Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ShuruQ » 12. jun 2016, 07:35

Prosperity74 skrev:Kongehuset rager mig en skid. Jeg kunne seriøst ikke være mere ligeglad

Det er også ret søgt efterhånden. Som yngre var jeg ret begejstrede for dem, jeg har stadig en holdning til personerne, fra dengang, men med tiden har jeg udviklet mig til at have mere republikanske tendenser og det ville egentligt ikke røre mig det store hvis det blev afskaffet.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3684

Indlægaf Novella » 12. jun 2016, 08:00

Dirtylittledevil skrev:
gro71 skrev:Mødre på Facebook, der åbenbart ikke arbejder om fredagen, men i stedet benytter dagen til at fortælle ALLE, hvor aktive og speltagtige, de er med deres unger. En er især slem - hun lever simpelthen sit liv gennem barnets øjensynligt altoverskyggende interesse for ridning og heste.

Åh, det minder mig om de der mødre som lader som om det er deres små børn som fortæller i deres facebookopdateringer, sådan a la "Hej mit navn er Vilmer-August og jeg er næsten 2 år og i dag kører jeg med min mor ud og ser på ænder ved en lille sø, og vi fodrer dem med økologisk franskbrød!!" (Selfie hvor moderen sjovt nok ser brandgodt ud fra sin bedste vinkel imens barnet kigger den anden vej og piller næse)

Jeg ved godt, at du bare giver et eksempel, men lige præcis andefodring er for en anden gang skyld ret nemt at snøfte passivt-aggressivt over for, hvis du får brug for det :P Det er ikke særligt sundt for naturen, og det vil de der speltmødre da ikke have siddende på sig?

http://naturstyrelsen.dk/naturoplevelser/naturguider/esrum-soe/andefodring/

"Ja det er jo ikke særligt sundt for naturen, Tine-Lise, men det vælger du jo selv. Du er måske også sådan en, der sætter MÆLK ud til pindsvinet? Jeg ville lære mit barn noget mere om bæredygtighed og ændernes sociale struktur, men sådan vi jo så forskellige. Nå, men du ser skøn ud, skatter-smuksak. Hm!" *)

*)Serviceinfo til mænd: dette er kvindesprog for ' Hvad fanden laver du? Andefodring smadrer naturen, når ænderne skider over det hele. Hold dog op med det.'
13
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 12. jun 2016, 08:12

Jeg elsker mælkeprodukter, også selvom det oprindeligt er kalvens mælk og køernes mælkeproduktion bliver kunstigt sat op. Ost, smør, fløde og creme fraiche er det værd.
10
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4228

Indlægaf Flora » 12. jun 2016, 08:13

Novella skrev:
Dirtylittledevil skrev:
gro71 skrev:Mødre på Facebook, der åbenbart ikke arbejder om fredagen, men i stedet benytter dagen til at fortælle ALLE, hvor aktive og speltagtige, de er med deres unger. En er især slem - hun lever simpelthen sit liv gennem barnets øjensynligt altoverskyggende interesse for ridning og heste.

Åh, det minder mig om de der mødre som lader som om det er deres små børn som fortæller i deres facebookopdateringer, sådan a la "Hej mit navn er Vilmer-August og jeg er næsten 2 år og i dag kører jeg med min mor ud og ser på ænder ved en lille sø, og vi fodrer dem med økologisk franskbrød!!" (Selfie hvor moderen sjovt nok ser brandgodt ud fra sin bedste vinkel imens barnet kigger den anden vej og piller næse)

Jeg ved godt, at du bare giver et eksempel, men lige præcis andefodring er for en anden gang skyld ret nemt at snøfte passivt-aggressivt over for, hvis du får brug for det :P Det er ikke særligt sundt for naturen, og det vil de der speltmødre da ikke have siddende på sig?

"Ja det er jo ikke særligt sundt for naturen, Tine-Lise, men det vælger du jo selv. Du er måske også sådan en, der sætter MÆLK ud til pindsvinet? Jeg ville lære mit barn noget mere om bæredygtighed og ændernes sociale struktur, men sådan vi jo så forskellige. Nå, men du ser skøn ud, skatter-smuksak. Hm!" *)

*)Serviceinfo til mænd: dette er kvindesprog for ' Hvad fanden laver du? Andefodring smadrer naturen, når ænderne skider over det hele. Hold dog op med det.'

