Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 23. apr 2016, 20:26

musel skrev:
Firebird skrev:Nu holder i lige alle jer for øje at mennesker og arbejdspladser fungerer under meget forskellige forhold, inde i begynder at smide jeres neo luthersk evangelske arbejdsmoral i hovedet på dem der måske har det lidt sværre end jer. På forhånd tak. :fløjt:

NÆ! :devil:

Ja, det er klart. Jeg havde bare lige et vredesudbrud over min arbejdsplads, og den er ude af verden nu :-D

Jeg er offentligt ansat, endda i et rigtigt snakke-fag - som sygeplejerske. Og jeg kan altså godt følge dig lidt.
JA, der mangler personale mange steder, JA vi har røvtravlt, JA det går ud over patienterne af og til, JA vi får en lidt lav løn, JA der er for mange, der får stress. Men hvad ind i helvede ændrer det at bruge halve og hele vagter på at sidde på vores flade og taaaale om det, eller brokke-brokke-brokke i grupper på facebook.
GØR noget. Bliv aktiv i fagforeningen og kæmp for bedre vilkår. Når der er ro på afdelingen, så få knaldet noget af det administrative af, fyld op eller lav "nice to have"-arbejdet, så der er tid til need to-arbejdet, når der er travlt.
Jeg ér ung og naiv, men indimellem tror jeg faktisk, det er en fordel. For jeg kan faktisk ikke se, hvordan vi får mindre travlt af at sidde 2 timer og tale om hvor travlt vi har i starten af vagten.
10
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11726

Indlægaf Dirtylittledevil » 24. apr 2016, 09:26

Jeg er simpelthen så utroligt glad for at jeg ikke skal organisere mit liv efter andre end mig selv. Jeg kan sagtens længes efter en mand men det er nu mest til praktisk hjælp og tryghed. Det tror jeg så sagtens jeg kan sige herinde, men ude i mit RL kender jeg næsten ingen singler og dem der er, udtrykker altid hvor meget de lider under det. Hvis jeg siger andet synes de jeg er vildt egoistisk at høre på. Det er jeg sikkert også, men der er sgu ikke andre der værner om mig end mig selv.
11
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1448

Indlægaf Badesandalen » 24. apr 2016, 09:43

Dirtylittledevil skrev:Jeg er simpelthen så utroligt glad for at jeg ikke skal organisere mit liv efter andre end mig selv. Jeg kan sagtens længes efter en mand men det er nu mest til praktisk hjælp og tryghed. Det tror jeg så sagtens jeg kan sige herinde, men ude i mit RL kender jeg næsten ingen singler og dem der er, udtrykker altid hvor meget de lider under det. Hvis jeg siger andet synes de jeg er vildt egoistisk at høre på. Det er jeg sikkert også, men der er sgu ikke andre der værner om mig end mig selv.

Det forstår jeg bare ikke, sådan noget. Nogle folk virker som om de tror det er et angreb på deres valg og liv at man har en anden mening og andre mål med livet end de har.

Hvordan er det i øvrigt egoistisk ikke at have en kæreste eller ægtefælle? :forvirret:
4
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 782

Indlægaf Bimmerdyret » 24. apr 2016, 13:39

kidkomb skrev:Jeg elsker at du kan bedømme andre menneskers intelligens så nemt. Det må være en gave...

Det er egentlig ikke så svært - for de gør jo hele arbejdet for mig :lol:
0
POCKETKITTEN
Kort karma: 206
Likede indlæg: 2633

Indlægaf POCKETKITTEN » 24. apr 2016, 19:53

Jeg har lyst til snart at blive mor. Bare for at blive til ét eller andet.

Men jeg skal nok arbejde lidt på den forudsætning.
1
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 24. apr 2016, 22:12

Gud fader hvor burde 95% af min datters klassekammeraters forældre bare have en røvfuld med en harve
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10249

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. apr 2016, 22:33

Jeg læser lige en artikel om insekter som mad, og min umiddelbare tanke er, at det ville jeg ikke have et problem med at spise.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1634

Indlægaf dykkersild » 25. apr 2016, 08:52

Badesandalen skrev:
Dirtylittledevil skrev:Jeg er simpelthen så utroligt glad for at jeg ikke skal organisere mit liv efter andre end mig selv. Jeg kan sagtens længes efter en mand men det er nu mest til praktisk hjælp og tryghed. Det tror jeg så sagtens jeg kan sige herinde, men ude i mit RL kender jeg næsten ingen singler og dem der er, udtrykker altid hvor meget de lider under det. Hvis jeg siger andet synes de jeg er vildt egoistisk at høre på. Det er jeg sikkert også, men der er sgu ikke andre der værner om mig end mig selv.

