel på, kan sådan noget aldrig tilrettelægges 100%, så når også de mennesker, der har et måneds-ønske, vælger at få børn, er det nok, fordi de trods alt har mest fokus på at blive forældre og ikke, i sidste ende, på, om det bliver i december eller ej.

Jeg kan godt forstå, at det er trættende, at andre har et negativt syn på jeres barns fødselsdag, men det er i mine øjne lige så kritisk at læse motiver ind i, at et par fx. planlægger udenom december.

Men det siger jeg jo aldrig til folk. For så meget pli har jeg da trods alt. Lige som jeg heller ikke kommenterer på andre ting/valg i livet, der ikke vedkommer mig, medmindre jeg bliver direkte spurgt. Det kunne jeg aldrig drømme om. Men denne tråd er jo lige nøjagtig stedet til sådan noget.

Hvis du læser mit forrige indlæg uddyber jeg det der, hvorfor jeg tænker som jeg gør :) Jeg kan godt se min formulering i første indlæg er kluntet, og jeg tror jo heller ikke folk vælger børn fra fremfor at få et barn i december. Jeg synes bare det er et ulogisk fravalg. Og det handler også om en fertilitetsmæssig konsekvens, som dog ikke er draget ud fra.min egen situation men derimod set ud fra at der er et stigende problem med fertiliteten i Danmark og at mange må i behandling for at få et barn.

Jeg forstår nu godt hvad du mener og med tanke på hvor meget nogen hører om at det må sørme da være et problem ville det da også være lidt sært hvis man aldrig overvejede hvad folk så egentlig har tænkt sig.
Min dreng er født 10 december og jeg slap billigt på lige det punkt men nogen af dem jeg var i terminsgruppe med hørte så meget for at det jo var noget værre noget at vente et decemberbarn at det kom til at betyde noget selvom de egentlig var ligeglade med selve det at børnene ville komme til december.

Jeg synes det er super man planlægger børn men jeg synes også der er en petitessegrænse,det hørte det under at få et decemberbarn i første omgang og det ville det uden for enhver tvivl gøre igen hvis det skulle blive aktuelt, hvad andre gør må de om sålænge de blander sig udenom hvor forfærdeligt det er at få decemberbørn for mig.
0

Tilbage til "Generelt"