Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ShuruQ » 12. jun 2016, 20:42

Jeg ved virkelig alt for lidt om køer. Men hvis ikke de bliver malket vil deres yvere så ikke også blive vildt ømme?

Og så havde jeg i øvrigt overhovedet ikke fantasi til at forestille mig at mælk kunne bringe så stærke følelser op hos nogle. Og nej det er ikke for at gøre nar, jeg har bare aldrig overvejet det.
4
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2713

Indlægaf Urtekussen » 12. jun 2016, 20:45

De får jo kun ømme yvere, fordi man kunstigt holder mælkeproduktionen oppe. Kalvene bliver taget fra deres mor når de er få dage gamle, og så får hun sat malkemaskine på i stedet.
Hvis kalven havde diet som normalt, ville mælkemængden regulere sig ned med tiden.
Senest rettet af Urtekussen 12. jun 2016, 20:49, rettet i alt 1 gang.
2
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 12. jun 2016, 20:47

Urtekussen skrev:De får jo kun ømme yvere, fordi man kunstigt holder mælkeproduktionen oppe. Kalvene bliver taget fra deres mor når de er få dage gamle, og så får hun sat malkemaskine på i stedet.
Hvis kalven havde diet som normalt, ville mælkemængden jo regulere sig ned med tiden.

Som jeg sagde, jeg aner intet om køer :).

Men nu ved jeg da lidt mere :P.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1151
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9685

Indlægaf kidkomb » 12. jun 2016, 20:52

Jeg synes virkelig ikke at mælk er ondere end kød.
9
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 716

Indlægaf HappyHippo » 12. jun 2016, 20:58

Det er jo kalvens modermælk så det fungerer som hos alle andre pattedyr :)
0
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1385

Indlægaf D.itsen » 12. jun 2016, 21:06

Malkekoen er så avlet til at producere meget meget mere mælk end kalven nogensinde ville kunne indtage
5
UH UH UH UH KORT :love:
Frode L.
Bortvist
Kort karma: -10

Indlægaf Frode L. » 12. jun 2016, 21:30

venligboerne er ikke tolerannte mensker, men kun god mod migranterne når der er kamera på og de kan høst likes på facebook. reelt set gider de ikk selv gøre noget.
0
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1065

Indlægaf KinderBueno » 12. jun 2016, 22:12

Når folk nede i vores gårdhave ryger, så siver røgen direkte op og ind i vores soveværelse, hvis vinduet er åbent. Og det er det, for solen står direkte ind på værelset hele dagen, så der blive stegende hedt, hvis ikke vi får lidt luft ind.

I dag var jeg i gang med at muge ud i mit klædeskab, så alt mit tøj lå fremme. Jeg var lige i køkkenet i 5 minutter, og da jeg kom tilbage, stank hele soveværelset af cigaretrøg, fordi de sad nede i gården og hyggede sig med en smøg.

Jeg var rasende. Jeg kan. Ikke. Have den lugt. Og jeg kunne jo ikke lufte ud og få det væk, for det var jo ikke til at sige, om de lige tændte en ny et øjeblik efter.

Dertil kommer, at der smides skodder foran vores hoveddør nærmest dagligt. Nogen havde så skrevet en venlig seddel til rygerne om de ikke kunne være søde at smide skodderne i skraldespanden, fordi vi lige havde fået det hele gjort sommerklart og pænt med nye udendørspotteplanter - om vi ikke skulle holde det pænt sammen.

Og det hjalp faktisk! Ingen skodder foran hoveddøren...

I går ser jeg så en ryger, som lige går tre skridt mere og smider sit skod lige efter fortovet, imellem de parkerede biler. Jamen, flot. Der ligger de da også godt. No problemo.

Rygning burde være forbudt ved lov.

