Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1136

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 22. apr 2016, 10:42

Jeg er ligeglad med at Prince er død

Han og hans musik har aldrig sagt mig det fjerneste og jeg er ved at være godt træt af at facebook flyder over med statusopdateringer omkring hans død, hold nu kæft altså!
5
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3404

Indlægaf dgd2007 » 22. apr 2016, 10:52

zembra1986 skrev:Jeg er ligeglad med at Prince er død

Han og hans musik har aldrig sagt mig det fjerneste og jeg er ved at være godt træt af at facebook flyder over med statusopdateringer omkring hans død, hold nu kæft altså!

Jeg zappede også lige gennem alle nyhedskanalerne i går aftes for at se, om der var sket noget. Der var lovprisninger af endnu en død popsanger på alle kanalerne! :gruble:
1
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf englishchannel » 22. apr 2016, 15:06

Det her må man virkelig ikke sige, men i sager, hvor en meget rig mand bliver skilt fra sin kone/går fra sin længerevarende kæreste, synes jeg ofte at det er rimeligt, at kvinden får en pæn portion penge med.
2
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3404

Indlægaf dgd2007 » 22. apr 2016, 15:18

englishchannel skrev:Det her må man virkelig ikke sige, men i sager, hvor en meget rig mand bliver skilt fra sin kone/går fra sin længerevarende kæreste, synes jeg ofte at det er rimeligt, at kvinden får en pæn portion penge med.

I hvert fald hvis det har været efter det gammeldaws system, hvor hun har sørget for det hele, så han kunne få fred til at tjene dem.
3
Sjo
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1008

Indlægaf Sjo » 22. apr 2016, 15:23

PÅ mit arbejde omtaler jeg konsekvent min lille niece på 5 mdr som "den", fordi mødrene i min afdeling bliver pissesure og fornærmede over det og mener, at jeg er fremmedgjort, osv i forhold til det her lille menneske. :rulle:
6
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3268

Indlægaf Hunkat » 22. apr 2016, 16:14

Jeg fatter ikke grøn og rød/rooibos te.

Det smager ikke godt. Jeg har læst en anmeldelse af grøn te som anbefalede man fandt en som smagte tilpas af hø! :tie: But why?
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
bluetof1
Likede indlæg: 643

Indlægaf bluetof1 » 22. apr 2016, 17:26

Sjo skrev:PÅ mit arbejde omtaler jeg konsekvent min lille niece på 5 mdr som "den", fordi mødrene i min afdeling bliver pissesure og fornærmede over det og mener, at jeg er fremmedgjort, osv i forhold til det her lille menneske. :rulle:

Jeg spørger gerne forældre (som jeg kender) "hvorfor er den sådan?" hvis deres barn gør eller siger et eller andet mærkeligt (hvilket børn gør ret ofte!).
Har også altid omtalt mine egne unger som "den" som i "sover den?", "har du hentet den?", "har den været i bad?" osv. Hold da op både personale i børnehave, på neonatal (hvor jeg lå i næsten tre mdr med de yngste), sundhedsplejerske og familie har fået kaffen galt i halsen over det mange gange.
Og jeg føler mig ikke specielt fremmedgjort i forhold til mine børn, men måske lidt i forhold til alle de mennesker med en mening om hvordan jeg og deres far skal omtale vores børn.
2
"Change will not come if we wait for some other person or some other time. We are the ones we've been waiting for. We are the change that we seek."
POCKETKITTEN
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2575

Indlægaf POCKETKITTEN » 22. apr 2016, 17:29

Jeg er mere knust over, at Alan Rickman døde i år end Prince og Bowie tilsammen.
15
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 22. apr 2016, 17:33

bluetof1 skrev:
Sjo skrev:PÅ mit arbejde omtaler jeg konsekvent min lille niece på 5 mdr som "den", fordi mødrene i min afdeling bliver pissesure og fornærmede over det og mener, at jeg er fremmedgjort, osv i forhold til det her lille menneske. :rulle:

Jeg spørger gerne forældre (som jeg kender) "hvorfor er den sådan?" hvis deres barn gør eller siger et eller andet mærkeligt (hvilket børn gør ret ofte!).
Har også altid omtalt mine egne unger som "den" som i "sover den?", "har du hentet den?", "har den været i bad?" osv. Hold da op både personale i børnehave, på neonatal (hvor jeg lå i næsten tre mdr med de yngste), sundhedsplejerske og familie har fået kaffen galt i halsen over det mange gange.
Og jeg føler mig ikke specielt fremmedgjort i forhold til mine børn, men måske lidt i forhold til alle de mennesker med en mening om hvordan jeg og deres far skal omtale vores børn.

Men hvorfor?

Jeg spørger ikke for at blande mig, men bliver oprigtig nysgerrig over hvorfor mennesker uanset om det er ens børn, ens søster, far eller whatever som den :genert:.
3
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 213
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1971

Indlægaf Lurende Peber » 22. apr 2016, 17:35

Hunkat skrev:Jeg fatter ikke grøn og rød/rooibos te.
Jeg finder, at grøn te som afveksling smager lidt bedre end vand. Det gør rooibos te så absolut ikke :badr:
2
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11686

Indlægaf Dirtylittledevil » 22. apr 2016, 17:37

De der dyreelskere, som altid skal tumle med flokke af tigere, eller kæle med bjørne, eller lade store løver kramme sig, etc, de ender jo altid med at blive dræbt eller spist af deres "kæledyr".
4
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 776

Indlægaf Bimmerdyret » 22. apr 2016, 17:46

Hunkat skrev:Jeg fatter ikke grøn og rød/rooibos te.

Det smager ikke godt. Jeg har læst en anmeldelse af grøn te som anbefalede man fandt en som smagte tilpas af hø! :tie: But why?

Rooibos er noget helt andet i virkeligheden, end det man forsøger at sælge herhjemme
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 22. apr 2016, 17:48

Jeg synes ægte rooibos smager helt fantastisk :).
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
bluetof1
Likede indlæg: 643

Indlægaf bluetof1 » 22. apr 2016, 18:00

ShuruQ skrev:
bluetof1 skrev:

Men hvorfor?

Jeg spørger ikke for at blande mig, men bliver oprigtig nysgerrig over hvorfor mennesker uanset om det er ens børn, ens søster, far eller whatever som den :genert:.

Det er et stedord som alle andre, tror jeg.
Når det kommer til ungerne så er det på alle måder kærligt ment :-)
1
"Change will not come if we wait for some other person or some other time. We are the ones we've been waiting for. We are the change that we seek."
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 22. apr 2016, 18:05

bluetof1 skrev:
Det er et stedord som alle andre, tror jeg.
Når det kommer til ungerne så er det på alle måder kærligt ment :-)

Jeg havde heller ikke forestillet mig andet :).

Tænkte bare det godt kunne være der var en længere forklaring på det.
0

Tilbage til "Generelt"