Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3436

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 22. sep 2015, 17:08

Pityt skrev:Jeg er rigtig glad for at være her og synes generelt, at tingene spiller! Men det der "citat-i-citat-i-citat"-cirkus driver mig til vanvid! Det gør indlæggene uoverskuelige.

Lad der herved lyde en opfordring: Billede
Indtil Skt. Patrick får fixet det, kan i hvert fald de, der kan finde ud af det, ikke lige selv sørge for, når de svarer på en lang udveksling, at slette alt andet end det sidste citat?
(Det gør jeg altid selv :engel:)
10
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3014

Indlægaf vibbsen » 22. sep 2015, 17:12

Forældre som ikke kan lade deres børn lege selv når de er ude og besøge andre mennesker, men konstant skal "igangsætte" leg og aktiviteter som de så selv deltager i, er røv-irriterende. Det er dem som forlader kaffebordet for lege med tog eller som sidder og bygger lego når vi andre drikker gløgg og som mener at deres rolle skal være at regulerer at børnene nu leger "pænt med hinanden" så "Ingen bliver kede af det"....

Lad så for helvede de unger lege i fred, og sæt dig op og drik din kaffe og æd din bolle....

Vi har især et hold bekendte hvor hun er slem til det....Hun sidder kraftedme altid enten på gulvet eller på et børneværelse og leger med ungerne istedet for at lade dem lege selv og så få noget voksenkontakt....Hold fast hvor det irriterer mig...Især fordi vores unger sagtens kan selv...Hvis de bare får lov....
4
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 188
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4155

Indlægaf decibell » 22. sep 2015, 17:53

SLETNING AF CITATER:

Det kan være svært at hitte rede i, hvor det ene citat starter, og hvor de andre slutter. Det kan også være svært, hvis man er på med fx mobilen, fordi det kan være sværere at slette med touch-funktionen. Der er flere måder at ordne citaterne på, men en af dem er sådan her:

1. Kopier den tekst, du vil citere (enten fra skrivefeltet, når du har trykket citér, eller ved at kopiere det fra et indlæg).
2. Gå derefter til det komplette skrivefelt og tryk på Quote-knappen, hvorefter du indsætter teksten imellem klammerne, akkurat som du gør med YouTube-videoer (eller lav klammerne med tekst selv).
3. For at få personens navn med i citatet, så man ved, hvem der citeres, skal du i første klamme ændre teksten fra [quote] til [quote="xxx"], altså tilføje et lighedstegn og indsætte navnet i gåseøjne/citationstegn. Så burde det virke.

Lige som her, bare uden mellemrum i klammerne:

[ quote="decibell" ] her sættes teksten ind, som du vil citere [ /quote ]
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5901

Indlægaf Dikus » 22. sep 2015, 19:36

vibbsen skrev:Forældre som ikke kan lade deres børn lege selv når de er ude og besøge andre mennesker, men konstant skal "igangsætte" leg og aktiviteter som de så selv deltager i, er røv-irriterende. Det er dem som forlader kaffebordet for lege med tog eller som sidder og bygger lego når vi andre drikker gløgg og som mener at deres rolle skal være at regulerer at børnene nu leger "pænt med hinanden" så "Ingen bliver kede af det"....

Lad så for helvede de unger lege i fred, og sæt dig op og drik din kaffe og æd din bolle....

Vi har især et hold bekendte hvor hun er slem til det....Hun sidder kraftedme altid enten på gulvet eller på et børneværelse og leger med ungerne istedet for at lade dem lege selv og så få noget voksenkontakt....Hold fast hvor det irriterer mig...Især fordi vores unger sagtens kan selv...Hvis de bare får lov....

Se hvor forskellig, man er. Dem, jeg kender, der ikke sætter sig på gulvet med barnet... Er dem, hvis børn råwer og skriger, keder sig og ødelægger ting. Og så ender de med at bruge tiden på at skælde børn ud i stedet for bare at være med fra gulvet af.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10298

Indlægaf icelady » 23. sep 2015, 10:21

Jeg har den største lyst til at smide denne på samtlige personers FB-side, som jeg har set i sidste uge brokke sig over indsamlingen til flygtninge.

Og gerne med "Hvad gav du så, din højtråbende, uempatiske, ensporede individ?"

Men det gør jeg selvfølgelig ikke....
(men det er satme svært at lade være.) :ninja:

http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-09-23-frelsens-haer-til-kritikere-af-syrien-indsamling-saet-handling-bag-ordene
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3014

Indlægaf vibbsen » 23. sep 2015, 10:34

Dikus skrev:Se hvor forskellig, man er. Dem, jeg kender, der ikke sætter sig på gulvet med barnet... Er dem, hvis børn råwer og skriger, keder sig og ødelægger ting. Og så ender de med at bruge tiden på at skælde børn ud i stedet for bare at være med fra gulvet af.

