Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 2. maj 2016, 16:10

DetSorteCirkus skrev:
Karkluden skrev:Altså nu ved jeg ikke, om du forestiller dig, jeg bare har sagt det ud af det blå?
Men det er kommet sig af flere samtaler, hvor der er sagt noget a'la: "nå, men nu hvor du er færdig, og J også snart er, så står den vel på nogle unger snart?" - Svar: "jaeh, det er da planen indenfor et par år :lun:" - venner x flere:" Eeeeij, så skal I også have et hus og have - der er dejligt i *en eller anden oplandsby til Århus*. Og bil! Man kan ikke undvære en bil hvis man har et barn" - vores svar: "nu må vi se. Vi er nu ikke lige til drømmen om hus på den måde, 2 biler og sådan. Sådan er vi heller ikke lige vokset op. Det skal da være fordi det bliver praktisk nødvendigt så :) Faktisk så ville det med flere biler, hus og hunni nok være det stik modsatte af vores nuværende drøm" - venner: "EJ, men man SKAL da have et hus når man har børn. Det er så synd for børn at bo i rækkehus eller en lejlighed :ad!: Og hvordan skal I så komme rundt?".

Og sådan er det så fortsat lidt indtil vi er blevet enige om, at vi glæder os til at besøge dem i deres store dejlige huse - og tage bus og tog hjem igen :lol: og de glæder sig til at besøge os i lejlighed/rækkehus i Århus-området i deres biler :lol: Og så er alle jo glade :D
Og sandsynligvis ender vi jo nok med en bil engang, men det er ikke for fornøjelsens skyld eller noget jeg kan mønstre spænding over.

Det ville komme bag på mig, hvis du havde sagt det, men desværre er tonen jo nogle steder, også blandt venner, kronisk anspændt og stikpille-agtig.
Dit eksempel falder dog ind under det, jeg definerer som at blive prakket andres glæder på, endda i en sådan grad, at dine venner faktisk mellem linierne får sagt, at din kæreste og du er uansvarlige forældre, hvis I ikke stiller op med det helt store forbrugsshow.
Jeg må indrømme, at den behandling kunne have fået mig til at sige værre ting, end du gjorde.

Haha, det er jeg altså glad for :kys:
Nej, den stemning er jeg lidt allergisk overfor, og der er også blevet grinet bagefter og flere venner har godt kunnet se, at de nok trak deres glæder ned over hovedet på os - det kommer alle nok til til tider, men lige det her emne, der gør folk det rigtig meget, oplever jeg.
Altså det gav i hvert fald et godt grineflip, da min kæreste konstaterede, det nok var derfor, vi har hhv. ADHD og diabetes 1. Vi er vokset op i lejebolig (med lille have dog) og uden bil begge to. Andre morede sig vist mindre, men endte da trods alt med at blive enige om "smag og behag".
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1715

Indlægaf Guilded_Lily » 2. maj 2016, 16:35

Da jeg var til glokonfirmation for nyligt, var der en del, der blev hentet i små sportsvogne, store flydere og motorcykler, men de to, folk stimlede mest sammen om, var en hjemmebygget taxa-cykel og en flot pyntet trillebør.

Det syntes jeg, var originalt og fedt!
12
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 423
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6035

Indlægaf LadyFox » 2. maj 2016, 17:10

Samano skrev:
LadyFox skrev:
Samano skrev:
LadyFox skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg kan allerede nu fornemme anklagerne om omsorgssvigt, men skal mine børn (som jeg ikke har :D) konfirmeres, får de på ingen måde et ekstravagant køretøj til at transportere dem til og fra kirken. Det der niveau af selviscenesættelse og fremvisning af "velstand" giver mig nærmest decideret kvalme. På ingen måde skal mine børn (og jeg) være medansvarlige for at nogle unge og deres familier føler sig som tabere, fordi de ikke har råd til en limousine til noget så ligegyldigt som transporten til og fra kirken.

En konfirmation skal alle kunne være med til. Folk skal ikke sætte sig i gæld, og de skal ikke føle sig udstødte, fordi de ikke har råd til det. Så det der niveau, gider jeg slet ikke tage begivenheden op på.

Det er også en genial undskyldning for ens teenagere til at mobbe de andre teenagere. Burde vi ikke i stedet lære dem, at det er fuldstændigt ligegyldigt, hvad du ejer osv.?

