Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1302

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 22. apr 2016, 18:25

Hunkat skrev:Jeg fatter ikke grøn og rød/rooibos te.

Det smager ikke godt. Jeg har læst en anmeldelse af grøn te som anbefalede man fandt en som smagte tilpas af hø! :tie: But why?

Fordi mennesker tror ting der smager grimt automatisk er sundere, der er også større placebo effekt ved farvede piller, folk tror simpelthen det virker bedre.

Jeg ved ikke hvorfor, men det er sq syret at vi er så.mærkelige på nogen punkter.
2
bluetof1
Kort karma: 133
Likede indlæg: 646

Indlægaf bluetof1 » 22. apr 2016, 19:30

ShuruQ skrev:
bluetof1 skrev:
Det er et stedord som alle andre, tror jeg.
Når det kommer til ungerne så er det på alle måder kærligt ment :-)

Jeg havde heller ikke forestillet mig andet :).

Tænkte bare det godt kunne være der var en længere forklaring på det.

Jeg kan ikke huske hvordan det startede, men det var ret tidligt. Allerede mens jeg var gravid med den ældste. Måske blev det et stedord for "babyen" før vi kendte kønnet og så blev det bare ved efter han blev født.
1
"Change will not come if we wait for some other person or some other time. We are the ones we've been waiting for. We are the change that we seek."
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 52
Likede indlæg: 708

Indlægaf Charly » 22. apr 2016, 19:46

Når mit barn gør sære ting, og det sker forbløffende ofte, kan jeg godt finde på at sige den om ham. F.eks. til manden: "Hvorfor gør/siger den det?"
1
Kan man ringe til en voksen?
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 784

Indlægaf Bimmerdyret » 22. apr 2016, 19:47

bluetof1 skrev:
ShuruQ skrev:
bluetof1 skrev:
Sjo skrev:PÅ mit arbejde omtaler jeg konsekvent min lille niece på 5 mdr som "den", fordi mødrene i min afdeling bliver pissesure og fornærmede over det og mener, at jeg er fremmedgjort, osv i forhold til det her lille menneske. :rulle:

Jeg spørger gerne forældre (som jeg kender) "hvorfor er den sådan?" hvis deres barn gør eller siger et eller andet mærkeligt (hvilket børn gør ret ofte!).
Har også altid omtalt mine egne unger som "den" som i "sover den?", "har du hentet den?", "har den været i bad?" osv. Hold da op både personale i børnehave, på neonatal (hvor jeg lå i næsten tre mdr med de yngste), sundhedsplejerske og familie har fået kaffen galt i halsen over det mange gange.
Og jeg føler mig ikke specielt fremmedgjort i forhold til mine børn, men måske lidt i forhold til alle de mennesker med en mening om hvordan jeg og deres far skal omtale vores børn.

Men hvorfor?

Jeg spørger ikke for at blande mig, men bliver oprigtig nysgerrig over hvorfor mennesker uanset om det er ens børn, ens søster, far eller whatever som den :genert:.

:fløjt: :blush2: ...må indrømme at jeg ser folk der bruger det om andres børn sådan lidt ...tilbagestående.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Moxy-lady » 22. apr 2016, 19:56

Jeg elsker rooibos te, også det de har herhjemme. Kan nok ikke kende forskel på god og dårlig :D

Grøn te bliver jeg til gengæld virkelig tør i munden af.
1
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4276

Indlægaf Flora » 22. apr 2016, 20:05

Jeg sidder og drikker grøn te as we speak. Den smager godt :genert:
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 22. apr 2016, 20:15

Jeg er sikker på mange journalister er lavt begavede. Politiet holder pressekonference vedrørende Prince's død, en journalist spørger ang receptpligtig medicin, sheriffen fortæller det er en igangværende efterforskning og han ikke kan svare på den slags spørgsmål. Samme journalist spørger gentagende om det samme, bare lettere omformuleret. Andre ting. Førnævnte journalist melder sig igen, spørger om hun må stille retsmedicineren et spørgsmål, en repræsentant tager imod spørgsmålet, hun spørger gudhjælpemig endnu engang om receptpligtig medicin, repræsentanten giver samme svar som sheriffen.

