Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ShuruQ » 6. jun 2016, 13:02

Emo, Goth og alt det der, I know. Men sort læbestift klæder INGEN. Jeg har i hvert fald til gode at se en, der ikke bare kommer til at se retarderet ud :genert:.
6
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10275

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. jun 2016, 14:21

Ifg. Politikens anmelder er nedenstående citat fra en familiekogebog problematisk, fordi det giver såkaldt almindelige forældre en klump i halsen over deres egen utilstrækkelighed.

»Vi spiser altid ved spisebordet, som vi prøver at dække pænt og hyggeligt, vi bestræber os på ikke at have ting eller legetøj med til bords, og der kører ikke radio eller tv i baggrunden. Vi spiser først, når alle har sat sig, og ingen går fra bordet, før alle er færdige. Imens vi spiser, taler vi sammen om dagen, der er gået. Vi prøver også at tale om maden«

Det er klart, at ikke alt altid lykkes, slet ikke med babyer og småbørn ved bordet (hvilket forfatteren så heller ikke har), men jeg synes godt nok ikke, at det i sig selv er at sætte barren for højt at tilstræbe at lade aftensmåltidet foregå på den beskrevne måde. Og hvis man virkelig kan få en klump i halsen over, at andre dinerer sådan, bør man vist arbejde lidt med sit selvværd.
30
Je suis un tableau noir.
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4558

Indlægaf Akehurst2 » 6. jun 2016, 14:32

DetSorteCirkus skrev:Ifg. Politikens anmelder er nedenstående citat fra en familiekogebog problematisk, fordi det giver såkaldt almindelige forældre en klump i halsen over deres egen utilstrækkelighed.

»Vi spiser altid ved spisebordet, som vi prøver at dække pænt og hyggeligt, vi bestræber os på ikke at have ting eller legetøj med til bords, og der kører ikke radio eller tv i baggrunden. Vi spiser først, når alle har sat sig, og ingen går fra bordet, før alle er færdige. Imens vi spiser, taler vi sammen om dagen, der er gået. Vi prøver også at tale om maden«

Det er klart, at ikke alt altid lykkes, slet ikke med babyer og småbørn ved bordet (hvilket forfatteren så heller ikke har), men jeg synes godt nok ikke, at det i sig selv er at sætte barren for højt at tilstræbe at lade aftensmåltidet foregå på den beskrevne måde. Og hvis man virkelig kan få en klump i halsen over, at andre dinerer sådan, bør man vist arbejde lidt med sit selvværd.

Ja, man kunne forstår, hvis hun havde tilføjet, at al maden er økologisk og hjemmelavet fra bunden og med grøntsager fra eget drivhus og børnene var altid med til tilberedningen og smagte på det hele, og de havde dagens citat, dagens historie fra Information og dagens andengradsligning på programmet og der aldrig var skrig og skrål og nogen, der ikke kunne lide maden.

Især fordi, hun netop skriver at "vi prøver" og "vi bestræber os på" - det er jo ikke fordi, hun siger alt altid lykkes hos dem.
7
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. jun 2016, 14:37

Akehurst2 skrev:Ja, man kunne forstår, hvis hun havde tilføjet, at al maden er økologisk og hjemmelavet fra bunden og med grøntsager fra eget drivhus og børnene var altid med til tilberedningen og smagte på det hele, og de havde dagens citat, dagens historie fra Information og dagens andengradsligning på programmet og der aldrig var skrig og skrål og nogen, der ikke kunne lide maden.

Især fordi, hun netop skriver at "vi prøver" og "vi bestræber os på" - det er jo ikke fordi, hun siger alt altid lykkes hos dem.

Lige præcis.

Ifg. anmelderen er det her det normale i danske børnefamilier:

"Der er måske gråd og tænders gnidsel; den sene radioavis kører i baggrunden, og menuen står på fiskefingre med industriremoulade og ovnfritter fra en pose."

