Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1302

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 28. maj 2016, 17:16

Fru Sunshine skrev:^Det kan jo tænkes, at de mænd, der synes, det er et lidt pinligt emne, er vokset op med, at det er noget kvinder holder for sig selv.
Min svigermor er snart 70, og derfor af en generation, hvor man ikke lige drøfter menstruation med sine sønner.
Og hans søstre har nok heller ikke haft lyst til at udbrede sig om det, lige som jeg heller ikke mente, at min bror skulle involveres.

Hvis man med vilje lader være med at sige til nogen man har menses selvom man faktisk har en praktisk grund til at sige det, og især når der også er tale om familien så tabuiserer man det da selv.
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 28. maj 2016, 17:52

Fyrst Eberhard skrev:Problemet med sangskjulere er, at de ikke virker godt nok. I en perfekt verden ville ingen kunne finde festsangen.

Festsange burde afskaffes ved lov.

Jeg var ved at gå til under min konfirmationsfest. Og sidenhen hvis jeg har været til noget, selvom det jo ikke handlede om mig. Jeg krummer altid tæer over de der festsange :tie:.

Min mor og jeg havde en snak om det for år tilbage, sagde til hende at skulle jeg nogensinde holde noget skulle hun ikke komme anmassende med en sang, hendes svar var a la "ei, det hører sig da til". Godt så, hvis jeg holder noget bestemmer jeg sgu om det hører sig til. Jeg tvivler på det kommer til at ske, men holder jeg noget og har jeg på forhånd frabedt mig festsange og en eller anden vittig sjæl, hvad enten det er min mor eller en hvem som helst anden ikke har fattet budskabet, så bliver de eskorteret UD.

Meget muligt jeg er kedelig hvad det angår, men så lad mig være kedelig i fred :P.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3443

Indlægaf dgd2007 » 28. maj 2016, 18:04

Karkluden skrev:Enig. Og jeg synes, det er decideret latterligt, hvis mænd over teenagealderen bliver flove over generel snak om menstruation eller at blive bedt om at købe en pakke bind fx.
[...]

Jeg er enig i, at der ikke skulle være noget problem i købe bind. Men ligefrem at sidde og "snakke om menstruation", det synes jeg nu godt man kan holde for sig selv (eller med de andre damer, hvis der noget, der skal drøftes desangående). :fløjt:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9231

Indlægaf Fru Sunshine » 28. maj 2016, 18:13

hotlips skrev:
Fru Sunshine skrev:^Det kan jo tænkes, at de mænd, der synes, det er et lidt pinligt emne, er vokset op med, at det er noget kvinder holder for sig selv.
Min svigermor er snart 70, og derfor af en generation, hvor man ikke lige drøfter menstruation med sine sønner.
Og hans søstre har nok heller ikke haft lyst til at udbrede sig om det, lige som jeg heller ikke mente, at min bror skulle involveres.

Hvis man med vilje lader være med at sige til nogen man har menses selvom man faktisk har en praktisk grund til at sige det, og især når der også er tale om familien så tabuiserer man det da selv.

Øh... har jeg sagt andet?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 28. maj 2016, 18:17

dgd2007 skrev:
Karkluden skrev:Enig. Og jeg synes, det er decideret latterligt, hvis mænd over teenagealderen bliver flove over generel snak om menstruation eller at blive bedt om at købe en pakke bind fx.
[...]

Jeg er enig i, at der ikke skulle være noget problem i købe bind. Men ligefrem at sidde og "snakke om menstruation", det synes jeg nu godt man kan holde for sig selv (eller med de andre damer, hvis der noget, der skal drøftes desangående). :fløjt:

Nu taler jeg jo ikke om at uddybe mængden, udseendet eller lignende, men sætninger som: "ja, jeg er godt nok noget træt i disse dage. Jeg har mange menstruationssmerter, og sover ikke så godt" eller "jeg må desværre hoppe badelandsturen over, da jeg har menstruation" eller lignende. Det vil nogle måske mene er grænseoverskridende, men i min familie, svigerfamilie og vennekreds er det fuldkommen normalt og ikke anderledes, end at jeg forklarer mit nej tak til skovture i april måned med pollenallergi. Og jeg ville være ret træt af, hvis det blev opfattet som "klamt" eller "TMI" at sige sådan noget.