OG jeg fristes til at sige, at de forældre der understøtter behovet for limousinekørsel har tabt bolden, og glemt deres opgave som forældre (hårde ord, jeg ved det.)

Men man signalerer vel heller ikke at det er ligegyldigt hvad man ejer, hvis man går op i om andre bruger deres midler på luksuriøse køretøjer?

Der handler vel mere om børnene i mellem.
Dengang jeg var konfirmant var det store at få sat hår ved frisøren, hvilket jeg var den eneste pige i klassen der ikke fik. Kan da huske jeg følt mig lidt udenfor, selvom mit hår egentlig var ligeså pænt sat som alle andres :lol:
Tænker køretøj racet kan have samme effekt.

Men mener du at alle de andre burde lade være med at få ordnet hår hos frisøren, pga. det signal det sendte og fordi du ikke havde samme mulighed?

Jeg vil ikke forhindre nogen i noget, men folk kan da godt tænke lidt over den slags. Der er jo en grund til man for eksempel at man sætter loft på hvor meget man giver fødselsdagsgaver for i klassen.

Altså hovedgrund til jeg ikke fik ordnet var overhoved ikke økonomi. Min mor synes bare det var noget frygteligt pjat at bruge penge på :lol:

Jeg synes bare ikke man på den ene side kan synes at det er ligegyldigt hvad folk har, og på samme tid mene at hele klassen burde indrette sig efter dem der har mindst - OGSÅ i privaten. For som sagt så virker det alt andet end ligegyldigt.
Altså jeg synes da ligesom dig det er en rigtig god idé at tænke over hvad man bruger sine penge på - men jeg synes at udgangspunktet må være udfra sig selv, og sin egen situation.
Hvis mit fiktive barn ønskede limousinekørsel til sin konfirmation, så ville mit barn komme til at spare op til den tur selv, for det er ikke noget jeg kommer til at betale for, om jeg havde pengene eller ej. Men det er jo kun fordi det er noget jeg ikke kan se værdien i overhovedet - jeg skal ikke blande mig i om andre synes det er fedt. Jeg bruger jo også selv penge på ting, ikke alle kan se værdien i. Havde jeg et træ af guld købte jeg med det samme en masse ponyer - og jeg har også ønsket mig et rolex i mange år. Det tror jeg der er mange der vil se som overflødigt, og se mig agtigt - og det kan jeg da også godt se at det er - jeg burde kunne nøjes med en hest - og uden et mega dyrt ur, men altså. Hvis jeg har lyst, og har muligheden vil jeg da ikke lade mig begrænse af ikke alle var lige så rige som jeg.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5913

Indlægaf Smiling_Goat » 2. maj 2016, 17:54

DetSorteCirkus skrev:
Smiling_Goat skrev:Mener du, at man kan regne med, at en teenager er i stand til at navigere i det ræsonnement? Jeg tror nemlig ikke, det er realistisk at forvente, at en teenager kan sige og mene, at det godt kan være, at de andre kommer i limousine, men det er lige meget. Det betyder ikke, at de er mere værd.

Teenagere higer netop efter social anerkendelse, at passe ind. Så hvis ALLE får limousiner, bliver det normen, og det man higer efter, og så kan du sige nok så meget, at dem med limousiner ikke er mere værd. En limousine er (og det behøver vi vel ikke diskutere?) Netop et statussymbol, så dem der kører i sådan én, har automatisk højere status, end dem, der ikke har råd til at køre i sådan én. Det er vel også derfor, man bestiller én.

Men jeg forstår godt paradokset, du forsøger at belyse.

Hvordan vil du trænge igennem med dine argumenter til dit barn, hvis du mener, at teenagere over en bred kam er uimodtagelige for hele den tankegang?

Jeg regner overhovedet ikke med at trænge igennem. Jeg ser det som en af de der ting, man lærer sine børn, som de hader i nuet, men forstår pointen med, når de bliver voksne.
3
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 289
Likede indlæg: 4440

Indlægaf Rosa Espinosa » 2. maj 2016, 19:57

Jeg fortæller historier om min kat, selvom jeg godt ved at de fleste er dybt ligeglade med sådan historier. Jeg lader som om at jeg ikke er klar over den kendsgerning og fortsætter med at fortælle, om den gang jeg kom tomme toiletruller på dens forben. De fleste folk er nemlig for venlige til at bede en stoppe. Det udnytter jeg :genert:
17
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Dr_bp
Kort karma: 58
Likede indlæg: 561