Ikke bare sådan, som det nogle gange er; nej, det normale.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3765

Indlægaf Novella » 6. jun 2016, 15:04

DetSorteCirkus skrev:
Akehurst2 skrev:Ja, man kunne forstår, hvis hun havde tilføjet, at al maden er økologisk og hjemmelavet fra bunden og med grøntsager fra eget drivhus og børnene var altid med til tilberedningen og smagte på det hele, og de havde dagens citat, dagens historie fra Information og dagens andengradsligning på programmet og der aldrig var skrig og skrål og nogen, der ikke kunne lide maden.

Lige præcis.

Ifg. anmelderen er det her det normale i danske børnefamilier:

"Der er måske gråd og tænders gnidsel; den sene radioavis kører i baggrunden, og menuen står på fiskefingre med industriremoulade og ovnfritter fra en pose."

Ikke bare sådan, som det nogle gange er; nej, det normale.

Jeg synes, det er lidt synd for den pågældende anmelder, at h*n finder normalt. Især fordi h*n er noget kvabset og ærligt talt nok ville have godt af nogle mere organiserede madvaner med grøntsager og rigtig mad.

Jeg har da også serveret ovnfritter og pølser og andet junk for mine børn, men jeg betragter det ikke som normalt, men en nødløsning. Og ja, mine børn holder guddødeme bordskik, og der kører hverken tv eller radio under måltidet. Vi taler sammen. Så kald mig bare elitær og højrøvet.
6
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. jun 2016, 15:08

Novella skrev:Jeg synes, det er lidt synd for den pågældende anmelder, at h*n finder normalt. Især fordi h*n er noget kvabset og ærligt talt nok ville have godt af nogle mere organiserede madvaner med grøntsager og rigtig mad.

Jeg har da også serveret ovnfritter og pølser og andet junk for mine børn, men jeg betragter det ikke som normalt, men en nødløsning. Og ja, mine børn holder guddødeme bordskik, og der kører hverken tv eller radio under måltidet. Vi taler sammen. Så kald mig bare elitær og højrøvet.

:lol:

Det sjove er også, at han jo ikke selv holder sig tilbage fra at idealisere. Det er selvfølgelig "den sene radioavis", der kører i baggrunden, ikke Cartoon Network eller TV3.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 939
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8513

Indlægaf 2SHY » 6. jun 2016, 17:30

Der er meget kunst jeg ikke forstår. Jeg har f.eks. svært ved at se, der er ret meget kunst i et busskur et sted hvor der ikke kommer nogen busser og der så bliver spillet lyde fra et busskur, hvis man sætter sig ind i det :nej:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1104

Indlægaf girl_beat » 6. jun 2016, 18:25

Mine forældre er faktisk p****irriterende, og jeg er TRÆT af at skulle tage hensyn i øst og vest... Findes der en opdragelsesanstalt for forældre? :devil:
4
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 7. jun 2016, 11:50

Jeg fatter vitterligt ikke at homoseksuelle vil vies i kirken. Som i virkelig ikke, jeg forstår ikke man vil have velsignelsen fra en instans der ret beset er modstander af det man gør.

(disclaimer, der nok er vigtig her, for min skyld ingen alarm, homoseksuelle må hjertens gerne blive viet i kirken for min skyld, men jeg forstår ikke lysten til det).
3
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 7. jun 2016, 11:51

girl_beat skrev:Mine forældre er faktisk p****irriterende, og jeg er TRÆT af at skulle tage hensyn i øst og vest... Findes der en opdragelsesanstalt for forældre? :devil:

Hvis ikke jeg vidste bedre ville jeg tro vi havde samme forældre.

Hvis du finder en opdragelsesanstalt af den art, så giv lige et praj, ik :genert:?
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3443

Indlægaf dgd2007 » 7. jun 2016, 12:08

Skumfidusen skrev:Jeg ved ikke om man ikke må sige det, men jeg fatter det heller ikke. Det virker på mig som ren staffage. Der er fuldstændig samme rettigheder som for alle andre når man har indgået ægteskab, men det SKAL foregå i de rigtige rammer. I en klub, man helt frit kan melde sig ind og ud af og hvis fundats tager afstand fra homoseksualitet.

