Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ShuruQ » 15. jun 2016, 11:09

dgd2007 skrev:Det er i hvert fald ikke så heldigt, for jeg ved, de fleste steder sukker de efter mandlige pædagoger.

Jeg er også overbevist om at det er et plus for børnene at, nok især drengene, at der også er mandlige pædagoger. Det er ofte nogle andre ting en mandlig pædagog kan give. Ikke dermed sagt kvindelige pædagoger ikke er gode, men jeg tror miljøet bliver sundere (i mangel af bedre ord) hvis der er en mandlig pædagog også.
3
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 15. jun 2016, 11:11

Samano skrev:Min kæreste siger er at årsagen til der ikke er sket noget er at der ingen mænd har været der vil lade fagforeningerne føre sagen og det kræver det for kunne blive taget op i diverse nævn og domstole. Han har dog lovet mig at hvis han nogensinde oplever det så bliver der en sag.

Så håber jeg næsten han oplever det, for de arrangementer burde kigges efter i sømmene.

Nu siger jeg så noget andet, man måske helst ikke må sige, men jeg tænker egentligt at det er ret typisk mænd ikke at ville føre en sådan sag.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3401

Indlægaf FruDulle » 15. jun 2016, 11:21

Jeg har valgt en børnehave som har både en mandlig leder og en mandlig pædagog. Det er en lille børnehave med pt 24 børn og 4,5 pædagog. Det er pga mændene at jeg valgt netop den ud af de to jeg havde på min ønskeliste.
4
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 15. jun 2016, 11:55

Samano skrev:
FruDulle skrev:Jeg har valgt en børnehave som har både en mandlig leder og en mandlig pædagog. Det er en lille børnehave med pt 24 børn og 4,5 pædagog. Det er pga mændene at jeg valgt netop den ud af de to jeg havde på min ønskeliste.

Er det ikke meget normalt? Jeg kender da ikke mange der ikke ville ønske en ligelig kønsbalance i deres børns børnehave.

Jeg håber da at det er normalt, men der er jo tydeligvis flere der ikke ønsker mandlige pædagoger til at have mere at gøre med deres børn at gøre end at lege.

Det var en kommentar de mange indlæg omkring den problematik der åbenbart er på det punkt
1
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 15. jun 2016, 12:12

At de der ugentlige opslag der er på min bys fbgruppe hvor der søges reservebedste, i virkeligheden bare vil have en gratis barnepige. Det er så upassende synes jeg
8
Whatever
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 15. jun 2016, 13:08

Jeg kan slet ikke hidse mig op over at Bødskov fik én på hovedet..
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3305

Indlægaf Hunkat » 15. jun 2016, 13:58

En bekendt har slået et billede op af sin 4 uger gamle baby.

Det er fandme en grim baby. Det ligner seriøst sådan en gammel rynket, skaldet, leverpletsspættet gammel mand.
2
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8466

Indlægaf 2SHY » 15. jun 2016, 14:02

Hunkat skrev:En bekendt har slået et billede op af sin 4 uger gamle baby.

Det er fandme en grim baby. Det ligner seriøst sådan en gammel rynket, skaldet, leverpletsspættet gammel mand.

Sådan synes jeg der er mange af dem der ser ud :genert:
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3420

Indlægaf dgd2007 » 15. jun 2016, 14:07

Advocatus-Diaboli skrev:Jeg kan slet ikke hidse mig op over at Bødskov fik én på hovedet..

Klart det dummeste indlæg på debatten til dato.
3
Brugeravatar
Avino
Kort karma: 105
Likede indlæg: 451

Indlægaf Avino » 15. jun 2016, 14:30

ShuruQ skrev:
dgd2007 skrev:Det er i hvert fald ikke så heldigt, for jeg ved, de fleste steder sukker de efter mandlige pædagoger.

Jeg er også overbevist om at det er et plus for børnene at, nok især drengene, at der også er mandlige pædagoger. Det er ofte nogle andre ting en mandlig pædagog kan give. Ikke dermed sagt kvindelige pædagoger ikke er gode, men jeg tror miljøet bliver sundere (i mangel af bedre ord) hvis der er en mandlig pædagog også.

