Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 14
Likede indlæg: 297

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 31. maj 2016, 08:31

kidkomb skrev:OMG luk! Du er en stor klapidiot, længere er den bare ikke. Luk med din ytringsfrihed. Stop.

http://www.bt.dk/danmark/politiet-tvang-badir-til-at-droppe-sin-skole-udklaedning-nu-har-sagen-faaet-konsek

Klapidiot :forvirret:

En idiot med en klaphat på? :gruble:
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9679

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2016, 08:33

Daflo skrev:
kidkomb skrev:OMG luk! Du er en stor klapidiot, længere er den bare ikke. Luk med din ytringsfrihed. Stop.

http://www.bt.dk/danmark/politiet-tvang-badir-til-at-droppe-sin-skole-udklaedning-nu-har-sagen-faaet-konsek

Det er muligt det er mig der er tungnem, men hvad er konsekvenserne? At hans Facebook profil er blevet lukket?

Politiet bedte ham om at tage noget andet tøj på og facebook har åbenbart lukket hans profil.
Det var mere det at han følte sig uretfærdigt behandlet af politiet.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 31. maj 2016, 08:37

Jeg synes ærligt talt det er lidt fjollet at FB lukker hans profil med tanke på hvad de ellers tillader derinde af uhyrligheder uden konsekvenser.

Med det sagt, synes jeg udklædningen var gennemført men meget uigennemtænkt hvad angår signalværdien.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2016, 08:41

ShuruQ skrev:Jeg synes ærligt talt det er lidt fjollet at FB lukker hans profil med tanke på hvad de ellers tillader derinde af uhyrligheder uden konsekvenser.

Med det sagt, synes jeg udklædningen var gennemført men meget uigennemtænkt hvad angår signalværdien.

Det er jeg principielt enig i.
Men man må fammer kunne sige sig selv, at det er stødende og usmart at klæde sig ud som selvmordbomber?
2
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 31. maj 2016, 08:43

kidkomb skrev:
ShuruQ skrev:Jeg synes ærligt talt det er lidt fjollet at FB lukker hans profil med tanke på hvad de ellers tillader derinde af uhyrligheder uden konsekvenser.

Det er jeg principielt enig i.
Men man må fammer kunne sige sig selv, at det er stødende og usmart at klæde sig ud som selvmordbomber?

Netop. Den er ikke gennemtænkt. Og hvis den er gennemtænkt har provokationstrangen vundet over den tydelige signalværdi der burde kunne ses af enhver.
Senest rettet af ShuruQ 31. maj 2016, 08:45, rettet i alt 1 gang.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2016, 08:45

ShuruQ skrev:
Netop. Den er ikke gennemtænkt. Og hvis den er gennemtænkt hat provokationstrangen vundet over den tydelige signalværdi der burde kunne ses af enhver.

Netop. Jeg tror heller ikke at en Breivik udklædning var faldet i god jord nogen steder.
1
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 31. maj 2016, 08:46

kidkomb skrev:
ShuruQ skrev:
Netop. Den er ikke gennemtænkt. Og hvis den er gennemtænkt hat provokationstrangen vundet over den tydelige signalværdi der burde kunne ses af enhver.

Netop. Jeg tror heller ikke at en Breivik udklædning var faldet i god jord nogen steder.

Nej og slet ikke til et arrangement der breder sig ud i offentligheden. Var det nu en lille lukket udklædningsfest man skulle til var det lidt noget andet.
1
Brugeravatar
Daflo
Kort karma: 31
Likede indlæg: 343

Indlægaf Daflo » 31. maj 2016, 08:52

kidkomb skrev:
Daflo skrev:

Det er muligt det er mig der er tungnem, men hvad er konsekvenserne? At hans Facebook profil er blevet lukket?

Politiet bedte ham om at tage noget andet tøj på og facebook har åbenbart lukket hans profil.
Det var mere det at han følte sig uretfærdigt behandlet af politiet.

Helt sikkert, han er bare an klaphat.

Men overskriften lægger da op til at politiets handlinger har fået konsekvenser "Politiet tvang Badir til at droppe sin skole-udklædning: Nu har sagen fået konsekvenser".
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 31. maj 2016, 08:55

Daflo skrev:

Men overskriften lægger da op til at politiets handlinger har fået konsekvenser "Politiet tvang Badir til at droppe sin skole-udklædning: Nu har sagen fået konsekvenser".

Hmm. Mon ikke de mener for Badir? Altså at hans facebook profil blev lukket.
I don't know. BT er ikke ligefrem kendt for gennemarbejdede artikler :lol:
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 31. maj 2016, 08:56

kidkomb skrev:
Daflo skrev:

Hmm. Mon ikke de mener for Badir? Altså at hans facebook profil blev lukket.

Eller journalisternes formuleringsevner :-D.
0
Brugeravatar
Daflo
Kort karma: 31
Likede indlæg: 343

Indlægaf Daflo » 31. maj 2016, 08:57

ShuruQ skrev:
kidkomb skrev:Hmm. Mon ikke de mener for Badir? Altså at hans facebook profil blev lukket.

Eller journalisternes formuleringsevner :-D.

I har ret, jeg havde helt klart for høje forventninger til BT :D
2
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1493

Indlægaf Code71 » 31. maj 2016, 09:02

Waaouw. Han kunne jo se om den "udklædning" ville bringe klapsalver andre steder. I Frankrig, Belgien, Israel, Irak osv osv

Kæft en idiot. Hans forældre må godt nok ikke være for skarpe og så tillader han sig endda at hive racismekortet. Christ mod dumhed kæmper selv guderne forgæves
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 31. maj 2016, 09:13

Altså, jeg synes også, han har opført sig tåbeligt og at det var helt på sin plads, at politiet bad ham skrue ned for volumen, men jeg synes egentlig, de spørgsmål han stiller, er meget relevante. Politiet begrunder deres påtale med, at påklædningen kan virke stødende, og det er jeg fuldstændig enig med dem i, men af nysgerrighed ville jeg gerne vide, om de havde reageret på samme måde, hvis nogen havde været i nazi-kostume.
12
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 717
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6861

Indlægaf Daine » 31. maj 2016, 09:23

Aima skrev:Altså, jeg synes også, han har opført sig tåbeligt og at det var helt på sin plads, at politiet bad ham skrue ned for volumen, men jeg synes egentlig, de spørgsmål han stiller, er meget relevante. Politiet begrunder deres påtale med, at påklædningen kan virke stødende, og det er jeg fuldstændig enig med dem i, men af nysgerrighed ville jeg gerne vide, om de havde reageret på samme måde, hvis nogen havde været i nazi-kostume.

Det havde de nok, hvis personen i nazi-kostume havde gået med noget, der skulle ligne våben. Som jeg læser det, er det ikke selve tøjet de har et problem med, men det faktum at han går med "bomber" og "patronhylster" på sig. På afstand kan det måske være svært at se (for et utrænet øje) at det er fake.
6
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5749

Indlægaf Animi » 31. maj 2016, 09:23

Liseletpåtå skrev:Og han har iøvrigt helt sikkert ret i, at havde han haft en anden hudfarve var han ikke blevet stoppet af politiet.

Det er jeg ret enig i.
Ligesom ham den unge mand der for 2 år siden blev efterlyst med billede, fordi han havde set nervøs ud i toget med en kuffert - ærligt, så tror jeg heller ikke at der havde været den samme reaktion fra politiet, havde det være en etnisk dansker.
Men det er selvfølgelig svært at "bevise" medmindre man vil lave et eksperiment (hvilket jeg overvejede dengang :lol:)
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Generelt"