Eller hvis en fx til familiefesten eller på arbejdet får uventet menstruation. At man så lige kan hive fat i den nærmeste beboer i huset/den nærmeste kollega og overfladisk forklare situationen og bede om evt hjælp. Nogle af os kan ikke bare lige stikke et stykke papir i trusserne og løbe i brugsen/på depotet selv fx.
7
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Prosperity74
Kort karma: 34
Likede indlæg: 243

Indlægaf Prosperity74 » 28. maj 2016, 18:20

Jeg hader dig
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3443

Indlægaf dgd2007 » 28. maj 2016, 19:13

Karkluden skrev:Nu taler jeg jo ikke om at uddybe mængden, udseendet eller lignende, men sætninger som: "ja, jeg er godt nok noget træt i disse dage. Jeg har mange menstruationssmerter, og sover ikke så godt" eller "jeg må desværre hoppe badelandsturen over, da jeg har menstruation" eller lignende. Det vil nogle måske mene er grænseoverskridende, men i min familie, svigerfamilie og vennekreds er det fuldkommen normalt og ikke anderledes, end at jeg forklarer mit nej tak til skovture i april måned med pollenallergi. Og jeg ville være ret træt af, hvis det blev opfattet som "klamt" eller "TMI" at sige sådan noget.

Eller hvis en fx til familiefesten eller på arbejdet får uventet menstruation. At man så lige kan hive fat i den nærmeste beboer i huset/den nærmeste kollega og overfladisk forklare situationen og bede om evt hjælp. Nogle af os kan ikke bare lige stikke et stykke papir i trusserne og løbe i brugsen/på depotet selv fx.

Nå ok, jeg troede, I mente sådan mere at snakke løs om selve processen :)
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 28. maj 2016, 19:19

Jeg synes at det er urimeligt at sammenligne menstruation med lort.
4
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 28. maj 2016, 19:25

englishchannel skrev:Jeg kan ikke forstå, at nogle kvinder har lyst til at være i parforhold med mænd, der ikke går ind for ligestilling. Mænd, der ikke tager sig af børnene eller husholdningen på lige fod med kvinden, mænd der ikke vil dele barslen...

Dét der handler da om arbejdsfordeling og ikke om ligestilling.

Ligestilling handler om at have lige adgang til muligheder. Ikke at man anvender mulighederne i lige stort omfang.
7
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 28. maj 2016, 19:36

ShuruQ skrev:
Festsange burde afskaffes ved lov.

Enig! Det lort er altid brygget på melodier, som kun folk over 80 år kender. Det skyldes den gode grund, at de oplevede et Danmark før tv'et kom til, og de havde ikke en skid andet at give sig til end at synge sange, for at fordrive tiden. Undtagelsen er dengang min fætter, i et slags ungdomsoprør, lavede en festsang til en konfirmation til melodien på "firestarter" med Prodigy. :klap:

De skal bare demonstrativt ties ihjel - ligesom julesalmer rundt om juletræet.
5
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 14
Likede indlæg: 297

Indlægaf Pølsemix » 28. maj 2016, 19:38

Kommodedyret skrev:Jeg synes at det er urimeligt at sammenligne menstruation med lort.

Helt enig , godt nok er lort :badr: men menstruation er jo :puke:
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 28. maj 2016, 19:49

Pølsemix skrev:
Kommodedyret skrev:Jeg synes at det er urimeligt at sammenligne menstruation med lort.

Jeg skulle lige til at skrive "smag og behag" men kom i tanke om at det lige i denne forbindelse ville lyde helt forkert :lol:.

Men hvis jeg skulle få en af delene på fingrene ville jeg foretrækket blodet, det lugter trods alt ikke.

Men omvendt begge dele klares ret nemt med vand og sæbe.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 14
Likede indlæg: 297

Indlægaf Pølsemix » 28. maj 2016, 19:52

Allmost_Famous skrev:
Pølsemix skrev:

Er du voksen?

Jep, men det er da det samme niveau som denne her "PMS-debat" også har. Normalt er jeg ikke til DF, men Pia siger det meget godt. http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... fa/6099897

Derudover var det da tydeligvis ikke noget man må sige ifølge din reaktion...
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9231

Indlægaf Fru Sunshine » 28. maj 2016, 19:57

Jeg elsker festsange. Hvis de er skrevet godt er de sjove, og er de ikke er de nærmest sjovere.
5
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1143

Indlægaf zembra1986 » 28. maj 2016, 20:12

Fru Sunshine skrev:Jeg elsker festsange. Hvis de er skrevet godt er de sjove, og er de ikke er de nærmest sjovere.

x2 :)

Jo flere festsange jo bedre :klap: :genert:
2

Tilbage til "Generelt"