Der er - efterhånden- en sygelig tilgang til mandlige pædagoger. Hvad fanden ER det for noget. :8:
Mit barnebarn ELSKER de mandlige pædagoger. Der er nogen at "slås" med. Nogen der kan sætte sig ind i- en lille drengehjerne.
Tvivler slet ikke på de kvindelige pædagoger, men en mandlig pædagog- har en anden indfaldsvinkel.

Det er- efterhånden- sygt, at alle er pædofile.
Jeg kaster snart op- altså
5
Buller
Kort karma: 29
Likede indlæg: 642

Indlægaf Buller » 15. jun 2016, 18:06

der er da heldigvis også en der har meldt en børnehave til ligestillingsnævnet fordi de har meldt ud at mandlige pædagoger ikke må hjælpe børn på toilettet der.

"Jeg har her til aften indberettet børnehaven Sanna på Nørrebro for Ligestillingsnævnet.
Det har jeg gjort, fordi de åbenlys diskriminerer mænd ved at skrive, at kun kvinder må udføre bleskift og hjælpe med toiletbesøg.
Jeg mener ikke, børn i Danmark skal vokse op med den forestilling om, at deres tisseri er forbudt område for mænd.
Det vil bevirke, at de får et unaturligt og forkvaklet forhold til en naturlig social og seksuel udvikling, og det er netop det, vi vil undgå med ligestillingsloven.
17
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 781

Indlægaf Bimmerdyret » 15. jun 2016, 21:49

Selvom det natuligvis er tragisk..

Man leger f... ikke gemmeleg på en kirkegård!
3
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 16. jun 2016, 00:04

Buller skrev:der er da heldigvis også en der har meldt en børnehave til ligestillingsnævnet fordi de har meldt ud at mandlige pædagoger ikke må hjælpe børn på toilettet der.

"Jeg har her til aften indberettet børnehaven Sanna på Nørrebro for Ligestillingsnævnet.
Det har jeg gjort, fordi de åbenlys diskriminerer mænd ved at skrive, at kun kvinder må udføre bleskift og hjælpe med toiletbesøg.
Jeg mener ikke, børn i Danmark skal vokse op med den forestilling om, at deres tisseri er forbudt område for mænd.
Det vil bevirke, at de får et unaturligt og forkvaklet forhold til en naturlig social og seksuel udvikling, og det er netop det, vi vil undgå med ligestillingsloven.

Jeg var lige inde på deres hjemmeside. Det står simpelthen i deres MÅLSÆTNINGER omkring personalet, at kun kvinder hjælper ved toiletbesøg, bleskift og tøjskift. Vorherre til fucking hyphest.
Jeg kan se, man kan lave sådanne "lokalaftaler", hvis der fx er et barn, der er blevet misbrugt, og har brug for skærmning lidt tid. Eller sådan noget. Men hold kæft, hvor er det sindssygt at indirekte lære børn, at den slags kan mænd ikke. Det er farligt.

Min kæreste dimitterer som pædagog på onsdag, og jeg kan love for den bliver taget til fagforening, medier og ligestillingsnævnet, hvis han møder dét, og der ikke kan tales om at det selvfølgelig ikke er i orden.

Som Jonathan Spang siger: Kan vi være enige om, at de rigtigt pædofile, er dem, der hænger på hegnet ind til børnehaven og råber "se mig, se mig"?
og
"den ældre kvindelige pædagog, der kæmpede for ligestiling i 70'erne, må sateme være bitter".
Og ja, det er forenklet. Men jeg synes sgu, det er gak. Helt gak.
6
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 389
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3859

Indlægaf Delfin » 16. jun 2016, 00:30

Buller skrev:der er da heldigvis også en der har meldt en børnehave til ligestillingsnævnet fordi de har meldt ud at mandlige pædagoger ikke må hjælpe børn på toilettet der.

Det er fandeme i orden. Det helt ude i skoven at lave den slags regler.
Jeg havde engang en kollega, som gik den anden vej rundt. Han valgte altid at skifte ble for åben dør for at beskytte sig selv. Det er heller ikke i orden, at han føler sig nødsaget til at tage den slags forholdsregler, men jeg forstår ham nu godt.
4
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 16. jun 2016, 04:33

Hvis man lader sin 2-årige lege 30 cm ude i vandet i en sø, hvor der er skilte om at det er forbudt at svømme fordi der er alligatorer, og éns 2-årig bliver taget af en alligator - så har man kun sig selv at takke!
8
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.

Tilbage til "Generelt"