Hvilken del af "det er en igangværende efterforskning, jeg kan ikke udtale mig om noget i den henseende" er så svær at forstå :tie: .
5
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 22. apr 2016, 20:19

Nåmen. Det kunne jo være at der var en i panelet der kvajede sig. Håbet er lysegrønt.
2
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. apr 2016, 20:19

Der er noget, jeg ikke forstår i tråde om smag og behag.
A ytrer X, og straks finder B og C det nødvendigt at skrive Y.

Det er jo ikke, fordi vi ellers ikke vil kunne regne ud, at ligesom der findes mennesker som ikke kan lide det og det, så findes der også dem, der godt kan :genert:
9
Je suis un tableau noir.
bluetof1
Kort karma: 133
Likede indlæg: 646

Indlægaf bluetof1 » 22. apr 2016, 20:22

Bimmerdyret skrev:
bluetof1 skrev:
ShuruQ skrev:
bluetof1 skrev:
Sjo skrev:PÅ mit arbejde omtaler jeg konsekvent min lille niece på 5 mdr som "den", fordi mødrene i min afdeling bliver pissesure og fornærmede over det og mener, at jeg er fremmedgjort, osv i forhold til det her lille menneske. :rulle:

Jeg spørger gerne forældre (som jeg kender) "hvorfor er den sådan?" hvis deres barn gør eller siger et eller andet mærkeligt (hvilket børn gør ret ofte!).
Har også altid omtalt mine egne unger som "den" som i "sover den?", "har du hentet den?", "har den været i bad?" osv. Hold da op både personale i børnehave, på neonatal (hvor jeg lå i næsten tre mdr med de yngste), sundhedsplejerske og familie har fået kaffen galt i halsen over det mange gange.
Og jeg føler mig ikke specielt fremmedgjort i forhold til mine børn, men måske lidt i forhold til alle de mennesker med en mening om hvordan jeg og deres far skal omtale vores børn.

Men hvorfor?

Jeg spørger ikke for at blande mig, men bliver oprigtig nysgerrig over hvorfor mennesker uanset om det er ens børn, ens søster, far eller whatever som den :genert:.

:fløjt: :blush2: ...må indrømme at jeg ser folk der bruger det om andres børn sådan lidt ...tilbagestående.

Okay :)
Det er jo din fordom, ikke nødvendigvis virkeligheden.
1
"Change will not come if we wait for some other person or some other time. We are the ones we've been waiting for. We are the change that we seek."
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 290
Likede indlæg: 4448

Indlægaf Rosa Espinosa » 22. apr 2016, 20:23

DetSorteCirkus skrev:Der er noget, jeg ikke forstår i tråde om smag og behag.

Det er jo ikke, fordi vi ellers ikke vil kunne regne ud, at ligesom der findes mennesker som ikke kan lide det og det, så findes der også dem, der godt kan :genert:

Det kan jeg godt lide når folk gør i en tråd :D
1
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. apr 2016, 20:24

Rosa Espinosa skrev:

Det kan jeg godt lide når folk gør i en tråd :D

:naughty: :kys:
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 217
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1992

Indlægaf Lurende Peber » 22. apr 2016, 20:34

Det er da fordi, at MIN smag og mening er vanvittigt interessant. :gammel: Og fordi det er hyggeligt at småsludre :genert:
2
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 784

Indlægaf Bimmerdyret » 22. apr 2016, 20:49

bluetof1 skrev:
Bimmerdyret skrev:
bluetof1 skrev:
ShuruQ skrev:
bluetof1 skrev:

Men hvorfor?

Okay :)
Det er jo din fordom, ikke nødvendigvis virkeligheden.

Det er så absolut ikke en fordom ;)
Når jeg ser den samme ting hos dem der er tilbagestående og hos børn der sprogligt ikke er særlig udviklet, så er der ikke tale om en fordom, men en sammenligning.
Den holdning har jeg selv overfor mennesker, der er langt mere begavede på andre områder end jeg er.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9715

Indlægaf kidkomb » 22. apr 2016, 21:01

Jeg elsker at du kan bedømme andre menneskers intelligens så nemt. Det må være en gave...
5
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.

Tilbage til "Generelt"