Jeg er hverken homoseksuel eller kristen, så det er ikke noget jeg har specielt lidenskabelige holdninger til, men jeg forstår det virkelig heller ikke.

Nja, jeg ved ikke ... jeg har heller ikke nogen af delene tæt på. Så det bliver lidt gætteri.

Men der kan vel være flere forskellige indfaldsvinkler til det - ligesom for hetero-par. Fx at nogle bare bliver opstemt af tanken om at se sig selv gå op ad kirkegulvet mens orgelet bruser og sådan noget.

Og andre, som måske har et eller andet forhold til religionen, mener måske at bandbullerne i det gamle testamente mod det bare er nogle jødiske traditioner, der er kommet med i religionen ved en fejltagelse :) Strengt taget har JC selv vist slet ikke udtalt sig om spørgsmålet(?)

Og så er der sikkert også nogle - og det er nok dem, I undrer jer over - der bare principielt vil have ret til alt det samme som andre par, uanset de egentlig selv føler noget for det eller ej.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 7. jun 2016, 12:29

Samano skrev:
ShuruQ skrev:Jeg fatter vitterligt ikke at homoseksuelle vil vies i kirken. Som i virkelig ikke, jeg forstår ikke man vil have velsignelsen fra en instans der ret beset er modstander af det man gør.

(disclaimer, der nok er vigtig her, for min skyld ingen alarm, homoseksuelle må hjertens gerne blive viet i kirken for min skyld, men jeg forstår ikke lysten til det).

Nu er det jo langt fra hele folkekirken, der er modstander af homoseksuelle og/eller at de kan vies i kirken.
Jeg kender en del præster, som glædelig vier homoseksuelle og som intet problem har med det.
Så jeg synes det er lidt hårdt at generalisere modstanden til hele folkekirken.
Jeg er personligt kristen og tilhænger af at homoseksuelle kan blive gift i kirken.
Og nej jeg er ikke selv homoseksuel :P

Det var ikke sådan ment, jeg er fuldt ud klar over de ting du påpeger der.

Men jeg mener i forhold til bibellære og det kirken fra gammel tid bygger på.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 575
Likede indlæg: 5105

Indlægaf ManicNinja » 7. jun 2016, 12:29

Jeg ser lidt ned på rygere.
2
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jun 2016, 12:33

Men hvorfor skulle der så overhovedet være nogen, der gad blive gift i kirken, medmindre de tilhørte en ortodoks del af kristendommen?
Biblen har fx. også en del eksempler på kvinden som underordnet manden.
7
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1638

Indlægaf dykkersild » 7. jun 2016, 12:35

ShuruQ skrev:
Samano skrev:
ShuruQ skrev:Jeg fatter vitterligt ikke at homoseksuelle vil vies i kirken. Som i virkelig ikke, jeg forstår ikke man vil have velsignelsen fra en instans der ret beset er modstander af det man gør.

Nu er det jo langt fra hele folkekirken, der er modstander af homoseksuelle og/eller at de kan vies i kirken.
Jeg kender en del præster, som glædelig vier homoseksuelle og som intet problem har med det.
Så jeg synes det er lidt hårdt at generalisere modstanden til hele folkekirken.
Jeg er personligt kristen og tilhænger af at homoseksuelle kan blive gift i kirken.
Og nej jeg er ikke selv homoseksuel :P

Det var ikke sådan ment, jeg er fuldt ud klar over de ting du påpeger der.

Men jeg mener i forhold til bibellære og det kirken fra gammel tid bygger på.

Men det er jo ikke gammel tid - det er 2016 - og kirken har heldigvis udviklet sig. Ellers så var der vist en del mennesker der ikke burde bliver gift i kirken - alle moderne kvinder f.eks.
2

Tilbage til "Generelt"