Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 243
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 2186

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 4. apr 2016, 11:52

POCKETKITTEN skrev:Jeg gad virkelig godt se ud som Nikita Klæstrup.

Really? Nu er det længe siden, at jeg så billeder af dig på DD, men husker dig da som mindst lige så køn som NK. Selv om hun indrømmet er ganske flot skåret.
2
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1006
Likede indlæg: 14238

Indlægaf Dirtylittledevil » 4. apr 2016, 12:06

Lurende Peber skrev:

Really? Nu er det længe siden, at jeg så billeder af dig på DD, men husker dig da som mindst lige så køn som NK. Selv om hun indrømmet er ganske flot skåret.

Ja vores Pocketkitten er da meget smukkere end Frk Klæstrup :P
10
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1317

Indlægaf Kattefjæs » 4. apr 2016, 12:34

Pixie88 skrev:
Skumfidusen skrev:Når folk siger "jeg elsker at lave noget kreativt", så mener de som oftest, at de elsker at replikere noget andre har designet og som de laver efter. Hækle, strikke - alt sådan noget. Det er sjældent videre kreativt, men mere som at lave puslespil. Opskriften er givet og man følger den. Jeg synes det er en nobel beskæftigelse og sikkert vældig hyggeligt, men kreativt synes jeg ikke det er.

Jeg forstår godt hvad du mener, men er uenig. Jeg kender ikke mange hæklere der oftest replikerer noget en anden har lavet. Bevares, alle gør det, men det er kedeligt i længden.
At hækle/strikke er lige så meget (hvis ikke mere) selv at kreere noget, eller se en opskrift men ændre den og bygge videre.. hvilket ikke altid er så nemt, og ofte kræver visse kreative evner. Hvis man bare ændrer få ting, skal hele opskriften nogle gange skrives om.

Hvis reglen er man ikke er kreativ hvis man aber efter eller lader sig inspirere, så findes der jo ingen kreative mennesker? Næsten alt er jo en videreudvikling af noget nogle andre allerede har gjort eller vist hvordan man gør.

Kærlig hilsen Min Indre Ingeborg, 80 år.

Det er jeg heller ikke enig i. :lol: Jeg bruger så ikke mønstre og instruktioner. Jeg har lært grundlæggende teknikker, ligesom jeg ville have gjort hvis jeg var maler eller træskærer, men derfra laver jeg mine egne ting. Jeg lader mig mest inspirere af farvesammensætninger eller snit jeg ikke lige havde fundet på selv, men min fremgangsmåde er altid at finde på og rette til hen ad vejen. Det kræver en del færdigheder, udover selvfølgelig de kreative evner.

Der er enkelte ting man ikke rigtig kan freestyle så meget med, en granny square ser fx bare ud som den nu engang gør, men slutresultatet - om det så er et tæppe, en taske eller en hat - er vel ikke mindre kreativt af den grund.
2
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 232
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 4041

Indlægaf HappyPaww » 4. apr 2016, 13:15

Hendes krop er da flot, men jeg synes ikke hun er særlig køn...
0
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 149
Likede indlæg: 1809

Indlægaf dykkersild » 4. apr 2016, 14:02

En kollegas barn vil flytte hjemmefra i en alder af 19 år - det er åbenbart meget mere kompliceret end når andre skal flytte hjemmefra. Faktisk har vi været ude i flere samtaler for lukket dør og telefonen er kodet om således at den nu ringer højt med en anden tone - for når han ringer så springer min kollega. For barnet er jo følsomt og det er meget, meget svært- nå jeg tænkte faktisk at det var et større problem at han vil flytte uden at have et sted at bo og uden at have et job, men det fixer mor og far måske? Og så tænker jeg, at det umiddelbart virker mere svært for min kollega - men det må man absolut ikke sige, så jeg klapper i og blander mig uden om.
3
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 232
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 4041

Indlægaf HappyPaww » 4. apr 2016, 14:16

Jeg synes, at unge der stadig bor hjemme, når de når over de 19-20 år bør se at få kappet navlestrengen (og ja, ofte er det forældrene der bør kappe den).
3
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 443
Likede indlæg: 7789

Indlægaf Animi » 4. apr 2016, 14:28

HappyPaww skrev:Jeg synes, at unge der stadig bor hjemme, når de når over de 19-20 år bør se at få kappet navlestrengen (og ja, ofte er det forældrene der bør kappe den).