Det forstår jeg bare ikke, sådan noget. Nogle folk virker som om de tror det er et angreb på deres valg og liv at man har en anden mening og andre mål med livet end de har.

Hvordan er det i øvrigt egoistisk ikke at have en kæreste eller ægtefælle? :forvirret:

Min mand og jeg har valgt ikke at få børn - jeg har flere gange fået af vide, at det er egoistisk - det er lige så "nemt" at forstå som ovenstående.
Måske ville det være nemmere at bytte egoistisk ud med; vær som alle andre, eller må vi gerne kommentere på dine helt åbenlyse, mærkelige valg :stoned:
3
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1448

Indlægaf Badesandalen » 25. apr 2016, 09:51

dykkersild skrev:Min mand og jeg har valgt ikke at få børn - jeg har flere gange fået af vide, at det er egoistisk - det er lige så "nemt" at forstå som ovenstående.
Måske ville det være nemmere at bytte egoistisk ud med; vær som alle andre, eller må vi gerne kommentere på dine helt åbenlyse, mærkelige valg :stoned:

Jeg tænkte på det samme da jeg svarede. Jeg har faktisk læst om nogle der mener at man ikke må være glad for ikke at have børn, fordi det enten er kritik af dem der har børn, eller hånelse af dem der ikke kan få dem naturligt. Så sart må man altså bare ikke være!
5
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1288

Indlægaf hotlips » 25. apr 2016, 12:39

Badesandalen skrev:

Det er fordi nogen mener det betyder man har nok i sig selv og ikke er interesseret i andet end sine egne behov.

Jeg har aldrig forstået det der med at tænke på sig selv som single, jeg er bare mig som jeg nu er men til tider har jeg en kæreste eller andre former for forhold.

De der har haft mest travlt med at se det som noget negativt at jeg og min søster ikke bor sammen med mænd er iøvrigt dem der nægter at indrømme vores familie blev splittet til atomer fordi de i starten af 80erne købte et hus så vi, vores forældre, deres søskende og ægtefæller og senere børn og mormor kunne bo sammen, min mor har ikke talt med sin ene søster i de 23 år der er gået siden vi flyttede og.min ene morbror har nægtet at tale med andre end mig og min mor i de 15 der er gået siden han selv flyttede.

Så man kan sige jeg på et besynderligt plan godt forstår dem,jeg er også ret forudindtaget overfor folk der ikke kan være alene og jeg anser dem for ikke at kunne holde deres eget selskab ud men jeg ved det godt og bestræber mig på.ikke at se det som alt for slemt.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10249

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. apr 2016, 15:39

Jeg giider ikke forholde mig til eller deltage i en debat om "at være brun i Danmark" med udgangspunkt i mig selv.
Emnet siger mig ikke en skid personligt, og jeg har simpelthen ikke det behov.
3
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 391
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3863

Indlægaf Delfin » 25. apr 2016, 16:16

Du fatter ikke en skid.

(ikke møntet på nogen herinde)
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2311

Indlægaf Studsgaard » 25. apr 2016, 16:57

Jeg kunne godt tænke mig en uges ferie sydpå med massere varme, med min mand UDEN vores børn.
Det er bestemt heller ikke alle der syntes det er ok at sige.
11
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1100

Indlægaf girl_beat » 25. apr 2016, 19:01

Bimmerdyret skrev:Gud fader hvor burde 95% af min datters klassekammeraters forældre bare have en røvfuld med en harve

Uddybning?! :-D
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Bimmerdyret

Indlægaf Bimmerdyret » 25. apr 2016, 19:59

Badesandalen skrev:
dykkersild skrev:Min mand og jeg har valgt ikke at få børn - jeg har flere gange fået af vide, at det er egoistisk - det er lige så "nemt" at forstå som ovenstående.

Jeg tænkte på det samme da jeg svarede. Jeg har faktisk læst om nogle der mener at man ikke må være glad for ikke at have børn, fordi det enten er kritik af dem der har børn, eller hånelse af dem der ikke kan få dem naturligt. Så sart må man altså bare ikke være!

:gruble: Altså som 14 årig var jeg meget glad for jeg ikke havde børn, så deet...

Forstår godt hvad du mener ;)
0

Tilbage til "Generelt"