Jeg kender godt typen, men underligt nok så har vi slet ikke nogen i vores vennekreds hvor det er sådan.....Faktisk så er vores "sammenkomster" altid forbløffende fredelige....Det er faktisk ret underligt nu du siger det.......Måske vores børn bare er særligt velopdragne :fløjt: :fløjt: :fløjt: :kryds:
2
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1638

Indlægaf dykkersild » 23. sep 2015, 10:38

icelady skrev:Jeg har den største lyst til at smide denne på samtlige personers FB-side, som jeg har set i sidste uge brokke sig over indsamlingen til flygtninge.

http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-09-23-frelsens-haer-til-kritikere-af-syrien-indsamling-saet-handling-bag-ordene

Men det gør jeg så - det vil bringe de snerrende ulve til fadet - så tager vi det med. Jeg sætter lige en brunsviger på, at en fra svigerfamilien melder sig på banen først. Jeg melder naturligvis tilbage. Jeg knus-elsker det sidste afsnit i artiklen. Det er jo det, jeg har sagt hele tiden. Det er ikke enten-eller - det er både-og.
2
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1638

Indlægaf dykkersild » 23. sep 2015, 10:42

dykkersild skrev:
icelady skrev:Jeg har den største lyst til at smide denne på samtlige personers FB-side, som jeg har set i sidste uge brokke sig over indsamlingen til flygtninge.

Men det gør jeg så - det vil bringe de snerrende ulve til fadet - så tager vi det med. Jeg sætter lige en brunsviger på, at en fra svigerfamilien melder sig på banen først. Jeg melder naturligvis tilbage. Jeg knus-elsker det sidste afsnit i artiklen. Det er jo det, jeg har sagt hele tiden. Det er ikke enten-eller - det er både-og.

Done - og jeg kan se, at de tre "værste" er online - jeg tæller ned :fløjt:
6
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 23. sep 2015, 12:12

dykkersild skrev:Men det gør jeg så - det vil bringe de snerrende ulve til fadet - så tager vi det med. Jeg sætter lige en brunsviger på, at en fra svigerfamilien melder sig på banen først. Jeg melder naturligvis tilbage. Jeg knus-elsker det sidste afsnit i artiklen. Det er jo det, jeg har sagt hele tiden. Det er ikke enten-eller - det er både-og.

Jeg har smidt den i et opslag om netop indsamlingen i den lokale FB-gruppe.

Det har affødt en PB med følgende ordlyd: "Men det er da uretfrædigt at vi skal give til nogle bekvemlighedflytninge og ik til vors egne hjemløes??????? Jeg giver prsonligt en haltredser hvert år til frellsens til juleindsamlingen så jeg må sku god brokke mig."

Godt så. :stoned:
5
....

Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11747

Indlægaf Dirtylittledevil » 23. sep 2015, 20:04

Det kan godt være at den såkaldte "Holdningsvest" er god for ryggen. Men for fanden da hvor det ligner en krydsning imellem en meget avanceret strækvikle og en brækket ryg :s

holdning.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 23. sep 2015, 21:49

icelady skrev:
dykkersild skrev:Men det gør jeg så - det vil bringe de snerrende ulve til fadet - så tager vi det med. Jeg sætter lige en brunsviger på, at en fra svigerfamilien melder sig på banen først. Jeg melder naturligvis tilbage. Jeg knus-elsker det sidste afsnit i artiklen. Det er jo det, jeg har sagt hele tiden. Det er ikke enten-eller - det er både-og.

Det har affødt en PB med følgende ordlyd: "Men det er da uretfrædigt at vi skal give til nogle bekvemlighedflytninge og ik til vors egne hjemløes??????? Jeg giver prsonligt en haltredser hvert år til frellsens til juleindsamlingen så jeg må sku god brokke mig."

Alle de sære PB'er du får fra analfabetiske idioter, du burde gemme dem og udgive en bog engang. Jeg tænker faktisk, man kunne bruge dem i undervisning om netadfærd for fremtidige generationer. "100 måder du ikke skal henvende dig til mennesker på nettet på"
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10272

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. sep 2015, 22:08

icelady skrev:

Det sjoveste er Frellsen :lol: Mon personen tror, at det er chokoladekæden, der samler ind til de hjemløse, eller at Frelsens Hær ejer Frellsen.
5
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 24. sep 2015, 06:28

DetSorteCirkus skrev:
Det sjoveste er Frellsen :lol: Mon personen tror, at det er chokoladekæden, der samler ind til de hjemløse, eller at Frelsens Hær ejer Frellsen.

Ja, det grinte jeg også af :D
0
....

Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 24. sep 2015, 06:30

Aima skrev:
Alle de sære PB'er du får fra analfabetiske idioter, du burde gemme dem og udgive en bog engang. Jeg tænker faktisk, man kunne bruge dem i undervisning om netadfærd for fremtidige generationer. "100 måder du ikke skal henvende dig til mennesker på nettet på"

Det er da ikke ligefrem fordrende for en konstruktiv debatudveksling, den måde mange af mine PBer lyder på :gruble:

Men sådan helt nede på jorden; jeg undrer mig stadig over, hvad der får folk til at skrive så (i nogle tilfælde) svinsk til folk, de ikke kender.

Det værste er næsten, at størstedelen af dem, skulle forestille at være voksne mennesker på 30 år og opefter.
0
....

Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 24. sep 2015, 06:46

"Bekvemmelighedsflygtninge" :rulle:.

Jeg personligt ser langt flere "bekvemmelighedsIGNORANTER".
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.

Tilbage til "Generelt"