Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 121
Likede indlæg: 1516

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 2. maj 2016, 11:55

DetSorteCirkus skrev:
Sjo skrev:Jeg synes vi har nok mommyblogs nu

Det havde vi allerede for 2-3 år siden, synes jeg.
Plus blogs hvor skribenten står og griner ned i et krus uden hank.
Ofte er der jo også et sammenfald der...

Jeg er gået glip af noget, hvad går det ud på?

I det hele taget er der så rigeligt blogs, der er grænser for hvor mange mennesker der findes der har noget af betydning på hjerte.
0
Sjo
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1011

Indlægaf Sjo » 2. maj 2016, 12:17

hotlips skrev:
DetSorteCirkus skrev:

I det hele taget er der så rigeligt blogs, der er grænser for hvor mange mennesker der findes der har noget af betydning på hjerte.

Det er mødre, der blogger.
0
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 121
Likede indlæg: 1516

Indlægaf hotlips » 2. maj 2016, 12:55

Sjo skrev:
hotlips skrev:
DetSorteCirkus skrev:

Det er mødre, der blogger.

Ikke dem,det med folk der står og griner i et krus uden hank?
0
Sjo

Indlægaf Sjo » 2. maj 2016, 13:01

[/quote]

Det er mødre, der blogger.[/quote]

Ikke dem,det med folk der står og griner i et krus uden hank?[/quote]

Det må være en anden, der kan svare her. Jeg ved det faktisk ikke - jeg tror det er noget med Royal Copenhagen termokrus og andre designkopper - jeg ved det ikke, men jeg kan se, at det er meget populært på IG.
1
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 980
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8979

Indlægaf 2SHY » 2. maj 2016, 13:04

Eksempler på kvinde griner ned i/med en kop i hånden
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 275
Likede indlæg: 3865

Indlægaf Lemonella » 2. maj 2016, 13:05

Guldlok skrev:Og de der smoothie-bowls :forvirret: :forvirret: Spiser folk nu smoothies af en skål?

Det kan vi godt finde på her i huset. :blush:
De smoothies jeg laver til feks morgenmad, er tit ret tyktflydende og putter jeg så lidt topping på, er en skål og en ske altså ret praktisk. :D
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 275
Likede indlæg: 3865

Indlægaf Lemonella » 2. maj 2016, 13:10

Guldlok skrev:
Lemonella skrev:
Guldlok skrev:Og de der smoothie-bowls :forvirret: :forvirret: Spiser folk nu smoothies af en skål?

Det kan vi godt finde på her i huset. :blush:
De smoothies jeg laver til feks morgenmad, er tit ret tyktflydende og putter jeg så lidt topping på, er en skål og en ske altså ret praktisk. :D

Haha, fantastisk :lol:
På Instagram og blogs virker det mere spm en fancy modeting "se mig, jeg er sund og kreativ".
Men måske du hverken har en blog eller er på Instagram? :-p

Nope. Ingen blog eller Instagram til mig. :P
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 788
Likede indlæg: 10694

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. maj 2016, 13:20

hotlips skrev:Ikke dem,det med folk der står og griner i et krus uden hank?

Det er sådan nogle feel good-billeder, hvor bloggeren står med et krus i hånden og læner sig grinende ind over det, ofte i en vamset-på-den-smarte-måde uldtrøje og skødesøst opsat hår. Det skal øjensynlig symbolisere overskud til at dvæle ved de små ting i livet og betydningen af pauser i "en ellers travl hverdag".

Billede
3
Je suis un tableau noir.
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 788
Likede indlæg: 10694

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. maj 2016, 13:30

Valdemarsro-damen er selvfølgelig også leveringsdygtig.

Billede
1
Je suis un tableau noir.
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
Sjo

Indlægaf Sjo » 2. maj 2016, 13:33

Jeg hader ikke skyr af et godt hjerte, jeg synes det er ret harmløst egentlig og forstår ikke, at folk i den grad gider at hate på et mælkeprodukt
10
Smiling_Goat
Kort karma: 495
Likede indlæg: 6539

Indlægaf Smiling_Goat » 2. maj 2016, 15:28

Jeg kan allerede nu fornemme anklagerne om omsorgssvigt, men skal mine børn (som jeg ikke har :D) konfirmeres, får de på ingen måde et ekstravagant køretøj til at transportere dem til og fra kirken. Det der niveau af selviscenesættelse og fremvisning af "velstand" giver mig nærmest decideret kvalme. På ingen måde skal mine børn (og jeg) være medansvarlige for at nogle unge og deres familier føler sig som tabere, fordi de ikke har råd til en limousine til noget så ligegyldigt som transporten til og fra kirken.

En konfirmation skal alle kunne være med til. Folk skal ikke sætte sig i gæld, og de skal ikke føle sig udstødte, fordi de ikke har råd til det. Så det der niveau, gider jeg slet ikke tage begivenheden op på.