Indlægaf Dr_bp » 2. maj 2016, 20:08

Nå, men hvis mine unger vil have en limo til deres konfirmation (og jeg har råd til det), giver jeg dem det.
6
Sjo
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1008

Indlægaf Sjo » 2. maj 2016, 20:12

Jeg synes nonfirmation er noget pjat!
8
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 258
Likede indlæg: 4272

Indlægaf Flora » 2. maj 2016, 20:16

Rosa Espinosa skrev:Jeg fortæller historier om min kat, selvom jeg godt ved at de fleste er dybt ligeglade med sådan historier. Jeg lader som om at jeg ikke er klar over den kendsgerning og fortsætter med at fortælle, om den gang jeg kom tomme toiletruller på dens forben. De fleste folk er nemlig for venlige til at bede en stoppe. Det udnytter jeg :genert:

HVORFOR findes der ikke en tråd om det? :D
5
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 2. maj 2016, 20:16

Karkluden skrev:Haha, det er jeg altså glad for :kys:
Nej, den stemning er jeg lidt allergisk overfor, og der er også blevet grinet bagefter og flere venner har godt kunnet se, at de nok trak deres glæder ned over hovedet på os - det kommer alle nok til til tider, men lige det her emne, der gør folk det rigtig meget, oplever jeg.
Altså det gav i hvert fald et godt grineflip, da min kæreste konstaterede, det nok var derfor, vi har hhv. ADHD og diabetes 1. Vi er vokset op i lejebolig (med lille have dog) og uden bil begge to. Andre morede sig vist mindre, men endte da trods alt med at blive enige om "smag og behag".

Jeg tror også det betyder rigtig meget, hvordan man er vokset op. Men jeg forstår ikke rigtig hvad betydning diabetes skulle have i denne sammenhæng.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Dr_bp

Indlægaf Dr_bp » 2. maj 2016, 20:18

Sjo skrev:Jeg synes nonfirmation er noget pjat!

Jeg fejrer det hele på lige fod. Non- eller konfirmation, navnefest eller dåb, jeg er helt ligeglad. Hvis jeg bliver inviteret, skal jeg nok dukke op og fejre vedkommende.

Hvis mine egne unger kun vil nonfirmeres, får de stadig en fest og alt det. Jeg tænker at nonfirmation er lige så meget et sort valg at fejre, som en konfirmation.
3
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 2. maj 2016, 20:20

Jeg synes at selve nonfirmationen er en super ide men jeg bryder mig virkelig ikke om ordet "nonfirmation".
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5758

Indlægaf Animi » 2. maj 2016, 20:25

ShuruQ skrev:Jeg synes at selve nonfirmationen er en super ide men jeg bryder mig virkelig ikke om ordet "nonfirmation".

Jeg kan heller ikke lide det ord. Så i min familie ville man ikke få en nonfirmation, hvis man ikke ville konfirmeres. I stedet ville vi få en meeeeeeget stor 15 års fødselsdag :lol:
Men altså helt ærligt ik? Jeg valgte til dels at blive konfirmeret, så jeg kunne have en fin konfirmationskjole på :genert:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Dr_bp

Indlægaf Dr_bp » 2. maj 2016, 20:55

Dr_bp skrev:
Sjo skrev:Jeg synes nonfirmation er noget pjat!

Jeg fejrer det hele på lige fod. Non- eller konfirmation, navnefest eller dåb, jeg er helt ligeglad. Hvis jeg bliver inviteret, skal jeg nok dukke op og fejre vedkommende.

Hvis mine egne unger kun vil nonfirmeres, får de stadig en fest og alt det. Jeg tænker at nonfirmation er lige så stort et valg, som en konfirmation.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2441

Indlægaf Bøtte » 2. maj 2016, 21:01

Der mangler i den grad en kontorDAME med overblik og tjek på tingene på min mands arbejde.
0
S :lun:
V :lun:
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 2. maj 2016, 21:05

Mani skrev:
Karkluden skrev:Haha, det er jeg altså glad for :kys:

Jeg tror også det betyder rigtig meget, hvordan man er vokset op. Men jeg forstår ikke rigtig hvad betydning diabetes skulle have i denne sammenhæng.

Det var en joke, fordi nogle af vennerne gav udtryk for, at det var fuldkommen umuligt at opdrage sunde og raske børn I en lejlighed... Det fungerer nok bedre irl med stemningen og relationen end på skrift til 3. part.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Generelt"