Og hvis ænderne ikke æder alt brødet tiltrækker det rotter :shock:. Skal lille Sofie-Amalie måske være skyld i det, hva? HVA? :naughty:
4
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 14
Likede indlæg: 297

Indlægaf Pølsemix » 12. jun 2016, 12:05

FruDulle skrev:
Wizzze skrev:
FruDulle skrev:At mælk ikke er til mennesker ;) jeg synes at det er ret bizart med mælk og mælkeprodukter og sådan set også med æg. Og når folk trækker ernæringskortet tænker jeg lidt mit. Der er 117ish andre produkter som giver samme eller flere af div næringsstoffer. Lobbyismen har vundet big time på mejerifronten

Det er jo andelsbevægelsens store indflydelse på danskheden, vi er simpelthen ikke danskere uden mælk, ost, smør,bacon, leverpostej og frikadeller.
Da jeg var barn, var der ingen som var laktose intolerante, nej der skulle man drikke skolemælken, også når den var varm, eller først blev leveret i sidste time. Kunne man ikke lide mælk, var man mærkelig og besværlig. Stakkels lille Yrsa, der skulle sidde og drikke sin mælk under opsyn af frk. Mortensen, den ugifte og bitre 60årige kvinde, der ikke havde andet indhold i livet, end at herske over hendes lille gruppe af 2. klassebørn :tie:

Det er så absurd. Og, for selvfølgelig var der det. Ligesom det meste af verden ikke tåler mælk. Vi har jo kunstigt udviklet kroppen til at bibeholde laktaseproduktionen som ellers forsvinder ved 2-3 års alderen. Det er lidt obskurt

Hvis du skal være konsistent med den argumentationsmodel er der dæleme mange ting vi mennesker skal afskaffe igen/gøre anderledes.
7
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3380

Indlægaf FruDulle » 12. jun 2016, 13:51

Pølsemix skrev:
FruDulle skrev:
Wizzze skrev:
FruDulle skrev:At mælk ikke er til mennesker ;) jeg synes at det er ret bizart med mælk og mælkeprodukter og sådan set også med æg. Og når folk trækker ernæringskortet tænker jeg lidt mit. Der er 117ish andre produkter som giver samme eller flere af div næringsstoffer. Lobbyismen har vundet big time på mejerifronten

Det er jo andelsbevægelsens store indflydelse på danskheden, vi er simpelthen ikke danskere uden mælk, ost, smør,bacon, leverpostej og frikadeller.
Da jeg var barn, var der ingen som var laktose intolerante, nej der skulle man drikke skolemælken, også når den var varm, eller først blev leveret i sidste time. Kunne man ikke lide mælk, var man mærkelig og besværlig. Stakkels lille Yrsa, der skulle sidde og drikke sin mælk under opsyn af frk. Mortensen, den ugifte og bitre 60årige kvinde, der ikke havde andet indhold i livet, end at herske over hendes lille gruppe af 2. klassebørn :tie:

Det er så absurd. Og, for selvfølgelig var der det. Ligesom det meste af verden ikke tåler mælk. Vi har jo kunstigt udviklet kroppen til at bibeholde laktaseproduktionen som ellers forsvinder ved 2-3 års alderen. Det er lidt obskurt

Hvis du skal være konsistent med den argumentationsmodel er der dæleme mange ting vi mennesker skal afskaffe igen/gøre anderledes.

Men nu er det mælk der er min kæphest så den forholder jeg mig til.
1
Whatever
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 12. jun 2016, 14:26

Allmost_Famous skrev:Jeg synes, det er himmelråbende åndssvagt at insistere på at modtage en ønskeliste op til en fødselsdag, for så at dukke op med penge.

Eller, som et par af mine familiemedlemmer ynder - at brokke sig over at ønskelisten er for 'kedelig', så derfor går de ud og køber et eller andet som er så langt væk fra hvad man nogensinde kunne tænkes at ville have som overhovedet muligt. :rulle:

Det er da lige meget om folk ønsker sig kedelige ting. Hvis det er det de virkelig ønsker sig, så er det da bare fint.

Penge er til gengæld en kedelig gave. :D
3
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564
Likede indlæg: 5030

Indlægaf ManicNinja » 12. jun 2016, 16:14

Novella skrev:
Dirtylittledevil skrev:

Det markerede, i øvrigt meget typiske ordvalg, er for mig tredive gange mere irriterende end den opdatering, det retter sig imod. Og dét siger ELLERS ikke så lidt ... :gisp: Godt ramt! :lol:
2
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
D.itsen
Kort karma: 172
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1375

Indlægaf D.itsen » 12. jun 2016, 16:18

FruDulle skrev:
D.itsen skrev:At der ingen evidens er for at mælk generelt er usundt for mennesker. Det giver voldsomme raids og forsøg på personlig latterliggørelse på nettet (også selvom man skriver der ikke er evidens for det modsatte). generelt må man nødigt komme med videnskabelige evidens imod folks overbevisning eller påpege at de (eller de steder de bruger som kilder) udfører cherrypicking i stor stil.
Det er ret underholdende på sidelinjen og jeg er glad for jeg kender en flok der tager kampene hver gang

Men altså mælk?! Noget som pattedyr producerer for at ernære deres unger. Vi mennekser fyrer så en frygteligt aggregat på køer og malker løs på de stakkels yvre. But why? Måske er det ikke usundt, men der findes jo altså masser af fødevarer som man kan få de ting fra aom mælk indholder. jeg synes at det er virkelig mærkeligt.