Det er også en genial undskyldning for ens teenagere til at mobbe de andre teenagere. Burde vi ikke i stedet lære dem, at det er fuldstændigt ligegyldigt, hvad du ejer osv.?

OG jeg fristes til at sige, at de forældre der understøtter behovet for limousinekørsel har tabt bolden, og glemt deres opgave som forældre (hårde ord, jeg ved det.)
18
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 486
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6951

Indlægaf LadyFox » 2. maj 2016, 15:37

Smiling_Goat skrev:Jeg kan allerede nu fornemme anklagerne om omsorgssvigt, men skal mine børn (som jeg ikke har :D) konfirmeres, får de på ingen måde et ekstravagant køretøj til at transportere dem til og fra kirken. Det der niveau af selviscenesættelse og fremvisning af "velstand" giver mig nærmest decideret kvalme. På ingen måde skal mine børn (og jeg) være medansvarlige for at nogle unge og deres familier føler sig som tabere, fordi de ikke har råd til en limousine til noget så ligegyldigt som transporten til og fra kirken.

En konfirmation skal alle kunne være med til. Folk skal ikke sætte sig i gæld, og de skal ikke føle sig udstødte, fordi de ikke har råd til det. Så det der niveau, gider jeg slet ikke tage begivenheden op på.

Det er også en genial undskyldning for ens teenagere til at mobbe de andre teenagere. Burde vi ikke i stedet lære dem, at det er fuldstændigt ligegyldigt, hvad du ejer osv.?

OG jeg fristes til at sige, at de forældre der understøtter behovet for limousinekørsel har tabt bolden, og glemt deres opgave som forældre (hårde ord, jeg ved det.)

Men man signalerer vel heller ikke at det er ligegyldigt hvad man ejer, hvis man går op i om andre bruger deres midler på luksuriøse køretøjer?
4
"You used to call me on my cell phone,
Late night when you need my love"
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2457

Indlægaf Karkluden » 2. maj 2016, 15:43

Jeg har de sidste dage lært, at man ikke må sige, at ens værste mareridt er 2 biler, et stort hus i en oplandsby/lille provinsby, en hund og en stor have. Det tager folk åbenbart pænt personligt i min omgangskreds :lol: Men jeg vil jo gerne besøge DEM i deres hus. Jeg ved bare, at vi kun køber et hus, hvis det bliver tvingende nødvendigt af praktiske årsager, og bil bliver noget vi nok engang får én af fordi det er praktisk med børn og familie langt væk.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Smiling_Goat
Kort karma: 495
Likede indlæg: 6539

Indlægaf Smiling_Goat » 2. maj 2016, 15:43

LadyFox skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg kan allerede nu fornemme anklagerne om omsorgssvigt, men skal mine børn (som jeg ikke har :D) konfirmeres, får de på ingen måde et ekstravagant køretøj til at transportere dem til og fra kirken. Det der niveau af selviscenesættelse og fremvisning af "velstand" giver mig nærmest decideret kvalme. På ingen måde skal mine børn (og jeg) være medansvarlige for at nogle unge og deres familier føler sig som tabere, fordi de ikke har råd til en limousine til noget så ligegyldigt som transporten til og fra kirken.

Men man signalerer vel heller ikke at det er ligegyldigt hvad man ejer, hvis man går op i om andre bruger deres midler på luksuriøse køretøjer?

Mener du, at man kan regne med, at en teenager er i stand til at navigere i det ræsonnement? Jeg tror nemlig ikke, det er realistisk at forvente, at en teenager kan sige og mene, at det godt kan være, at de andre kommer i limousine, men det er lige meget. Det betyder ikke, at de er mere værd.

Teenagere higer netop efter social anerkendelse, at passe ind. Så hvis ALLE får limousiner, bliver det normen, og det man higer efter, og så kan du sige nok så meget, at dem med limousiner ikke er mere værd. En limousine er (og det behøver vi vel ikke diskutere?) Netop et statussymbol, så dem der kører i sådan én, har automatisk højere status, end dem, der ikke har råd til at køre i sådan én. Det er vel også derfor, man bestiller én.

Men jeg forstår godt paradokset, du forsøger at belyse.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 486
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6951

Indlægaf LadyFox » 2. maj 2016, 15:46

Karkluden skrev:Jeg har de sidste dage lært, at man ikke må sige, at ens værste mareridt er 2 biler, et stort hus i en oplandsby/lille provinsby, en hund og en stor have. Det tager folk åbenbart pænt personligt i min omgangskreds :lol: Men jeg vil jo gerne besøge DEM i deres hus. Jeg ved bare, at vi kun køber et hus, hvis det bliver tvingende nødvendigt af praktiske årsager, og bil bliver noget vi nok engang får én af fordi det er praktisk med børn og familie langt væk.

Jeg har det lige omvendt. men de fleste i min omgangskreds kommer også fra i miljø hvor småborgerlighed og kapitalisme anses som værende ca. det mest modbydelige i verden.
0
"You used to call me on my cell phone,
Late night when you need my love"

Tilbage til "Generelt"