/Rant off
7
hej hest, hestehest
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1296

Indlægaf hotlips » 12. jun 2016, 23:37

FruDulle skrev:
D.itsen skrev:At der ingen evidens er for at mælk generelt er usundt for mennesker. Det giver voldsomme raids og forsøg på personlig latterliggørelse på nettet (også selvom man skriver der ikke er evidens for det modsatte). generelt må man nødigt komme med videnskabelige evidens imod folks overbevisning eller påpege at de (eller de steder de bruger som kilder) udfører cherrypicking i stor stil.
Det er ret underholdende på sidelinjen og jeg er glad for jeg kender en flok der tager kampene hver gang

Men altså mælk?! Noget som pattedyr producerer for at ernære deres unger. Vi mennekser fyrer så en frygteligt aggregat på køer og malker løs på de stakkels yvre. But why? Måske er det ikke usundt, men der findes jo altså masser af fødevarer som man kan få de ting fra aom mælk indholder. jeg synes at det er virkelig mærkeligt.

Det er så for det meste fra kød og at vi kan omsætte så stor en andel af det i vores kost er også en tillært evne, vores store protein og fedtindtag fra andre dyr er grunden til vi fik små mavesække,følgende evnen til at gå på 2 ben og at vi udviklede den størst mulige hjerne der i vidt omfang består og vedligeholdes af fedt.

Iøvrigt har dyrene da selv brug for deres kød,deres hud,uld,og alt andet vi får fra dem,jeg fanger slet ikke den der med at mælk og æg som trods alt forlader deres krop mens de lever fint videre skulle være det man synes var det værste? :forvirret:
1
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 392
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3880

Indlægaf Delfin » 13. jun 2016, 00:08

Hvis vi ikke brugte produkter fra køerne, ville den nuttede lille kalv slet ikke blive født, og koen med de store brune øjne ville aldrig mere stå ude på marken og se bondegårdsagtig ud mere. Udryd køerne
4
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1715

Indlægaf Guilded_Lily » 13. jun 2016, 05:01

Blame mine forfædre for, at jeg drikker mælk og spiser smør, ost og yoghurt. Det var nok ikke kun fordi, en eller anden pludselig fik den geniale idé at opfinde et sugeaggregat til at sætte på koens lange patter, at mennesket tænkte "Hey, nu skal vi stjæle kalvenes mad, for det her smager gooooodt!"
Så vidt jeg ved, har man brugt koens/fårets/gedens mælk til menneskemad i flere århundreder.

Jeg har prøvet at cutte mælkeprodukter ud af min kost - no difference, andet end jeg skulle tage kalkpiller. Mælken/osten/yoghurten smager bedre og giver ro i maven.

Shoot me.

*Det er mandag, og jeg er gnaven*
9
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 613
Likede indlæg: 3423

Indlægaf FruDulle » 13. jun 2016, 05:56

Hvor er det godt at vi alle har lov til at have hver vores mening og måde at gøre tingene på :)

(Altså det må man godt sige, det var ift mælke bla bla)
9
Whatever
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 13. jun 2016, 06:59

Allmost_Famous skrev:Et par andre forældre og jeg er ved at planlægge et arrangement for sønnikes klasse. I invitationen har vi tydeligt skrevet, at arrangementet finder sted udendørs uden mulighed for overdækning eller noget. Svarfristen er dagen før, så man har altså rig mulighed for at tjekke vejrudsigten inden man melder sig til, hvis man ikke gider være ude i trist vejr. Alligevel har jeg fået sms om, hvad vi dog skal gøre hvis det bliver regnvejr. Så kan jeg godt blive sådan lidt... "Du er et granvoksent menneske med børn, hus, ægtefælle, job, bil og kender vilkårene for den danske sommer. Hvis det bliver regnvejr, må I jo enten tage regntøj og gummistøvler under armen derind, eller blive hjemme. Lidt ligesom I tager den beslutning til sådan cirka alle andre arrangementer". Det skrev jeg selvfølgelig ikke. Men jeg havde lyst til det.

Skal man nu også tænke selv :ad!:?

Det er sateme grove løjer.
7
Sjo
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1008

Indlægaf Sjo » 13. jun 2016, 14:18

Kræsenhed er usexet
9
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2072

Indlægaf Tibbler » 13. jun 2016, 15:54

Mellem en lang række triste kommentarer til følgende opslag:

Billede

dukker denne bemærkning op:

"all those "its raining men" ringtones at once"

Jeg synes, den var sjov :genert:
3

Tilbage til "Generelt"