Mennesket gør mere mærkelige ting imo. Men det må du gerne synes, så længe det er en holdning og ikke bliver et eller andet pseudo-videnskabeligt forsøg på at argument for om det er Sundt eller ej (som frygteligt mange gør det til. Det er mere mærkeligt end at drikke mælk imo)
5
UH UH UH UH KORT :love:
D.itsen
Kort karma: 172
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1375

Indlægaf D.itsen » 12. jun 2016, 16:21

FruDulle skrev:
Wizzze skrev:

Nej. Folk der kan tåle mælk har bedre kunnet overleve i de nordiske lande, derfor er der mange her der kan tåle mælk, også som voksne. Det er ikke mere kunstigt end alt muligt andet vi kan
11
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1085

Indlægaf girl_beat » 12. jun 2016, 16:41

Kattefjæs skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg synes, det er himmelråbende åndssvagt at insistere på at modtage en ønskeliste op til en fødselsdag, for så at dukke op med penge.

Eller, som et par af mine familiemedlemmer ynder - at brokke sig over at ønskelisten er for 'kedelig', så derfor går de ud og køber et eller andet som er så langt væk fra hvad man nogensinde kunne tænkes at ville have som overhovedet muligt. :rulle:

Det scenarie lyder velkendt... Har for nylig udsendt ønskeseddel til vores bryllupsfest og flere har allerede spurgt, om der ikke kommer flere ønsker... Øhh, nej!? De 20 ting på listen burde være inspiration nok...
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 12. jun 2016, 16:45

girl_beat skrev:
Kattefjæs skrev:

Det scenarie lyder velkendt... Har for nylig udsendt ønskeseddel til vores bryllupsfest og flere har allerede spurgt, om der ikke kommer flere ønsker... Øhh, nej!? De 20 ting på listen burde være inspiration nok...

Man bliver så træt. Min kæreste dimitterer om 10 dage. Og mange har spurgt efter ønskeseddel til den sammenkomst vi holder ifm. ALLE har sagt: "ej, hvor kedeligt" og "er der slet ingen MINDEagtige ting?".
I forvejen drukner vi i de vaser, figurer, smykker osv jeg fik for få måneder siden, da jeg blev færdig.. Han ønsker sig oprigtigt gode løbesko, sportstøj, en morgenkåbe, lækre underbukser, parfume, specialøl, en lækker dagcreme og gavekort til ikea. Og bliver i øvrigt glad for det meste, men hvorfor spørger man, hvis man alligevel er utilfreds. Så køb da det du synes. Hvis du spørger, må du også forlige dig med svaret.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3380

Indlægaf FruDulle » 12. jun 2016, 17:08

D.itsen skrev:
FruDulle skrev:
D.itsen skrev:At der ingen evidens er for at mælk generelt er usundt for mennesker. Det giver voldsomme raids og forsøg på personlig latterliggørelse på nettet (også selvom man skriver der ikke er evidens for det modsatte). generelt må man nødigt komme med videnskabelige evidens imod folks overbevisning eller påpege at de (eller de steder de bruger som kilder) udfører cherrypicking i stor stil.
Det er ret underholdende på sidelinjen og jeg er glad for jeg kender en flok der tager kampene hver gang

Men altså mælk?! Noget som pattedyr producerer for at ernære deres unger. Vi mennekser fyrer så en frygteligt aggregat på køer og malker løs på de stakkels yvre. But why? Måske er det ikke usundt, men der findes jo altså masser af fødevarer som man kan få de ting fra aom mælk indholder. jeg synes at det er virkelig mærkeligt.

Mennesket gør mere mærkelige ting imo. Men det må du gerne synes, så længe det er en holdning og ikke bliver et eller andet pseudo-videnskabeligt forsøg på at argument for om det er Sundt eller ej (som frygteligt mange gør det til. Det er mere mærkeligt end at drikke mælk imo)

Ja jeg må heldigvis synes lige hvad jeg vil- uanset hvad baggrunden for det måtte være. Og især hvad andre mener om det. Jeg taler slet ikke om sundt eller ej. De ting mælk indeholder kan man sagens finde i massevis af andre fødevarer så jeg finder det unødvendigt at de køer skal malkes. Det kan næppe være rart. Synes at det er mærkeligt at malke x pattedyr for at y pattedyr kan indtage det. Der er skørt. Ligesom at jeg synes at æg også er skørt.
2
Whatever
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 287
Likede indlæg: 2164

Indlægaf Mulan » 12. jun 2016, 18:32

Jeg fucking ELSKER Christopher Pointdexter. Fuldstændigt til fals for hans "poesi". Eeeeeelsker det pladderoverdryppendekvalmtromantiske, teenageangstyhysterisktøsagtige i næsten alt han har skrevet. Åhr han er så gyselig og det er helt og aldeles fabelagtigt. ELSKER det. Nom nomnom. :dåne: :love:

BilledeBilledeBillede
Billede
Aaajmenaltså. Jeg er så nem.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2410

Indlægaf Bøtte » 12. jun 2016, 18:42

girl_beat skrev:
Kattefjæs skrev:

Sådan var det også til vores bryllup. Vi ønskede os tallerkener, men det ville ingen give os, for 'det var kedeligt'. Så vi fik penge i stedet og nogle af dem, købte vi - tada - tallerkner for.
2
S :lun:
V :lun:

Tilbage til "Generelt"