Jeg tror nu mere der er brug for flere boliger der er til at betale, og som der ikke er 10 års ventetid på
17
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2251

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 4. apr 2016, 14:56

Jeg synes at Nikita Klæstrup pynter gevaldigt, men jeg kunne ikke drømme om at tage hende seriøst som hverken politiker eller erhvervskvinde.
6
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 407
Likede indlæg: 4531

Indlægaf dgd2007 » 4. apr 2016, 16:32

Skægt, at Nikita kan være et pigenavn. Den eneste Nikita, jeg kendte, var ham her (altså ikke personligt ...)

Billede
1
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 243
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 2186

Indlægaf Lurende Peber » 4. apr 2016, 16:46

dgd2007 skrev:

Skægt, at Nikita kan være et pigenavn. Den eneste Nikita, jeg kendte, var ham her (altså ikke personligt ...)
Arh, husker du ikke den franske actionfilm "La femme Nikita" fra 1990? (Amerikaniseret til Nina da de genindspillede den i 1993) :gammel:
1
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 164
Likede indlæg: 1261

Indlægaf KinderBueno » 5. apr 2016, 17:45

Jeg hader rygning. Jeg synes virkelig, at det stinker. Mine genboer er rygere, og fordi ejendommen er så gammel, så siver røgen i vores entre, og nogle dage, når det er rigtig slemt, kan jeg endda lugte det i vores stue. Jeg får helt kvalme af det, når jeg skal have overtøj på om morgenen. Føj! :puke:
9
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 325
Likede indlæg: 3333

Indlægaf Pandesteg » 5. apr 2016, 20:24

KinderBueno skrev:Jeg hader rygning. Jeg synes virkelig, at det stinker. Mine genboer er rygere, og fordi ejendommen er så gammel, så siver røgen i vores entre, og nogle dage, når det er rigtig slemt, kan jeg endda lugte det i vores stue. Jeg får helt kvalme af det, når jeg skal have overtøj på om morgenen. Føj! :puke:

Det må man da gerne sige? Rygerbashing er da oppe i tiden som aldrig før.

(For en god ordens skyld er jeg enig med dig, det lyder virkelig klamt)
1
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 164
Likede indlæg: 1261

Indlægaf KinderBueno » 5. apr 2016, 20:38

Pandesteg skrev:
KinderBueno skrev:Jeg hader rygning. Jeg synes virkelig, at det stinker. Mine genboer er rygere, og fordi ejendommen er så gammel, så siver røgen i vores entre, og nogle dage, når det er rigtig slemt, kan jeg endda lugte det i vores stue. Jeg får helt kvalme af det, når jeg skal have overtøj på om morgenen. Føj! :puke:

Nja, det er bestemt ikke altid, at man må sige det på Debatten. :P
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 305
Likede indlæg: 4281

Indlægaf Lemonella » 6. apr 2016, 05:32

KinderBueno skrev:
Pandesteg skrev:

Nja, det er bestemt ikke altid, at man må sige det på Debatten. :P

Jeg synes nu også det er okay, at sige det.
Jeg er ryger. Ryger kun udendørs på min altan. Jeg hader selv lugten af gammel tobaksrøg. Derfor har jeg besluttet, at de 5-6 cigaretter jeg ryger, kun må ryges udendørs, selvom jeg før røg i køkkenet under emhætten.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 538
Likede indlæg: 4807

Indlægaf Viskelæder » 6. apr 2016, 07:47

Jeg kan simpelthen ikke have, når folk ikke kan stave til deres egen profession. Fair at nogle ikke kan stave, men deres egen profession?! Det må have set det ord SÅ mange gange.

"tømre"
"maskinføre"

OMG
7

Tilbage til "Generelt"